Предучилищна - Варна

  • 6 471
  • 49
  •   1
Отговори
  • Мнения: 10
78

Здравейте мами,

На моята мила  и предстои да ходи на предучилищна във Варна.
Как е най-добре да постъпя - да я оставя в градината, да я запиша в училище? В кое?
Все едни въпроси, които надълго и широко могат да се обсъждат!
За мен е важно детето да може да чете и пише преди първи клас, но за съжаление много работя и нямам време да я науча сама.Някой използвал ли е частен педагог?
Ще се радвам ако споделите опит!

Последна редакция: вт, 04 сеп 2007, 08:43 от Ellypr

# 1
  • София
  • Мнения: 62 595
И защо трябва да може да чете и да пише преди първи клас? За какво тогава тръгва в първи клас!
Ако то само проявява интерес - добре. Но насила...

Според мен е по-добре да е в училище, но трябва някой да я прибира на обяд. Така свикват по-лесно с обстановката и новите порядки - чинове, звънец, по-големи деца и др.

# 2
  • Мнения: 10
Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

# 3
  • Мнения: 516
Има го и другия момент. Когато детето знае да чете и пише, може да реши, че му е лесно и да не придобие навика да учи. Просто, защото си мисли, че това вече го знае. На такива деца им става скучно в часовете, по- разсеяни са, с по- лоша дисциплина. Моят син също е предучилищна. Вече може да чете и да смята. И аз пъ се притеснявам да не се получи ефекта, за който  писах по- горе. Сега иска д апише ръкописно и аз умишлено не му позволявам да се научи, за да има нещо, което не знае. Помисли и от тази гледна точка. Говорила съм с някои учители и те са ми казвали, че предпочитат децата да не знаят чак толкова много предварително.

# 4
  • Мнения: 10
Не знам, радвам се че твоя син знае толкова много. Къде учи?
Според мен не се притеснявай, по-добре да знае, отколкото да не знае, защото ако реши че ученето е мъчително и трудно - връщане назад няма!!
Кой помогна на твоето дете?

# 5
  • Мнения: 10
не може да загуби навика да учи, защото той вече го е придобил преди училище...

# 6
  • Мнения: 516
А, не. Много грешиш. Моят син не съм го учила целенасочено на нищо. Той научи цифрите на 2 години от един стенен календар. Беше с цветни цифри и все питаше- какво е това, какво е онова и ние му казвахме. Дори не мислех, че ме разбира. Просто един ден започна да ги посочва с пръст и да ги казва. По същия начин и буквите научи. Аз много чета и той все се правеше, че чете от един стар буквар. Виж за смятането свекърва ми го научи. Но пак беше под формата на игра. Играеха на магазин с едни стари стотинки Не съм от амбициозните майки, дето насила се опитват да научат детето си на нещо. На тази възраст ученето става най- добре с игра. Поне в нашия случай беше така. Но е факт, че в градината като имат занятия му става скучно. И дори започва да се мисли за по- умен. А това си е за притеснение. Той не е по- различен от другите деца. Просто сме си играли повече. Simple Smile

# 7
  • Мнения: 3 491
Има го и другия момент. Когато детето знае да чете и пише, може да реши, че му е лесно и да не придобие навика да учи. Просто, защото си мисли, че това вече го знае. На такива деца им става скучно в часовете, по- разсеяни са, с по- лоша дисциплина. Моят син също е предучилищна. Вече може да чете и да смята. И аз пъ се притеснявам да не се получи ефекта, за който  писах по- горе. Сега иска д апише ръкописно и аз умишлено не му позволявам да се научи, за да има нещо, което не знае. Помисли и от тази гледна точка. Говорила съм с някои учители и те са ми казвали, че предпочитат децата да не знаят чак толкова много предварително.
И аз имам подобни притеснения, защото моят малкият син (на 5г.) тръгва тази седмица на предучилищна, а от няколко месеца вече си чете сам книжките и прави елементарни сметки. Говорих с една от учителките в предучилищната, и тя ме успокои, че няма да му е скучно (тук децата в предучилищната ги учат да четат и смятат елементарно), и че учителките се нагаждали към потребностите на децата. Надявам се да е така, защото в детската градина беше сред деца на по-ниско академично ниво от него, и му беше скучно, беше палав, нямаше желание да ходи, а учителките дори не бяха разбрали какво може. Не съм го карала аз, брат му е малко по-голям от него и конкуренцията да е "барабар Петко с мъжете" явно си дава отражение, а и той може би е проявявал сам желание, или е бил готов за момента. .
agave, има и такъв тип притеснения, при това са съвсем основателни  Simple Smile. Според мене не си натискай насила детето, ако инициативата не идва от него. Големият ми син тръгна на предучилищна със стартово ниво да знае буквите и цифрите, и да може да си пише името. В детската градина го бяха научили на това нещо. Толкова по академичната част. Не е бил нещо повече от другите деца. Сега ще е втори клас, до момента се спрява много добре и е абсолютен фен на училището си.

# 8
  • Мнения: 1 937
Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

Не е всеизвестно. И категорично не съм съгласна.
По-скоро бих се притеснила, ако учителката на детето ми прояви подобно отношение...
На мотивацията на детето би могла да повлияе и конкуренцията, не мислиш ли?
Някои се стъписват, други се амбицират ...

# 9
  • Мнения: 516



На мотивацията на детето би могла да повлияе и конкуренцията, не мислиш ли?
Някои се стъписват, други се амбицират ...
  newsm10 Съвсем правилно!

# 10
  • Мнения: 524
Дона Флор и нейните двама мъже и блажка, вашите деца да не са козирози, защото и моят син чете от 4ри годишна възраст, прави елементарни сметки, да не говорим, че не можеше да говори, а казваше цялата азбука. Според мен децата се настигат по ниво на знания и дали знае или не, на този етап няма значение, аз пък се притеснявам, че в предучилищна ще пречи на заниманията, точно защото знае повечето неща.

# 11
  • Мнения: 3 491
Дона Флор и нейните двама мъже и блажка, вашите деца да не са козирози, защото и моят син чете от 4ри годишна възраст, прави елементарни сметки, да не говорим, че не можеше да говори, а казваше цялата азбука. Според мен децата се настигат по ниво на знания и дали знае или не, на този етап няма значение, аз пък се притеснявам, че в предучилищна ще пречи на заниманията, точно защото знае повечето неща.
Моето не е.  Simple Smile За мене рогатото нещо у дома е малко по-големият брат, който го провокира. Затова се надявам в предучилищната да има по-развити деца от моето (тук включвам не само писане, четене и смятане). В детската градина се беше оказал един от най-големите и може би най-развитите в групата, и това не му се беше отразило много добре. В предучилищната си мисля, че няма да е така (по редица местни причини). Мисля, че нашият случай е още едно потвърждение за ползотворния ефект на конкуренцията.

# 12
  • София
  • Мнения: 62 595
Тук взе да става като "Кой е по- по- най". Wink

Няма да казвам моите колко са знаели, само уточнявам, че бяха напред с материала. Но те самите имаха интерес и искаха да се научат и понякога дори малко се дразнех, че ме занимават с това. То някак си става от самосебе си. Детето самО си показва дали иска да учи предварително.
Чувстваха се добре и в предучилищната и в първи и втори клас. Не са се презорвали, но и не са били отегчени.
И това с учителките, дето работели само със знаещите деца - не мога да се съглася поне за нашите учителки. По-скоро може да се каже, че повече внимание отделят на децата, които са по-затруднени с материала. За по-знаещите просто се дава някаква допълнителна задача или просто ги оставят да си рисуват нещо и да не нарушават дисциплината.
Така че, опира и до детето, и до учителите. Но със сигурност насила не става. Това само изнервя децата и после не се чувстват добре в училище.

И един въпрос. Ако трябва едно дете да отива в първи клас научено, защо тогава не започне направо от втори клас? И в този ред логиката - ако ще го уча вкъщи на всичко предварително защо изобщо да го пращам на училище?

# 13
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Не е чак такова предимство детето да умее да чете, пише, смята в първи клас. Много често дори е научено грешно да чете (буква па буква) и на педагогът му е по-трудно да го научи на правилния начин. ОБикновено научените деца се "използват" (в добрия смисъл на думата) да четат условията на задачите вместо учителя или да прочетат някоя приказка вместо него.

Не се амбицирай, agave, детето на 100% да е ограмотено, ако то няма желание за това преди 1-ви клас. Peace

Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.

Не е всеизвестно. И категорично не съм съгласна.


 Peace

# 14
  • Мнения: 1 172
И защо трябва да може да чете и да пише преди първи клас? За какво тогава тръгва в първи клас!
Ако то само проявява интерес - добре. Но насила...


Жената е писала, че няма време, за да се занимава лично с детето си. Наемането на човек, който да го обучава в 1 клас е добра идея, но много рискова. Какво би станало, ако утре този някой напусне, а детето започне да изостава с материала?
Единствено по тази причина мисля, че нищо не пречи още от сега детето да напредне, така че да се минимизира рискът от проблеми , предизвикани от липсата на време и подходящ учител.

Що се отнася до ученето - не е кой-знае каква болка да се научат 30 букви и 10 цифри, както и някакво елементарно ниво/бързина на четене. В първи клас детето ще трябва да учи още куп други неща - като писане, например.

Колкото до стила на обучение - планът в училище  НЕ е съобразен с индивидуалните възможности на детето. И съм сигурна, че няма клас, в който учителят да преподава с темповете на най-неподготвеното дете. Оттам идват и пропуските. А детето веднага става "глупаво" или "мързеливо" в очите на учителя и на съучениците си.

# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
78
За мен е важно детето да може да чете и пише преди първи клас, но за съжаление много работя и нямам време да я науча сама.Някой използвал ли е частен педагог?

Слагам цитат от оригиналното съобщение за да няма недоразумения.
Оставам с впечатлението, че идеята е детето да чете и пише преди първи клас. Един вариант за това е наемане на частен педагог.
Дотук добре. Говорим за постъпване в предучилищна тази година. На мен ми е прясно, защото  2 години 2 пъти съм "карала" предучилищна при различни учителки с децата и зная точно какво и как учат.
 В предучилищните децата учат буквите и цифрите, пишат ги печатно и учат и елементарно смятане. Просто не пишат ръкописните букви (това се прави в първи клас). Учат също и <, >, =, събиране и изваждане, но не се набляга на абстрактното изписване на математически равенства или неравенства, а повече се работи с нагледни материали. Децата си имат учебници за предучилищна подготовка, които включват и нещо като запознаване с родната култура, Родина, семейство и др. подобни. Имат и прадмет, който много прилича на трудово обучение.

Затова твърдя, че няма нужда едно дете да учи допълнително ако то самото няма желание за това. От друга страна не може отсега да се мисли дали частната учителка ще напусне и какво ще прави детето. Все пак родителите също трябва да имат роля в този момент, защото това е тяхното дете.
Ако детето има някакви други индивидуални особености, които пречат на обучението, то това е отделна тема. Доколкото виждам, майката не споменава за някакви утежняващи фактори. По-скоро ми изглежда като застраховка.

Повече вярвай на детето си и ще видиш, че то самото ще добие увереност и ще се справя чудесно.

# 16
  • Мнения: 1 866
Не мислиш ли, че ако не знаеш нищо в 1 клас, а в същото време в класа има деца, които знаят ( а такива винаги има), детето би получило по-различно отношение от учителя. Т. е  да попадне в групата на по-глупавичките. Всеизвестно е, че учителите предпочитат да работят с тези деца, с които им е по-лесно, а тези, които са по назад, си остават с вечния епитет - "по-глупавичките". От тук се повлиява и мотивацията на детето и прочие.
Поне аз от това се притеснявам.
Децата ми са още малки и нямам опит с тях, но бих споделила собствения си опит като дете, което не знаеше нито да чете, нито да смята като постъпи в първи клас. Разпознавах само някои букви и това беше. Много добре си спомням за 2 мои съученички, които като постъпиха в първи клас четяха, пишеха ръкописно, смятаха, въобще всичко знаеха. Наистина те бяха "отличничките" първите 1-2 години и бяха много "умни".  След това обаче започнаха малко по малко да изостават и накрая не знам дали въобще завършиха средното си образование, даже не бяха посредствени, а направо слаби ученици. Аз и някои други които до 3-ти клас не бяхме блестящи си ни приеха в елитните гимназии без проблем. Така че явно такива предварителни подготовки не винаги дават добри резултати и не са никаква гаранция за по-нататъшен успех в обучението.
Съгласна съм с мнението на другите, че ако детето не проявява интерес, е по-добре да не се насилват нещата. Някои деца узряват по-бавно за тези неща и това в никакъв случай не означва, че ще се справят по-зле от другите в бъдеще.

# 17
  • Мнения: 516
Дона Флор и нейните двама мъже и блажка, вашите деца да не са козирози, защото и моят син чете от 4ри годишна възраст, прави елементарни сметки, да не говорим, че не можеше да говори, а казваше цялата азбука. Според мен децата се настигат по ниво на знания и дали знае или не, на този етап няма значение, аз пък се притеснявам, че в предучилищна ще пречи на заниманията, точно защото знае повечето неща.
Моето не е.  Simple Smile За мене рогатото нещо у дома е малко по-големият брат, който го провокира. Затова се надявам в предучилищната да има по-развити деца от моето (тук включвам не само писане, четене и смятане). В детската градина се беше оказал един от най-големите и може би най-развитите в групата, и това не му се беше отразило много добре. В предучилищната си мисля, че няма да е така (по редица местни причини). Мисля, че нашият случай е още едно потвърждение за ползотворния ефект на конкуренцията.
Блажка, аз изрично споменах, че детето ми не е по- умно от другите. Нямам намерение да се състезавам чрез детето си. Дадох пример, за да може другата майка да види и различна гледна точка.

# 18
  • Мнения: 3 622
Аз ще споделя моя опит пък всяка майка ще реши за собственото си дете какво да прави.
Сина ми си кара предучилищна в Детската градина и мисля, че му дойде добре още една година игри, защото от първия ден в у-ще ги мятат с уроците. Синът ми учи в "Кирил и Методий" и неговата госпожа е много взискателна към всички деца /не пише толкова лесно шестиците/.Пет месеца преди да го запиша в у-ще една позната ме срещна с бъдещата г-жа на сина ми и аз изказах притеснението си, че той не умее да чете, нито пише нито пък смята. И тя ми каза - А ми то не е необходимо аз защо съм там ще ги науча. И така започнахме и завършихме можем да четем и пишем. Втори клас е с бележници и сме отличници. Живот и здраве на 15 ще почнем трети клас.

# 19
  • Мнения: 1 937
Колкото до стила на обучение - планът в училище  НЕ е съобразен с индивидуалните възможности на детето. И съм сигурна, че няма клас, в който учителят да преподава с темповете на най-неподготвеното дете. Оттам идват и пропуските. А детето веднага става "глупаво" или "мързеливо" в очите на учителя и на съучениците си.

Eдна идея в тази посока - "Учене на повече от една скорост"

"От следващата учебна година Министерството на образованието и науката ще стимулира ученици, които са доста по-напред от останалите в училище. Министерството ще обгрижва по специален начин и изоставащите в учението деца."

# 20
  • София
  • Мнения: 62 595
Предлагам на отличниците да се дава още един свободен ден.
За тях това ще е най-хубавата награда. Поне да разберат защо се юркат.

# 21
  • Мнения: 10
Ей, много съм Ви поразпалила всичките!
Не става дума за това да насилвам детето си. То просто никога не е било занимавано, така че неможем да знаем дали има интерес или не!
Знае буквите и да брои до десет, но някой от вас виждал ли е входящ тест за 1 клас! Там има задачи да свържеш срички във всички възможни думи, да свържеш животно или нещо друго на картинка с МОДЕЛ на думата и прочие. Неща, които нямат нищо общо с елементарното смятане и четене.
По отношение на учителите, без да ги обиждам смятам, че за съжаление мотивацията в техните заплати е много ниска, че да се изсилват чак толкова да работят с всички деца еднакво. Положението в българското образование е толкова зле, колкото в здравеопазването,така че лично аз не вярвам дори и в "елитните" училища. Да не говорим за частните, където криворазбрания финансов интерес води до безкрайно много кухи шестици. Ето защо се притеснявам. Искам да подготвя малко детето си преди първи клас и затова се чудя дали предучилищната в градината е добър вариант, или по-добре да го запиша в някое училище или пък да му намеря индивидуален педагок за 1 -2 часа седмично.
Наистина незнам.  Whistling

# 22
  • Мнения: 1 172
Verdad, идеята е добра. Но
"Учителите ще бъдат стимулирани с по-голямо парично възнаграждение, за да обгрижват изоставащите ученици. " - те и сега са стимулирани да си разменят частни ученици. Госпожата А съветва Гошко да поработи допълнително при госпожата В. А госпожата В съветва Иванчо да поработи допълнително при госпожата А. Ако Гошко ходи при госпожата В на допълнителни уроци, започва да получава и по-добри оценки. Същото ще следва и за Иванчо.

И понеже много сега ще наскачат, че това не се случва. Напротив, случва се, поне такива са моите наблюдения за голям град в провинцията. Почти няма дете, записано на уроци в нашия център, което да не е посъветвано от учителя си при кой точно да ходи на уроци. Въобще - ако имате поглед върху цялата мрежа от учители, ученици и училища, ще видите, че нещата са много много навързани. И се съмнявам министерството да им цака по 6-7 лв чисти за 40 минутен урок, че да спре тази практика на размяна на ученици.

# 23
  • София
  • Мнения: 62 595
Agave,
Тестът за първи клас да не те плаши. Всичко по него се учи в предучилищната. В тези класове децата са по-малко, отколкото в групите в детската градина и учителката може да обърне внимание на всички.
Може да поискате и на някакво време да вземате учебни;ците вкъщи, за да видиш какво са правили.
Обикновено няма проблем с материала - децата си го усвояват и няма нужда от частен учител. Ако толкова нещо не е наред, самата учителка от предучилищната ще ти каже какво и как да правиш вкъщи.
Спокойно, не се поддавай на тези истерии отсега. Ако така я караш какво ще правиш докато стане време за гимназия?
Това е предучилищна. Не му наемай направо учител.
А всъщност, какво разбираш под занимаване? Предполагам, че вкъщи все пак сте правили нещо като описание по картинка, рисуване и др.

# 24
  • Мнения: 1 937
*SV*, не отричам, че съществува подобна практика.
Съмнявам се обаче тя да се отнася за ученици от началния курс.

Agave, и аз мисля, че се тревожиш излишно.
Погледни тук, например.
Тестовете за училищна готовност не са сложни, точно защото целият предучилищен етап се занимава с този материал.
Децата научават разликата между цифра и число, запознават се с гласни и съгласни, сричкуват и пишат с печатни букви, срещат се с геометричните фигури...
Всичко това се опреснява, допълва и разширява в първи клас.

Има и нещо друго - задължителното предучилищно образование беше въведено относително скоро. Началните педагози споделят, че с деца, които са работили по тази система, се напредва много бързо, защото основите са поставени.
 

# 25
  • Мнения: 1 866
Момичета, какви са тези тестове за първи клас? На края на първи клас или в началото? Само не ми казвайте, че някои деца не ги приемат в първи клас ако не са успели на теста...

# 26
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Момичета, какви са тези тестове за първи клас? На края на първи клас или в началото? Само не ми казвайте, че някои деца не ги приемат в първи клас ако не са успели на теста...

Няма такова нещо, не се притеснявай. Никое дете подлежащо за прием в първи клас не може да бъде върнато. Даже тези, които не са ходили в предучилищна, въпреки правилото, че задължително само деца със завършена предучилищна група и съответното удостоверение ще се записват. Тези тестове, за които пише  Verdad  се правят в края на предучилищната група.

Децата научават разликата между цифра и число, запознават се с гласни и съгласни, сричкуват и пишат с печатни букви, срещат се с геометричните фигури...
Всичко това се опреснява, допълва и разширява в първи клас.

 

Така е, но голяма част от материала се дублира в първи клас. Но това си е мое виждане за недостатъците на нашата образователна система.

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Не съм чула досега някое обикновено дете да не е прието в първи клас.
Това са тестове за училищна готовност, през които минават всички деца преди да започнат училище - прави се от пидагог и понякога и от психолог.
Елементарни неща, най-често в картинки, малко си говорят, за да преценят как е детето. Всичко се учи в предучилищната и много приличат на тези тестове, които си правят при подготовката в клас.
Харесва ми, че има предучилищна. По едно време имаше истерия, че това били приемни изпити. Няма такова нещо.

Ако някое държавно училище използва незаконно тестове, разработени незнайно от кого и защо, това е друг въпрос.
В нормалните училища няма такова нещо

# 28
  • Мнения: 1 937
Вероятно се дублира целенасочено, sea woman.
Но по-важното е според мен, че се разширява и допълва - в предучилищната децата са научили например че: буквата се чете и пише, звукът се чува и изговаря, звуковете са гласни или съгласни.
В първи клас допълват:  съгласните са сонорни, звучни или беззвучни; кога се пише Й или И в края на думата; как се пренася, какво е предмет, признак, действие; съчинение описание; съчинение по картинка ...
Цифри и числа; единици и десетици; събиране и изваждане с прехвърляне ...

Не може да има деца, които не са посещавали предучилищна! Или бъркам.

RadostinaHZ е права - незаконно е децата да се приемат в първи клас чрез тест.

# 29
  • Мнения: 984
Издразни ме коментарът "по-глупавичките"!

# 30
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Вероятно се дублира целенасочено, sea woman.
Но по-важното е според мен, че се разширява и допълва - в предучилищната децата са научили например че: буквата се чете и пише, звукът се чува и изговаря, звуковете са гласни или съгласни.
В първи клас допълват...

Така е, разбира се. Всъщност целия начален етап, а и по-нагоре материалът си е един и същ, просто се разширява и усложнява. Съчиненията нагоре стават по-дълги и по-трудни. Учат се граматическите категории на т. нар. думи-предмети, признаци или действия, числата стават по-големи... Така е. Но се възмущавам, че още от ДГ се започва със звуковите модели, то редене на квадратчета и т.н. А бях чула учителка в ДГ, която каза с такова самочувствие: "Още от 3-та група започваме да ги учим да четат!" А нужно ли е?

Издразни ме коментарът "по-глупавичките"!

Това къде е?

# 31
  • Мнения: 10
Като чета вашите мнения оставам с впечатлението, че всички предучилищни са еднакво добри и няма защо да се тревожа. Това ли имате предвид?

# 32
  • Мнения: 1 937
Като чета вашите мнения оставам с впечатлението, че всички предучилищни са еднакво добри и няма защо да се тревожа. Това ли имате предвид?

Да. Работи се по програма, утвърдена от Министерството. Дали ще избереш детска градина или училище, вече е въпрос от друго естество.

# 33
  • Мнения: 516
Естествено, че няма за какво да се тревожиш. Аз оставих сина си в градината, където беше до сега. Нека да си изживее детството. Ти прецени, къде твоето дете ще се чувства добре. А това за допълнителни уроци е абсолютно излишно. Сигурна съм, че ще се справи добре в първи клас. Simple Smile

# 34
  • под тепетата
  • Мнения: 9 315
Тю, язък! Тъкмо си мислех, че и аз накрая ще намажа от частни уроци!

# 35
  • Мнения: 10
И последно наистина не разбрах!
Колко сте за градина и колко за училище?

# 36
  • Мнения: 3 622
Я си го остави дедето в градината да поиграе още една година
В у-щето в което ще го записваш първи клас има ли предучилищна?

# 37
  • Варна
  • Мнения: 2 378
В училище режимът на предучилищните групи е по-близък на този в 1-ви клас. Обикновено работещите родители избират да оставят детето си в ДГ, защото няма кой да го води и взима наобед, когато те са ангажирани по цял ден. Моят син си беше в детската градина.

# 38
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз съм за училище.
Започват от 8-8.30 и са до 12 часа. През част от времето играят на двора или в стаята. Часовете са намалени, а междучасията са по-дълги. Винаги са с учителката и тя не ги пуска да се мотаят из училището.
Най-много им харесват чиновете и дъската. Така им се вдига самочувствието, че са ученици. Ако останат в същото училище и за първи клас, вече се познават помежду си и формират ядрото на новия клас.

В детската градина всичко им се слива, защото са прекарали много време там - ядат, спят, играят повече от година. После направо скачат в първи клас и трябва да свикват и с материала, и с новите порядки. Удобна е за родителите, защото не им се налага да мислят какво ще правят с детето половин ден.

# 39
  • Мнения: 524
В училище режимът на предучилищните групи е по-близък на този в 1-ви клас. Обикновено работещите родители избират да оставят детето си в ДГ, защото няма кой да го води и взима наобед, когато те са ангажирани по цял ден. Моят син си беше в детската градина.
И все си мисля, че самото дете трябва да бъде по-отговорно, като гледам отворените врати на училището и, като си познавам детето колко е отнесено и има вероятност да изскочи на пътя - предпочитам ДГ.

# 40
  • София
  • Мнения: 62 595
А какво ще правите тогава в първи клас?
 В предучилищната учителката не се отделя от тях и гледа да ги извежда на двора докато другите ученици са в час. В първи клас вратите пак са отворени, но тогава не могат да се наглеждат толкова много деца от дежурния учител. Точно в предучилищната е по-лесно детето да се научи да не излиза от двора, да се пази и др. Проблемът не се рашава така, а само се отлага

# 41
  • Мнения: 516
Какъв проблем? Хиляди деца тръгват на 7 год. на училище и се справят прекрасно.

# 42
  • Варна
  • Мнения: 2 378
И аз не разбирам за какъв проблем става въпрос. В първи клас учителката не ги зарязва, за да отиде да си почине, а е с тях дори и в междучасията. Предполагам навсякъде е така, не само в нашия град. Особено първия срок, когато се формират навиците за учебен труд (хайде, нека е първите 2 месеца).


В детската градина всичко им се слива, защото са прекарали много време там - ядат, спят, играят повече от година. После направо скачат в първи клас и трябва да свикват и с материала, и с новите порядки. Удобна е за родителите, защото не им се налага да мислят какво ще правят с детето половин ден.

Има 12 години време да се чувстват ученици. Някак не се сещам как родители работещи до 17 часа например и неразполагащи с баби, които да обслужват детето, ще го взимат на обед и ще го контролират и занимават във времето след 12.30?

# 43
  • София
  • Мнения: 62 595
Изказах мнение, което черпя както от собствения си опит, така и от разговори с други родители (чиито деца са били и на двете места) и учители.

Старая се да бъда максимално безпристрастна. Написах това, което според мен е в полза предимно на детето, а не на родителите.

Не се нахвърляй върху мен само защото няма кой да прибира децата. Всяко семейство намира начин да се организира ако реши едно или друго нещо.

# 44
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Никой не се нахвърля. Аз също изказвам мнение. Но понякога и с много голямо желание, но никакви възможности , проблемът не се решава. Още повече не е кой знае колко прекалено важно, дали детето е било в ДГ или в предучилищна. Важен е стартът в първи клас, класната (колкото и комерсиално да звучи) и средата.

# 45
  • София
  • Мнения: 62 595
Жената в един момент попита кой коя форма предпочита.

Когато се знаят предимствата и недостатъците на едно нещо, тогава и по-обосновано е решението.
Това е

# 46
  • Мнения: 1 640
78

Здравейте мами,

На моята мила  и предстои да ходи на предучилищна във Варна.
Как е най-добре да постъпя - да я оставя в градината, да я запиша в училище? В кое?
Все едни въпроси, които надълго и широко могат да се обсъждат!
За мен е важно детето да може да чете и пише преди първи клас, но за съжаление много работя и нямам време да я науча сама.Някой използвал ли е частен педагог?
Ще се радвам ако споделите опит!
                  Запиши я в у-ще,заниманията са от 8 до 12,30 ч,като е предвидено достатъчно време за свободни занимания,игри,рисуване,....Например в ОУ"Стефан Караджа"/между ХЕИ-то и Окръжна б-ца/ имаше свободни места/минах оттам мин.седм./
        Частен педагог не е нужен на 6-годишно детенце.Какво очакваш като постижения от работата с частен учител-да преподаде на детето ти предварително учебния материал за 1 клас ли?Ти си решаваш.
  Да потвърдя-в у-ще организацията на занятията е подобна на тази на учебните часове в 1 кл.,обстановката,условията за работа,атмосферата са училищни.

Последна редакция: ср, 05 сеп 2007, 08:59 от Феята

# 47
  • Мнения: 7 821
Ние избрахме Вики да изкара предучилищната в детската градина. Така или иначе той ходи на градина, ние все още не сме на ясно къде ще го записваме в първи клас и за нас варианта с училище не е добър. Ако го бяхме записали там щеше да му се наложи, най-вероятно, 2 поредни години да свиква с нови деца, учителки и условия. Аз съм доволна от градината, там си има приятели, харесва учителките си, ходи с удоволствие. Учат ги на много неща, ходи на английски, танци и т.н. играе в прекрасен двор със съоръжения, а не на празен асфалт ...
Но ако не ходеше на градина щяхме да го запишем в училище на предучилищна. Не виждам смисъл на 6 г. тепърва да свиква с порядките в градината, по-добре направо на училище.
Колкото до притеснението ти за това че детето няма да може да чете като започне училище, споделям мнението на Дона Флор и нейните двама мъже и другите. Повече се страхувам да не му е скучно догодина отколкото че няма да се справи.

# 48
  • Варна
  • Мнения: 2 378
Ние избрахме Вики да изкара предучилищната в детската градина. Така или иначе той ходи на градина, ние все още не сме на ясно къде ще го записваме в първи клас и за нас варианта с училище не е добър. Ако го бяхме записали там щеше да му се наложи, най-вероятно, 2 поредни години да свиква с нови деца, учителки и условия. Аз съм доволна от градината, там си има приятели, харесва учителките си, ходи с удоволствие. Учат ги на много неща, ходи на английски, танци и т.н. играе в прекрасен двор със съоръжения, а не на празен асфалт ...
Но ако не ходеше на градина щяхме да го запишем в училище на предучилищна. Не виждам смисъл на 6 г. тепърва да свиква с порядките в градината, по-добре направо на училище.
Колкото до притеснението ти за това че детето няма да може да чете като започне училище, споделям мнението на Дона Флор и нейните двама мъже и другите. Повече се страхувам да не му е скучно догодина отколкото че няма да се справи.

 Peace

# 49
  • Мнения: 3 622
И аз не разбирам за какъв проблем става въпрос. В първи клас учителката не ги зарязва, за да отиде да си почине, а е с тях дори и в междучасията. Предполагам навсякъде е така, не само в нашия град. Особено първия срок, когато се формират навиците за учебен труд (хайде, нека е първите 2 месеца).

 

В у-щето където учи моя син госпожата беше с тях постоянно не два месеца и не само първия срок, а цялата учебна година 

Общи условия

Активация на акаунт