91 НЕГ или 73 СОУ

  • 122 089
  • 599
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 13 282
Не подценявам статистиките за успеваемостта, но на мен ми се иска ако може да разкажете повече за атмосферата в тези училища, обикновените неща от ежедневието. В преследването на амбицията в постигане на добри резултати нека не забравяме, че децата ни всеки ден ходят на училище и те трябва да се чустват добре там, за да постигат тези резултати, които изискваме от тях.
А относно статистиките и коментарите по тяхвече се обърквам, кое е вярно и кое не при положение, че се дават различни.

# 46
  • София
  • Мнения: 13 150
zari65 , при прием на 180 човека и още неизвестно колко вкарани по други начини е естествено атмосферата да е най-разнообразна/става дума за 91НЕГ/. Има както свръхбогати мамини дечица, които на 18 години тръгнаха с чисто нови спортни коли, така и съвсем обикновени ученолюбиви деца. Хубавото на училището е , че всяка година има движение в класовете и децата имат приятели в целия випуск. Дори и едната година да попадне в клас, където не се чувства добре, на другата ще е в друг клас. Зависи много и от характера на всяко дете. Моята дъщеря се чувстваше много добре, имаше приятелки във всички класове и си помагаха за много неща. Естествено, че има и такива, които в преследване на амбиции считат всички останали за конкуренти. Поне мога да кажа, че на ученолюбивите никой не им пречи да учат и да напредват/ на мога да кажа същото за 35 училище/

# 47
Аз тази година ще кандидатствам... Насочил съм се към 73-то. Не се целя в 91, защото знам , че там обстановката м/у самите ученици е враждебна...

# 48
Привет, отново Simple Smile, на всички!
Нека да кажа, какво ме привлече, като учител ( аз преподавам от втория срок в това училище). Няма да правя сравнение м/у 91 и 73 , защото не бих могла. Не съм преподавала в (! НЕГ.
Но ще кажа моите впечатления от 73 СОУ. Когато постъпих на 2 февруари- първият ден от втория срок бях много напрегната и развълнувана, абе направо притеснена. 12 клас- невероятна отговорност. Но това беше, само докато начертая първия си конус на бялата дъска Simple Smile След това всичко си дойде на мястото- децата бяха виновници. Преподвах на четирите 12 класа- два от тях са профил математика- 5 редовни часа седнично и 4 часа СИП. СИП- а беше 8 и 9 час. Всички присустваха, карахме по тяхно желание без почивка. Децата мъкнеха сборници, задаваха въпроси, часовете ни бяха празник на математиката..
Този срок за мен беше неповторимо преживяване..Какво ми направи впечатление- не чух нито една неприлчина дума, не бях свидетел на некоректни взимоотношения. В 73 има деца със специялни образователни изисквания- с нарушено зрение, на инвалидни колички, ма патерици. В училището име специално оборудвани тоалетни, асансьор.. И най- важното- винаги на такова дете се притичват останалите.. Помагат му да се настани в класната стая, иам невероятна атмосфера..
Да кажа,кое ми направи най- силно впечатление- денят на изпращането на 12 клас. в у- щето има традиция. На 15. 05  12-те класове въвеждат в училище 1- те класове поименно. 12а- 1а и т.н. В деня на изпращането стана обратното. 1-те класове изведоха 12- те класове. 1а- 12а и т.н. И след чудесното слово на дирекорът г- жа Запрянова, учителите преподавали на този випуск бяхме поздравени от всиките 120 зрелостника. Всички деца минаха и се ръкуваха с нас. Аз не бях виждала дотогова момчета и момичета да плачат, заради раздялата с училище. Даже и мен, тази която ги познава само от един срок, много от тях прегърнаха Simple Smile
После имаше концерт в запа "Триадиоца". която 12- те класове бяха наели и платили, за да направят концерт. А парички спечила с благотворителни изяви седмици преди това..
Не знам как е в други училища, но в 73 СОУ кипи живот.
С гордост заявявам, че съм учител там и това е моето училище Simple Smile

# 49
Сега виждам, че на места имам грешно изписани думи, но това е от клавиатурата. Моля за извинение

# 50
73 СОУ!!!Тази година го завърших и смея да твърдя,че това е едно от най-добрите училища в България.91 НЕГ отдавна остана на заден план,само че повечето хора са свикнали ,че като е първа немска и сигурно е на първо място.На изпитите по немски след 12 клас при тях има 9 човека,които са скъсани,а при нас-нито един.Самите учители са професионалисти и те карат да мислиш сам,да раъвиваш възможностите си.Мога само хубави неща да кажа.Освен това 73 СОУ е на първо място на матурите (каква по-субективна оценка от тази).50 % от съучениците ми също заминават след няколко месеца в чужбина.Според мен това е най-добрият избор.

ami malko sa ti neverni dannite,az u4a v 91-va neg i moga da kaja ,4e nikoi ne e skysan na izpita i tazi godina neg e na 2-ro mqsto na maturite kato na pyrvo e amerikanskiq,taka 4e si proverqvai dannite i nedei da zlobee6 sre6tu nai-dobroro dyrjavno u4ili6te v momenta.

# 51
  • София
  • Мнения: 13 150
А някой говори ли за успеваемостта на завършилите вече тези училища като студенти. Дъщеря ми е студентка в Германия и смея да кажа, че тя и приятелките от 91 НЕГ се справят блестящо. А не е така с учениците от другите училища. Масово ги късат на изпитите. Познавам ученик от 73, който продължава да е първи курс, след като 4 години е в Германия. И причината в голяма степен е неразбирането на езика. Е, за толкова години го научи вече  Laughing. Докато завършилите 91 НЕГ си разбират почти безпроблемно езика на преподавателите още от началото. Не случайно немските университети приемат толкова лесно учениците от 91. Същото е и тук в Бг. Лятото преди 12 клас дъщеря ми работеше във фирма, която изискваше немски. Само като чуят от кое училище са децата и ги взимаха, а за другите имаше изпит.

Г-жо Симеонова, вашето изказване е просто смешно. Нима в 91 няма деца в инвалидни колички? Има и то от години. Нима децата не са ученолюбиви и не носят сборници и учебници? Нима нямат тържествено изпращане с прегръдки и сълзи? Отидете на следващото такова и вижте! А най- силно впечатление ми направи тържественото посрещане на "зайчетата" преди години- беше невероятно. Само няма въвеждане на първокласници, но то е защото няма такива. 12 клас посрещат 8 клас, а 8 клас изпращат 12. А това с посрещане на 1 клас от 12 и обратното го има във всяко едно училище, в което учат деца от 1 до 12 клас.

# 52
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
eli14, данните поне за матурите са верни, става въпрос за миналата година.

tania tda67, според мен не може да се обобщава. Доста от съучениците ми още влачат следването (8ма година) или тепърва завършват - възпитаници на НЕГ. А не са глупави. Отделно не всеки е наясно какво иска да учи и опитва различни неща. Имам много познати и от други училища (73то и немските гимн. от други градове) и някои от тях успяват, други по една или друга причина се връщат в БГ, но да не могат да вържат 2 думи на немски -  Naughty.

# 53
  • Мнения: 2 708
Не мислех да се включвам, но само едно бързо въпросче към Таня, че нещо май съм пропуснала. Къде в т.нар.-то "СМЕШНО" изказване на Ганка Симеонова, което така силно те е разсмяло, видя нещо написано против 91-во? И от кога, емоционалното споделяне на лични впечатления за нещо, което някой е почувствал и преживял, е обект на такава подигравка и злобни коментари. Злонамереност виждам в твоето изказване, което за мен лично е странно, при положение, че детето ти е завършило най-хубавото училище в София, по твоите критерии. И още по-странно ми е генерализирането и поставянето под общ знаменател. Аз лично считам, че както в едното, така и в другото училище има както и по-успели, така и по-неуспели деца. За мен също, 91-во е едно прекрасно училище, и никога не бих си позволила да кажа нещо против него, но пък от личен опит виждам колко хубаво училище е и 73-то.  Peace

А за който иска да прочете, има една интересна статия от вчерашния вестник http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=3718& … 28&id=0001301 и това, че някой не е завършил първата или втората, или търси себе си, съвсем не го прави неуспешен човек. За всеки, който може да разбере смисъла на тази статия, в смисъл да погледне малко отвъд стериотипното и генерализираното мислене - приятно четене. Аз самата, отдавна си задавам тези въпроси и разсъждавам върху темата.

Последна редакция: вт, 16 юни 2009, 18:41 от Krische

# 54
  • Sofia
  • Мнения: 1 484
Здравейте, майки! Аз съм майка на седмокласничка и вашата тема ми е изключително полезна. Предстои ни кандидатстване, а дъщеря ми ме моли за съвет, който ми е много трудно да й дам. И за двете училища съм чувала хубави думи, но ме притесни това, което чувам от няколко места, и  ви моля да ме светнете дали е истина или недобронамерен слух... Чух, че в 91-во изискванията към учениците са много сериозни, в което няма нищо лошо, но изисквания към преподавателите на практика нямало - не влизали в час, не си преподавали материала. В резултат - дилемата пред родителите е - или частни уроци, или децата им се превръщат в аутсайдери. И още - истина ли е, че да се научи труден език като немския от дете, което досега не  се е занимавало с него, частните уроци са абсолютно задължителни? Моля ви, не бъдете мнителни, питам добронамерено, нужна ми е вашата информация!

# 55
  • София
  • Мнения: 1 861
Здравейте и от мен! Мили мами/учащи/преподаватели от 73-то, пишещи тук, интересува ме нивото на изучаване примерно на математиката в гимназията. Доволни ли сте? Съответно и в 91-во ми е интересно? Виждам, че се коментира основно немския...

# 56
  • Мнения: 2 708
Аз мога да дам мнение единствено за нещата, които съм видяла и/или усетила в 73. За нещата, които съм чула за друго училище, нямам право аз да се изказвам.
Учителката ни по математика - никаква я няма. В началото не повярвах на детето, мислех си че си е пореден ученическо-тинейджърски синдром, да ми обяснява, как причината е във всички останали, но не и в нея самата. Ееее ходих на родителска среща и я видях. За нищо не става дори само дошла да каже 2 думи пред родителите. Нещо там си мърмори под носа, с един монотонен глас, без грам интонация с поглед незнайно къде и честно да ви кажа, аз не издържах и 2 мин да се съсредоточа да чуя какво има да ни каже. Тотално изгубих интерес толкова безличен човек да ми казва каквото и да било. Право е детето като казва, че нищо не й се разбира, дори и да обяснява нещо, абе не разчитайте на математика от нея поне в 8ми клас. Мисля си, че тя се води за средния курс, защото в училището има малки - до 4ти клас с едни учители, после са от 5ти до 8ми и после са тези за големите. Та имам сериозна надежда да не е тя догодина. Макар че има и изключения - в смисъл може и да продължат с даден учител нагоре. Стига за математиката.
Най-страхотното нещо е г-жата по български. Аз за нея съм разказвала и в другата тема, за осмокласниците. Невероятен човек, с харизма, с чар, с интелект, абе...... страхотна е. Провокира мислене, творчество. Не цени заучени фрази и е наясно със стила и писане в нета и само с половин поглед й е ясно дали са взети от там писанията им или не. За нея не е важно да се изложи теза, която се води общоприета и наложена от ентия критик, а тя иска от тях да изложат своите мисли, дори да са абсурдни, за нея е важно да са техни и стига да могат да се аргументират, за нея това е достатъчно. Не е от хората с овчо и стандартно мислене, съответно и цени хората със собствено мислене. Изисква много, но и дава много.
За немския - никакви оплаквания нямам. Все пак моето момиче е учило немски в училище 5 години, макар и по 2 часа седмично, все нещо й е влязло в главата като начални думи и някакво произношение. Но то това й познание се стопи в първите седмици. И хубавото беше, че госпожата дори я подценяваше, точно защото е наясно, че такива деца е много лесно да се отпуснат и много бързо да бъдат изпреварени от другите. За мен беше важно да почне от малка с по-трудния език и то само като звуци, като мелодия да го чува, защото английския е доста по-лесен и залива децата отвсякъде и ще не ще го научи. Исках да учи немски в езиковата гимназия, за да го научи като хората. Ще се види колко на националния изпит.
Интересен плюс за 73 е и това, че втория език е или руски, или френски - няма английски. Така децата, които учат от малки английски, могат да си го продължат където са го учили. Тя настояваше за втори френски, не руски, но няма значение кой от двата, пак стават 3 езика в края на 12ти клас. А пък кой как и колко ще ги знае, говори и умее да пише на тях, си зависи от конкретия човек.

По физическо също е много сериозен господина. Държи си на екип, дисциплина и уважава старанието. Не е важно дали си с перфектна фигура и се справяш с всички показатели, уважава наличието на старание от страна на детето и го оценява подобаващо.
Свободен час цялата учебна година са имали 2 уч часа математика и 3 уч часа по немски, които после са си взели. Това е за цялата година.


Мамите от миналата година знаят, че исках много да се класираме за 91, но не стигна бала за там. Беше ми мъчно и дълго време отричах за себе си 73 то. И местоположението му не ни е удобно, но в края на годината, колкото и недоверие да имах в началото, мога да кажа, че това е едно добро и сериозно училище. Нито се бия в гърдите, че е най-доброто, или най-прекрасното нито агитирам някой за нещо. Оставам на други тази чест.  Зададен е въпрос, давам своя отговор. Но училището има и много силно родителско сдружение, което се грижи за много неща, включително и влиза в контакти с полицейските служители отговорни за района, за да минават по-често колите от там и да се предотврати навъртането на наркопласьори и други ентусиасти. Винаги има дежурни техни представители в училище (на родителския актив), където имат специално помещение. Може би това е и заради малките деца, но независимо от какво е породено, то е факт.


п.с. забравих да кажа, че дори не ми е и хрумвала мисълта за уроци, пък и детето не е искало от мен такова нещо. Аз със сигурност щях да се досетя може би по оценките. Отнемат по 25 стотни прим за сгрешена дума на диктовка, което от 4 грешки само си е 5ца.
Всъщност, аз самата не мога много да проумея смисъла от частни уроци по езика, който се учи 20 часа седмично в училище и това е основното нещо, което правят половин ден в училище. Може би трябва съвсем да не ги отваряш тия учебници и тетрадки в къщи, та да ти се налага да ходиш на уроци, пък и какво гарантира научаването при частен учител? Той с фуния ли ще го налива? А пък ако кажете, че не научава от учителя в училище, на какво отгоре са им претенциите за езикова гимназия? Ей такива въпроси сега ми се родиха, като написахте това за уроците и нещо не намирам отговор за себе си защо са нужни.

Последна редакция: вт, 16 юни 2009, 23:14 от Krische

# 57
  • София
  • Мнения: 13 150
Ще се опитам да отговоря на всички въпроси и дано не пропусна нещо. Първо да кажа, че едната дъщеря завърши 91 миналата година, а другата в момента е в 35/73 го пропуснахме нарочно от класирането, защото ни е много далече, а не по някаква друга причина, а за 91 не ни стигнаха стотни за съжаление/. На много близки приятели момчето завърши 73.
  За усвояването на езика - не се притеснявайте! Труден е немския, но са много малко децата, които са го учили и учителите се съобразяват с това и се започва съвсем от нулата. В 91 може би най-строгите учители са именно учителите по немски от подготвителния. Това е и най-трудната година, но децата се справят. Не съм чула някой да е ходил на частни уроци. За съжаление за малката се наложи да ходи на частни уроци още след подготвителния и почти всички деца, които засичаше там бяха от 73. Мнението на учителката беше, че преподаването на немски в 35 и 73 е на еднакво ниво. Между другото учителката от 35/подготвителен/ се премести в 73, но май и там не се е задържала... Резултите от изпита в края на 8 клас, спускан от МОН - в 91 почти всички бяха с резултати над 5.50, а в 35 ги затрудни много, но всички го взеха, макар и с ниски резултати.
  Математиката - в 91 сме имали 2 учителки - не ставаха. В 35 - също. Момчето от 73 се записа на частни уроци по математика - извода е, че и там не е била добра математиката/поне за неговия клас/.
  Свободните часове - наистина в 91 ги има доста, но когато си учат усвояват бързо материала и не се е почуствала липса на знания. В 35 свободни часове няма на практика, но не означава, че целия материал се взима. Все пак по време на стачката миналата година в 91 си учеха почти всички - особено подготвителните и 12-класниците.
  Литературата - само хубави неща и за 35, и за 91, а както и по-горе някой беше писал и в 73 са добри учителите.
  Руски - в 91 не знам дали е само една учителката, но тази, която беше на дъщеря ми е невероятна учителка. За нея наистина всички деца плачеха като се разделяха. Подготви ги достатъчно добре, за да си вземат и документ за преводачи от руски, което според мен е доста пресилено, но е факт  Grinning. За съжаление в 35 не е така. Освен това в 35 няма избор за втори език - задължително е руски. В 91 може да се избира.
  В часовете, които влиза германец - в 91 ги има. В 35 - само на хартия. Досега не се е случвало. За 73 - не знам.
  Частни уроци - за голямата дъщеря не се е налагало. Малката - вече по немски, а догодина ако не се смени учителката по математика - сигурно и по математика. За усвояването на учебния материал мисля, че много малко деца от класа в 91 са ходили на уроци, но за кандидатстване в България - задължително. За матурите по немски и литература не се е налагало да се ходи на уроци.
  Дипломите- в 91 са високи и при кандитатстване в чужбина това е много улесняващо. Когато лично аз висях на опашките в МОН за легализация на дипломи, преводи и подобни имаше деца и от 73 и от 35 и всички се възхищаваха на  дипломите  на децата от 91. Просто в 73 и 35 трудно се изкарват високи оценки. И това вече го виждам по малката дъщеря, а и по момчето от 73. Не че не са отличници, а просто всичко е с много нерви. Много неприятно децата да полагат толкова много труд и без да има основание да са ощетени с оценките.
  За друго не се сещам - питайте! И успех на седмокласниците!
  И един последен съвет - не пренебрегвайте факта, че там където  приемат с по-висок бал, децата са по-ученилюбиви и всичко върви много по-лесно. Все още съжалявам, че при малката дъщеря записахме на второ място 35, а не 73. И не заради качеството на обучение/за мен е еднакво в двете училища/, а защото в 35  приетите деца са  с по-нисък бал, много от тях са приети там по 30 и някое желание и дърпат по-ученолюбивите надолу. Дори и самата тя много пъти се пита дали не сгреши, че не написа и някоя от другите елитни гимназии като френската, испанската или английската / за всички и стигаше бала/ само заради средата, в която щеше да учи, а така желаният немски да си го учи извън училище.

# 58
  • Мнения: 2 829
БЛАГОДАРЯ
за изчерпателните постове!  bouquet  bouquet

# 59
  • София
  • Мнения: 1 861
Момичета, благодаря и аз за подробните отговори!   bouquet
За съжаление, все по-често чувам отзиви, че в езиковите гимназии останалите предмети в една или друга степен "куцат", особено точните науки...  Sad Та не знам след някоя или друга година на къде да се ориентираме...

Общи условия

Активация на акаунт