Учителска стачка 4 (Aftermath)

  • 6 495
  • 165
  •   1
Отговори
# 120
  • Шотландия
  • Мнения: 2 859
За малките класове(синът ми е в трети) мисля, че всичко е наред. Познавам програмата и не губят нищо.

 Shocked До преди 2 седмици обяснявахте колко ви е натоварена работата и как работите едва ли не по 8 - 9 часа, а сега се оказва, че всъщност можете 6 седмици и пръста да не си мръднете и децата нищо няма да изгубят. Пак ще си предадете материала.  newsm78
Кое точно е истината, защото аз вече сериозно се обърках.
Аз ако 6 седмици не работя, после не мога посмъртно да наваксам, дори и да работя по всички празници и всяка събота и неделя на пълен работен ден. А учителките в 3-ти клас, могат 6 седмици да не работят изобщо и програмата е такава, че нищо не се губи. Е, къде е натовареността тогава?
Зина, за теб разбрахме, че си много заета и без теб ще се срути фирмата ти.
Тук става въпрос за друго, обаче. Вероятно е различно при малките класове и при големите - мисля, че това има предвид Лиляна. Вероятно има предвидено време за преподаване и време за упражнения, за затвърждаване. Сигурно от него ще се съкрати.

В големите класове ще е по-трудничко, защото там материалът действително е много нагъсто. И там му казват "преструктуриране". Отговорност е на учителя да прецени по кой начин да преструктурира материала - може да избере части от него да не се преподадат, може други да останат за втория срок, може да съкрати времето за затвърждаване - затова учителят е квалифициран, за да може да прецени във всеки отделен случай как да се постъпи. Това се прави след всяка грипна и "дървена" ваканция. Както и след заболяване на учител, когато не е осигурен заместник...

canadianmom, предложението ти на мен лично много ми хареса, само че пак опира до секретарката, т.е. директора...  Между другото, в началното училище и в България няма проблем с отсъствията - той се появява по-късно и там не съм сигурна, че може да се приложи тази система, защото учениците бягат по отделни часове.  Но за началото на учебния ден е чудесна идея.

# 121
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 958
Ами какво да ти кажа Еди. Тук преди  3 години стачкуваха учителите. 2 месеца без няколко дни. И не, не им беше кеф на родителите. И да, трудности имаха. Но такова оплюване, търсене на "морални вини" и ала-бала щуротии нямаше. Нито от родители, нито от учители. Но пък работодателите влезнаха в положение. Та някои от тях са родители, все пак. И масовото спасени беше детски кът на работното място, в който родителите се редуваха да гледат децата.

# 122
  • Шотландия
  • Мнения: 2 859
Дайте да поговорим и за критерии, с които да бъдат оценявани учителите.
Интересно ми е да чуя самите учители какво мислят - как да се отличават, как да се оценят кой е по-добър от колегата си (не само на думи), някакви критерии...

На Кронки жена му, въпреки че се заяждаш и с мен, макар и с дребен шрифт Wink, въпросът за критериите е много важен. Честно казано, с риск пак да се заядеш, с моите 5-6 години стаж не се чувствам напълно подготвена да отговоря достатъчно компетентно и изчерпателно. Но все пак според мен основните критерии за увеличаване на заплатите трябва да са:
1. Повишаване на квалификацията - караш курс, държиш изпит, изнасяш открити уроци да покажеш как прилагаш наученото на практика.
2. Организиране на извънкласни занимания, подпомагащи учебния процес - подготовка и изнасяне на тържества; посещения на забележителности, институции, театрални постановки; екскурзии; създаване на клубове по интреси, ангажиране с благотворителни инициативи; участие в международни проекти по образователните програми на ЕС или други организации.
3. Активна работа с родителите - уведомяване на определени интервали от време(но поне веднъж месечно)  за текущото състояние на учениците; интегриране на родителите в процеса на обучение (тези, които имат желание, естествено).

Външното оценяване не е панацеята, за която го мислят много хора. Ще обясня защо с конкретен пример. Преди няколко години поех един горен курс -9-ти, 10-ти и 11-ти клас, в едно от считаните за добри софийски училища. Средното ниво даже на единайсетокласниците беше по-ниско от това на миналогодишните ми четвъртокласници. Каквито и чудеса от храброст да бях извършила, пак за една година нямаше да можем да наваксаме 4, 5, 6 или 7. Децата не бяха виновни - бяха им се сменили неопределен брой учители, а през голяма част от времето въобще не бяха имали часове. Някакво понятие от езика имаха само ходилите на курсове и частни уроци. И при едно външно оценяване заплатата ми нямаше да мръдне и с лев, каквито и усилия да бях положила междувременно, а всъщност не бях аз виновна, че при тези заплати колегите не се задържат повече от няколко месеца. А кой всъщност е виновен за това? Познайте от три пъти. Twisted Evil
(Аз останах два и половина месеца и отидох в частна фирма като секретарка, където не вършех почти нищо, но получавах двойно по-висока заплата. Mr. Green Извинявам се за лиричното отклонение...)

Това с отличаването и оценяването на по-добрия не би трябвало да е критерий. Би трябвало целта да е всички да са мотивирани да си вършат работата по най-добрия възможен начин.

На мен пък ми е интересно какви критерии за оценка и диференциация на учителския труд биха предложили родителите?
Въпросът с външното оценяване е много интересен. Би трябвало да се отчита напредъка на учениците, а не нивото, което са достигнали. За целта трябва да има стандартизирани тестове за различните етапи по различните предмети - най-малкото, за началото на годината, за края на срока, и за края на годината. Като се оценят постиженията на учениците, би се получила картината за напредъка им.

Ама познайте дали ги има - ами няма ги. Преди време имаше отдел в МОН, който се занимаваше с тестовете, но после го закриха, явно преценили, че няма нужда от тях. И без това не произведоха нито един тест...

Освен това, при оценяването на постиженията на учениците фактор не са само усилията на учителя - това не са кутии, които да пълниш, и ако си по умятен, ще напълниш повече, ако не те бива - по-малко. Не бива да се забравя, че процесът на обучение все пак има две страни, като активната би трябвало да са учениците, на тези, които усвояват, а пасивната - учителят, който подпомага този процес. При малките това работи до известна степен, те са естествено любознателни и при заинтересован учител, постигат добри успехи. Но при по-големите ученици, които не виждат много смисъл в образованието (що да уча, за да получавам мижава заплата като даскалите ли?), е доста по-трудно да се постигне нещо с ученици, които трябва да се обучават едва ли не против волята им... Така че един учител в специализирано училище с деца, които са жадни за знания, пак ще има много по-добри резултати от учител в СОУ от 9-ти клас нагоре, например, защото там са останали деца, които не са имали амбиция да бъдат приети никъде другаде, или просто не са успели. Изобщо, сложно е.

Повишаването на  квалификацията е хубаво нещо и трябва да бъде ценено. За съжаление, повечето курсове са вече платени. Не могат да си ги позволят доста учители...

Редовният контакт с родителите е част от задълженията и се осъществява в училищата с добра организация.

# 123
  • Мнения: 545
Milla, извинявай, но тук набързо се изтърсихте 3-4 мами от чужбина. И ти си от чужбина, нали?

Не искам да те апострофирам, но покрай колко български училища си минавала напоследък?

Всичките тези технически системи, които обсъждате са доста неприложими в България. Може би само в някои от големите градове, при това само в някои от училищата там.

Слезте малко от хълма, говорим за състоянието тук в България, не в УК или Исландия. Нали няма да преливаме от пусто в празно, коментирайки системи, подходящи за тотално различни като психология и финанси държави?

За тестовете, между другото, това беше безкрайно тъпо изкопирана идея, подходяща в този си вид за едни други държави. Читав тест се прави по и по време на изработката на програмата за обучение. А в България тази програма е силно променлива величина, в зависимост от атмосферното налягане и други аспекти на времето.

ПС не ви се бъркам по никакъв начин, но камбанариите ви са малко височки.

Последна редакция: пт, 09 ное 2007, 00:36 от T3-M4

# 124
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 958
Законът дава права, но законът забранява, докато упражняваш правата си да нанасяш вреди на трети страни.

 В такъв случай не трябва ли ефективната стачка  да бъде забранена от закона? Защото не е. Параграф 22?! Виновни?



П.С. Изтрих ненужното...

Последна редакция: пт, 09 ное 2007, 00:55 от Червената Кралица

# 125
  • Мнения: 545
ЧК, намали темпото. Разбрахме ти намека, чухме го и в прав текст. Това, което искаш да кажеш, че няма никаква формална, законна причина да се твърди, че учителите са предизвикали каквото и да е лошо нещо на родителите.

Сега, можеш ли да намалиш темпото? Превръщаш го в персонална разправия.

еди.

Законът дава права, но законът забранява, докато упражняваш правата си да нанасяш вреди на трети страни.

 В такъв случай не трябва ли ефективната стачка  да бъде забранена от закона? Защото не е. Параграф 22?!

И естествено, учителите са "морално виновни" за това... Ще ги съдиш ли?

# 126
  • Шотландия
  • Мнения: 2 859
Milla, извинявай, но тук набързо се изтърсихте 3-4 мами от чужбина. И ти си от чужбина, нали?

Не искам да те апострофирам, но покрай колко български училища си минавала напоследък?

Всичките тези технически системи, които обсъждате са доста неприложими в България. Може би само в някои от големите градове, при това само в някои от училищата там.

Слезте малко от хълма, говорим за състоянието тук в България, не в УК или Исландия. Нали няма да преливаме от пусто в празно, коментирайки системи, подходящи за тотално различни като психология и финанси държави?

За тестовете, между другото, това беше безкрайно тъпо изкопирана идея, подходяща в този си вид за едни други държави. Читав тест се прави по и по време на изработката на програмата за обучение. А в България тази програма е силно променлива величина, в зависимост от атмосферното налягане и други аспекти на времето.

ПС не ви се бъркам по никакъв начин, но камбанариите ви са малко височки.
За моята камбанария грешиш. Имам достатъчно стаж в БЪЛГАРСКО училище, а държавата съм напуснала преди по-малко от 2 години, така че упреците ти спрямо мен са неоснователни. Това, всъщност, съм го казала в предишните си няколко постинга, на предните 1-2 страници, Еди...

По отношение на тестовете си абсолютно прав, трудно е да се прилагат при непрекъснатите промени в програмите в България. Но учителите не са виновни за това, а са най-големите потърпевши от тези промени. Казвам го отново от личен опит...

# 127
  • Мнения: 420
Когатовсички родители се съберат и заедно заявят, че искат обратна връзка (поне до 8ми клас) едва ли директора има къде да мърда. Аз лично не бих си пуснала детето нейде си, без контрол. Как може, училище с охрана и подобни простотии? Това затвор ли е? Как търпите това? нали сте много, всички сте родители на ученици, къде сте? Изисквайте, бе хора!!!!! кво значение дали директора, секретарката и т.н., нали плащате данъци, или..................?
Аз като плащам данъци държа учителката да не ми крещи на детето , затова и тя има добра заплата.
А аз като родител имам задяалжението да не пращам агресивно дете, най-малко това.Ако е агресивно, при трета агресия го изключват. Айде пак да си видите учителско-родителските комитети

# 128
  • Мнения: 545
за 2 години нещата тук се разкиснаха много. за да ни пуснат в ЕУ-то меко казано ни обръснаха. А народа очакваше, че като ни приемат и ще грейне едно слънце... а забравиха какво се случи дори на много по мощни икономики при влизането.

не се шегувам. и маса народ е в окаяно състояние, само че някои от тях не са на държавно и не могат да правят стачки и митинги. и, не деюре но дефакто им разкатаха фамилията с дългата стачка на малчуганите - които не можеш да завлечеш в офиса просто ей-така, още повече, че някои (много) хора не работят в светли канцеларии.

това първом. второ, тука нашествието на мами от чужбинския ми прилича на рейс по време на избори Simple Smile една по една, че така просто... прилича на нарочно.

еди.
ПС а какво мислите чужбинските мами за датите на стачката?Simple Smile

Milla, извинявай, но тук набързо се изтърсихте 3-4 мами от чужбина. И ти си от чужбина, нали?

Не искам да те апострофирам, но покрай колко български училища си минавала напоследък?

Всичките тези технически системи, които обсъждате са доста неприложими в България. Може би само в някои от големите градове, при това само в някои от училищата там.

Слезте малко от хълма, говорим за състоянието тук в България, не в УК или Исландия. Нали няма да преливаме от пусто в празно, коментирайки системи, подходящи за тотално различни като психология и финанси държави?

За тестовете, между другото, това беше безкрайно тъпо изкопирана идея, подходяща в този си вид за едни други държави. Читав тест се прави по и по време на изработката на програмата за обучение. А в България тази програма е силно променлива величина, в зависимост от атмосферното налягане и други аспекти на времето.

ПС не ви се бъркам по никакъв начин, но камбанариите ви са малко височки.
За моята камбанария грешиш. Имам достатъчно стаж в БЪЛГАРСКО училище, а държавата съм напуснала преди по-малко от 2 години, така че упреците ти спрямо мен са неоснователни. Това, всъщност, съм го казала в предишните си няколко постинга, на предните 1-2 страници, Еди...

По отношение на тестовете си абсолютно прав, трудно е да се прилагат при непрекъснатите промени в програмите в България. Но учителите не са виновни за това, а са най-големите потърпевши от тези промени. Казвам го отново от личен опит...

# 129
  • Шотландия
  • Мнения: 2 859
Когатовсички родители се съберат и заедно заявят, че искат обратна връзка (поне до 8ми клас) едва ли директора има къде да мърда. Аз лично не бих си пуснала детето нейде си, без контрол. Как може, училище с охрана и подобни простотии? Това затвор ли е? Как търпите това? нали сте много, всички сте родители на ученици, къде сте? Изисквайте, бе хора!!!!! кво значение дали директора, секретарката и т.н., нали плащате данъци, или..................?
Аз като плащам данъци държа учителката да не ми крещи на детето , затова и тя има добра заплата.
А аз като родител имам задяалжението да не пращам агресивно дете, най-малко това.Ако е агресивно, при трета агресия го изключват. Айде пак да си видите учителско-родителските комитети

Охраната е, за да охранява децата, canadianmom. В училището, в което преподавах, беше така от години. Всеки, който иска да влезе, трябва да представи лична карта и при кого отива. Записват се данните и се издава нещо като пропуск, а този, при когото отива, трябва после да разпише този пропуск за излизане. Благодарение на това нямаше наркодилъри и децата бяха на сигурно място. Всички родители приветстваха този пропускателен режим. Не разбирам защо протестираш...

# 130
  • Мнения: 822
Защо да е "нарочно"?...И Millla и аз писахме и в предишните теми. Кралицата също се включи няколко пъти.Ние сме назад с времето и сега четем и творим на спокойствие.А и момичетата от България вече се умориха достатъчно...
*Не съм учител!

Последна редакция: пт, 09 ное 2007, 07:29 от niara

# 131
  • В заешката дупка
  • Мнения: 4 958
... прилича на нарочно....

Параноята не е добър съветник.   Wink А чужбинските мами са "нашествие" и се подканват да "слезнат от хълма"... в едни определени случаи. Лени, ти не беше така поласкана...  Grinning

И ти го обърна на персонални, Еди.


# 132
  • Мнения: 545
както вече казах, повтаряш се. мога да се направя на ударен един - два пъти, но потретена, думичка като 'параноя' излиза от рамките на какъвто и да е било майтап.

и, ако се обаждаше от държава, която е по-зле от България като финанси и жизнено равнище, нямаше да съм прав. само че това не е така. тук се бачка в частни фирми за никакви правила, и много хора бутат за да избутат поредният преход, този път към ЕУ.

еди
ПС ако се налага да ти обяснявам какво значи 'гледам от висока камбанария или хълм' значи... няма да ме разбереш. В който и да е случай, не съм настроен да търпя подигравки. ясно ли се изразих?

... прилича на нарочно....

Параноята не е добър съветник.   Wink А чужбинските мами са "нашествие" и се подканват да "слезнат от хълма"... в едни определени случаи. Лени, ти не беше така поласкана...  Grinning

И ти го обърна на персонални, Еди.



# 133
  • Мнения: 545
много колективно се донесохте, и почнахте да говорите за странни неща, до които още не сме доживяли в България. има една поговорка - на гол корем чифте пищови.

еди.
ПС за назидателното размахване на пръстчета от чужбина няма да коментирам... повече. но и този момент го има.

Защо да е "нарочно"?...И Millla и аз писахме и в предишните теми. Кралицата също се включи няколко пъти.Ние сме назад с времето и сега четем и творим на спокойствие.А и момичетата от България вече се умориха достатъчно...

# 134
  • Мнения: 77

Мария ДОНКОВА: Делегираните бюджети са нелогичен край на стачката
Член на УС на фондация "Пайдея" пред "Дневник"

www.dnevnik.bg/show/?storyid=395062

Общи условия

Активация на акаунт