Валдорфска педагогика

  • 11 705
  • 79
  •   1
Отговори
# 75
  • Sf
  • Мнения: 978
Не мога да не те попитам все пак къде виждаш предимството на това едно дете да започне да изучава четмо и писмо чак в годините на пубертета, и то във времена , в които дори едногодишните могат да  включват  компютъра и да ползват мишка?

Четенето и писането започват да се изучават към 9-10-г. възраст. Счита се, че тогава детето е готово за това. До този момент се развиват други качества на детето. Въпросът не е в това, кога ще се започне изучаването на едно или друго нещо, а в качеството и отношението към изучавания предмет.

На мен също ми отне определено време, за да приема, че не всичко, което е ранно обучение, е добро. И не е вярно, че учлището възпитава аутсайдери. Те не се вписват по-трудно в обществото, просто имат различен начин на мислене. Имам предвид, че са по-креативни, по-спокойни спрямо средата. Те получават много практически знания, което ги прави по-сигурни в себе си.

Стандартната образователна система дава теоретична нформация, голяма част от която се забравя след завършване на обучението. Това са безсмислено пропилени години, в които на детето му се наблъсква мозъкът с куп неща, чийто смисъл и евентуално практическо приложение са неясни. Какво от това, че са се научили да четат, пишат и смятат още в предучилищна възраст, след като масово хората не четат, пишат с грешки и не могат да решат елементарна задача по математика.

Аз не призовавам всички деца да се обучават по валдорфската система. Много от тях се справят чудесно в училище, обичат да четат и пишат грамотно. Просто няма система, която да е добра за всички, както и няма такава, която да е лоша за всички.

Минзухар, това, че ти не приемаш валдорфската система, не я прави лоша, все пак.  Peace

# 76
  • Мнения: 3 550
Минзухар, написах го, за да е ясно на случайно попадналите в темата. На някого току-виж му харесала тази педагогика. Добре е да знае с какво си има работа.  Peace

# 77
Учейки в еврейското училище /сочено за едно от елитните в момента/, децата са длъжни да изучават основите на юдаизма. Означава ли това, че всички абитуриенти са евреи?
От години се говори за задължителни часове по религия в държавните училища. Означава ли това, че всички ще бъдат православни християни? Моите родители са католици и повярвайте ми, аз не съм католичка.
Религиозна съм, но проповядвам по-скоро максимата на софистите. А тя гласи - Ръцете в работа, сърцето с бога.
Основата на антрофобското общество е теософията. Самото то е създадено заради различни възгледи - ролята на Исус в световната история.
И да наясно съм, че Валдорфската педагогика е инициатива на антрофобското общество. И не виждам нищо страшно.
Аз спазвам българските традиции. Сега например идва Коледа. Моите деца вярват, че Дядо Коледа ще им донесе прекрасен подарък. Това сигурно е страшно. Промити мозъци. Какъв дядо Коледа, какъв коледен дух, какъв северен полюс.  Embarassed пак се отплеснах. В детската градина някой казал на дъщеря ми, че само добрите деца получават подаръци. И представете си реакция: мамо, аз добра ли съм? А Дядо Коледа, как разбира дали съм достатъчно добра? А лошите деца... пауза... Мамо има ли лоши деца? Сядаме да се храним: Мамо супичката не е хубава, за моето коремче. Ако не я изям Дядо Коледа ще си помисли ли, че съм лоша?
Дъщеря ми е на 4 години. Синът ми на 5. Те не могат да си представят, че има лоши деца. Как, по дяволите, Дядо Коледа ще си избере лоши.
Получавам и въпроси за Коледния дух. Как според Вас Минзухар да го обясня. След като любовта е секта. Да припомним Коледния дух е любовта между хората. И трябва ли да се обичаме само по Коледа. Защото и това ме питат.
Аз насърчавам децата си да бъдат искрени. Случвало се е дъщеря ми да прегръща непознати на улицата. Питам я, защо. "Татото е много тъжна, мамо. когато на мен не добе, ти ме гушваш и всичко минава. И аз така, мамо."
Лудост някаква.  Laughing
Аз се вслушвам в това, което говорят децата ми. Наблюдавам ги. И в много отношения, те ме превъзпитават. И аз не ви дам нищо лошо в това.
Дали ще включат компютъра се /  Laughing а те се опитват да го правят, въпреки строгата ми забрана/, не е важно. За мен е важно да са сред природата. Да видят делфините в естествената им среда, да хванат рибка и да я разгледат, да видят как растат цветята. Трудоемко е. Изисква много усилия от страна на майката. Къде по-лесно е да включиш телевизора или компютъра. Не че ние не сме почитатели на "Звездни ренджъри", но гледането на телевизия, не е основното развлечение у дома.

# 78
Знаете ли, аз зная, че моята истина, не е ваша. И не може да бъде по друг начин. Защото колкото хора, толкова истини. И нищо не ми пречи да уважавам, гледната точка на други. Т.е. да бъда толерантна.

# 79
  • София
  • Мнения: 13 206
Внимателно прочетох всичко изписано по темата.
Децата ми са на 4 и 5 години. Посещават държавна детска градина, 3 дни в седмицата. През останалото време им организирам пикници и екскурзии на Витоша, в Рила и Родопите. Не работя. Това ми дава възможност да им отделям повече време и внимание.
Проблемът обаче е следният. След 2 години, синът ми тръгва на училище. Виждам, че има мами запознати с валдорфската педагогика, която аз изцяло подкрепям. И въпросът ми е - ще има ли такова училище във България? Четох някъде, че се очаква да отвори врати през 2009 година, но ако някой може да ми даде повече информация, ще му бъда благодарна.
Благодаря ви предварително.
 

Дали този въпрос е риторичен?
Мисля, че темата е пусната абсолютно тенденциозно и подбудите не са продиктувани от интерес дали ще има училище или не.
Засега ще я заключа!

Общи условия

Активация на акаунт