Хиперактивност с дефицит на концентрация

  • 200 872
  • 1 095
  •   1
Отговори
# 45
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
аз верно съм се попритеснила малко за моя младеж.Но знам какво ще ми отговори педиатърката и не смея да я попитам. Дори не смея да спомена за опасенията си пред близки- ще ми кажат "ти само се чудиш какво да му откриеш на това дете".

# 46
  • София, "Младост 3"
  • Мнения: 9 210
имаме психолози готови за консултация - не знам дали имат нужната подготовка, но защо майчетата не ги питат?
аз спец. писах на едната жена - тя е и майка и психолог - сигурна съм, че който и да е от включилите се ще се позаинтересува и може би ще помогне - поне да ви поясни статиите и проблемите с които се сблъсквате!

# 47
  • The new Earth
  • Мнения: 1 941
Цитат на: catnadeen
лошото на тази тема е че отключва страховете на майчетата и много майки на буйни деца започват да се ошашкват излишно  Neutral Face

Абсолютно съм съгласна с теб.И моят син в първи клас го изкараха с хиперактивност и искаха да му изписват лекарства,защото постоянно беше в движение,хвърляше,чупеше,падаше по земята и си удряше главата,в клас ставаше и се разхождаше....но аз категорично отказах.Сега е един много уравновесен юноша на 14г и двамата с него сме големи приятели.Покрай бебчо много ме жали,помага ми за него и е като един малък татко.Много е чувствителен и отговорен.Мое лично мнение е,че в повечето случаи се преекспонира това с хиперактивността и се дават лекарства на деца,които изобщо нямат нужда от тях.

# 48
  • Мнения: 4 244
Цитат на: iskrica_nadejda
.Мое лично мнение е,че в повечето случаи се преекспонира това с хиперактивността и се дават лекарства на деца,които изобщо нямат нужда от тях.

Не знам дали се преекспонира, но след като може да се овладее положението само с редовен режим и приятелски контакт с детето, просто няма нужда от медикаментозно лечение. За щерката са ми казали, че само ако има нужда при тръгване на училище за да се избегне претоварването на самото дете от новия ред и дисциплината, тогава ще се прибегне към лекарствена терапия.

Когато майката е спокойна, последователна и уравновесена, няма начин да не се справят с проблема, както е било при теб Искрице и както се надявам да е и при нас

# 49
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
Здравейте, изненадана бях да открия тази тема... Мисля, че имаме някакви подобни проблеми със сина ми. Той е на 4 годинки и от раждането си досега е бил и е много трудно дете. В смисъл - плачеше ужасно като бебе, тръшкаше се за всяко нещо, заспиваше само със силно люшкане часове наред. Сега е много чувствителен, само да му направиш забележка и започва да плаче или се ядосва и крещи. Не може да се храни на масата, непрекъснато става, аз го гоня с хапките. Не може да си играе сам, иска винаги някой да е с него, играе по няколко минути с нещо и му омръзва, иска следващото... Дори като стои на едно място, или лежи, непрекъснато мърда с ръце и крака, все нещо се напъва и движи. Побърква ме просто. На почти всяко нещо, което го помоля да направи, казва "не", иначе е добро и милозливо дете, но много лесно прескача от едното настроение в другото... Изпада в пристъпи на абсолютно неконтролеруем гняв, като го накажа, започва да се блъска във вратата на стаята си като бик и да крещи... Последният път като му се скарах (признавам си, че дори го плеснах, но наистина не ми издържаха нервите), си издра лицето с нокти до кръв... Не знаех дали да побеснея или да се разрева... Иначе към бебето не изпитва или поне не показва никаква ревност, радва му се, а по-често изобщо не го забелязва (то е доста кротко същество, в сравнение с него като бебе, особено!).
Не знам дали си внушавам, че има проблем (склонна съм да се взирам прекалено много в децата си и да откривам всякакви здравословни проблеми), или е въпрос на характер...
Мислите ли, че има нужда от специалист и ако да - какъв и кой?
Гледах веднъж по ТВ-то един филм на ВВС за хиперактивните деца и казаха, че рибеното масло помага изключително много, но аз още не съм се престрашила да започна да му давам...

# 50
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
Цитат
Здравейте
Моето дете е на 2г. и 9м. с диагноза ДЦП и съмнения за аутизъм.Искам да споделя с вас ефекта от приложението на една хранителна добавка,а именно eskimo kids Омега-3 и Омега-6 мастни киселини.Още на втората седмица детето промени поведението си в много отношения.Преди се будеше 3 до 5 пъти нощем и често будуваше с часове,докато сега се случва 1-2 пъти и заспиването е по-лесно.Подобри се апетита и прояви апетит към храни,които преди упорито отказваше.Спря истеричния рев и писъци,автоагресията,а агресията значително намаля.Детето стана гальовно и вече позволява да го гушкам.Все по-често ме удостоява с поглед.Ще се радвам да чуя и други мнения по въпроса.Жалко че не открих тема ДЦП в този форум.

# 51
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
Цитат на: boo
Зъхи и  всички, ето тук линк (на английски):
http://www.babycenter.com/refcap/toddler/toddlerbehavior/12479.html


Мерси, Бу! Нещо не ми се отваря обаче тази страница...  Confused

# 52
  • Мнения: 4 244
Зъхи, виж на предната страница линковете на Иза
Те са на английски
Ако си добре и с немския виж моя линк на първа страница
Пробвай съветите които съм дала. Помагат много - питай и veni-b Тя ми сподели че вече имат малък напредък

Знам че не ти стигат и проблемите с малката, но може и просто да е ревност изразена по този начин.
Виж и статията в Нашите деца - Нашето дете е избухлливо

Отпусни малко нервата - и аз минах по тоя път. Светлина в тунела има, особено като има с кого да споделиш

# 53
  • До хладилника, който обичам
  • Мнения: 22 828
Отваря се, Зъхи, само от този сайт мнооого бавно се зареждат нещата. Пробвай пак, там има линкове и други интересни статии. Ще копирам тук съдържанието на страницата, някой може би ще го преведе.

Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD)

•  What is attention deficit/hyperactivity disorder?
•  How common is ADHD?
•  Why is ADHD controversial?
•  What causes ADHD?
•  What are the symptoms of ADHD?
•  When should I seek help?
•  How will my child be evaluated?
•  What are the treatment options?
•  What should I tell my child?
•  What can I do at home to help my child?
•  Related Links


What is attention deficit/hyperactivity disorder?
Since we don't know for sure what causes it, the easiest way to describe ADHD (also known as attention deficit disorder or ADD) is by describing its symptoms. Some children with ADHD repeatedly fail to finish tasks, can't concentrate and get distracted easily, and seem not to listen. Others fidget and squirm constantly and can't wait their turn. Still others have both kinds of problems. Experts use the terms "distractibility," "impulsivity," and "hyperactivity" to describe the different symptoms of ADHD.

These behaviors probably sound familiar, especially to parents of toddlers, who almost all get overexcited and spacey from time to time. That's part of what makes diagnosing ADHD difficult. But a child with ADHD will be more easily distracted and more impulsive than other kids are, and his activity level may border on the frenetic. The key distinction is that a child with ADHD isn't able to control himself; eventually, he'll develop a disability that hampers him in school, at home, or in social settings. The problem is, though, that these kinds of behaviors are so common in toddlers that many experts believe it is very difficult — if not impossible — to diagnose ADHD in children younger than 5.

 How common is ADHD?
According to the American Academy of Pediatrics, ADHD affects 4 to 12 percent of U.S. schoolchildren. Signs usually appear before the age of 7. Studies indicate that more boys than girls are diagnosed with ADHD, and there is often a strong family history of other males with the condition.

Why is ADHD controversial?
ADHD is controversial because researchers aren't sure precisely what causes it. It's also controversial because it's difficult to diagnose: Many of the behaviors characteristic of ADHD are common among all children, so it's often hard to tell a child who has ADHD from one who's simply energetic. Finally, ADHD is controversial because pediatricians, other medical experts, and parents all tend to have strong opinions about whether it's okay to use drugs to treat it in children, especially those under the age of 6. (The AAP's diagnostic guidelines for ADHD are specified only for children age 6-12.)And because Ritalin and other stimulants can cause side effects such as insomnia, children often end up taking more than one medication.

What causes ADHD?
There's a lot we don't know yet, but some things we do know.

Most researchers now believe that ADHD has a genetic basis: If one person in a family has ADHD, there's a 25 to 35 percent chance that another family member also has it.

They also believe that ADHD has a neurological cause. It seems likely that people with ADHD inherit a physical inability to regulate levels of neurotransmitters (substances that transmit signals in the brain), such as dopamine.

Contrary to what you may have heard, ADHD is not caused by poor parenting, family problems, bad teachers or schools, or too much TV. In the past, researchers wondered whether drug or alcohol abuse by the mother during pregnancy or psychological trauma early in a child's life might cause ADHD. But these hypotheses don't account for the vast majority of children with ADHD whose mothers didn't use harmful substances and who didn't go through hard times as babies.

For a time researchers also theorized that attention disorders were caused by minor head injuries or damage to the brain (and for many years ADHD was called "minimal brain damage" or "minimal brain dysfunction"). But the vast majority of people with ADHD have no history of head injury or evidence of brain damage.

You may also have heard that refined sugar and food additives make children hyperactive and inattentive. But scientists at the National Institutes of Health (NIH) concluded that this may apply to only about 5 percent of children with ADHD, mostly either very young children or children with food allergies.

What are the symptoms of ADHD?
Many doctors and psychologists believe it is not possible to diagnose ADHD in children younger than 6. But recent research has brought to light that growing numbers of toddlers and preschoolers are in fact being diagnosed and treated for ADHD. These are the criteria doctors use to diagnose inattentive ADHD; the child must exhibit six of the following symptoms for at least six months:


• Often fails to give close attention to details or makes careless mistakes in schoolwork or other activities

• Often has trouble sustaining attention in tasks or play

• Often doesn't seem to listen to what's being said to him

• Often doesn't follow through on instructions and fails to finish schoolwork or chores (not out of rebellion or failure to understand)

• Often has difficulty organizing tasks and other activities

• Avoids or strongly dislikes tasks (such as schoolwork or homework) that require sustained mental effort

• Often loses things necessary for tasks or activities (such as toys, school assignments, pencils, and books)

• Is easily distracted by the world around him

• Is often forgetful



Doctors may diagnose hyperactive-impulsivity ADHD if a child has exhibited at least four of the following symptoms for at least six months:



• Often fidgets or squirms

• Leaves his seat in the classroom or in other situations in which remaining seated is expected

• Often runs about or climbs in situations where it is inappropriate

• Often has difficulty playing quietly

• Often blurts out answers before the whole question has been stated

• Often has difficulty waiting in lines or waiting for his turn in group play

When should I seek help?
Make an appointment with your pediatrician if your child is unusually impetuous or frequently seems unable to listen to the point that it is affecting his ability to get along at home or at daycare or preschool. For example, if his daycare provider or teacher tells you that your child consistently can't get halfway through a project or sit still for a story, or disrupts other children who are trying to participate, you have cause for concern.

Of course, these kinds of behavior don't necessarily mean that your child will be diagnosed with ADHD. A hearing or vision problem or an emotional situation such as a death or divorce in the family could be challenging his concentration, or he could simply need more outlets for physical activity. And remember that because toddlers are naturally high-energy and not in control of their emotions, your doctor may suggest that you wait a bit before becoming concerned.

How will my child be evaluated?
Your pediatrician will examine your child and review your medical and social history. She may ask you about your pregnancy, other family members who have been diagnosed with ADHD, and any emotional difficulties your child has gone through. She may also order tests of your child's vision and hearing to rule out these physical problems.

Then she will most likely refer you to a child psychologist or other mental health professional, who will likely give your child various tests including an IQ test to evaluate such things as your child's memory, problem-solving, and listening skills. The psychologist will also ask you or your child's teacher or daycare provider to fill out one of the many rating scale forms, which ask questions such as, "How often does your child pay attention in class?" (You respond on a five-point scale between "never" and "always.")

In addition, your pediatrician or the psychologist will assess your child for the behaviors associated with ADHD. They may ask your child's teacher to write a letter describing the behavior she's observed, since even a child who's running in circles much of the time may focus during an office visit. Together your pediatrician and the child psychologist can make a definitive diagnosis.

What are the treatment options?
There are three: family therapy, behavioral therapy, and medication.

Family therapy (sometimes called "parent training") is one of the best ways to learn about ADHD. It will help you learn how to deal with your own frustration, how to parent consistently and positively, and how to adjust your expectations for your child.

Behavioral therapy can teach you how to structure situations at home and school so that your child doesn't become unnecessarily stimulated or distracted. And behavioral therapy might help your child develop coping strategies for particular skills and situations.

The medications most often prescribed are stimulants, including methylphenidate (better known by its brand name, Ritalin) and dextroamphetamine (Dexedrine). The current drug of choice for ADHD is Adderall, an amphetamine; it may have fewer side effects than Ritalin, and its slow-release formulation means children don't have to take a second dose while they're at daycare or school. Researchers believe these medications help modulate levels of neurotransmitters in the brain.

Most medical experts feel that family counseling and behavioral therapy are enough to treat ADHD in toddlers and preschoolers, particularly because the medications available have not been approved for use by young children.

One last point to keep in mind is that ADHD is a relatively new term and the condition has received a lot of media attention in recent years. Researchers are still trying to determine the best ways to treat it, and as new studies appear in the press, your friends and family may give you an earful about what you should do. The best solution to the confusion and anxiety you naturally feel is to work closely with your pediatrician and your child's therapist, focusing on the solutions that seem to work for your child.

What should I tell my child?
First, reassure your toddler that he's fine both physically and mentally — he's healthy, strong, and smart. The extra doctor visits and evaluations may have him scared or worried, and you want him to know that nothing's wrong.

Next, if your toddler is going to be having ongoing therapy appointments, you'll want to prepare him. Tell your child that the doctor or therapist is going to help him learn to listen and sit still so he can have better times at school and at home. Let your child know about appointments ahead of time and describe what's going to happen. ("We'll be going to an office with toys, where the doctor is going to watch you play.") Toddlers are often afraid of the unknown, and children with ADHD especially need to know what's ahead. If you have elected to give your child medicine, he may want to see the pills or ask you if they'll taste bad. Continue to emphasize that he isn't sick while explaining that the medicine will help him do some things that have been hard, like staying in his seat at school.

What can I do at home to help my child?
The first step is to accept that your toddler has a behavioral disorder and adjust your expectations. Many kids with ADHD are terrifically bright and creative; your child may well grow up to be an eminent scientist or film director. But you'll need to rethink the way you parent him as well as the type of environment you establish for him at home and school. Here's how to begin:



• Sign everybody up.Now that you have a diagnosis, tell family (at least those who spend a lot of time with your child), close friends, teachers, and anybody else who can offer support. Some parents used to keep quiet because they feared that their child would be stigmatized, but in fact, "naming" the problem may make you and your child feel better. And it's important to build your support network, because your child deserves all the help he can get in the months and years ahead, and so do you.

• Change the scene.Eliminate sources of overstimulation and distraction in your child's environment. At home, make sure his room is tidy, stashing extra toys or books where they won't catch his eye. At daycare or preschool, ask the teacher to place your child near her, where she can keep an eye on him, or to move him away from kids and objects that tend to draw his attention.

• Structure your day. All toddlers respond well to routines, but kids with ADHD need them more than others. A regular schedule extinguishes much of the anxiety and tension your toddler feels when he doesn't know what's going to happen next. You don't have to be rigid; just make sure that he knows when and where he'll have his meals, naps, baths, and so on. This also helps him focus on important tasks, instead of the mundane details of living.

• Start rewarding instead of punishing. You've probably already discovered how useless it is to try to punish your child when he's running around or tuning you out. But you may not know how well kids with ADHD respond to simple rewards. Praise good behavior immediately ("You brushed your teeth, just like I asked you to! Thanks so much!"), and give your child some little token that pleases him — a gold star, a funny rubber stamp, or an extra bedtime story. (The reward should be something he can enjoy right away; kids with ADHD don't want to wait.) Getting a tangible show of appreciation will make your toddler feel good, and he'll be inclined to repeat the behavior that made him feel that way. Over time, the good feeling will start to come from inside and you'll no longer have to give him external rewards.

# 54
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
Бу, супер си, мерси! Сега лягам, че малката тъкмо заспа, да използвам  Laughing , но утре ще гледам да го прочета внимателно, мисля, че има много полезна информация...

# 55
  • anywhere
  • Мнения: 3 303
Цитат на: debelanata
Зъхи, виж на предната страница линковете на Иза
Те са на английски
Ако си добре и с немския виж моя линк на първа страница
Пробвай съветите които съм дала. Помагат много - питай и veni-b Тя ми сподели че вече имат малък напредък

Знам че не ти стигат и проблемите с малката, но може и просто да е ревност изразена по този начин.
Виж и статията в Нашите деца - Нашето дете е избухлливо

Отпусни малко нервата - и аз минах по тоя път. Светлина в тунела има, особено като има с кого да споделиш


Абе не е ревност, защото той си е такъв откакто се е родил...  Wink
Линковете ще ги разгледам подробно, просто нямам много време в момента. С немския съм на "вие", така че няма да ми свърши работа.
Иначе нервата е трудно да я отпусна, знаеш как е с две деца...  Wink

# 56
  • Мнения: 372
Цитат на: debelanata
www.adhs.de
Положителни страни - Емил от Льонеберя - чаровен, весел, готов винаги да помогне, с богато въображение, загрижен, добродушен, обича животните


   Един цитат от книгата за Емил Grinning :
   "- Горките Свенсонови от Катхулт, какъв пакостник е синът им! - казваха те. - От него нищо няма да излезе.
Така си мислеха жителите на Льонеберя, да! Ако знаеха какво ще излезе от Емил, сигурно нямаше да говорят тъй! Само да знаеха, че като порасне ще стане председател на общинския съвет! Вие сигурно още не знаете какво е това да си председател на общинския съвет, но то е нещо много изискано, уверявам ви и ето това стана Емил с течение на времето."

# 57
  • Мнения: 1 250
Цитат на: catnadeen
лошото на тази тема е че отключва страховете на майчетата и много майки на буйни деца започват да се ошашкват излишно  Neutral Face


Малко ми е смешно по въпроса - не е лично към твойто мнение, а към мойта ситуация.

Дъщеря ми си е активна, буйна, но не бих казала хиперактивна. И изобщо с концентрацията се справя много добре, та чак аз и завиждам и се гордея с нея. Чоже да се занимава с нещо с часове, без да и писне, и не спира докато не приключи, не свърши докрай задачата си.

Обаче баткото - той ми е проблема. Само че него изобщо не мога да го причисля към активните деца. Но липсата на концентрация е отчайваща. Скача от тема на тема, никога не може да завърши нещо докрай. Много е разсеян и всичко това много пречи в училище. Чувствително дете е, не знам доколко това е генетично обуславено - има бяла кожа, сини очи, силно изявено алергии към полени и някои храни. Проявява симптоми като болки в корема и гадене преди тръгване на училище, които изчезват междучасията. Веднъж даже ни се обади училищната сестра, че му било много лошо и бил много блед. Веднага щом се прибрахме всичко му мина с магическа пръчка. Говорих с педиатърката, пък и съм чела в книги, че не симулира и наистина му е лошо.

Та при мен проблема е не с активното, а с пасивното дете. Не знам доколко е тежък и спешен и дали трябва да бързам да го водя при психиатър/психоаналитик.

# 58
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 539
Цитат
Абе не е ревност, защото той си е такъв откакто се е родил...  Wink
Линковете ще ги разгледам подробно, просто нямам много време в момента. С немския съм на "вие", така че няма да ми свърши работа.
Иначе нервата е трудно да я отпусна, знаеш как е с две деца...  :wink

Цитата за Омега(рибеното масло) беше мой.Ефекта наистина беше голям.За съжаление след раждането на бебчо някои неща се върнаха назад.Не е като преди,но настроението отново стана променливо,апетита се загуби и плаче много често с повод и без повод.Тя също не показва неприязън към бебето,но съм сигурна ,че причината е там.Но от рибеното масло има полза.Консултирай се с лекар,за да си спокойна и го давай.

# 59
""one-third of people with AD/HD do not have the hyperactive or overactive behavior component, for example"""


Моя син има същите проблеми, които ти описваш. Само че невролозите в БГ изказват две мнения- 1. няма хиперактивност , проблемите са генетични/има някаква хромозомна болест, като не може точно да се установи какво е/, и от темперамента.
2.- проблемите са свързани с хиперактивно поведение, резултат от прекарания моз. оток след раждането.
Давам му Ризатарун/от Германия го взимам, тук го няма/ но от него става по неспокоен и прага на дразнимост се понижава и става страшно. Затова му давам и тиоридазин/леко успокоително/ и като че ли нещата са по нормални.
Моля те опиши ми по подробно говорните проблеми на твоето дете, какви лекарства взема и т.н.
Важно ми е да разбера какво се разбира по невъзможност за концентрация. Моя син обича много да играе с коли и може дълго да се занимава с това. Дори не можеш да го откъснеш, толкова е вглъбен.

Общи условия

Активация на акаунт