Филм на ужасите в час по трудово

  • 3 559
  • 83
  •   1
Отговори
# 60
  • Абсурдистан
  • Мнения: 3 321
Не - иска да каже(или поне предполагам, че е имала това предвид Embarassed), че един машинен инженер от МЕИ, записва още 2 години(4 семестъра) "курсче" и може да стане преподавател по трудово. Също и един дипломиран физик учител по Физика и един матеметик - учител по Матеметика и един филолог - учител по език и т.н. Води се следдипломна квалификация - ..от вече готов даскал нямам идея как се "префасонираш" в друго направление.

А не не. Един даскал по трудово може доста да посънува, за да достигне нивото на машинния инженер. Това, че инженерът може да стане даскал то е ясно, но даскалът по трудово трудно може да стане инженер. Аз не говоря за техникумите, където учителите, вкл. и тези по практика са инженери и си тежат на мястото. Аз говоря за гимназиален учител по трудово.

# 61
  • Мнения: 420
Хубаво е да се възпитават трудови навици, но ако може някой да ми обясни каква е вероятността в ежедневието да се наложи направата на дъска за рязане, бухалка, поправка на ютия, котлон и други подобни умения, полезни за живота преди 30 години?
Дали към днешна дата някоя жена бродира бод зад игла или фестон бод на рака? На основата на наученото в училище? Дали готви само и единствено на база научените рецепти в училище?
По тази логика не е зле да дяламе кремък и да правим първобитни ножове, най-малко е по-интересно и запознава по-добре с миналото на човека.

# 62
  • Мнения: 2 759
                      Просто глас 'за' обучението по трудово  Peace.

# 63
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз. Въз основа на наученото по трудово мога да правя повечето шевни операции на ръка и на машина (само гоблени не шия, защото се изнервям). Друг въпрос е, че не го правя всяка седмица. И децата се научиха още на 5-6 години да шият на машината прав тегел - сами си подгънаха покривките за леглата и голяма радост беше. И панталони стеснявам, и подгъви да правя, когато се налага и ми е по-лесно да зашия нов цип на якето, отколкото да се разкарвам да търся шивачи, че на всичко отгоре да се ръся десетарка най-малко (а всяко нещо се случва поне веднъж в годината и събрано накуп прави доста пъти).
И сега с удоволствие правя манджите, които съм се научила да готвя в училище, колкото и елементарни да са. Не можеш да си представиш покрай ангажиментите на децата колко често ми се налага да шия. Къде да търся шивач, ако трябва от днес за утре да се направи нещо или в събота и неделя?
За котлоните, ютиите и бушоните, че и за други домакински електроуреди е полезно да се знае, дори да не се налага да се поправят и това е важно и в сегашните години, а не преди 30. Кой ми е оправял всичко докато съм живяла сама? Ако ме усъмни някой уред и сега, поне мога да изследвам къде може да е повредата и да го поправя сама или поне да кажа после на мъжо, че да се спести време. А майстори изобщо не искам да ми влизат в къщата.

# 64
  • Мнения: 17 409
НЕпрятен инцидент, но...отново преразказана случка. "За" часовете по трудово съм- това е можело дяа се случи и в присъствие на учителя. Моят учител по трудово беше с липсваща фаланга на единия пръст.

# 65
  • Мнения: 9 865
Цитат
но...отново преразказана случка
Какво значи това? Преразказаната случка не е истина, трябва да бъда очевидец, да пострада детето ми или някой до мен за да е вярно? Не ви разбирам. Ако учителят е бил там е можело и да не се случи.

# 66
  • София
  • Мнения: 4 777
Цитат
но...отново преразказана случка
Какво значи това? Преразказаната случка не е истина, трябва да бъда очевидец, да пострада детето ми или някой до мен за да е вярно? Не ви разбирам. Ако учителят е бил там е можело и да не се случи.
Според мен пък е щяло да се случи и да е там.
Ако две деца си играят на пясъка и едното удари другото с лопатката си е същото.Тогава кой е виновен?

# 67
  • Мнения: 9 865
Бе как същото? Ами ако ги беше занимавал с нещо, ако им беше креснал да мълчат и да са мирни или ако просто, защото е там не бяха тръгнали да бесуват из стаята? Ако? Те не са на пясъчника, а в час.

# 68
  • София
  • Мнения: 4 777
Бе как същото? Ами ако ги беше занимавал с нещо, ако им беше креснал да мълчат и да са мирни или ако просто, защото е там не бяха тръгнали да бесуват из стаята? Ако? Те не са на пясъчника, а в час.
Ако, ако, .. За жалост, няма как да се предпазят напълно от инциденти. Ако им крещят пък някой ще пусне тема как са си позволили да повишават тон на детето му. Няма как да знаем какво е щяло да стане ако е имало отговорен учител в стаята, един съученик си беше спукал главата в час, в присъствието на учителката.

# 69
  • София
  • Мнения: 62 595
И накрая пак опираме до възпитаването на отговорност у децата и вече възпитаната отговорност у учителите. Могат да се дадат достатъчно много положителни и отрицателни примери и в двете посоки.
Ако повечето деца вкъщи са научени да внимават в час и особено когато става въпрос за работа с инструменти, то инцидентите по невнимание ще са малко или почти ще липсват. Също така, ако учителят е достатъчно отговорен и следи изкъсо какво и как правят децата в час, това също ще е предпоставка за безопасност на изпълнението.
Винаги съм се чудела как най-шантавите и непослушни момчета в класа, в час по трудово ставаха много внимателни и прилежни. Не е имало инциденти, а още в шести-седми клас сме се учили как да пробиваме дупки с бормашина, да решем с ножовка и да не си притискаме пръстите в менгемето.

# 70
  • Мнения: X
кофти случка
дано не се повтаря

аз съм твърдо ЗА часовете по трудово
те са задължителни и в Западна Европа

отделно имат часове по домакинстване - не само готвене, но и сортиране на боклука, чистене и пране по правилен и екологичен начин, разпределяне на семейни финанси

по трудово синът ми се научи да шие - уши няколко играчки, ремонтира малко дрехи
за срам на майка си, дето не може да вдене машината

отделно - вече може и да тъче на стан, има познания по дърводелство
всичко това са важни умения - тук хората са с дървени къщи, сами си ги ремонтират и оправят
момчетата още на 17-18 живеят сами и се оправят сами
не носят прането на мама
после си спестяват и доста пари по новите си къщи, като си правят сами довършителните дърводелски работи

друг е вече въпросът как всичко е организирано и как са защитени
напр имат застраховка за злополуки в училище
но не се разчита само на това, има и контрол

# 71
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 39 147
 newsm78 аз пък не разбрах за какво е спора  ooooh!
трябва или не да има трудово обучение - това не е въпрос на избор - има го - значи трябва, както физическото, химията, физиката и другите предмети, които един харесва, друг - не;
трябва или не учителя да е в стаята по време на час - това също не би трябвало да се обсъжда - мястото му е в класната стая при децата, за които отговаря персоналнo през тези 45 мин.;
може или не може децата да се наранят - винаги могат, но когато присъства възрастен вероятността е по-малка.
 Naughty мерки срещу учителя трябва да се вземат, за да не се повтори същия инцидент  или не дай Боже по-тежък

Последна редакция: пн, 26 ное 2007, 19:31 от Goody

# 72
  • Мнения: 5 313
трябва или не учителя да е в стаята по време на час - това също не би трябвало да се обсъжда - мястото му е в класната стая при децата за които отговаря персонални, през тези 45 мин.;
може или не може децата да се наранят - винаги могат, но когато присътва възрастен вероятността е по-малка.
 Naughty мерки срещу учителя трябва да се вземат, за да не се повтори същия инцидент  или не дай Боже по-тежък

Абсолютно подкрепям  Peace!

Бързо оздравяване на момиченцето  Hug!

# 73
  • Мнения: 227
Аз също съм на мнение,че трудовото възпитание в у-ще не е отживелица.Проблема в тази случка според мен,е не само липсата на учителя в стаята.Защо изобщо деца на по 11-12 години ще се удрят.Достатъчно са големи да разсъждават и да знаят,че след като го удариш -естествено другото дете ще го боли,ще го нараниш.Нали?Ей,такива елементарни разсъждения...И какво пак-опира се до възпитанието вкъщи.Мда!

# 74
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
Не знам сега, но по мое време тези часове ме хвърляха в ужас. Караха ме да режа с едни грамадни трионища, да пробивам дупки всякакви, да кова с огромен чук големи, ръждиви гвоздеи и да огъвам ламарина (не със зъби  Party).
Ужасяваха ме, защото аз съм като злия динозавър от "Семейство Робинсън" - с мъ-ъ-ъ-ънички ръчички.  Laughing
П.П.По трудово все бях наказана, защото заявявах на другаря Цанков, че не съм родена за работник, нито за селско-стопански труд.  Joy Joy Joy
Мънички ръчички, голямо устище.  Mr. Green

Общи условия

Активация на акаунт