91 НЕГ или 73 СОУ

  • 122 132
  • 599
  •   1
Отговори
# 555
  • София
  • Мнения: 5 136
Естествено, че никой от българската страна не е виновен. Обаче ситуацията е абсурдна!

# 556
  • Мнения: 4 270
Алабалистика е по-скоро твоето, Херц. Нещата следва да се назовават с истинските им имена, особено в тема, в която хората търсят мнение за сегашното състояние  и ниво на училището. А ти точно това не правиш.   Държиш си сляпо на онова,  което е било в НЕГ по времето на дъщеря ти. Е, изненада,  за добро или лошо (по-скоро за второто) сега не всичко е така.  Прекаленото захаросване не е  от полза никому, в 99% от случаите винаги нещо не толкова сладко се крие зад него, независимо за кое от двете училища, коментирани в тази тема, става дума. Защото тази склонност към идеализиране (наречена от бебенка захаросване) е присъща  в огромна степен за пишещите в темите и за двете гимназии.

Освен това тонът ти е доста груб. Несъгласието си е твое право,  но  не се преполага да е изразено с този назидателен тон, като от последна инстанция, каквато апропо  никоя от нас не е.

Пенсионирана русалка, според теб кое не е назовано с истинското му име? Ти искаш да чуеш може би, че училището не е това което е било, че не си заслужава децата да се борят за лайстунг паралелките, че този висок бал за приемане в НЕГ е неоправдан, че лайстунг, шпрах и обикновените паралелки са нещо абсолютно взаимозаменяемо? Е, не мога да го кажа.
Разбира се, че има неща в 91 НЕГ, които не харесват на децата и родителите, казах го още в първите си постове, и аз открито съм критикувала всичко, което според моите разбирания не е било добро за моето дете, не съм си позволявала да вземам отношение за останалите, но това не прави училището лошо. Не идеализирам и не захаросвам, сигурно ще останеш изненадана, че бях против дъщеря ми да кандидатства за лайстунгс с единствения аргумент, че в тези паралелки се случва децата да бъдат ощетявани при оценяването, заради самата немска система, изискванията на преподавателите, които постоянно повтаряха, че за да пишат най-високата оценка, българските ученици трябва да докажат, че са по-добри от немските. Да, не отричам, че това е доста стресиращо, но в същото време действа мотивиращо. Представа нямаш как съм се бунтувала срещу това, колко пъти съм заявявала пред немския отдел на училището изумлението си, питала съм директорката на у-щето тя какво прави и защо го позволява, и кое гарантира, че оценяването е реално, а не тенденциозно.  За добро или лошо (в нашия случай определено първото) дъщеря ми завърши лайстунг, и за момент не допусна мисълта да се откаже, имаше цел и я постигна. Не съжалявам, че го направи, защото това й даде много възможности. Това, което мога да кажа, независимо дали ще ти прозвучи грубо или назидателно, защото ти от първия миг се опитваш да бъдеш опозиция и да налагаш твоето мнение, е че наред с недостатъците, не може да няма такива,  лайстунг паралелките са мястото, където ежедневно по 7 часа се учи език в ПОЧТИ чуждоезикова среда, по немска система, за някои добра, за други лоша, но различна от нашата.
Всеки е свободен да направи своя избор, да насочи детето си към едно или друго училище, мислейки в перспектива от позицията на зрял човек и родител, но да се отхвърля с лека ръка една добра, отново ще се повторя, безалтернативна възможност за едно изключително добро ниво на овладяване на немски език, е абсурдно. Има какво да се иска, безспорно, най-желаната ЕГ трябва да изглежда по друг начин, немският отдел е училище в училището с всичките положителни и отрицателни последствия от това, но евентуални промени са неща извън нашите възможностите.



Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 11:41 от Herz

# 557
  • София
  • Мнения: 18 091
Koe ли не назоваваш с истинското му име? Доста неща ...Много удобно въртиш и сучеш само около въпроса за лайстунг, а с него нещата около НЕГ обаче не се изчерпват.. В темата се намесиха неща, които ти също отрече, без да си запозната с тях към МОМЕНТА. Нямала това, нямало онова.  Има,  има. Да, имаше проблеми в 8 клас  с математиката във випуска на дъщеря ми, не се предадоха заради смяна на 4-5 учители  в рамките на една учебна година  над 20  геометрични урока. За пробелеми с предмета се говори и сега от осмокласниците. И добре че в 9 клас децата ни  попаднаха на учител на място, който направи всичко възможно да вмести в деветокласния хорариум и  обяснения на пропуснат осмокласен материал. Нямало разлика между учителите казваш, смехотворно било. Та и те са хора, едни могат много повече от други, колкото и да не ти харесва.  Едни имат желание и мотивация да дадат на децата, други само отбиват номера, независимо за кое училище става дума. Коментираните тук 2 не правят изключение.Та кой разумен човек ще сложи под един знаменател осмокласната  учителка по математика, която  към края на месец март не бе  написала на децата по нито една оценка по предмета и преподаващите  в горните класове учители,  които си вършат съвестно и с желание  работата? Обидно е  даже за вторите да бъдат приравнени на първата.  Wink Не можело казваш  родителите да променят нищо. С такава нагласа докъде ще го докараме? Ще си се оплакваме и хапем взаимно  до откат  по форумите от липсата на късмет и толкова. Кучетата ще лаят, а керванът ще си  върви. Могат да се променят при желание  много неща и  фактът, че описаната учителка не е вече в НЕГ, го доказва. Предавала е апропо известно време и в 73-то, където също  не се е задържала. Все си мисля, че и осмокласните мами,  ако се бяха  активирали навреме , щяха  да променят нещата с липсата на немски преподавател.  И има още доста такива "уж дребни наглед  нещица", които развалят представата за НЕГ.  А това, че  са масово явление и  ги има и навсякъде другаде тези проблеми,  не е успокоение, нито повод да ги приемем за нормални.  И да изтъкваме неуморно  само несъмнените плюсове..Тях всички ги знаем.

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 13:58 от пенсионирана русалка

# 558
  • Мнения: 1 674
91НЕГ има честта да привлича децата с най-висок бал от езиковите гимназии. И наистина това е чест за нея, която тя не винаги оправдава. Моят осмокласник е лишен от възможността да чува жива, истинска немска реч, поради липса на достатъчно немци.Нещо, което никак не мога да оправдая гимназията за безотговорноста й.  Wink И никак не ме интересуват захаросани и екзалтирани постове на потребители видите ли колко е хубаво да си в най-желаната гимназия. Peace На това училище съм поверила не едно, а две деца, които са си скъсали четирибуквието за да влязат и искам адекватно обучение насреща. Защото е много лесно да се загуби авторитета в институцията. Wink
И наистина НЕГ не е само лайстунг паралелките, където за сведения също не всичко е розово напоследък.
Русалке, не мисля, че има шанс да получат немец осмокласниците. Wink На родителската в понеделник се изкушавах да попитам Ганц какво мисли, но разговорът беше за ДСД и някак не се реших. Sad Явно всеки ще се спасява сам, сега търся немкиня учителка за малкия. ooooh!

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 13:50 от artemida70

# 559
  • София
  • Мнения: 567
Ами така е Русалке,но първо казаха- ще има немци , но от втория срок.После дойде втория срок и пак ..нищо.Сега последно се чува,че поне за месец, след като приключат 12 клас от ,, техните,, немци можело да дойдат при 8 клас.А дано Sad(((

# 560
  • Мнения: 4 270
Koe ли не назоваваш с истинското му име? Доста неща ...Много удобно въртиш и сучеш само около въпроса за лайстунг, а с него нещата около НЕГ обаче не се изчерпват.. В темата се намесиха неща, които ти също отрече, без да си запозната с тях към МОМЕНТА. Нямала това, нямало онова.  Има,  има. Да, имаше проблеми в 8 клас  с математиката във випуска на дъщеря ми, не се предадоха заради смяна на 4-5 учители  в рамките на една учебна година  над 20  геометрични урока. За пробелеми с предмета се говори и сега от осмокласниците. И добре че в 9 клас децата ни  попаднаха на учител на място, който направи всичко възможно да вмести в деветокласния хорариум и  обяснения на пропуснат осмокласен материал. Нямало разлика между учителите казваш, смехотворно било. Та и те са хора, едни могат много повече от други, колкото и да не ти харесва.  Едни имат желание и мотивация да дадат на децата, други само отбиват номера, независимо за кое училище става дума. Коментираните тук 2 не правят изключение.Та кой разумен човек ще сложи под един знаменател осмокласната  учителка по математика, която  към края на месец март не бе  написала на децата по нито една оценка по предмета и преподаващите  в горните класове учители,  които си вършат съвестно и с желание  работата? Обидно е  даже за вторите да бъдат приравнени на първата.  Wink Не можело казваш  родителите да променят нищо. С такава нагласа докъде ще го докараме? Ще си се оплакваме и хапем взаимно  до откат  по форумите от липсата на късмет и толкова. Кучетата ще лаят, а керванът ще си  върви. Могат да се променят при желание  много неща и  фактът, че описаната учителка не е вече в НЕГ, го доказва. Предавала е апропо известно време и в 73-то, където също  не се е задържала. Все си мисля, че и осмокласните мами,  ако се бяха  активирали навреме , щяха  да променят нещата с липсата на немски преподавател.  И има още доста такива "уж дребни наглед  нещица", които развалят представата за НЕГ.  А това, че  са масово явление и  ги има и навсякъде другаде тези проблеми,  не е успокоение, нито повод да ги приемем за нормални.  И да изтъкваме неуморно  само несъмнените плюсове..Тях всички ги знаем.
Наистина, слабо ме интересува мнението ти. Още по-слабо искам да знам за частния ти случай с проблемите по математика. Такива като теб винаги са прави, те са най-запознати, изключително компетентни, така че те оставям да циклиш.   

# 561
  • София
  • Мнения: 13 175
danien, и преди години немците се включваха втория срок на 8 клас. Все пак децата трябва да понаучат нещо преди да контактуват с тях. Но е лошо, че вече е март, а още не са ви осигурили.

# 562
  • София
  • Мнения: 567
danien, и преди години немците се включваха втория срок на 8 клас. Все пак децата трябва да понаучат нещо преди да контактуват с тях. Но е лошо, че вече е март, а още не са ви осигурили.
Съгласна съм Taня67, но бях останала с впечатление, че миналата година е имало през целия 8 клас немци, но може и да бъркам Thinking

# 563
  • Мнения: 1 007
91НЕГ има честта да привлича децата с най-висок бал от езиковите гимназии. И наистина това е чест за нея, която тя не винаги оправдава.


Понякога си мисля, че въпреки високия бал мястото и на някои деца не е там. Честно. Специално в часовете на немкинята миналата година се създаваше доста неприятен хаос. Може би затова тази са решили, че в осми клас още не са "дорасли" за този лукс. Покрай това страдат и другите деца, които знаят защо са в това училище, но покрай сухото гори и суровото, за съжаление. Пък и ако имат ограничен ресурс, по-добре да го разпределят в по-горните класове наистина - струва ми се, че там немците ще са по-полезни.
Ако мога да упрекна за нещо НЕГ, то това е именно дисциплината в някои часове. През първия срок лайстунг паралелките имаха много свободни часове и влизаха при ДСД, но не за да си уплътнят пълноценно времето, а за да пречат. Слава богу, май вече не е така. Но и без "гостите" дисциплината не е на ниво (някои деца си позволяват да снимат с телефони в час, а и в междучасието - коментарът е излишен).

# 564
  • Мнения: 1 674
Химикал, не съм съгласна с теб, че в осми клас може да няма немец, защото някои деца не били дорасли Shocked
Ами ти си родител на дете в лайстунг, което е положила изпит за да влезе и си наясно колко е важен устния, който се провежда от немците в гимназията. И според теб моето дете ще трябва да се яви пред немците в комисията без да е свикнал с оригиналния немски език и е твърде вероятно произношението  му да е чуждо и  това да му коства влизането в лайстунг.
И не мисля, че една практика, доказала своята ефективност през няколко десетилетия, каквато е тази да преподават нейтивспикърс на осмокласниците, трябва да се се поставя под съмнение . Wink

Факт е че в случая 91 НЕГ се излага страхотно. Завършила съм френската по комунистическо и дори тогава успяваха да ни осигуряват в осми клас французин. Wink

# 565
  • София
  • Мнения: 430
Здравейте, малко страничен въпрос, но не искам да отварям нова тема. Въпросът е следния: Може ли дете след 8-ми клас математически профил да се прехвърли в езикова гимназия. Детето изучава засилено съответния език в подготвителния клас. Какви са законовите норми за това? Благодаря предварително на включилите се.

# 566
  • София
  • Мнения: 18 091
Цикли си ти , Herz....Щом наричаш проблем на цял един  випуск частен, така да е...А и май не четеш в темата за НЕГ, че историята се повтаря. А  и мой частен  проблем случилото се най-малко е било, моето дете му беше все тая общо взето , материала си беше научило  на ниво самО заради засилен интерес към математиката.. Wink Въпросът обаче е принципен. Колкото до твоето  мнение, то мен също  много   слабо ме интересува, да не кажа хич, най-малкото защото видно е неактуално и много едностранчиво. Но ти отговарям единствено  защото подвеждаш хората, търсещи мнение, като отричаш наличието на проблеми към днешна дата.

Химикал, и аз не съм съгласна с тезата ти за наличието  по паралелките на недорасли за контакт с немец деца като причина за смяна на доказала се през  годините успешна практика. Такива винаги е имало и винаги ще има. И какво от това?  Балът за прием невинаги е гаранция за  мотивация после, както и за усет към езика. Дай въобще да махнат Muttersprachler... Тогава по какво ще се отличава НЕГ от едно обикновено училище с интензивно изучаване на немски, каквито има много..
Danien, не грешиш, миналогодишните осми класове имаха часове с немец от самото начало на 1 срок.

Артемида, от поста на Химикал се разбира тъкмо обратното. А именно, че детето й е  в ДСД,  а в часовете са влизали деца от лайстунг. Това наличие на свободни часове вероятно е било  в началото на 1 срок, когато част от новите немци още не бяха дошли...

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 19:51 от пенсионирана русалка

# 567
  • Мнения: 8 567

Пенсионирана русалка, според теб кое не е назовано с истинското му име? Ти искаш да чуеш може би, че училището не е това което е било, че не си заслужава децата да се борят за лайстунг паралелките, че този висок бал за приемане в НЕГ е неоправдан, че лайстунг, шпрах и обикновените паралелки са нещо абсолютно взаимозаменяемо? Е, не мога да го кажа

Три вида паралелки ли има в момента?  newsm78

# 568
  • София
  • Мнения: 942

Пенсионирана русалка, според теб кое не е назовано с истинското му име? Ти искаш да чуеш може би, че училището не е това което е било, че не си заслужава децата да се борят за лайстунг паралелките, че този висок бал за приемане в НЕГ е неоправдан, че лайстунг, шпрах и обикновените паралелки са нещо абсолютно взаимозаменяемо? Е, не мога да го кажа

Три вида паралелки ли има в момента?  newsm78


Не, 2010 г. завърши последният випуск с трите вида паралелки.
Сега са само лайстунг и шпрах.

# 569
  • София
  • Мнения: 18 091
Нова, Ива ти е отговорила повече от точно, както винаги е правила по въпроси, свързани с НЕГ.  Три типа  паралелки отдавна няма. Ето още едно доказателство за неактуалността на поднесената тук информация от Херц.  Паралелките без право да се явят на ДСД, наричани с едно не особено хубаво име, са история.   В момента  всеки един дванадесетокласник от петте паралелки  А, Б, В, Г и Ж има право да се яви на ДСД, като същевременно и координаторите/учителите имат  правото да спрат някого, ако не   обработва материалите си по папката  навреме или пък  не ги предава за проверка. Има такива случаи.  Peace

Последна редакция: ср, 26 мар 2014, 21:15 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт