АКТУАЛНА ИНФОРМАЦИЯ ЗА ЧАСТНО УЧИЛИЩЕ "Св. Георги" и "Св. София"?

  • 109 250
  • 251
  •   1
Отговори
# 60
Здравейте,
Не съм писала от миналата година във форума. Синът ми е вече втора година в Св. Георги и съм много доволна от подготовката, която получава. Наистина базата им не е на ниво, но децата се чувстват добре в сградата, защото преподавателите им ги възпитават в това да уважават училището си и да се гордеят със своята принадлежност към него. Затова два пъти седмично имат задължителен спорт извън училището, освен физическото възпитание. Организират им зелени и бели училища, водят ги на театър, опера и т.н. Имат час на класния и различни ателиета, където правят експерименти и играят, така че от моите наблюдения, детското не им липсва. За учебния процес и дисциплината няма да говоря, защото след безумно обикаляне по други училища, разговор с родители на деца от други училища и личен опит се убедих, че Св. Георги е на много високо ниво.

# 61
  • Мнения: 967
Аlexn, сподели малко повече информация! Тъй като явно много от децата са чужденци (само предполагам де), почти няма инфо за това училище.
Много ще бъде полезно за много мами! На мен ми изглежда перфектното овладяване на език голям плюс, тъй като знам, че им преподават и native speakers там!

# 62
  • Мнения: 3 479
Здравейте,
Не съм писала от миналата година във форума. Синът ми е вече втора година в Св. Георги и съм много доволна от подготовката, която получава. Наистина базата им не е на ниво, но децата се чувстват добре в сградата, защото преподавателите им ги възпитават в това да уважават училището си и да се гордеят със своята принадлежност към него. Затова два пъти седмично имат задължителен спорт извън училището, освен физическото възпитание. Организират им зелени и бели училища, водят ги на театър, опера и т.н. Имат час на класния и различни ателиета, където правят експерименти и играят, така че от моите наблюдения, детското не им липсва. За учебния процес и дисциплината няма да говоря, защото след безумно обикаляне по други училища, разговор с родители на деца от други училища и личен опит се убедих, че Св. Георги е на много високо ниво.

Бих искала да те питам, какво мислиш за натовареността на учебната програма?
Как се справят децата с това?

# 63
  • Мнения: 3 271
Дублирам въпроса на (х)*Галя*. Ако можеш да разкажеш как реагира детето, уморява ли се много и т.н
Благодаря ти за включването.

# 64
Някой ходил ли е на изпитите в тези у-ща?

Vicslave кое училище избра?

# 65
  • Мнения: 19
Избрахме кварталното държавно училище, т.к. класната е с добра репутация и поне няколко години детето ще е в сигурни ръце; по-натам ще видим.
Разбрах, че по частните училища те сюрпризират с такса за събеседване, за която разбираш при свършен факт. Явно вече се измислят нови и нови хитринки за допълнителни приходи  #2gunfire ; "Сезонът на изненадите" при тях вече започва доста отрано  newsm09.

# 66
  • София
  • Мнения: 155
Здравейте, преценката на господина е съвсем правилна и за двете училища.
Децата са ми в системата на WonderGroup от 5 години и въпреки, че не съм намерила алтернатива на Св. Георги не мога да не се съглася с неговите изводи.
Училището е добро от гледна точка на преподаватели и подход към децата.
Има задоволителна гъвкавост от г.точка на собственичката.
Децата ги натоварват задоволително (напоследък) (казвам го като майка на момчета)
Спорт - супер, има избор, но се заплаща отделно. Което означава, че може в същите часове да си водиш САМ детето на друг спорт.
Бели училища - тази година 2бр. - много добри бяха и 1 зелено.
Във ваканциите има организирани лагери.

Основните минуси - сграда (двор) и цена

# 67
  • Мнения: 3 506
Userkata, с господина Vicslave ли визираш? А от "Св. София" лични ли са ти впечатленията?

# 68
  • София
  • Мнения: 155
За Св. София - ходих там и на 100 % съвпада мнението ми с Господина.

Т.е. децата ми не са учили там, но мислех да учат. по-изобретателни деца (не невъзпитани) там трудно виреят.
Деца, на които трябва специално отношение в даден момент - също не виреят там.
Т.е. нестандартни деца там - НЕ.
Това е личното ми впечатление.

Едно от нещата, което и до сега ме държи в Св. Георги е, че към такива деца има подход. Иначе до сега да съм избрала държавно училище.

# 69
  • София
  • Мнения: 1 724
Не знам къде е подходящото място, но е крайно време да се направи някаква обективна, базирана на критерии, класация на частните училища в София. Иначе, ние, родителите, ще сме заставени да четем какво ли не по форумите с надеждата да откриме повече за "еди-кое-си-училище", а директорките на съответните частни училища /или наети лица/ ще пишат в отговор до безкрай или да се държат неадекватно като споменатата няколко пъти психоложка на Света София....
Чувствам се в такава безисходица като родител, че...детето ми започна първи клас в държавно прехвалено училище, след  първите два месеца г прехвърлих в частно поради много причини, сега, три години по-късно, съм на път отнов да сменя училището, без кой знае какъв избор съм, въпреки парите които сме склонни да инвестираме и въпре ки качествата на детето ми... Често казано, нямам търпение да намеря адекаватен изход за още 5,6 години и с нетърпение чакам възрастта, в която мога без притеснения мога да го  изпратя в колеж в Европа.
Потресена съм от и от общественото, и от частното образование тук!

# 70
  • София
  • Мнения: 5 030
Един такъв обективен критерий би могъл да бъде текучеството на преподаватели, респ. отсъствието на текучество.
Също така броят на децата в паралелка. Брой паралелки.
Участия на децата в различни инициативи и състезания.
Осъвременяване /или гъвкавост/ в учебната програма- напр. въвеждане на допълнителни часове по някоя дисциплина и/или използване на материали и помагала, различни от учебниците в допълнение. 
Застъпени допълнителни занимания.
Материална база;  Храна - меню, собствена кухня/кетъринг; Транспорт - надеждност; Охрана - надеждност.
Прием - с тест/с интервю/ със записване.
Налична система за проверка и оценяване на знанията.
Поддържане на дисциплината.
Поддържане на връзка с родителите.

Засега за това се сещам като по-обективни критерии или поне за по-пълна информативност.
Иначе, на кой му харесва или не му харесва, кой е доволен или недоволен, дали детето напредва, дали напредва със задоволителни за родителите темпове... - това са субективни оценки.

Аз обаче засега имам опит само с детски градини и не мога да посоча информация за някое училище по горните показатели.

Последна редакция: пн, 04 май 2009, 18:23 от Prizma

# 71
Имате ли актуални впечатления от някое от двете частни училища? Кое Ви кара да продължите обучението на детето си там? ...или да се откажете...
Струваше ли си парите?


A Вие някога говорили ли сте с учител и как оценявате ролята на учителя в този стремеж за добро образование на вашите деца? И имате ли представа до каква степен което и да е частно училище, се съобразява с това което се нарича съвременно образование? Дали непременно обемът на предлагани знания е най - важното? Имате ли представа как се постигат резултатите? Вие поискали ли сте да усетите атмосферата на учебния процес?

# 72
  • София
  • Мнения: 155
не ми стана ясно дали въпросите са за мен, но ще отговоря.

A Вие някога говорили ли сте с учител и как оценявате ролята на учителя в този стремеж за добро образование на вашите деца?
Говорила съм с учителите, млади и амбициозни са. И както преди това обясних - когато дете има специфични проблеми, с много внимание се работи с него.

И имате ли представа до каква степен което и да е частно училище, се съобразява с това което се нарича съвременно образование?
Съобразяват се до колкото могат. Все пак има норматив, който трябва да се спазва.

Дали непременно обемът на предлагани знания е най - важното?
Това предполагам е риторичен въпрос?

Имате ли представа как се постигат резултатите?
Този въпрос не го разбирам.

Вие поискали ли сте да усетите атмосферата на учебния процес?
Да, не ми е отказано. Ходила съм на бяло училище и на екскурзии с тях и имам преки наблюдения. Макар, че ако всеки родител започне да влиза в часовете на децата, ще ги разсейва.

надявам се правилно да съм разбрала въпросите.

# 73
  • Мнения: 7 263
И аз ще се опитам да отговоря на въпросите, визирайки опита си от нашето училище. Веднага казвам, че това не е СВ.Георги - но смятам, че опита е положителен и че това би трябвало да е нещо, което децата да получават във всяко ЧУ и на което ние като родители трябва да държим.

A Вие някога говорили ли сте с учител и как оценявате ролята на учителя в този стремеж за добро образование на вашите деца?
Учителите и директорката бяха именно хората, които ме привлякоха в това училище и така да се каже грабнаха и мен и детето. Продължаваме да контактуваме с тях почти непрекъснато и при проблеми и с предложения. Силно съм впечатлена от духа и от желанието, с което работят преподавателите.

И имате ли представа до каква степен което и да е частно училище, се съобразява с това което се нарича съвременно образование? Стремят се да спазват изискванията наложени от МОН, като същевременно всеки преподавател внася, новости и прави предмета си по-привлекателен за децата. Търси странични източници и литература, различна от учебниците. Кара децата да участват в учебния процес съзнателно, а не само консумирайки готово поднесени знания.


Дали непременно обемът на предлагани знания е най - важното?
Това предполагам е риторичен въпрос? Нарочно запазих коментара на userkata  Peace според мен е повече от логично, че най-важното са качествени и съвременно знания. Не винаги обема е най-важното - по-добре е на децата да се поднася по-малко плява, за да усвояват нещата лесно и с желание.

Имате ли представа как се постигат резултатите? С доста труд и усилия и от страна на преподавателите и от стрена на децата. Резултатите поне при нас са видими и реални - често има тестове, участия в състезания, където се вижда реално нивото на децата, а не разчитаме само на 6-ците в бележника / защото много хора си представят, че само такива получават децата в ЧУ - а това поне при нас изобщо не е вярно/.


Вие поискали ли сте да усетите атмосферата на учебния процес?
Да, имала съм такава възможност - има дни на открити врати, отделно никой преподавател не отказва достъп до часовете си, ако имаш време и желание да го посетиш.


Колкото за обективните критерии за избор - смятам, че Prizma е казала достатъчно и подкрепям напълно.
Но от друга страна не казвам, че това са единствените критерии. Всеки от нас има свои изисквания и би трябвало да съобрази избора си с тях, а не да се води сляпо по
чуждото мнение, защото то може да не отговаря на изискванията му.

Последна редакция: пт, 15 май 2009, 10:40 от Lennyh

# 74
Имате ли актуални впечатления от някое от двете частни училища? Кое Ви кара да продължите обучението на детето си там? ...или да се откажете...
Струваше ли си парите?
Здравейте, бих искала да ви споделя моето мнение. ще си позволя да започна с малко предистория - преди да родя моят син ходих на училище за родители при единствената и незаменима Диди Димова(съвременен метод и професионален подход).Възпитанието и  общуването с  детето стана у дома стана начин на живот.Изборът ни за детска градина несъмнено се спря на ''Wonder world'' - английският център към училище ''Св.Георги''. Сега синът ми вече е в училището и ще ви отговоря на въпроса ''кое ни кара да продължим обучението на детето си там''.
*добронамерена обстновка с ясни правила важащи за всички
*униформи и дисциплина които се спазват
*24часов контакт с дирекора на училището - по всякакви въпроси
*млад, професионално обучен персонал
*чужденци преподаватели по съответният език
*училище за родители водено от професионалисти в областта на психологията- 4 пъти в годината по актуални теми избрани от нас

Децата в ''Св.Георги'' са усмихнати,щастливи,уверени в себе си млади хора. Общуването им с чужденци(съученици и учители) им дава европеиско поведение и мислене.Това е единственото по рода си бъгарско училище.

Общи условия

Активация на акаунт