КЛУБ "РОДИТЕЛИ-ЧАСТНО ОБРАЗОВАНИЕ" - 3

  • 49 336
  • 391
  •   1
Отговори
# 225
  • София
  • Мнения: 6 999

Такса (евро/щ.долар) ЧУ на „запад” ( може и западна София )

- елитарно = над 30-40 000 годишно
- елитно  = над 15-30 000
- обикновено/нормално частно =  2 000-5 000
- посредствено частно=  до  2000

Тази табличка ми хареса. Така искам аз - да ми е подредено и прегледно, за да мога да се огледам, преценя и взема решение какво искам и с какво мога да направя компромис.  Peace

# 226
  • Мнения: 4 877
Isa, точно и аз щях да пиша за езиците.
- предпочитам отрано да учат чужди езици (баткото почна на 1 г. 6 м. под формата на игра и с много книги).
- помният страшно много
- после нямат "страх" към говоренето на чужд език.


Затова съдя обаче главно по-големия син. Може би обаче си зависи от детето. Аз самата, макар че съм езикова гимназия, не мисля, че ми се удават на 100 % чуждите езици. А може би, именно защото съм езикова гимназия и в подготве клас малко повечко ни дойде и затова някакси ... - абе щом харесвам като език повече немския (втория ми западен) пред английския!


Какво мислите за изучаването на 2 чужди езика отрано? В ЕСПА е така.


докато си пусна отговора, се появи и интересна табличка - сега ще я прегледам  Simple Smile

Последна редакция: вт, 15 апр 2008, 15:05 от danybon

# 227
  • София
  • Мнения: 6 999
Какво мислите за изучаването на 2 чужди езика отрано? В ЕСПА е така.

Аз съм много 'за'. Водех дъщеря си на курсовете на Хелен Дорон 'бебешки' английски. Не съм си правила труда да я 'изпитвам' какъв й е напредъка с езиците, но около 3-тия си рожден ден броеше до 10 на три езика.

За съжаление курсовете не са ми в удобно време и спрях, но догодина ще я запиша на курсове по английски отново.

# 228
  • Мнения: 4 877
edu_daddy, къде си се учил да пишеш така концентрирано - ей т'ва се чудя.  Simple Smile Малко изречения - много и важна информация. Днес сигурно нчколко пъти ще го чета поста ти.

Почвам отзад напред - за черния сценарий ЧУ да не искат държ. субсидия.
- Ами без да съм изобщо наясно със здравеопазването (все на частно ходя и там) - логиката може да е същата - защо не всички лекари работят със Здравната каса? Иначе Таня вчера имаше също интересни предположения - зависи доколко държавата ще реши да се меси в бизнеса на частника.
- може да не им превеждат парите бързо
и най-вече
А с тези ваучери да не станат като компесаторките?
(По принцип не съм черногледа, но сега не знам откъде ги насътворих тези зловещи сценарии тип Хичкок  Laughing)

тъй като чатим, съжалявам, че пак го ударих на философстване  Embarassed

Сега се сетих, че може да давам и лоши идеи  Laughing - така че спирам, че да не се сети някой как да ни вземе или да не ни даде тези пари  Laughing

Последна редакция: вт, 15 апр 2008, 15:31 от danybon

# 229
  • Мнения: 3 161
За проблема за езиците, повдигнат от Таня. По принцип много "за" ранното чуждоезиково - филолог съм, професионално ме вълнува. НО: има различни деца, с различни нужди. За тези, за които първият език е предизвикателство, специалистите съветват да не се бърза с втория. Лошото е, че вс. градини се конкурират да предлагат чуждоезиково обучение и се пропускат други важни неща (примерно: сензорно развитие).

По предложението на edu_daddy:
Цитат
За кооперативите – в темата е писано много и мисля, че всички които отскоро са ангажирани със създаване на такава алтернатива, правилно са изложили съдържанието им, както и тяхното място в системата. Онези постинги   „ не ми харесва държавното, а частното ми е скъпо” , „много личен ангажимент, работа”  обобщават и моето мнение. Имат своето място. В началото са и ще е трудно. Успех. За да ги подкрепим : Щом участват Емем, Таня и .... И когато успеят да го пуснат в действие, ние ще ги подкрепим финансово с 3 000 лв. Без ангажименти.
Ето това е мъжка приказка. Приемаме Simple Smile. И мисля, че ще намерим начин да върнем жеста.     bouquet

За професионалния подход v. чесането на клавиатури. Извинявам се, че съм накарала някого да се чувства некомфортно в тази тема. Просто аз подхождам любителски- професионално към проблема и нямам време за дълги постове (дори да чета, а още повече да пиша) и затова искам да предложа да се сформира екип, да разучим чуждия опит и да измислим механизма за субсидирането, който би трябвало да ползва. Т.е. да се свърши някаква реална работа. Пък след това може и да намеря време за сладки приказки Simple Smile. Но за да не развалям хармонията в тази симпатична тема, хайде драснете един ред, ако четете английски и ви вълнува прилагането на чуждия опит към нашите условия и да мислим как да го осъществим.

radmila, и тук има проект за фамилни центрове в дома не детегледачка или майка, но не е много популярен и се набляга на намирането на заетост за безработни, което опорочава работата. Иначе има място за развитие този проект и би трябвало да добие популярност (един проблем, който виждам, е че не са много домовете, които са достатъчно широки и добре оборудвани за няколко малки деца. Аз примерно живея на 7 етаж; ако се прави у нас, няма да смея да отида до WCto, освен ако не наема втори човек).

Последна редакция: вт, 15 апр 2008, 15:44 от Емем

# 230
  • Мнения: 4 877
Добре, а как се въвеждат при малко дете 2 чужди езика? Винаги ли по някакв схема? Или може да са си самостойни?

Иса, а какви са тези курсове?

# 231
  • Мнения: 4 877
..................

Утре съм на среща в ПЧМГ, ще разказвам после!

Сега се сетих, че имаше някакъв скандал около ПЧМГ и сградата на техникума в Редута. Преди година-две съм го чела май във в. "Сега". Нещо от сорта беше, че бащата е директор на техникума, а дъщерята на ЧУ.
Иначе на мен много ми е интересно това у-ще. Ще питаш ли (от мое име   Laughing) - как може човек да се дореди до Иван Симеоное, по-скоро детето си, де. Той дали ще преподава на първолаците?

# 232
  • Мнения: 40
Нямам нищо против езиците, още повече, че аз също съм завършила езикова гимназия, учила съм английски от доста малка под формата на частни уроци и много добре зная колко е необходимо това.
Мисълта ми беше, че абсолютно нова среда + първо отделяне от мама , рано , рано все още
сънени и някой да започне на чужд език  е като да си на друга планета за едно 3г. дете.
Иначе в момента нямаме никакви проблеми с усвоявянето на чужд език.

# 233
  • Мнения: 4 877
всъщност синът ми никога не е бил в напълно чуждоезикова градина.
може би затова не ми е коректен примерът.

# 234
  • Мнения: 40
Увекинд също не е  напълно чуждоезикова градина, просто за малкото време в което бяхме там
тяхната група все започваше с първи час немски, при което на тях им ставаше скучно и безинтересно още рано сутринта. Иначе първоначално ходеха с желание.
Другото лошо беше , че уж не приемаха болни деца сутрин, а имаше такива и когато до нас стоеше детенце със зелени сополи,те просто казаха - алергия.
Резултатът след два дни вече имахме същата "алергия".
По принцип децата наистина с лекота учат чужд език от рано и това е много добре.

# 235
  • София
  • Мнения: 4 412
Аз от работа не мога да се доредя да се изкажа Simple Smile

Хайде първо за езиците - Аз не съм съвсем да не изучава /защото знам, че повечето хора искат/, но ме плаши това, че се говори на чужд език на едно стресирано дете в началото. Ако трябва да си кажа честно, най-вече от детската гпадина искам да свикне без мама и да свикне с децата, да не боледува и да си играе на най-различни детски игрички, също да изучи Моливко или друга подобна система, защото дава представа за света, за празниците, учи ги да разказват и други нормални неща. Страх ме е да ходи на плуване без мен или таткото, защото може да настине. Език много малко ме вълнува - да знае, че има други държави и други езици и да може да каже около 20 основни думи.

Чудя се дали всяка от нас не проектира себе си в представите си за учението на децата - аз например до 6 клас нищо не учех, помнех всичко в клас /знам, че има много такива деца/ и след училище много експериментирах, ходех на всички кръжоци, танци, хорове,  което ми омръзваше го зарязвах. Нещо подобно искам и за детето. Е, след 7 клас започнах да уча, изучих математическа гимназия, университет, специализация в друг университет. За чуждият език в цялата работа - след няколко курса, учих 2 години с частна учителка 2 пъти седмично. Момичето тогава беше студентка, сега е на много отговорна работа в Брюксел. Бяхме и на близка възраст, та станахме приятелки и може би това ми помогна да говоря свободно. 3 години работех само на англ., не съм чела Шекспир, но всички казваха, че англ. ми е ОК. Е, сега доста съм забравила. Та искам да кажа, че за мен езика не е самоцел, той трябва да е допълнение към основната професия. Може и основна професия да е филолог, но от детската градина не мога да определя.

Е, с това мисля се изчерпах и за представата ми за учлището. Спомням си, че до 3 клас имахме 1-2 учителки, които много ни говореха за живота, кое е добро или лошо. Часовете по български също бяха някак възпитателни, често учителката правеше отклонения. Не знам това дали го има сега в училищата.

Не ми остана време да се изкажа по финансовите въпроси, пак почесах само клавиатурата Simple Smile
edu_daddy, благодарим за предложението за спонсорство. Ако има начин ще издадем свидетелство за дарение Simple Smile

# 236
  • Мнения: 4 877
да си допиша за двата чужди езика:

Синът ми учи англ. език и отделно руски. По англ. е по-добре, защото го учи по-отдавна и по-начесто. Руският го поназнайва на ниво както едно време ние, но няма проблем с разбирането му. Преди 2 години изведнъж сам разбра какво предимство са езиците. Допускаха го без проблем и англианчета, и русначета, а в един момент осъзна, че дори е с едни гърди пред тях, защото беше префектен преводач (разбира се, помагаше си с ръце, с крака, че дори чертаеше по пясъка) между двете групички.
Не учи двата езика едновременно по някаква схема. Просто си ги учи. А, да, руски сам проговори и държеше да го учи.
Затова сега подпитвам как се учат паралелно 2 езика. В руските сайтове има инфо - там е доста популярно паралелното учене на 2 езика. Интересно ми е тук в ЧУ или курсове как е организирано.

Таня, за плуването - за толкова години никога не го простудиха. Не знам как се справят с толкова деца. Също им се чудя и когато са ги водили на ски. Но сигурно си разбират много от работата. Simple Smile
За чуждия език  при малките - те го възприемат като игра. Пеят си песнички на чужд език със заучените движения. Или рисуват. Забавно е. В никакъв случай не е натоварващо.

# 237
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, а какви са тези курсове?

На принципа на игрите са. Има и дискове, които се слушат всеки ден - с песнички и историйки.

Дъщеря ми е доста самостоятелна, което беше и е една от основните ми цели във възпитанието й. Свикна в детската градина за 1 седмица, не е имала никакви проблеми с каквото и да било, в това число болести. За това и се опитвам да й давам малко повече... не ми се ще да скучае и интересът й за знания да заспива.  

На мен самата езиците ми се отдават много лесно, за работата си ползвам 50/50 български и английски, знам че в бъдеще ще са нужни не един, а два чужди езика минимум и смятам, че колкото по-рано дъщеря ми свикне да мисли на различен език от българския, толкова по-добре. А и точно на 3-4-5 мозъкът им е като бял лист - записват всичко невероятно бързо. Аз самата се шашкам понякога какви неща знае моето диване.

# 238
  • Мнения: 4 877
Иса, благодаря - ще прегледам през гугъл и ако имам въпросчета, пак ще питам.  Simple Smile

Иначе ето тук малко инфо за ваучерите като идея в БГ - сигурно го знаете, но за всеки случай http://www.bm-businessmagazine.bg/bg/articles/%D0%9F%D0%B0%D1%80 … BE/484/index.html

"Възможен модел за решаване на проблема е предоставянето на „ваучер“ на всички родители, които не са могли да запишат децата си в общинска детска градина (както и на останалите, ако пожелаят). Стойността на ваучера трябва да е равна на пълната субсидия, която общината плаща на общинските детски градини за едно дете, включително разходите за ремонти, поддръжка, опростен наем и други. В същото време процедурата за откриване на частни детски градини трябва да стане по-кратка.

Имайки ваучер, родителите ще могат да запишат детето си в частна детска градина и да платят (част от) таксата с ваучера. Броят на местата в частните градини ще се увеличи достатъчно бързо, за да поеме растящото търсене, а междувременно родителите могат да използват парите от ваучера, за да наемат детегледачка (или няколко семейства да наемат една).

При такъв модел всички деца на практика получават еднакъв достъп до услугата. Възможни са и различни подобрения – например, компании да организират ведомствени детски градини, в които част от разходите да се заплащат с получения ваучер. Парите могат да се насочат към най-нуждаещите се, ако се приеме, че само по-бедни семейства ще получават ваучер."

# 239
  • Мнения: 3 271
Дани, много добро беше последното инфо, благодаря ти!

Извинявам ти се лично, че няма да имам такова присъствие в темата, както в началото, но съм тук и чета!
Благодаря на всички за полезната информация!

Общи условия

Активация на акаунт