КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" 13

  • 41 640
  • 329
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 7 263
Всеки американец е убеден, че от него зависи бъдещето на страната му и че с общи усилия американският народ може да се справи с всичко. Не мисля, че това е минус, дори напротив. Чудесно е, че хората се гордеят, от това че са американци, чудесно е, че имат толкова доброволци, които да помагат за всякакви добри каузи, в името на страната. Не би ли било страхотно и тук да е така?! А по наше време не беше ли?! Вместо това ценностите, които се насаждат сега в нашите деца са силно изкривени и не ми се мисли какви ще бъдат резултатите. Може и да ви се струва странно, това, че учениците пеят химна преди започването на учебните занятия, но за мен не е, защото разбрах колко положително въздействие може да има това върху децата. ............. оркестърът даде тон и всички запяха химна със сълзи в очите и с ръка на сърцето, чак тръпки ни побиха. Разбрах колко е важно хората да са единни и да обичат родината си. Не разбирам как нашата държава, която има хилядолетна история, не може да възпита българите, да се гордеят с произхода си, а държава, която е сбор от различни нации и култури има сплотен и горд народ, макар и с толкова кратка история. Смятам, че българския химн трябва да присъства по-често в нашите училища, така както беше преди години, за да имат днешните ученици повече вяра в бъдещето на Родината ни.

Веси и мен ме побиха тръпки, докато го четях  Peace
Честно казано много малко са нещата, които харесвам на тази нация, но точно това което ти си описала е едно от неоспоримите им достойнства за мен!!!
Въобще целия ти пост е много силен и затова си позволих да го цитирам почти без съкращения!!!

Всички се възмущават от днешните тинейджъри, всички се вайкат как растяли без ценности, без цели и без корени!!!
Ами тук виждам огромния пропуск именно на училището в тази област.
Едно време може да беше малко високопарно и малко изкуствено, но чавдарските и пионерските организации не се ли опитваха да възпитат именно това - любовта към родината, към историята ни, към традициите ни.
Все още имам ярки спомени от лагери започващи и завършващи дните с вдигане на знамето на БЪЛГАРИЯ!!!
Къде и кога се случва това в днешния ден!?
Уроците ни за Левски, Ботев, четниците, после за Вапцаров и Смирненски, за Гео Милев са значели много в моето юношество - всяка екскурзия до някоя от историческите ни местности ни носеше освен всичко друго и патриотични чувства - и това не е голословие. Онези от вас, които са над 40 ще си го спомнят. Ето от това са лишени съвременните българчета - техни идоли сега са Наруто, Спайдърмен..... някои от тях не знаят кой е Каравелов, кой е Бенковски?
Как да се чувстват горди, че са българи?

Съвсем отделно слагам и ролята на семейството в това възпитание в патриотизъм. Винаги съм се стремила да изтъквам историята и традициите ни, винаги в чужбина съм ги питала представят ли си колко прекрасно би било, ако и у нас хората работят така, държат се така, поддържат страната си така. Тоест посочвам слабостите, но не с нихилизъм и отричане, а с подтикването поне те да мислят кое и как биха могли да променят към по-добро!

И само в заключение да кажа, в нашето училище - това е едно от нещата, които ме грабна също така, макар и постфактум разбира се. На откриването на първият учебен ден се вдигна нашето знаме и се свири химна ни!

Последна редакция: чт, 19 фев 2009, 22:37 от Lennyh

# 46
  • Мнения: 4 877
Мама Веси, Изи и Крис, благодаря за мнението. Май имаш право! Особено днес на 19 февруари - по друг начин ми прозвуча това с екранния патриотизъм.

Сашо гост, много изчерпателно и полезно! Благодаря! Ще пиша после допълнително и сигурно ще те заринем с въпроси.

# 47
mania4ka, не ме бяхте попитали.  Wink Съучениците са добре. Предимно деца на дипломати и разни шефове на чужди фирми. В моя клас има деца на посланици, както и много други чужденци. Симпатични са всички много. Разбираме се много добре. Ходим в Сити Центъра предимно. Много са готини всички. Имам и приятели - и българи, и чужденци. Деца като деца са, но от по-различни държави и понякога е много интересно да си разказваме къде как. Има деца от Южна Африка, Америка, Австралия, Нова Зенландия, Финландия, Испания, Франция, Италия, Гърция, Унгария, Латвия, Мексико, Белгия и Швейцария, като някои са от смесени бракове също. Има такива на които хич не им се учи, но като не им се учи - изкарват 2ки и ги гонят. Сега точно на там вървят нещата с един индивид. Имам предвид, че няма толериране, защото еди кой си бил син на еди кой си. Всички сме равни. Надявам се да отговорих въпроса, ако има нещо по специално - отговарям.  Simple Smile Sunglasses

# 48
  • Мнения: 4 877
Сашо гост, а какви методики се използват при преподаването? Например, при науките. Как ги изучавате? Ако се сещаш, разкажи нещо любопитно.
Или пък как протича един час при вас? Има ли нещо общо с разказа на момичето от американското у-ще, което сложих в първите постове?
Насочил ли си се нанякъде след ААУ? САЩ или Великобритания? И какво?
По какво смяташ, че е най-добра подготовката при вас?

Стипендиите само за гимназиалните класове ли ще бъдат пак?

Училището ви е в страни от другите, не участва в състезания, турнири. Нямаме някаква информация за постижения, но въпреки това всичко е интересно

# 49
  • Мнения: 3 271
Лени, точно така се чувствам и аз, но някак не ми се разписваше толкова   bouquet Hug А и едва ли бих могла да го кажа толкова добре.
Дори по онези години обаче не са ни облъчвали с телевизия, това точно знаем, че влияе по един по друг начин на мозъка.
Това ми е лекото притеснение. Иначе възпитателния начин да учиш на патриотизъм - с две ръце "за". И от години това си говорим, че просто вече няма ценности. А и как да има, заплеснати по оплюването на миналото зачеркнахме с лека ръка и положителните неща, насадихме нихилизъм, липса не респект към учители и родители и т.н. Това няма как да води до нещо добро Sad
За ценностите много ме замисли и една друга тема в последните дни, онази за тийн дневниците в Клюкарника. Където автори като Вапцаров са квалифицирани като облагодетелствани от властта и че са известни най-вече със смъртта си  ooooh!
В същото време лично съм виждала как държава като Канада прави национален паметник накаква си колибка строена в края на 19-ти век, защото е СТАРА и историческа, в термините на такава млада държава... Но пък ние, в България нали си имаме тооооолкова много велики личности и забележителности, че спокойно можем да си ги пооплюем  Tired
Много се отплеснах, ама този разговор буквално ме настъпи по мазола  Sad

# 50
Сашо гост, а какви методики се използват при преподаването? Например, при науките. Как ги изучавате? Ако се сещаш, разкажи нещо любопитно.
Или пък как протича един час при вас? Има ли нещо общо с разказа на момичето от американското у-ще, което сложих в първите постове?
Насочил ли си се нанякъде след ААУ? САЩ или Великобритания? И какво?
По какво смяташ, че е най-добра подготовката при вас?

Стипендиите само за гимназиалните класове ли ще бъдат пак?

Училището ви е в страни от другите, не участва в състезания, турнири. Нямаме някаква информация за постижения, но въпреки това всичко е интересно

Науките са ми един от любимите предмети. Зубрене тук не минава и просто не става. Иска се да разбираш нешата. Тестовете са ни практически ситуации които са написани на хартия и трябва да реши, с познанията си от изучената секция. Например: Ани и Тошко имали рибки. Едната била сладководна, другата соленоводна. Когато преместили робката на Тошко в аквариума на Ани тя се свила, а когато преместили рибката на Ани в аквариума на Тошко, тя се издула. Използвайки знанията си за дифузия и осмоза (ако така са на български  Wink) обяснете коя рибка е соленоводна и коя сладководна.
Или пък: напишете 4 имена на органели в клетката, като вместо научното им описание ги представите с обекти от съвременния живот и обяснете избора си.

Такава е системат. Не ни карат да зубрим а да разбираме. И така и ни учат. Имаме и дебати по биология. Например сега учим Дарвин и ни карат да спорим дали и религиозния произход и теорията за еволюция трябва да бъдат изучавани или само едното. Искат ни мнението не само зубренето. И устно изпитване няма никъде. Само по чужди езици и то много рядко. По науки имаме и цяла лаборатория със всичките му микроскопи, камери за микроскопи, химикали, животинки и дори сърца и очи от разни животинки които разфасоваме  Laughing Имаме много лаборатории за да видим как се случват нещата. Теорията тук е важна до толкова колкото можеш да я приложиш.

Много от нещата, които момичето описва са верни. Но при нас ако закъснееш не те наказват, защото обикновено има някаква смислена причина. Ако бусовете закъснеят вообще не се брои. Също и това с екрана и сутрешния химн го няма. И ние много много по тетрадки не пишем. Повчето е напечатено и уроците обикновено ни ги презентират на екран - има във всяка стая (особено по Науките е само презентации). По история пък, в края на всеки час домашното ни е да си прочетем следващия урок и да си отговорим всички въпроси към него писмено (обикновено са 7). След това в началото на следващия обсъждаме урока и говорим какво сме разбрали и какво не. Съответно неразбраното се обяснява. Сега по история учим за Хитлер и последните часове гледахме пак с проектора на умната дъска филм за него и имаме да отговорим въпроси по филма. По история също така за всеки урок който сме прочели ни се раздава кратко описание което е около два абзаца с най-основното. Дистанцията, за която момичето говори, че почти я няма, е абсолютно права и това много ми харесва. В часовете са учители - после хора като всички останали, които уважаваме. В междучасията се шегуваме, смеем се заедно, разказваме си вицове, а понякога и играем карти с учителите. В свободното ни време пък понякога ние им помагаме или те на нас. А има някои, които и по купони се появяват  Laughing Laughing

Аз лично съм се насочил само към Америка. На мен американците като хора ми харесват много повече. Бях слушал какво ли не за тях и нищо вярно. Изключително топли, ведри и усмихнати хора, които не се бият в гърдите от къде са и не им пречи да ти кажат, че и Америка си има проблеми и какви са. Докато англичаните са по-студени, доста напомпани по отношение на самочувствието и пренебрежителни ( не всички, но има и не са малко). При нас англичани няма почти никакви, но дори и те са добри. Иначе аз съм 9 клас, но определно си искам в Брашляната Лига (Харвард, Йейл, Корнел, Принстън, Дартмаут, ЮПен, Браун, Колумбия). И мечтата ми е Йейл. Личното ми мнение е че е по-добър от Харвард, но и приема по-малко. Работя по въпроса и си уча много. Подържам успех и така. Иначе сега съм се побъркал и си мисля за 2 доктурантури - едната в Бизнес и Корпоративно право, а другата в Бизнес Администрация.

За най-добра подготовка е много трудно да се говори, защото всичко е разпределено по равно. Не знам, за да съм честен. По всичко учим много, но разбираемо и нужно. Най- добре бих казал история и чужди езици, като изключим английския. Но и всички други се учат много.

За стипендиите питах пак днес и ми казаха, че за сега ще видят как сме с учиниците, защото си гоним капацитета на максимум. В момента сме 320, а максимума е 380. Но миналата година има 70 нови. Най-вероятно ще са или само за 9 клас или за 9 и 10 клас. Ще видим скоро, но аз си подпитвам редовно. Иначе от есента почваме разширяване на сградата , в която и сега се губя  hahaha . Щели да я удвоят за 15 месеца #Crazy Иначе след 10 години ще имаме и още една сграда - така каза директора.

Ако има още въпроси - тук съм. Ще се радвам да ви помогна с каквото мога.

# 51
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Мнооого интересна е темата този път Simple Smile

Сашо, а какво прави тази умна дъска?  newsm78 Дори предположения нямам...

# 52
Умната дъска е като бялата дъска само че има колонки и се пише с маркери, които никога не свършват. Като напишеш нещо можеш да го маркираш с пръсти и да го оголемяваш и да го мърдаш на където ти око види hahaha Освен това и е като екран на компютър и говори май, но не съм я чувал още. Само гласовите и струни съм виждал - едни колони  hahaha Ако искате да ги видите как работят напишете в youtube на английски smart board и ще се появи. Доста нова технология доколкото разбрах, а за България е за първи път.

# 53
  • Мнения: 4 877
Умната дъска е като бялата дъска само че има колонки и се пише с маркери, които никога не свършват. Като напишеш нещо можеш да го маркираш с пръсти и да го оголемяваш и да го мърдаш на където ти око види hahaha Освен това и е като екран на компютър и говори май, но не съм я чувал още. Само гласовите и струни съм виждал - едни колони  hahaha Ако искате да ги видите как работят напишете в youtube на английски smart board и ще се появи. Доста нова технология доколкото разбрах, а за България е за първи път.

 Laughing Laughing Laughing аз точно щях да те помоля да сложиш снимка.  Laughing Laughing Laughing

# 54
  • Мнения: 4 877
Примерът с рибките много ми хареса. Simple Smile
А вие общувате ли с някое друго у-ще? Например, спортни състезания, музикални надпевки  Laughing - разни такива. Simple Smile
А за броя ученици и от детската градина ли броиш? Или само у-щето?

А как българчета влизат във вашето у-ще?

Стипендията само за 2 години ли е или докрая на обучението ти?

Можеш ли да ми кажеш тези дипломи как могат да помагат - англ., ам. и IB? Коя за какво е? Англ. - за ЕС ли е? И не се ли признава в БГ?

# 55
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Умната дъска е като бялата дъска само че има колонки и се пише с маркери, които никога не свършват. Като напишеш нещо можеш да го маркираш с пръсти и да го оголемяваш и да го мърдаш на където ти око види hahaha Освен това и е като екран на компютър и говори май, но не съм я чувал още. Само гласовите и струни съм виждал - едни колони  hahaha Ако искате да ги видите как работят напишете в youtube на английски smart board и ще се появи. Доста нова технология доколкото разбрах, а за България е за първи път.
Представих си я като гигантски Iphone  Joy

# 56
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Сашо, а какво е съотношението момичета:момчета?

# 57
Котка в лодка това с i-phone много ми хареса  hahaha Малко по-светъл и е екрана на тази дъска. Иначе момичетата са повече от момчетата. Мисля, че е 2:3 отношението.

май:) децата общо са 320 от 3 годишни в предучилищната до 12 клас. Гиназията цялата е 60 човека максимум. Иначе както споменах ние сме в CEESA. Та въпросната организация прави старшно много събития - баскетболен, футболен, тенис, волейбол, хокей и "Купа Знание" турнири. Това са турнири, на който участват всички дипломатически училища в Източна Европа - Полша, Литва, Словения и общо сме 19 училища. И ние гостуваме и те на нас. Последно миналата седмица ни беше хора на CEESA на гости и имаха концерт. В България с държавни училище май не общуваме. С АК, Златарски, Училището към френското посолство и има едно християнско  American English Academy. А и Меридиан 22 от време на време.

Българите влизат с изпит по английски и изпит по математика за тези на цяла такса. Иначе стипендията е до края на обучението ми ако подържам успех над 5.30, което е напълно постижимо ако се труди човек. Изпитите за стипендия са Математика, Английски и Социални дейности, в които проверяват как работиш с хора. После има и интервю ако те харесат и се справиш.

За дипломите.
Ние получаваме 2 дипломи - едната IB и другата - Американска, Английска и Европейска. IB е най-важната. При нея учиш 6 предмета на професионално ниво - 3 на високо ниво и 3 на стандартно. Ако изкараш 3 високи с 6 и 7 на изпита на края ги изпускаш в университета първата година или ако са ти само те минаваш директно 2 година. Другата диплома ни е както в България българската - само, че не важи тук а при тях. Показва, че все едно си учим в Америка и Англия, но и Европа я приема, защото сме одобрени от ECIS. В България за да я признаят трябва да приемем програмата на МОН, а така ни е по-добре. Иначе можеш да я легализираш и да държиш приравнителен по български. Другата опция е да кандидатстваш като чужденец. Иначе всички, които учат IB и успеят да си изкарат изпитите директно ги приемат в Американския в Благоевград и доколкото чувам НБУ. Но имаш ли IB няма смисъл да седиш в България, защото ти отваря много врати. Както споменах Харвард в приемат за най-добрата и трудна диплома за средно образование, но за сметка на това при кандидатстване оценката от училище за 11 и 12 клас се увеличава с 1 единица задължително заради трудността. В смисъл, че можеш да изкараш повече от 6.00 по този начин.

Ако нещо не ви е ясно или разказвам объркващо питайте да разяснявам.

# 58
  • Мнения: 4 877
Оооо. Сашо гост, всичко е много ясно и полезно и имам още бая въпроси. Чак се притеснявам, че така те разпитвам, но е много интересно.

Къде си учил преди 1 АГ? Кандидатства ли  в АК?

Уффффффффф, много съм любопитна. Просто ме интересува всичко - колко часа на ден, как протичат тези часове, доколко часа сте на у-ще? Значи сте с бусове, така ли?

А, да, а като си със стипендия как гледат на теб?

# 59
  • Мнения: 359
Този път темата е много интересна.
Добре дошъл Сашо гост. Hug
  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт