Гаранцията не покрива това...

  • 7 905
  • 38
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • 3
  • Всички
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Случаят е следният-покупка на монитор за компютър Samsung  на 06.03.2008 от Техномаркет. На 03.07.2008 виждам 1 цветен изгорял пиксел, съответно днес носим монитора в оторизирания сервиз и там ни казват следното- Гаранцията не покрива 1 изгорял пиксел !
Гаранцията покрива 2 изгоряли цветни пиксела на 1 квадратен дециметър или 3 черни изгоряли пиксела пак в радиус на 1кв.дециметър.
Дори да имаш 10 изгоряли пиксела, ако са пръснати по екрана, гаранцията не важи  Shocked

Реших, да попитам тук, защото знам, че има хора, които могат да се включат с полезна за мен информация относно това вярно ли е или не /на мен ми се струва нелепо/.
Да се обърна ли към Защита на потребителите ? Как да постъпя ?

# 1
  • DE
  • Мнения: 967
Да се обърна ли към Защита на потребителите ? Как да постъпя ?
Да! Обърни се.

# 2
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
mimoza^^, ще се обърна към тях, но първо исках да се уверя, че съм в правото си да изисквам ремонт или подмяна на стоката, да не се излагам един вид. А гаранцията е 3 години на този монитор.

# 3
  • Мнения: 2 161
Онзи ден в Кауфланд присъствах на грозна сцена в магазина за техника там.Управителят на магазина нагло спореше с клиент точно по този въпрос.Специално се поинтересувах как се казва магазина-Домо.Управителят крещеше,че гаранцията не покривала еди какво си,а хората настояваха да им се впише рекламацията,за да могат после да се обърнат към Комисията за защита на потребителите.Така че,първо може би трябва да направиш рекламация в самият магазин,за да може после да има основание за проверка.

# 4
  • Мнения: 654
преди три години си купих лаптоп от технополис.на другия ден видях че 1 пиксел е изгорял.отидох в магазина ,а от там в сервиза.отговора беше само един пиксел не е проблем,ако са повече тогава.така че не си губи времето.

# 5
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Chanel, за това не се сетих  Thinking И даже сега, като се замисля, мъжа ми изиска документ, че са му отказали ремонт, а те не му дадоха такъв, като казаха, че нямали такава практика  ooooh!

# 6
  • Мнения: 575
Не знам дали си в правото си, но аз забелязах един изгорял пиксел на следващия ден след покупката. И ми замениха монитора с нов, но не беше купуван от Техномаркет.

# 7
  • Мнения: 2 161
Chanel, за това не се сетих  Thinking И даже сега, като се замисля, мъжа ми изиска документ, че са му отказали ремонт, а те не му дадоха такъв, като казаха, че нямали такава практика  ooooh!
Имат,имат такава практика.Имат си регистър за вписване на рекламациите и в определен срок трябва да ти отговорят.

# 8
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
преди три години си купих лаптоп от технополис.на другия ден видях че 1 пиксел е изгорял.отидох в магазина ,а от там в сервиза.отговора беше само един пиксел не е проблем,ако са повече тогава.така че не си губи времето.

А ти обърна ли се към комисията за защита на потребителите ? Аз все си мисля, че баламосват хората с врели некипели, пък ако мине номера...

# 9
  • Мнения: 2 161
преди три години си купих лаптоп от технополис.на другия ден видях че 1 пиксел е изгорял.отидох в магазина ,а от там в сервиза.отговора беше само един пиксел не е проблем,ако са повече тогава.така че не си губи времето.
Големи глупости си написала.

# 10
  • DE
  • Мнения: 967
преди три години си купих лаптоп от технополис.на другия ден видях че 1 пиксел е изгорял.отидох в магазина ,а от там в сервиза.отговора беше само един пиксел не е проблем,ако са повече тогава.така че не си губи времето.

А ти обърна ли се към комисията за защита на потребителите ? Аз все си мисля, че баламосват хората с врели некипели, пък ако мине номера...
Както е написала Chanel, първо си пусни рекламация. Длъжни са да ти дадат входящ номер и ако не ти отговорят на рекламацията, се обръщаш към комисия за защита на потребителите.

# 11
  • София
  • Мнения: 1 508
За подобни единични точкови проблеми изрично се споменава в гаранцията и техническите характеристики на производителя, че гаранцията не ги покрива. Поне за нашия Philips е така. За вашия може да потърсите на сайта на производителя.

# 12
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
За подобни единични точкови проблеми изрично се споменава в гаранцията и техническите характеристики на производителя, че гаранцията не ги покрива. Поне за нашия Philips е така. За вашия може да потърсите на сайта на производителя.


Няма такова нещо, никъде в гаранцията не пише такова нещо /100 пъти я препрочетох/
Съвсем други са причините, поради които не се поема гаранция от сервиза, но не и при изгорели пиксели, за това смятам, че съм си в правото

# 13
  • Мнения: 2 161
0 700 111 22 -горещ телефон

# 14
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367

Както е написала Chanel, първо си пусни рекламация. Длъжни са да ти дадат входящ номер и ако не ти отговорят на рекламацията, се обръщаш към комисия за защита на потребителите.


Благодаря, ви, така ще направим. Само да се съгласят да ми издадат документ, ако ли не, комисията дали ще ми обърне внимание ?

# 15
  • Мнения: 2 161
С удоволствие ще ти обърнат внимание.

# 16
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
0 700 111 22 -горещ телефон

Това телефона на комисията ли е ?

# 17
  • Мнения: 2 161
0 700 111 22 -горещ телефон

Това телефона на комисията ли е ?

Да,можеш да позвъниш и те ще ти кажат подробно как да постъпиш.

# 18
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
0 700 111 22 -горещ телефон

Това телефона на комисията ли е ?

Да,можеш да позвъниш и те ще ти кажат подробно как да постъпиш.



Мерси  Simple Smile
Тъй, като сервиза работи до 14:00ч. днес, а утре може би почиват, ще я свършим тази работа другата седмица и ще пиша за резултатите, а на телефона ще се обадим още днес
Благодаря ви  Hug

# 19
  • Мнения: 2 161
Чакай малко!Не се обръщай към сервиза,а към търговеца,който ти е продал стоката.
Чл. 123. (1) Потребителят има право да предяви рекламация на стоката или услугата, независимо от това дали производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката или услугата.
(2) Когато производителят или търговецът е предоставил търговска гаранция на стоката и удовлетворяването на рекламацията се извършва чрез замяна на стоката с друга, съответстваща на договореното, търговецът е длъжен да запази на потребителя първоначалните гаранционни условия. Когато рекламацията се удовлетворява чрез ремонт на стоката, извършените ремонти се отразяват в гаранционната карта и срокът на ремонта се прибавя към гаранционния срок.
Чл. 124. (1) При предявяване на рекламацията на стока потребителят може да претендира за възстановяване на заплатената сума, за заменяне на стоката с друга, съответстваща на договореното, за отбив от цената или за безплатно извършване на ремонт при условията и по реда на чл. 113 и 114.
(2) При предявяване на рекламацията за услугата потребителят може да претендира за извършване на услугата в съответствие с договора, за отбив от цената или за възстановяване на заплатената сума.
Чл. 125. (1) Рекламацията се предявява пред търговеца или пред упълномощено от него лице.
(2) Рекламацията се подава устно или писмено.
(3) При предявяване на рекламация потребителят посочва предмета на рекламацията, предпочитания от него начин за удовлетворяване на рекламацията, съответно размера на претендираната сума, и адрес за контакт.
(4) При подаване на рекламация потребителят задължително прилага и документите, на които се основава претенцията:
1. касова бележка или фактура;
2. протоколи, актове или други документи, установяващи несъответствието на стоката или услугата с договореното;
3. други документи, установяващи претенцията по основание и размер.
Чл. 126. (1) Рекламацията на потребителска стока може да се предяви до две години от доставката на стоката, но не по-късно от два месеца от установяване на несъответствието с договореното. Рекламацията на услуги може да се предяви до 14 дни от откриване на несъответствието на услугата с договореното.
(2) Ако на потребителя е предоставена гаранция и срокът на гаранцията е по-дълъг от сроковете за предявяване на рекламацията по ал. 1, рекламацията може да се предяви до изтичането на срока на гаранцията.
Чл. 127. (1) Търговецът или упълномощено от него лице са длъжни да приемат рекламацията, ако тя е предявена своевременно.
(2) Лицата по ал. 1 са длъжни да поддържат регистър на предявените рекламации.
(3) При предявяване на рекламация лицата по ал. 1 задължително я описват в регистъра.
(4) Приемането на рекламации се извършва през цялото работно време в търговския обект, където е закупена стоката или е поръчана услугата, или на адреса на управление на търговеца, освен ако в договора или в документа за гаранция е определено друго.
Чл. 128. (1) Ако търговецът е приел, че рекламацията е основателна, е длъжен да я удовлетвори съгласно чл. 113 и 114.
(2) Когато търговецът удовлетвори рекламацията, той издава акт за това, който се съставя в два екземпляра, и предоставя задължително един екземпляр на потребителя.
Чл. 129. Предявяването на рекламация пред търговеца не е пречка за предявяване на иск.

# 20
  • Въпрос на гледна точка...
  • Мнения: 877
Законът  дава право да върнете един продукт в срок от 2 години, ако той е негоден за обичайна употреба, т.е. притежава някакъв явен или скрит производствен или конструктивен дефект.

 Имаш право на рекламация пред търговеца в рамките на 2 години от покупката - за целта трябва да пазиш касовата бележка.

Mожеш да претендираш за смяна. Но законът оставя вратичка - ако разходите за смяната са необосновано високи, търговецът може да откаже. По закон срока от един месец започва да тече от датата на вписване в регистъра за рекламациите - ако не го ремонтира в срок, можеш да претендираш за отбив от цената или направо за
разваляне на договора (т.е. връщане на парите)


Изобщо, търси си правата. Гаранцията, която дава производителя, няма нищо общо с тази ( от 2 г. ), с която те защитава закона.
Търговеза трябва да ти впише рекламацията. Ако откаже, може да подадеш и през И- Нет жалба до комисията. Peace

# 21
  • София
  • Мнения: 6 011
В никакъв случай не се обръщай към сервиза, а към търговеца, откъдето сте купили монитора!

До онзи ден се разправях с едни търговци и след 4-месечно размотаване ми смениха всичко дефектно по рекламираният от мен продукт, въпреки, че твърдяха, че гаранцията не покрива появилите се дефекти!
Обърнах се към комисията по мейла, обадиха ми се и много изчерпателно и любезно ми обясниха къде съм сбъркала и какви са ми правата.

Отиди в магазина с монитора и настоявай да го приемат и да впишат рекламацията в Книгата за рекламации /коята те по закон трябва да имат/.

Ако пак ти откажат, набери телефона на Комисията направо пред тях и обясни всичко, обикновено веднага омекват. Ако въпреки всичко продължават да отказват /което не ми се вярва/, пусни жалба срещу тях /може и в сайта им/, пази си касовата бележка.


Иначе конкретно за мониторите знам, че така казват навсякъде. Също така винаги ще съм благодарна на един служител от Технополис, който като го попитахме за този проблем ни каза да не купуваме нищо от тях, че всичките им монитори са дефектни, но не дават възможност на клиентите да го изпробват както трябва в магазина. Накрая си поръчахме монитора в едно малко магазинче, като ни гарантираха, че ще ни намерят такъв без нито един изгорял пиксел и така и стана.

# 22
  • Мнения: 654
chanel,кое точно е глупости.това че съм си купила нещо или че съм оставила нещата така.приемам го като лична обида,защото не мисля че съм глупав човек.
относно темата споделих своя опит.всеки може да постъпва както пожелае.

# 23
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Да. Грешката е моя. Реших, че направо към сервиза трябва да се обърна  ooooh! Ама като до сега не съм се сблъсквала с такъв проблем... Значи следобед или утре отиваме в Техномаркет, поне сега знам, че трябва да ми впишат рекламацията и знам, че имат такъв регистър  Wink
А онзи в сервиза му беше много удобно въобще да не ни каже за тези неща /че рекламация не се прави в сервиза, а в магазина /търговеца/  Whistling

# 24
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
chanel, много съм ти благодарна за информацията, която ми даде и времето, което отдели за моя проблем  Hug  bouquet

# 25
  • Germany
  • Мнения: 2 012
Всяка марка монитори има различни условия в гаранцията за умрели пиксели. Радко са тези, които се подменят на 1 изгорял пиксел, съмнява ме Samsung да са от тях. Няма лошо, опитай всичко, което са ти препоръчали по горе, но първо си прочети внимателно гаранционните условия Peace

# 26
  • Мнения: 2 386
И на мен ми се върти нещо из главата, че един пиксел не се покрива от гаранция...
Трябва да проверя.

# 27
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Всяка марка монитори има различни условия в гаранцията за умрели пиксели. Радко са тези, които се подменят на 1 изгорял пиксел, съмнява ме Samsung да са от тях. Няма лошо, опитай всичко, което са ти препоръчали по горе, но първо си прочети внимателно гаранционните условия Peace





За подобни единични точкови проблеми изрично се споменава в гаранцията и техническите характеристики на производителя, че гаранцията не ги покрива. Поне за нашия Philips е така. За вашия може да потърсите на сайта на производителя.




Няма такова нещо, никъде в гаранцията не пише такова нещо /100 пъти я препрочетох/
Съвсем други са причините, поради които не се поема гаранция от сервиза, но не и при изгорели пиксели, за това смятам, че съм си в правото




Какво значение има 1, 5, 10 ли са изгорелите пиксели...за мен това си е техническа повреда. Както и при всяка техника-или е повредена или не е, средно положение няма





Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 14:21 от doniboni

# 28
  • Мнения: 1 479
Всяка марка монитори има различни условия в гаранцията за умрели пиксели. Радко са тези, които се подменят на 1 изгорял пиксел, съмнява ме Samsung да са от тях. Няма лошо, опитай всичко, което са ти препоръчали по горе, но първо си прочети внимателно гаранционните условия Peace
PeaceИ не си купувай повече от голямите техномаркети.Миналата година направо ми смениха монитора с чисто нов от магазин за компютри.

# 29
  • Мнения: 1 668
От техномаркет на цариградско бях закупила домашно кино. Развали се - направих рекламация - оправиха го в техен сервиз и пак се развали. Вторият път влетях направо при шефовете им и крещях 20 минути без прекъсване. Като спрях вече ми бяха донесли ново домашно кино за смяна  Joy и аз не бях разбрала. Ама ги заплаших с комисията за защита на потребителите, данъчни, господари на ефира, 24 часа и квото ми идеше на ум... Мисля, че ще се спекат само при споменаването на комисията. нито една уважаваща себе си верига не желае да и цъфне името по медии или да им направят проверки заради един артикул. Стават доста сговорчиви, но ако им мине номера...
За комисията - ползвала съм услугите 3-4 пъти и всичките пъти е ставало на моето. Тоест ако си искам парите ми съдействат да си ги получа, ако искам ремонт ми го осигуряват. Като да не повярва човек - появи се институция, която не пречи, а помага  Joy

# 30
  • Germany
  • Мнения: 2 012
Хора не става въпрос за домашно кино, печка или т.н. При TFT мониторите подмяната при умрели пиксели е политика на вносителите за България, не на Техномаркет и не знам още какви магазини. При покупка на монитор се прави тест за изгорели пиксели, пуска се една програмка, която сменя различни цветове и ако има дефектни пиксели те се виждат. Doniboni, щом смяташ, че си в правото си, опитай всичко което смяташ за правилно, аз просто казвам това, което знам, това не означава обаче, че нямаш шанс да ти сменят монитора.

# 31
  • Sofia
  • Мнения: 375
О'Пепи, официален вносител на Самсунг е К & К електроникс. Демек "не знам си какъв там магазин Техномаркет". Това само за твоя информация.

# 32
  • Germany
  • Мнения: 2 012
О'Пепи, официален вносител на Самсунг е К & К електроникс. Демек "не знам си какъв там магазин Техномаркет". Това само за твоя информация.
Това е чудесно тогава, благодаря за инфото, не съм запозната със Самсунг.

# 33
  • Мнения: 282
Точно с този магазин имах проблем с една прахосмукачка, ходих в сервиза, няколко пъти я поправяха, вкъщи поработи пет минути и пак е за ремонт. Обаче аз тъпо и упорито я носех пак да я оправят и всеки път майсторът нагло ми обясняваше да не се моря, те така можели до безкрайност да я ремонтират, но нямало да издадат протокол за смяна, защото шефовете не давали и накрая изплю камъчето, че клиентите така се разкарвали по няколко пъти и накрая им омръзвало да идват..... това било целта.
Обадих се аз на потребителите, хората им обясниха, че не е задължително да ходя в сервиза, трябва да се обърна към продавача и той да реши проблема.
Като отидеш с рекламация в магазина, длъжни са да те впишат в книгата за рекламации, независимо дали смятат, че имаш право или не.
Ако ти откажат вписване, пускаш оплакване при потребителите и глобата за това им е гарантирана, но в моя случай не се стигна до там, защото като им обясних, че си знам правата, до няколко минути имах чисто нова прахосмукачка.
За мониторите обикновено в сервиза казват, че до 3 пиксела за целия монитор се счита за допустимо и не е дефект, но дали това е така наистина, не знам.
А от големите вериги за техника, отдавна вече нищо не купувам, предпочитам да дам някой лев повече, но да си нямам работа с тях и сервизното им обслужване.

# 34
  • Мнения: 2 309
Потърси си правата в Защита на потребителя
Гарантирам ти успех Peace

# 35
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
Оказа се, че монитора няма изгорял пиксел. При изключване от мрежата, и носейки го в магазина му направиха теста /в сервиза въобще не го погледнаха/ и изгорял пиксел нямаше  Shocked
Не мога да си обясня, честно Shocked Няколко дена го гледахме този пиксел, особено се виждаше при стартиране на уиндоуса, понеже е само в един цвят /син/ и много ясно се виждаше цветната точка малко в страни от центъра на екрана. Като се прибрахме и го включихме...ми точката  я няма  Shocked
Та се разминахме с разправиите   Simple Smile


п.п Знам как изглежда изгорял пиксел /когато купувахме този монитор при тестовете 2 монитора тествани преди нашия бяха с изгорели пиксели/ 

Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 18:10 от doniboni

# 36
  • София
  • Мнения: 6 569
Цитат от друг форум, на човек, който си вади хляба с това.
"Иначе по темата - проблемът с повредените пиксели е електрически. Повреден управляващ транзистор. Не се оправя с механични въздействия или мигалки. Всичко останало са градски легенди. Има минимален шанс това да е временно явление - случвало ми се е да се оправи "от само себе си" след няколко вкл./изкл. на монитора. Това е по-скоро късмет или съвпадение, не технология за поправка.

Казвам това от опит с различни монитори, от различни производители и различно качество (цена). Част от работата ми е да ги поддържам, а не хоби. По този повод съм се консултирал и със сервизни инженери от оторизирани сервизи.

Колкото до качеството - ISO 13406-2 дефинира ергономичните показатели на TFT монитори, вкл. допустим брой повредени (суб-)пиксели. Сериозните производители го спазват и публикуват White Paper, Pixel Policy или нещо подобно за моделите, които предлагат на пазара. За всеки конкретен модел изрично и задължително е упоменато в гаранционната карта. Нещо, което всеки може да поиска да прочете в магазина преди да се изръси с около 500 лв. Или да провери в Интернет - и BenQ имат тази информация на европейския си сайт.

Някои от българските дистрибутори също предлагат информация за продуктите, които внасят. Нека не се смята за реклама, просто давам пример:

Tech Vision - Pixel Policy http://www.techvision-bg.com/index.php?p=products
Има и други, ако някой се интересува -> 
От втория линк се вижда, че Philips не покриват подобна гаранция на S серията монитори (както се твърди в първото мнение по темата).
ЦЯЛАТА ТЕМА: http://forum.setcom.bg/index.php/topic,24975.0/topicseen.html

п.п. КЗП в бг-мамма май стана пенкилер за всичко  Mr. Green

# 37
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
За ISO 13406-2 ето един малко лош превод от чичко гугъл


Какво е ISO 13406-2 стандарт за LCD екран пиксел грешки?

Аз съм на пазара на нов екран, за да куката до моя сладък под-малък преносим компютър лаптоп.

Докато преглеждате, аз забелязах, че всички мониторите с плосък екран за продажба на komplett.co.uk са етикетирани
Всички LCD дисплеи се придържа към ISO 13406-2 стандарт по отношение на пикселите дефекти.

Това, разбира се, tickled вниманието ми, тъй като моето предположение е, че по подразбиране, ако се купят плосък екран монитор, това е без дефекти пиксел ( "мъртви пиксели" са точки на екрана, които не се показват правилно, например черен / погрешно оцветена точка в пространството, която е трябвало да бъдат бели. Много досадни, ако завършат с екран, който е един).
Покажи решения Швеция не ни казва следното за ISO 13406-2:

     Концентрацията критерии за разграничение между първо място, броят на бяло или черно пиксела, настъпили в определена област (клъстер) и на второ място по-ниските пиксел повреди или мига в пиксели, настъпили в купа. Четирите класове на ISO-13406-2 се определят максималния брой на повреди позволени за всеки тип и всеки пиксел вина на концентрацията критерии. Клас 1 е предназначена само за задължителните специални приложения и клас 3 е за евтините модели.  Клас 4 представлява отхвърляне критерии в производството.

 В много интересно отговор, обаче, е предоставена от ново-monitors.co.uk: точно колко пиксела трябва да е лошо в нов монитор пред производителя е вероятно да ви даде нова за гаранция?

     За регулиране на допустимостта на дефекти и да защити крайния потребител, са създали ISO стандарт за производителите да се следват. ISO 13406-2  препоръчва колко по подразбиране са приемливи в дисплея, преди той да бъде заменен, в рамките на сроковете & условията на гаранция.

     Всички реномирани производители да отговарят и поддръжка на стандарта ISO 13406-2.

     Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност пиксели, които са приемливи, в зависимост от родния резолюцията на LCD и се даде възможност за 2 пиксела неизправност на милион пиксела.
   Резолюция              Брой пиксели         Брой милиона пиксела     Допустими дефекти
    1024 x   768             786,432                             0.8                                        2
    1280 x 1024         1,310,720                              1.3                                        3
    1600 x 1200         1,920,200                              1.9                                        4
    2048 x 1536         3,145,728                              3.1                                        6

     Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност под-пиксели, които са приемливи, в зависимост от родния резолюцията на LCD и позволява в продължение на 5 неизправност под-пиксела на милион пиксела.
 Родно Резолюция    Брой пиксели     Брой милиона пиксела     Допустими дефекти
    1024 x   768            786,432                            0.8                                     4
    1280 x 1024        1,310,720                             1.3                                     7
    1600 x 1200         1,920,200                            1.9                                   10
    2048 x 1536         3,145,728                            3.1                                   16

    Таблицата по-долу показва допустим брой на неизправност под-пиксели, които са приемливи в рамките на 5 х 5 блок от пиксели, в зависимост от родния резолюция и се даде възможност за 2 неизправност под-пиксела в рамките на 5 х 5 блок, на милион пиксела.
  Резолюция                        Брой пиксели            Брой милиона пиксела         Допустими дефекти
1024 x 768                                  786,432                                0.8                                      2
1280 x 1024                             1,310,720                                1.3                                      3
1600 x 1200                             1,920,200                                1.9                                      4
2048 x 1536                             3,145,728                                3.1                                      6

  Горното е от значение за клас II LCD панели.


Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 19:21 от doniboni

# 38
  • на кой му пука, майна
  • Мнения: 5 367
bibi, мерси за линковете, явно при мен се е получило това /надявам се информацията да е полезна/:

цитат на secondshoe от друг форум:

"Значи човека много добре го каза по-горе. Касае се за заклещен пиксел, а не за изгорял пиксел. Разликата е от небето до земята. Изгорелия пиксел е за постоянно и си е такъв перманентно. Той не свети и се забелязва много трудно, дразни много по-малко от заклещените и много хора дори и не подозират, че имат изгорял пиксел на монитора си. Както и да е, това няма нищо общо с проблема тука.
Заклещения пиксел свети в някакъв цвят и се вижда много лесно, обикновено доста дразни и подлежи на оправяне. ...
Който има заклещен пиксел да има впредвид, че има 60% шанс да го отключи според Уикипедията."



Цитат на pimpirlit:

"Иначе по темата - проблемът с повредените пиксели е електрически. Повреден управляващ транзистор. Не се оправя с механични въздействия или мигалки. Всичко останало са градски легенди. Има минимален шанс това да е временно явление - случвало ми се е да се оправи "от само себе си" след няколко вкл./изкл. на монитора. Това е по-скоро късмет или съвпадение, не технология за поправка.




Последна редакция: сб, 05 юли 2008, 19:32 от doniboni

Общи условия

Активация на акаунт