Новият закон за училищно образование

  • 5 853
  • 64
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 3 740
Кабо Алма, какво представлява тази инициатива

Това е проект на Асоциация Родители, финансиран от фондация Оук и програма Saferinternet. Целта е да се намери решение на два проблема - да се изработи механизъм за покриване на свободните часове и в същото време да се работи върху подобряване на социалните умения на децата, особено на свързаните с насилието в реалността и интернет. Тъй като училищната програма не оставя много място за личностно развитие в посока емоционална интелигентност и социални умения, решихме, че свободните часове са едно възможно решение. Разработихме курс от 25 модула, които са фокусирани върху повишаване на информираността на децата за различните форми на насилие в реалността и виртуалността и върху изграждане на умения за справяне. Всеки модул е изграден чрез интерактивни методи, т.е. включва предимно игри, дискусии, групова работа - така че децата са максимално въвлечени в процеса, няма досадата на лекционния подход, а примерите се вземат от личния опит на децата, надграждат и се самите участници се провокират да стигат до изводи и обобщения. Досегашният ни опит показва, че този подход се възприема много добре, децата се включват с желание в процеса (естествено, степента на включване зависи и от конкретния клас, но и в най-съпротивляващите се класове се постига активизиране на мисленето и заостряне на вниманието върху тази проблематика). Само за пример ще кажа, че по същото време, когато е сниман филмът "На учителя с любов", ние тествахме модулите в същите класове (без да знаем за скритата камера на бТВ) и същите тези деца реагираха много положително, бяха активни, участваха с интерес и желание и не сме имали никакви проблеми с дисциплина и поведение. Сега вече имаме подготвени обучители, които поемат свободните часове в 12 училища и работят с децата по нашата методика. Самото подаване на заявките става през интернет - имаме специално разработена платформа. Координаторите от училищата подават в системата заявка за свободния час и системата генерира мейли до всеки обучител - с училище, клас и час. Абонатите на М-тел получават и смс, защото постигнахме договореност с оператора за това. Обучителят също през интернет влиза в системата и там заявява, че поема свободен час, който си е избрал - който му е удобен като време и място. След заявявнето, че е поел часа, той става недостъпен за другите обучители. Съответно, часът се провежда (физически, на място в класната стая) и после пак в системата се отбелязват особеностите на проведения час, така че следващият, който поема часове в същия клас, да е наясно какво се е случвало.

# 61
  • София
  • Мнения: 4 048
Поздравления, звучи много обещаващо!

Дали има вероятност инициативата да се разрастне и да обхване повечето училища-примерно в рамките на няколко години? Да се намрят пари, да се подготвят обучители и т.н.

# 62
  • Мнения: 3 740
Такава е идеята ни. Simple Smile
Предстои разрастване на проекта в няколко общини в страната.
Методиката е одобрена от рецензенти от Института по психология на БАН и МОН, така че е съвсем легитимна. Вече сме в преговори с няколко общини, които заявяват интерес да въведат програмата в техните училища. Целта ни е да създадем възможност общините да си изградят система, която да покрива свободните часове на децата, когато няма заместник по предмета - особено при краткотрайни отсъствия. Занятията могат да са по нашия курс, но могат да се включват и други теми - здравно образование, граждански умения и т.н. Важното е да се създаде пространство, където децата да могат свободно да разговарят, да питат и да изграждат умения за общуване. Звучи амбициозно, но това е по-далечната цел.  Simple Smile Ако нещата вървят, както досега, има шанс да се превърне в практика - там, където има желание за това, разбира се.

# 63
Подкрепям инициативата и Ви пожелавам успех Peace

# 64
  • Мнения: 222
И как ще диференцираш оценките по български или математика? По физическо е лесно, защото разликите при двата пола са очевидни. Но няма как да направиш разликата между знанията на едно момче и на едно момиче. Задаците по математика са си задачи по математика - или ги решаваш, или не. Може момчетата като цяло да узряват малко по-късно, но това не ги прави неспособни да учат наравно с момичетата. А системата, независимо дали в България или някъде другаде скоро няма да се диференцира според половите особености.

Нямам предвид  различни оценки за едни и същи знания.Говоря за  темите ,обсъждани в сатията. Съжалявам,нямам възможност за по-подробно излагане на позицията си.

Общи условия

Активация на акаунт