? към младите шофьори(КИ)

  • 95 489
  • 1 012
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 4 586
Инструктора ти неправилно те е учил, ако още ходиш на курс му кажи, че не е в час.
Млади шофьорки, не слушайте инструкторите си, а Ксения.
Щерка ми е на 16- не мога да я накарам да седне и да си научи теорията, иначе се юрва да кара колата и без книжка. Laughing
Имаме такъв прецедент у нас - баща моли съседа си да даде на сина му да покара мотора му с четири колела и синът му се уби. Купи й ферари, много ще се зардва.
Нашият татко също е зле с главата. 
Нали? Също. Не е възможно да е по-зле от теб.

# 976
  • Мнения: 419
Темата беше много интересна и полезна за начинаещите шофьор/к/и, докато не я обърнахте на безсмислен спор  Crossing Arms.

# 977
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Неслучайно чужденците не се осмеляват да шофират в София - просто до 15-тата минута катастрофата не им мърда. Всяко място си има особености.

Аз винаги се съобразявам с пътната обстановка.
Ако съм в село Долно нанагорнище и имам цяла поляна за паркиране, може и да се задоволя с някакъв мигач.

Ако обаче съм в София и държа ламарините ми да си останат здрави, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ще си пускам аварийните.

Може в чужбина хората да са по-съобразителни и щом видят десен мигач да си кажат "О-о-оо, не виждам отпред завой, значи колата пред мен сигурно ще спира. Я аз да се постарая да й осигуря безпрепятствено паркиране".

В София обаче, ако някой реши да ми прави фасони и да ми цитира закони, само защото не съм се догадила, че пускайки десен мигач, всъщност иска да прави успоредно паркиране, а не да завива, да знае, че имам много богат речников запас за такива случаи.

# 978
  • София
  • Мнения: 2 271
Ксения, преди да пишеш думата "НИКОГА" толкова уверено и с главни букви, поинтересувай се. Най-малкото, питай Гугъл! Иначе ти ставаш смешна.  Аз това с аварийните, които се включват автоматично в извънредни ситуации, не съм си го измислила. Просто разбирам от коли и се интересувам доста повече от теб. Има много марки, които предлагат тази екстра. Няма да ти ги изброявам, защото не съм ти на акъла да се заяждам за дребни неща.



# 979
  • Мнения: 3 695
момичета, не спорете, няма смисъл - едно е ясно в София е по-безопасно да се пускат аварийните светлини при паркиране   33uu

# 980
  • София
  • Мнения: 6 808
Според мъжа ми, ако ще се шмугваш докато караш, т.е. да паркираш успоредно на тротоара, между две коли, е достатъчно само десния мигач, но ако ще правиш маневри и ще караш назад - аварийки. Защото ако караш назад, и си тръгнал да се вмъкваш вече в празното място, той така или иначе десния мигач вече става "невидим" за останалите, защото се е скрил. /Стига да не си с много висока кола, с мигачи някъде горе./ Пък и според него няма да те разберат с този мигач само какво правиш. Аз, като един видян шАфИор, който кара веднъж на няколко месеца и паркита Микра на място за ТИР, въобще не смея да се произнасям по такива въпроси. Mr. Green

# 981

Цитат
Не съществува такова чудо като откат при потегляне на стръмно, автомобилът да не ти е гаубица! [/b]
Разбира се че съществува. При всяка кола с ръчни скорости съществува откат назад при потегляне от стръмен участък.
Под откат може би имаш предвид лекото тръгване назад ако закъснееш със съединителя?
На курса карах Фолксваген Пасат от 1999 г. с ръчни скорости. При тръгване при наклон се държат натиснати спирачката и съединителя, включва се на първа, внимателно се отпуска съединителя и същевременно се държи спирачката. Когато колата я усетиш че тръгва, отпускаш спирачката и колата остава на полусъединител и на място (може и леко да тръгне напред, ако наклона не е много голям). След това подаваш малко газ и колата тръгва напред. "Откат" липсва!

# 982
  • Мнения: 3 835
Млади шофьорки, не слушайте инструкторите си, а Ксения.

Ама моля ти се, какво говориш?! Аз просто се чудя как полицаите и инструкторите в БГ не са се сетили да питат Ксения как се шофира, маневрира и паркира безопасно, а живеят в такава заблуда. Чудя се как 99% от шофьорите в БГ, всекидневно правим по стотици нарушения и как не са ни спрели още от движение?! Мен да ме вземеш, не само че не са ме спрели от движение, ами за толкова години, всекидневно шофиране, нито едно нарушение нямам, нито една дупка или отнета точка! Абе луда работа, всички БГ инструктори, полицаи и шофьори да се връщат на поправителни изпити, Ксения каза, че не били в час и не знаели правилника за движение!

Тъй и тъй ще се връщаме на поправителни изпити, пак да повторим нарушението си! Laughing

Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително! Мигач подаваш преди да спреш, само за да укажеш със светлинен сигнал, че ще променяш посоката си. След спирането включваш аварийните, независимо дали си спрял за временен престой или за да извършваш някаква маневра! Ако ще маневрираш на заден ход, си длъжен преди започване на маневрата, да се увериш по всякакъв начин, че с нея няма да застрашиш безопасността на другите или да затрудниш движението на останалите коли. В момента, в който започнеш маневра на заден ход, за успоредно паркиране, се обръщаш надясно, и преставаш да следиш лявото огледало, затова е много важно да предприемеш маневрата, само когато си сигурен, че е безопасно. Преди да навиеш волана, не е зле пак да погледнеш в лявото огледало, за да си сигурен, че междувременно не се е появила кола отляво.

# 983
  • Пловдив
  • Мнения: 349
При двама инструктори съм била, мъжа ми при трети и никой от тях не е казвал, че при движение назад ТРЯБВА да се ползват аварийните светлини. А и никога не съм виждала някой да паркира по този начин. Ясно е, че като си дал десен мигач или ще завиваш или ще се отклониш в дясно и за този зад теб е ясно да те заобиколи и да си продължи направо (особено като пък си спрял след свободно място за паркиране). Не знам какво толкова го обсъждате?!

При включването на задна предавка светват специални светлини, така че този зад теб пак разбира, че ще вървиш назад. Имаш десен мигач, задни светлини - от ясно по-ясно е, че ще правиш маневра назад и в дясно.
Да си призная, ако някой пред мен паркира на аварийни много повече ще ме обърка, защото логиката е, че той е препятствие на пътя и или е спрял, или се движи бавно НАПРЕД, както и е уреден въпроса в Правилника за използването на аварийни светлини, а не че се движи в обратна на движението посока.
Може би това е практика, която някои шофьори ползват за по-голяма сигурност, но не е правило.

# 984
  • Мнения: 278
Спора Ви наистина е безсмислен. Има неписани правила, които обаче само някои спазват, наричат се толерантност между шофьорите. И докато всеки си мисли, че е най-добрия, кара се и спори излишно по форумите, по улиците загиват хора. Слушайте си инструкторите и по кротко със скоростите. Знаците са сложени за да се спазват, а не защото стоят красиво на фона на околната среда.
пп: Ами ако днес реша да карам само назад, да си пускам ли аварийните?!?

# 985
  • Мнения: 13
...
Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително!
...
Може ли да кажеш кой определя какво е задължително и какво не?

# 986
  • Мнения: 377
Ясно е, че с xenia не може да се спори, но ми писна да чета какви нарушители сме всички дето паркираме на аварийни.
Аз също, когато преценя, че мигачът може да се изтълкува двузначно, го правя. Съгласна съм, че по правилник не се спира така, но пък и никъде не пише, че е нарушение, както никъде не пише, че е нарушение колега да ме пусне, когато излизам от улица без предимство на оживен булевард.  Но друго си е всички да спазваме закона и азда си кибича там цял ден.
Както zorika е написала, нарича се толерантност.  При аварийните светлини на магистрала е същото /не знаех, че има автомобили, при които това е автоматично/, неписано правило е, че когато спреш или намалиш рязко скоростта трябва да си пуснеш аварийните. Защото аз като ти видя стоповете няма как да знам дали намаляваш от 130 на 90 или на 60, или дори спираш поради произшествие на пътя. И докато го преценя по скоростта, с която се приближавам може да е твърде късно.
И до вдругиден може да се замеряме със закони, но има неписани правила, които НЕ са в противоречие със закона, но улесняват шофирането.

# 987
  • София
  • Мнения: 2 271
...
Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително!
...
Може ли да кажеш кой определя какво е задължително и какво не?
ЗДвП

# 988
  • Мнения: 278
Неписано правило също е предупреждаване с фарове за патрул, но на никого не правите услуга. Напротив, предупреждавате недобросъвестните, които системно превишават скоростта, непрекъснато създават предпоставки за ПТП и почернят стотици семейства, като се измъкват безнаказано.
Питайте ме сега кой определя какво е задължително ... Дали тъпака с тузарската си кола, който днес ще претрепе цяло семейство или некадърния младеж без книжка, който ще затрие "най-добрите" си приятели.
 #Cussing out

# 989
  • Мнения: 13
...
Спирайки на пътното платно, задължително пускаш аварийните светлини, защото ти се явяваш препятсвие за останалите участници и опасност за тяхната, а и своята безопасност. Това не е препоръчително, а задължително!
...
Може ли да кажеш кой определя какво е задължително и какво не?
ЗДвП
Там такова задължително пускане на аварийните при спиране на платното няма. Сори.

Общи условия

Активация на акаунт