КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" - 3

  • 49 350
  • 391
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 4 877
Лени, мерси много. Страхотно звучи. Ех, този Иван Симеонов - само на снимка съм го виждала. Голям метал ми изглежда (това за нас е плюс  Laughing) - а, Миленка, Лени?


Изглежда има "голям глад" за обучение по математика. Не мога да си обясня на какво се дължи този бум през последните години децата да учат и да се ориентират към математика? Вкъщи също е така Simple Smile

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 15:39 от danybon

# 256
  • Мнения: 3 271
Лени, мерси много. Страхотно звучи. Ех, този Иван Симеонов - само на снимка съм го виждала. Голям метал ми изглежда (това за нас е плюс  Laughing) - а, Миленка, Лени?

На мен ли го казваш Wink
Днес нямах нито една суха удобна блуза и отидох по дънки, черно поло и маслено зелена блузка с грозотилища от една игра, която писах (участвах). Добре ме приеха Wink

Лени е казала повечето неща. Аз съм очарована от преподавателите, с които говорихме, директорката, която разговаря и слуша, а не поучава и не се има за всезнайко, макар, че очевидно има и опит, и познания. Обича будните деца (голяяяяяям плюс!!!)
Всичко е перфектно като професионализъм и ентусиазъм. Но базата ме подтисна. Особено за 1-ви клас. Неизменната лафка с чипсове и боклуци, нямат нормална столова и т.н... Иначе чудесен голям вътрешен двор. Общо взето си е едно държавно училище + много добри специализирани кабинети (включително мултимедийни за езика, а учителката по английски беше прекрасна)

P.S. Само да добавя, че ми се видя много добре от към деца, т.е. доста ясно е, че родителите са математици (то и директорката го спомена), нямаше лъскави дрешки, мобилни телефони и т.н. а нормални деца. Видяхме 5-класниците и други дечица.

# 257
  • Мнения: 7 263
Дани, първият човек с който се заприказвах когато влязох в СМГ преди 2 години беше Иван Симеонов. Бях убедена, че е нечий родител Laughing и се разприказвахме с него надълго и нашироко в коридора, докато той ми показваше къде е залата, в която трябва да отидем. За има няма 20-тина минути просто си говорихме като родители за децата си без изобщо аз да знам кой е. По-късно разбрах, че това е Иван Симеонов. Много готин човек според мен, а от деца учили при него чувам че явно и като преподавател е страхотен. Лично мен ме кефи много - явно е голям пич, а пък този имидж много помага децата да го възприемат като близък и да се стараят да правят нещата добре и като него. Добрия учител е като добрия пълководец той не казва "Напред", а казва "След мен"!

# 258
  • Мнения: 4 877
aз довечера (или следващите дни) ще разпитам и мъжа за Иван Симеонов, но знам, че много го тачи.  Simple Smile Ще споделя после. Laughing

Добре, а на какво се дължи този "бум" на желаещите да учат математика? И моят син решава задачи с голям кеф.

# 259
  • София
  • Мнения: 4 412
Е, много се радвам че сте с добри впечатления Simple Smile А този ИС ми звучи като тези учители с харизмата, които мислех, че са изчезнали Simple Smile

Дани, математиката е доста интересна, аз я възприемах като решаване на кръстословица, така изпитваш удоволствие като ти се получат нещата. Може за това на децата да им е интересна.

# 260
  • Мнения: 7 263
Добре, а на какво се дължи този "бум" на желаещите да учат математика? И моят син решава задачи с голям кеф.
Математиката е чиста и ясна наука в нея няма субективизъм. Или можеш или не. Много по-трудно е да бъдеш оценен субективно и не на последно място, ако ти е поднесена като хората от добър специалист, тя те увлича и те кара да се опитваш да я надхитряш още и още.
В математиката няма папагализъм и зубрачество, няма досадни и безмислени правила. Всичко е логично, ясно и просто.
Лично аз бих насочила синовете си натам, но все пак при нас само половината гени са математически  Wink, така че не е ясно кой кого  Mr. Green

# 261
  • Мнения: 3 271
Добре, а на какво се дължи този "бум" на желаещите да учат математика? И моят син решава задачи с голям кеф.

Не мога да отговоря. За мен е особен вид удоволствие да можеш да опишеш (или поне да опиташ) всеки процес, обект и т.н. Особено като се насочих към програмирането. И сина ни вече казва, че математиката е магия Wink

# 262
  • Мнения: 4 877
О, Танче, и аз обичам математиката, макар че съм от лагера на "езиковите гимназии" (само да вметна, че тайно се множим  Wink)

Просто се учудвам, че напоследък, когото и да попиташ - все с математика иска да се занимава детето му?
Дори и едно време не беше чак така.
МОже би, защото математическите гимназии сега са най-стабилни. Не знам. Simple Smile

Я, вижте - Иван Симеонов е с бронзов медал на 21 Международна Олимпиада по Математика за средношколци - 1979 г. в Англия. http://www.smg-bg.info/content/view/26/45/


А ПЧМГ имат ли прием след 7 клас? Питам, защото тук има много мами, които търсят хубава частна гимназия.

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 16:36 от danybon

# 263
  • Мнения: 4 877
пускам нещо за ваучерите, което снощи изнамери Радмила - довечера ще се включи. Интересно е (малко е старичко като инфо от БГ медиите, но си заслужава да се погледне)  историческа справка затова го пускам по-рано. А, да, в. "Дума" е. Не е много в наша полза, но да сме си наясно с + и -. Трябва да го проверим като инфо. Има тенденциозност.

"Ваучерът (чекът) най-общо казано представлява държавната субсидия, необходима за обучението на един студент или ученик. Сега субсидията на държавните вузове и на училищата се формира, като броят на приетите студенти или ученици се умножава по сумата на държавната издръжка за всеки от тях (ваучера), определен чрез норматив. Разликата е в това, че частните училища се финансират не от хазната, а от джоба на богатите, които могат да плащат за обучението си. Ново в идеята на Велчев ("парите следват ученика и в държавното, и частното училище") е само едно - че държавният бюджет ще финансира частните собственици на училища.
................ваучерите в образованието не са рядкост в световната практика. Посочени са няколко щата в САЩ с такава систечма, Дания, Швеция, Холандия и Чили. При днешните възможности на Интернет обаче и при десетките анализи на "чековата система в просветата" от европейските сайтове не е трудно човек да разбере за какво всъщност става дума.
Още в средата на 50-те години на ХХ в. Милтън Фридман лансира идеята за ваучерите в образованието. За пръв път чеково финансиране се рпоявява през 1960 г. в американския щат Вирджиния с цел... да се даде на белите младежи възможност да се запишат в частни училища и да избегнат държавните, посещавани от негрите. Расовата същност на тази стъпка я прави непопулярна и тя се възражда едва през 90-те години с възхода на десния неолиберализъм. Ваучерната система е начин да бъде приватизирано държавното образование, подчертават всички автори на анализи по темата.
Първата ваучерна система в образованието е въведена в Милуоки (САЩ) през 1990 г. Нея именно цитира Велчев като пример. Същността й обаче е твърде различна от това, което представя той. В Милуоки държавни ваучери се дават на бедни семейства, които са със 75 % под прага на бедността - бюджетът им дава субсидия (чек) от $ 5800, за да запишат децата си в частни училища, чиито такси по закон не могат да са по-високи от стойността на чека. За да се избегне расовият привкус, експериментът е обоснован с изгода за учениците, на които се дава възможност за "свободен избор" на училище. А резултатът е, че през 2003 г. всички бели учат с ваучери в частни училища, а черните на Милуоки - в държавни. През 2002 г. в САЩ се прави още един експеримент - в Кливеланд на родителите се дават ваучери, за да записват децата си в религиозни частни училища. Правени са опити с чекове и в Орегон, Калифорния, Колорадо и Вашингтон (само за 2000 семейства). И толкова, дори в САЩ. Защото в Милуоки вече са изхарчени 156 млн. долара за чекове, но няма никакви данни резултатите да са добри, заключава Ричард Хатчър от Университета в Бирмингам, Великобритания, автор на най-подробния анализ за чековата система. В САЩ продължават люти спорове дали ваучерната система е добра за образованието, анализаторите ги наричат
"войната на чековете".
Знае се, че в Европа ваучерна система бе въведена в Англия по времето на Маргарет Тачър, но след това ваучерите бяха премахнати. Защо? Първо, защото чекове на семействата са били давани само, за да записват децата си в няколко експериментални частни училища (едва 1500 са се възползвали). Втаро, защото новата власт преценила експеримента като политически рискован! И трето, защото в Англия има разклонена система от различни по профил училища (подобно на България), която дава достатъчно възможности за свободен избор на децата. А това лишава от основания либералната теория за "разширяване на възможностите". В Дания и Холандия с държавен чек може да има записване, но само в частни училища, които декларират, че не целят печалба и не събират такси. Швеция разрешава родителите да вземат ваучери от хазната, ако искат да преместят детето си в училище по техен избор, но пък това е държавата в ЕС, която влага най-висок процент пари от БВП за образование. Останалите държави в Европа възприемат ваучерната система като
недопустима комерсиализация
на държавното образование, създаваща социално неравенство. Случаят с Чили пък е особен - след идването на Пиночет на власт се решава, че образованието трябва да бъде приватизирано и за тази цел се въвежда ваучерна система, която обаче днес обхваща едва 33 % от учениците, а общият процент инвестиции за образованието е спаднал с близо 2 % от БВП. За ваучери във висшето образование Европа изобщо не говори, просто защото там няма частни висши училища. Малкото приват-университети са собственост на католическата църква."

http://www.duma.bg/2004/1004/131004/obshtestvo/ob-3.html

и още http://georgiangelov.com/?p=546

Последна редакция: ср, 16 апр 2008, 19:10 от danybon

# 264
  • Мнения: 173
Здравейте,

Много полезна за мен темичка, тъй като в момента се гласим да запишем сина на частна градина и сме се ориентирали към ЕСПА, но бихме искали да мислим в перспектива и за училището впоследствие. Та имам следното питане ако някой може да ме осветли по въпроса: ЕСПА има лиценз за начално училище (което по моему е от I до IV) и за средно общообразователно. Аз, обаче, под средно училище винаги съм разбирала от VIII до XII клас. Сега като гледам в регистъра на регионалния инспекторат, това изглежда ключва от I до XII клас. Така ли е или има нещо, което не разбирам? Освен това ЕСПА имат до VII (което пък си мисля, че се води основно училище). Като гледам, май нямат лиценз за детската градина? Това според вас какво отражение може да има върху дейността и обучението в градината?

Предварително благодаря!

# 265
  • Мнения: 4 877
Не съм много запозната с ЕСПА, но почти съм 100 % убедена, че имат лиценз за ЧДГ. Не знам защо и аз доскоро си мислех, че са до 12 клас - или са имали и сега нямат, или са решили да не се "блъскат" в горните класове.
Ще пиша на Stella Maria да се включи, когато може - тя е най-наясно със ситуацията там. Ако искаш й потърси постовете в предните теми.

# 266
  • София
  • Мнения: 4 412
Дани, за "Парите следват детето", да направим нещо, да се свържем с БАЧУ, за да изразим подкрепа и като родители и граждани. Тази инициатива има всички шансове да мине. Ако иска и edu_daddy да каже как. Аз се сещам за лобиране като по филмите, отиваме на срещи с депутати и депутатки и се уговаряме да гласуват за приемат поправката. Simple Smile

# 267
  • В офиса
  • Мнения: 4 018
Лелеее, Лени, Милена, много интересно разказвате за ПЧМГ. Представям си как ако ние отидем, мъжът ми ще отсече - е те тука сме, и няма дума да продума за друго у-ще. На нас Редута ни е на майната си. Но какво тук значат някакви си 15-20 км  Wink

# 268
  • Мнения: 4 877
Дани, за "Парите следват детето", да направим нещо, да се свържем с БАЧУ, за да изразим подкрепа и като родители и граждани. Тази инициатива има всички шансове да мине. Ако иска и edu_daddy да каже как. Аз се сещам за лобиране като по филмите, отиваме на срещи с депутати и депутатки и се уговаряме да гласуват за приемат поправката. Simple Smile

о, не, вие забравихте 1-та ни тема - посочихме си говорител  Grinning

За съжаление, аз не мога да ви бъда много полезна.  Sad

И още нещо - пак се разфантазирахме за тези "пари" от "Парите следват детето" и забравихме намигането от притчата на edu_daddy.

# 269
  • София
  • Мнения: 4 412
А добре Simple Smile, аз бях решила лекичко да побутна темата от чесане на клавиатура към нещо конкретно. Ще трябва да попрочета назад Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт