Такса "вход" за дете

  • 10 498
  • 36
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 46 520
За сега не ни искат, май от 7 г. е при нас  newsm78

... Изобщо що за глупост да има такса според броя обитатели ...

Защо да е глупост? В ап. 100 квадрата може да живее сам човек, а в друг 45 квадрата - 4 човека. Вярно, че 1 човек може да цапа, колкото за 4-ма и да харчи ток за асансьор и стълбище повече от тях, но в общия случай едва ли ...

# 31
Всеки вход си има  хора,които си решават как да си поделят общите разходи.

При нас никога не е се плащало на "калпак",а на апартамент. Малките апартаменти плащат малко по-малко от големите,но не знам  с колко точно. Никой не следи  в кой апартамент колко души живеят,защото особено в тези от 120 кв. м е невъзможно. От  таванските помещения  не събираме  такси ,макар че в повечето има   разни квартиранти,правят и купони и изобщо колко души са се наблъскали ,никой не може да знае от блока.

По принцип рядко правим сбирки на блока,защото и нямаме проблеми със събирането на таксите за общите неща.Имаме и  съседи,които дават като предплата за година почти напред ,като касиера на входа им приспада после от месечните задължения. За един апартамент никога  не искаме такси,защото   е  необитаем и собствениците го ползват за съвсем малко ,когато са в БГ.

# 32
  • Мнения: 817
По закон е след 3 годинки на детето. Но това се решава индивидуално от съседите на общите събрания на входа.

Дъщеря ми е на 3,6 год. Не плащаме такса за нея!

# 33
  • Мнения: 2 018
Общото събрание решава други неща, но е и това дали да се взима на дете или не, Павлина.

Някъде дори го чух като виц: "Ама какъв закон ooooh!, ние тук си имаме правилник!"

Чл. 9. (1) (Изм. - Изв., бр. 14 от 1957 г., бр. 73 от 1979 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Общите разходи за осветление, вода, поддържане, почистване и др. на общите части на сградата се разпределят според броя на обитателите, които ги използват не по-малко от един месец.
....
(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Разходите за портиер (заплата, работно облекло и наем на заетото помещение), както и за почистването и поддържането на местата за общо ползуване се разпределят поравно, според броя на обитателите. Тези разходи не се заплащат от децата, ненавършили 3-годишна възраст, включително от временно живеещите, които са живели в сградите не по-малко от един месец, а децата от 3- до 6-годишна възраст включително заплащат 50 на сто от сумата, определена за останалите обитатели.


Това, че вашия домоуправител, не си върши работата се отразява на всички съкооператори.

# 34
  • Мнения: 7 821
Общото събрание решава други неща, но е и това дали да се взима на дете или не, Павлина.

Някъде дори го чух като виц: "Ама какъв закон ooooh!, ние тук си имаме правилник!"

Чл. 9. (1) (Изм. - Изв., бр. 14 от 1957 г., бр. 73 от 1979 г., изм. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Общите разходи за осветление, вода, поддържане, почистване и др. на общите части на сградата се разпределят според броя на обитателите, които ги използват не по-малко от един месец.
....
(4) (Изм. и доп. - ДВ, бр. 87 от 2002 г.) Разходите за портиер (заплата, работно облекло и наем на заетото помещение), както и за почистването и поддържането на местата за общо ползуване се разпределят поравно, според броя на обитателите. Тези разходи не се заплащат от децата, ненавършили 3-годишна възраст, включително от временно живеещите, които са живели в сградите не по-малко от един месец, а децата от 3- до 6-годишна възраст включително заплащат 50 на сто от сумата, определена за останалите обитатели.


Това, че вашия домоуправител, не си върши работата се отразява на всички съкооператори.
Съгласна съм напълно.
Преди няколко месеца имахме спор в нашия блок и накрая ни върнаха парите за голямото дете за 3 години и за малкото за 1 година. Върнаха и на всички други родители неправомерно надвзетите суми. Търсете си правата! Преди децата да навършат 7 години нямат право да ви взимат повече от половината.

# 35
При нас също  винаги се е плащало на апартамент.Не домоуправителя,а ние така си решихме  още едно време. Домоуправителя просто се съгласи.

 Нямаме  чистачка-сами си чистим и  входа ни винаги блести от чистота.Имаме дори  картини и цветя  по  стълбите почти всички. Нямаме  асансъор.

Домоуправителя    ни  събира   авансово по  3 лв. срещи подпис  в началото на годината. Всеки месец  си описва  в една тетрадка  каква сума  е дал за ток  по фактурата . Чак като свършат парите,тогава домоуправителя  ни събира   авансово  други  3 лв. Който има съмнения, нека проверява,аз никога не съм. Дефакто  средно на месец за апартамент  разхода е 20-30 ст. ( за ток и всичко)

 Като има  нещо за ремонт ,пак си делим разходите по равно на апартамент.Да речем за нова брава на входна врата или поръчка на нови пощенски кутии и т.н.

 Не разбирам защо има недоволни от вас към подобни споразумения след като това са решения на самите живеещи. Все пак когато един вход няма  дългове към ВиК или енергото ,всичко е наред и вашите  извлечения от  правилници и наредби  са  направо  излишни. Добре,че има късмета да  не живея с дребнави  хора,които да се чувстват прецакани и да се налага да се изпокараме за наредби,правилници и  за такси  вход за дете.

# 36
  • Мнения: 7 821
Може би защото не живееш във вход с още 90 (деветдесет) семейства. Повечето от които са пенсионери и редовно не си плащат, а непрекъснато се опитват да муфтят младите семейства. Защото не се е наложило за една година 2 пъти да давате по 150 лв за ремонти на асансьори, а накрая се налага да се дават още пари защото същите съседи не дават нищо и ако не искаш да трънбоваш пеша до найстия етаж всеки ден, си принуден да платиш още и още и още. Най-вероятно защото не живееш в блок, който има нужда от редовни ремонти 'щото вече е на почти 40 години.

Общи условия

Активация на акаунт