Това е проект на Асоциация Родители, финансиран от фондация Оук и програма Saferinternet. Целта е да се намери решение на два проблема - да се изработи механизъм за покриване на свободните часове и в същото време да се работи върху подобряване на социалните умения на децата, особено на свързаните с насилието в реалността и интернет. Тъй като училищната програма не оставя много място за личностно развитие в посока емоционална интелигентност и социални умения, решихме, че свободните часове са едно възможно решение. Разработихме курс от 25 модула, които са фокусирани върху повишаване на информираността на децата за различните форми на насилие в реалността и виртуалността и върху изграждане на умения за справяне. Всеки модул е изграден чрез интерактивни методи, т.е. включва предимно игри, дискусии, групова работа - така че децата са максимално въвлечени в процеса, няма досадата на лекционния подход, а примерите се вземат от личния опит на децата, надграждат и се самите участници се провокират да стигат до изводи и обобщения. Досегашният ни опит показва, че този подход се възприема много добре, децата се включват с желание в процеса (естествено, степента на включване зависи и от конкретния клас, но и в най-съпротивляващите се класове се постига активизиране на мисленето и заостряне на вниманието върху тази проблематика). Само за пример ще кажа, че по същото време, когато е сниман филмът "На учителя с любов", ние тествахме модулите в същите класове (без да знаем за скритата камера на бТВ) и същите тези деца реагираха много положително, бяха активни, участваха с интерес и желание и не сме имали никакви проблеми с дисциплина и поведение. Сега вече имаме подготвени обучители, които поемат свободните часове в 12 училища и работят с децата по нашата методика. Самото подаване на заявките става през интернет - имаме специално разработена платформа. Координаторите от училищата подават в системата заявка за свободния час и системата генерира мейли до всеки обучител - с училище, клас и час. Абонатите на М-тел получават и смс, защото постигнахме договореност с оператора за това. Обучителят също през интернет влиза в системата и там заявява, че поема свободен час, който си е избрал - който му е удобен като време и място. След заявявнето, че е поел часа, той става недостъпен за другите обучители. Съответно, часът се провежда (физически, на място в класната стая) и после пак в системата се отбелязват особеностите на проведения час, така че следващият, който поема часове в същия клас, да е наясно какво се е случвало.