? към младите шофьори(КИ)

  • 95 491
  • 1 012
  •   1
Отговори
# 990
  • Мнения: 278
...
Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително!
...
Може ли да кажеш кой определя какво е задължително и какво не?
ЗДвП
Там такова задължително пускане на аварийните при спиране на платното няма. Сори.
Слуша регулировчик, по-добре ли ще е ако въобще не дава сигнали докато си преви маневрата?

# 991
  • София
  • Мнения: 377
Спорът е наистина безсмислен - ясно е, че по правилник преди да паркираш, даваш мигач и започваш маневрата и това не важи само за България. Но, в София, ако наистина искаш да си опазиш ламарините, пускаш аварийките и тогава паркираш, мигачът не те спасява от "корава броня" отзад. Това е!

# 992
  • Мнения: 278
Спорът е наистина безсмислен - ясно е, че по правилник преди да паркираш, даваш мигач и започваш маневрата и това не важи само за България. Но, в София, ако наистина искаш да си опазиш ламарините, пускаш аварийките и тогава паркираш, мигачът не те спасява от "корава броня" отзад. Това е!
И във Варна така паркират, в Бургас, Сливен, Ямбол, Велико Търново, Русе, Свищов, Пловдив, Пазарджик, Кюстендил, ако щеш и в Горно надолнище. Никой никъде не го е написал, че да го прочете друг след това, но го правят всички. Само определен брой членове на форума Бг-мамма, категорично отказват, но и ние няма да ги напъваме насила, нали?  ooooh!

# 993
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996

Цитат
Не съществува такова чудо като откат при потегляне на стръмно, автомобилът да не ти е гаубица! [/b]
Разбира се че съществува. При всяка кола с ръчни скорости съществува откат назад при потегляне от стръмен участък.
Под откат може би имаш предвид лекото тръгване назад ако закъснееш със съединителя?
На курса карах Фолксваген Пасат от 1999 г. с ръчни скорости. При тръгване при наклон се държат натиснати спирачката и съединителя, включва се на първа, внимателно се отпуска съединителя и същевременно се държи спирачката. Когато колата я усетиш че тръгва, отпускаш спирачката и колата остава на полусъединител и на място (може и леко да тръгне напред, ако наклона не е много голям). След това подаваш малко газ и колата тръгва напред. "Откат" липсва!

Цял ден мисля за този "откат" и не мога да се сетя за какво иде реч. На мен никога не ми се е случвало такова нещо newsm78 А съм карала различни марки коли.

ПП: В края на краищата реших, че просто съм много добра в шофирането  bowuu и затова на ми се е случвало подобно нещо.

# 994
  • София
  • Мнения: 377
Спорът е наистина безсмислен - ясно е, че по правилник преди да паркираш, даваш мигач и започваш маневрата и това не важи само за България. Но, в София, ако наистина искаш да си опазиш ламарините, пускаш аварийките и тогава паркираш, мигачът не те спасява от "корава броня" отзад. Това е!
И във Варна така паркират, в Бургас, Сливен, Ямбол, Велико Търново, Русе, Свищов, Пловдив, Пазарджик, Кюстендил, ако щеш и в Горно надолнище. Никой никъде не го е написал, че да го прочете друг след това, но го правят всички. Само определен брой членове на форума Бг-мамма, категорично отказват, но и ние няма да ги напъваме насила, нали?  ooooh!

Абсолютно точно newsm10

# 995
  • Мнения: 13
Както искате паркирайте, само не ми обяснявайте колко е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО пускането на аварийни при паркиране!

# 996
  • Мнения: 3 835
...
Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително!
...
Може ли да кажеш кой определя какво е задължително и какво не?

Законът, но и практиката! Много често законите са морално остарели, действителността се променя и те не винаги отговарят на изискванията. Този закон съм сигурна, че е писан много отдавна, когато движението изобщо не е имало нищо общо със сегашното. Както и съм сигурна, че пускането на аварийни при спиране на пътното платно и маневри на заден ход е въведено именно от професионални шофьори, като инструктори и пътни полицаи, именно заради промяната в натовареността на движението и заради безопасността на участниците в него. Именно инструкторите са ни учили на него. Може да не е записано изрично в закона, въпрос на тълкуване е, но по никакъв начин не му противоречи, точно обратното! Не случайно производителите на коли са се ориентирали в тази посока. Безопасността на пътя е най-важното!!! Именно и затова се включих в темата, защото категорично смятам, че спора не е излишен, изобщо не става въпрос за ламарини, всички имаме застраховки, заради тях никога нямаше да си правя труда да пиша.  Става въпрос за възможни доста по-сериозни произшествия!

# 997
  • Мнения: 13
http://lex.bg/bg/laws/ldoc/2134649345
Май не е толкова стар, колкото мислиш.
"Чл. 74а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Аварийният сигнал може да бъде включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности, когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението. "

# 998
  • Мнения: 3 835
.... се явява препятствие за другите участници в движението. "

Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност.

Чудесно, значи са се опитали да го осъвременят леко, за да отговаря на силно натовареното движение в БГ и най-вече в София. Или може би искаш да ме убедиш, че спирайки с  автомобила си на тесните софииски улици, където на всичкото отгоре едното платно е заето от паркирали коли, ти не си препятствие!? Някъде другаде, в по-белите и законови държави, с широки улици и липсващи паркирани автомобили на тях, може маневрирането в дясно с мигач да не е проблем и опасно, понеже има достатъчно място да те задминават както си искат. В София категорично това не е така. Изобщо да не споменавам за масовото неспазване ограничението на скоростта и каране с много над нея! Липсата на строг контрол и санкции и избирателността при налагането им и т.н. и т.н....А иначе ти си спирай и маневрирай на заден с мигач, щом така си решил!
Всъщност, благодаря ти, с цитата от закона, който си пуснал доказваш, че за София и БГ, това  изискване е задължително и според закона. Записано е съвсем ясно!

Последна редакция: пн, 13 окт 2008, 23:10 от teo7777

# 999
  • Мнения: 523
Тео, по тази логика, ако спирам на платното и чакам за да правя ляв завой, също трябва да пусна аварийните.
Нямам нищо против това, който иска да си ги пуска. Може наистина в София да е наложително, макар че се съмнявам, че ще помогнат срещу луди шофьори. Това не е основание да обиждате тези, които са на друго мнение.
По-добре да се спре с това заяждане и да се остави темата да следва стария си ход.

# 1 000
  • Мнения: 743
Ето да внеса малко хумор в редиците :
Отляво ме задмина едно чисто ново БМВ с над 130 км/ч. Караше го жена, лицето съвсем близко до огледалото и си слагаше сенки…
За момент се разсеях и когато отново и обърнах внимание тя беше вече наполовина в моето платно, все още занимавайки се с грима си.
Въпреки, че съм мъжко момче се стреснах толкова, че си изпуснах електрическата самобръсначка и тя ми изби сандвича от другата ръка…
Като се опитах да върна колата на платното с коляно, ми падна Джи-Ес-Ем-а от ухото директно в горещото кафе между краката ми. Кафето се разля, изгори най-ценните ми части, прекъсна важен разговор и ми скапа Джи-Ес-Ем-а.
Фаса в устата успях да задържа с последни усилия…
О, как мразя жени зад волана!!!

# 1 001
  • Мнения: 278
Ето да внеса малко хумор в редиците :
Отляво ме задмина едно чисто ново БМВ с над 130 км/ч. Караше го жена, лицето съвсем близко до огледалото и си слагаше сенки…
За момент се разсеях и когато отново и обърнах внимание тя беше вече наполовина в моето платно, все още занимавайки се с грима си.
Въпреки, че съм мъжко момче се стреснах толкова, че си изпуснах електрическата самобръсначка и тя ми изби сандвича от другата ръка…
Като се опитах да върна колата на платното с коляно, ми падна Джи-Ес-Ем-а от ухото директно в горещото кафе между краката ми. Кафето се разля, изгори най-ценните ми части, прекъсна важен разговор и ми скапа Джи-Ес-Ем-а.
Фаса в устата успях да задържа с последни усилия…
О, как мразя жени зад волана!!!

hahaha Уникално. Поздравления.   bouquet

# 1 002
  • Мнения: 4 380
Тео, по тази логика, ако спирам на платното и чакам за да правя ляв завой, също трябва да пусна аварийните.
Нямам нищо против това, който иска да си ги пуска. Може наистина в София да е наложително, макар че се съмнявам, че ще помогнат срещу луди шофьори. Това не е основание да обиждате тези, които са на друго мнение.
По-добре да се спре с това заяждане и да се остави темата да следва стария си ход.

То това не е въпрос на мнение eagle, а въпрос на правила. Които са такива при нас, но както се вижда от цитатите, такива са и в България. Това е въпрос на масово неспазване на правила там. Това е цялата философия. Не ги изпитват на паркиране и те идея си нямат кое и как е правилно.

# 1 003
  • Мнения: 4 380

Цитат
Не съществува такова чудо като откат при потегляне на стръмно, автомобилът да не ти е гаубица! [/b]
Разбира се че съществува. При всяка кола с ръчни скорости съществува откат назад при потегляне от стръмен участък.
Под откат може би имаш предвид лекото тръгване назад ако закъснееш със съединителя?
На курса карах Фолксваген Пасат от 1999 г. с ръчни скорости. При тръгване при наклон се държат натиснати спирачката и съединителя, включва се на първа, внимателно се отпуска съединителя и същевременно се държи спирачката. Когато колата я усетиш че тръгва, отпускаш спирачката и колата остава на полусъединител и на място (може и леко да тръгне напред, ако наклона не е много голям). След това подаваш малко газ и колата тръгва напред. "Откат" липсва!

Има начини да изчистваш този ефект или поне да го намаляваш и тази процедура която описваш е точно това. Но не винаги е възможно да премахнеш ефекта напълно. При много коли изобщо не е възможно, а при някои наклони и с никаква ръчна не може да стане. На наклон масово всички ръчни коли тръгват с откат. Я успял да я овладееш, я не успял. В България са си свикнали че всички го правят и си държат дистанция. Тук ако държа такава дистанция, веднага ще ми се шмугнат пред мен. И ако имам нещастието за съм зад кола с ръчни скорости, може и да ми е сериозна заплаха.

# 1 004
  • Мнения: 13
...
Всъщност, благодаря ти, с цитата от закона, който си пуснал доказваш, че за София и БГ, това  изискване е задължително и според закона. Записано е съвсем ясно!
Чувала ли си израза "както дяволът тълкува евангелието"?
eagle го каза много добре - по твоята логика всички са препятствие за всички със самото си присъствие на пътя и с всяко свое действие различно от каране направо с постоянна скорост. Карай както искаш, НО НЕ МИ ОБЯСНЯВАЙ КАКВО Е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО! Защото точно така е станало "задължително" пускането на аварийни при спиране и паркиране - единият тъпак казал на другия идиот. Всеки ден съм свидетел на подобни глупости - някой чул от някого си глупост каквато и да е и после предава и другите вярват. Коя си ти, че да обясняваш кое е правилно и кое не е? А защо да не е правилно и поведението на бакшишите когато пускат аварийните в движение, спират където им е кеф и тръгват пак с пуснати аварийни и карат така докато не се сетят да ги изключат? Ще кажеш "ама не - тва вече не е правилно". А защо да не е - това си е тяхно неписано правило, а и спирайки по средата на платното бакшишите се явяват препятствие за останалите участници в движението и пускайки аварийните, те всъщност ПРИЛАГАТ ЗАКОНА!
Няколко цитата от закона:
"Чл. 31. За предупреждаване на участниците в движението за опасност водачът може да подава авариен сигнал чрез едновременно включване на всички пътепоказатели. "
"Чл. 59. (1) Водачът на пътно превозно средство, принуден да спре поради независещи от него обстоятелства, може да направи това върху лентата за принудително спиране извън платното за движение, като през нощта и при намалена видимост сигнализира спряното пътно превозно средство с предупредителен светлоотразителен триъгълник или включен авариен сигнал."
"Чл. 86. По време на движение теглещото моторно превозно средство трябва да бъде с включени къси светлини, а тегленото - с включен авариен сигнал или с поставен отзад предупредителен светлоотразителен триъгълник."
"Чл. 97. ... (5) Като допълнителен сигнал за обозначаване на повредено пътно превозно средство може да се използва включването на авариен сигнал или габаритни светлини."
"Чл. 74а. (Нов - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Аварийният сигнал може да бъде включван за предупреждаване на останалите участници в движението за различни опасности, когато моторното превозно средство е спряло поради повреда или има участие в пътнотранспортно произшествие и не може да бъде отстранено веднага и се явява препятствие за другите участници в движението. "
Моля да прочетеш внимателно - пише повреда или участие в ПТП, а НЕ при паркиране!
"Чл. 22. ... (3) На водача на моторно превозно средство е забранено да се движи с ниска скорост без включени аварийни светлини."
Тук отново пише ДВИЖЕНИЕ, а не паркиране или завиване!

Общи условия

Активация на акаунт