Занималнята в училище - за или против

  • 16 006
  • 81
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 217
Против.Много деца са,преуморяват се,не ядат,не учат,дремат по чиновете.Водила съм занималня и имаше едно момченце,което ако не легне да си поспи следобед(на чина) говореше абсолютно неадекватно.За храната по столовете да не говорим,и като количество и като качество е кръгла нула.

# 46
  • Добрич
  • Мнения: 5 457
Учудвам се, че педагог може да се изкаже толкова негативно - категорично против.

# 47
  • Мнения: 24 467
Учудвам се, че педагог може да се изкаже толкова негативно - категорично против.

Напълно е възможно, споделих, че и нашата класна не е много очарована от занималнята и определено не я препоръчва за деца, които имат други варианти или които могат да се подготвят сами. Повечето занимални към училищата са това, което споделя учителката.
Друго са онези частни занимални, където децата не висят по чиновете с часове, след като вече са висели по този начин по време на училище и не си губят времето, а се организират игри и занимания- на открито, с движение, дори при лошо време и на закрито, в стаята също се организират подвижни игри. Синът ми лятото посещава такава вече трета година. Обядът е в ресторантче, сутрешната закуска е плодове, следобедната- нещо друго, но не саламка с "увяхнали" кайми или сиренка без сирене или дори извара.

# 48
  • Добрич
  • Мнения: 5 457
Мисля, че качеството на работа в занималнята зависи най - вече от учителката, а не от това дали е частна или не. Говоря за работата, а не за храната или за материално - техническата база. В занималнята всеки ден има часове за отдих. Както  за часовете по другите предмети, така и за часовете по отдих учителят си нанася текущия материал в Материалната книга на училището и се подписва под темата.  Друг е въпроса ако учителят е решил, че ще напише някаква игра, а вместо това децата в действителност ще правят например преразказ. Познавам възпитатели /така се водят учителите от занималнята/, които са много по - старателни от преподавателите /учителите, преподаващи в задължителните часове/. Дали си добър учител не зависи от това дали преподаваш в занималня или в задължителната  /задължително избираемата/ подготовка. Занималнята не е най - подходящият вариант за всички ученици, но има такива, за които действително е необходима. Друг е въпроса ,че може възпитателят да не се старае достатъчно в работата и да гледа просто да отбие номера. Както и много учители го правят независимо дали са възпитатели или преподаватели.

# 49
  • Мнения: 24 467
Разбира се, че зависи, само дето от обиколките по училищата и разговори с учителките от региона не съм попадала на училищна занималя, по- различна от описаната от учителката тук /и тук да поясня- работила съм в Инспектора, от там и контакти с учители и директори/. Дали ще я наречеш "възпитател" или "учител" за мен е все едно- за мен са си учители, с възпитанието без друго се ангажирам аз. Grinning
Друг е въпросът, че на родителите им се иска много да е добре, тъй като често нямат избор. Нека отделим хипотезата на "избрах занималня в училище, въпреки че имам избор да..." от "на занималня сме, защо няма как"- всеки за себе си.

# 50
  • Добрич
  • Мнения: 5 457
...Дали ще я наречеш "възпитател" или "учител" за мен е все едно- за мен са си учители, с възпитанието без друго се ангажирам аз. Grinning
Друг е въпросът, че на родителите им се иска много да е добре, тъй като често нямат избор....
Термините възпитател и преподавател не съм ги измислила аз. Възпитател и преподавател  са длъжностите, с които се залагат  учителите в Списък Образец 1 в началото на учебната година. Това е най - важния документ, който РИО на МОН утвърждава за всяко училище в началото на всяка учебна година.
Естествено е на родителите да им се иска детето им да е добре в училище - и в задължителните и в подготвителните занятия. Но докато за занималнята имаме някакъв избор дали детето да я посещава или не, то училището е задължително. Има родители, които не са доволни от преподавателите на децата си, но тъй като това училище е избрано по една или друга причина детето продължава да учи при същите преподаватели.
Самата аз никога не съм посещавала занималня, но не зная какво ще реша за дъщеря си след време. Племенницата ми беше миналата година първи клас. От училището са попитали родителите занималня ли предпочитат да имат или двама преподавателя. Родителите на децата от класа са избрали втория вариант.

# 51
  • Мнения: 24 467
Термините нямат никакво значение в случая и за темата. Не обсъждаме длъжности, нито длъжностни характеристики. Учител е призвание, лично аз пиша за него тук.
В занималните, които знам към училищата точно се "учи", колко се научава е един друг въпрос. Децата пишат домашните си под надзора на учителката там, тя ги кара /ше/ да четат по изречение на глас, докато се изредят всички и това- цял следобед. Съвсем прясно ми е. Занималнята за ІІ клас беше следобед в класната стая, където учи моят син. На род. срещи винаги присъстват и класната и учителката по занималня и двете винаги са споделяли, съвсем откровено, че не може да се обърне нужното внимание на 30 деца /толкова бяха в занималнята, сборна групичка беше от вторите класове в училището/. И двете също така искрено ни препоръчаха ако имаме друга възможност да я използваме. В нашето училище няма нито едно дете с отличен успех, което посещава занималнята, а не мога да кажа, че учителката е безотговорна, познавам и нея. Това ми е достатъчно.
И пак уточнявам- говоря за занималните към училищата, това е заглавието на темата.

# 52
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди,

Като каза това за децата и успеха се замислих за нашето училище. В класовете на моите така да се каже истинските отличници с редки изключения не ходят на занималня.
Съгласна съм с теб за разликата между "нямам друг избор и пращам детето на занималня" и "искам да ходи на занималня". За мен това важи не само за училищните, но и за частните занимални. Според мен се отразява на децата, защото дори в най-добрата занималня децата нямат как да избягат от постоянното мотаене на разни хора около тях, от шума и от външно наложената организация. Колкото и да им организират добре времето все пак децата не могат да остана сами на спокойствие и това ги изморява още повече. Затова, който може да търси други начини.

# 53
  • Мнения: 24 467
Отличниците при нас до един не са там, посещават курсове по езици и спорт, обръща им се индивидуално внимание.
И за мен, Радостина, самоподготовката започва от там, където детето остава само с учебниците и тетрадките си. Помощта пък е качествена тогава, когато е персонална. Същото се отнася и за контролът.
За частната занималня вероятно е пак така, аз я ползвам само през лятото, когато учебен процес няма и в нея основно се учи език и децата играят.

# 54
  • Мнения: 2 700
Е, от класа на дъщеря ми и трите пълни отличнички (включително и тя самата Heart Eyes) ходят на занималня. Успехите им свързвам с възможностите на самите деца, а не на занималнята като такава. Не обобщавайте  Stop
Между другото, и трите ходят също и на курсове по английски и на спорт Wink Едното не пречи на другото...

# 55
  • Мнения: 511
Аз съм родител на дете ,което ще бъде във втори клас.Тази учебна година ползвахме занималнята,но чесно да ви кажа не ни беше от голяма полза.При нас нямаше кой да го пребере преди 15ч.,уж писал на занималнята като се преберяхме започвахме точно от самото начало.Колко листа съм скъсала затова,че сгрешил,задраскал и сталало мазало.Толкова ги гледат госпожите,че думи си нямам.Всеки път като го вземах в стаята беше див ужас,неможеше въобще да ми окроти.При такъв шум как се пише вярно и красиво.
Тази година,ще сме цялата 2-ра смяна и мн се замислям дали да посещава занималня.

# 56
  • Мнения: 24 467
Не обобщавам, конкретна съм- пиша за ІІ клас и за нашето училище. Децата няма как да ходят на занималня там и след това на езици или спорт. Те посещават занималня именно защото няма кой да ги вземе и заведе дори до вкъщи след училище и следобед у тях няма присъствие на възрастен човек. Стоят там до 17.30. дори, мисля това беше определено като краен час за взимането им от там, след приключване на занятията стоят в стаята или навън- според времето, сокато не ги вземе родител. Организирано е по този начин с цел удобство на самите родители и отчитане работното им време.
Голяма част от тези, които от ІІ клас започнаха да си ходят сами, преустановиха посещенията си в занималнята.
И за дисциплината е нещо подобно, на писаното от Миро и Поли- учителката е безсилна при това количество народ, стоящо цял ден в стаята /нищо, че има почивки, те са малки, а децата не могат да стоят мирни и преди обед и след това/. Освен това сборната група си оказва влиянието. Децата са от различни класове, подходът, преподаването е различен до обяд. Следобед всички се събират на камара, изморени, отново по чиновете в класната стая.
 

# 57
  • София
  • Мнения: 478
 С риск да се повторя, се включвам пак в качеството си на родител, който има друга опция (гледам дребос вкъщи), но избира занималнята. При това говоря за държавна занималня,  в която доста родители от класа ни преместиха децата си от първоначално предпочетената частна такава. При нас едва няколко деца не посещават занималня и това далеч не са най-изявените отличници.
 Поне дъщеря ми е по-организирана в подготовката на домашните, отколкото вкъщи по простата причина, че има някакво ограничение във времето, ако се вместят в което имат повече време за игри на двора, което е много ценно, когато най-близките ти приятели са съучениците.
  Относно възпитаването на самостоятелност: едва ли едно дете със специално нает учител за домашна подготовка или неангажиран с друго родител е по-близо до нея от поставеното редом с още поне двадесетина в условията на занималните в училище. Уверявам ви, че съдейки по себе си (посещавала съм от първи до четвърти клас занималня, въпреки най-високия си успех в класа), човек се "научава да учи" прекрасно, като получава и други много важни умения,свързани с общуването.
 Така че, без да правя обобщения от рода "всички занимални са страхотни и са подходящи за всички деца", апелирам да не се извеждат и обобщения с обратен знак (нещо като "не стават и са за изоставащите ученици и техните нехайни или прекалено заети родители") .  Simple Smile

# 58
  • Мнения: 24 467
Нямаме специално нает учител, когато говоря за самоподготовка то имам предвид именно самоподготовка. Аз давам задания за изпълнение и провеждам последващ контрол на изпълнението на моите задания и на училищните такива.
Общуването е нещо съвсем различно и няма нищо общо с посещението на тоз род организирано мероприятие. Времето за игра, и то свободна, само с деца, с които моето иска да контактува е в пъти повече.
Всеки сам си прави изводи, базиран на личния си опит, за всичко, с което се сблъсква. Аз излагам своите, пиша мотиви и соча пътя, по който съм ги направила. Ако някой желае- и обобщение да ги нарече.

# 59
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз не говоря за нает учител. Независимо, че през част от времето съм вкъщи децата се оправят сами с подготовката си за следващия ден. Когато имат някакъв проблем идват и питат. Самички определят кога по какво да учат, включително ако решат да си пишат домашните в 9 вечерта ще ги оставя, защото така сами ще се убедят кой е ефективният начин. Все пак става въпрос за ходене на училище и учене, а не за нещо критично.

Общи условия

Активация на акаунт