От кога и как да подпомогна интелектуалното развитие на детето?

  • 1 815
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 421
И аз съм на мнение,че колкото повече се занимаваш с бебчо,толкова по-бързи ще са темповете с които се развива интелектуално Simple Smile

А за двуезичната среда - аз пук четох в медицниско издание мисля,че ... ВисВиталис ли беше .... Както и да е,та четох,че децата в двуезични семейства начават еднакво бързо и двата езика и,че това им е заложено до 6-ти месец.Ако способността да се учат нведнъж повече езици  не се усъвършенства...се губи след 6-ти месец.Нещо такова.
Ще разучавам още въпроса,защото живо ме интересува!

# 16
  • Мнения: 9 904
ъх, как се учат и усъвършенстват два езика преди 6ти месец?

# 17
  • Мнения: 274
Въпросът ти е все едно "а откога да го храня здравословно?" Simple Smile
Относно как:
и на двамата съм им пускала музика от раждането, дори от корема всъщност; смятам, че е хубаво много да им се говори, да се бяснява и не по бебешки, така големият говореше правилно отрано и имаше доста богат речник.
Не е нужно да се насилват децата да усвояват супер сложни неща, но ако покажеш някои нови работи на бебето, то може и да те изненада Simple Smile
Двуезичната среда не е гаранция за по-късно проговаряне, всичко е индивидуално. Синът ми израсна в двуезична среда и проговори доста рано, и то правилно, първо на български, после на английски.
Забавлявай се, като им показваш нови неща, научаването на едно ново нещо отваря врати за много други нови неща. Ако не насилваш детето, няма нищо лошо в това да се научи по-отрано да прави повече...

# 18
  • Мнения: 3 069
Резултатите от заниманията с него бяха зашеметяващи.

Това отговаря на въпроса ти  Wink
Наистина е много важно!

Подкрепям Grinning
Сама си отговорила на въпроса си Peace

# 19
  • Мнения: 1 924
Нека не забравяме,че интелигентност е умението за справяне в непозната ситуация.
А не умение да се рецитира стихче на годинка,например.
Най-доброто,което майката може да направи,е да отделя време и внимание на детето си и да се включва деликатно  в играта му.И да се радва на постиженията му,разбира се Grinning

# 20
  • под шипковия храст
  • Мнения: 858
Я виж ти! Подхванали сте любимата ми тема.
Мисля че мн.хора възприемат наизустяването като особен вид умение - какво ще кажете за класиката - детето на две години вече може да брой до сто!
а относно езиците - учудих се колко лесно децата запомнят и възпроизвеждат чужди думи, като видях как сина ми подхвана английския след гледането на филмчетата на Дисни. Това естествено ме амбицира и питах специалист дали е готов на пет години да учи език, на което ми отговориха: "Да, може и по-рано, навремето гувернантките на децата са били французойки.../точно с тази цел/
и т.к. ние на този етап нямаме гувернантка, сигурно ще отложим ученето на език поне до първи клас  Wink
За сметка на това го водих на уроци по плуване и сега се справя във водата по-добре от мен.
Децата са като чист бял лист хартия и какво ще е написано зависи от нас. И все пак нека е забавно и поднесено с мн.обич и внимание.

# 21
  • Мнения: 4 447
Ау, че интересна тема! Браво!

Много от въпросите съм си ги задавала и аз. Чудила съм се най-вече за говора. Майка ми казва, че съм проговорила на 9м, как са ме занимавали, нямам идея. Зависи ли ранното проговаряне, от това дали му пееш, четеш, говориш и т.н. постоянно. Аз лично много пея, обяснявам, разбира се и се ядосвам и той веднага го усеща. На няколко пъти повиших тон и той се разплака, но когато кажа: "Браааво, Браво, на деететооо!" как се радва! Пускам му приказки, слушаше ги и още докато бях бременна с него. Като бешемного мъничък и стоеше на едно място, четях приказни, сега не. Чудлиа съм се дали има смисъл при положение, че той се чуди как да се покатери на кошарата и е разсеян, един вид.

Другото, за което се замислям напоследък, е че много влияе думичката "НЕ", как и кога се употребява. Казаха ми, че е по-добре да се обяснява, с думи прости, като на голям човек, а не да съ гълчи като на куче. И знаете ли, на няколк пъти вече си експериментирам, когато е в проходилката и ходи и пипа където не бива, казвам спокойно: "Кайо, върни се, мамо, недей да ходиш там, не е хубаво" и се обръща диването, гледа умно и сякаш ме разбира, спира и си заминава нанякъде с "колата". Случвало се е и да му извикам, настойчиво:"НЕ,НЕ,НЕ!" с градация на гласа ми, нагоре, той се стряска и сякаш не разбира съвсем, че не е добре.

Аз мисля, че думата "НЕ" е много определяща за интелектуалното развитие на детето като личност, а и не само.

На английски не се сещам да му говоря. Веднъж или два пъти някаква песничка съм му пяла.
Чувала съм, че някой деца, които са с двуезични мама и татко, когато проговарят казват едно изречение, но смесено от двата езика...

# 22
  • Мнения: 2 242
четейки постинга на анче_мамче се сетих за две много хубави книжки - и двете са хвалени във форума и има много мнения за тях:
"Позитивно възпитание през първите 3 години"
"Подсъзнанието може всичко: за деца от 3 до 12 години."
Но там по-скоро иде реч за емоционалната и социална интелигентност

# 23
  • Мнения: 4 447
четейки постинга на анче_мамче се сетих за две много хубави книжки - и двете са хвалени във форума и има много мнения за тях:
"Позитивн&# … 085;и"
"Подсъзна&# … 85;и."
Но там по-скоро иде реч за емоционалната и социална интелигентност

 Hug Днес се чудех каква книга мога да прочета относно възпитание, подсъзнание и т.н. Супер, трябва да си я купя.

Знам,че има един период в растежа - втората година от живота, когато се "отключва" някакъв период, в който родителя трябва да съумее да отреагира адекватно и разумно на тръшкане, рев от глезотия, тропане с крак и безкрайно искане. Същия период се "отключва" и през пубертета, когато пак на родителя се пада най-голямото "бреме" да овладее ситуацията, когато лудия тийн дъни музика в стаята в 1 сутринта, например. В тези два периода, най-важно е как се забранява, как се изисква, как се обяснява, защото хората, които в последствие стават арогантни, невъзпитани, крещят и т.н. са били ограничавани като деца, думичката "не", "не може", "няма", крещенето и викането (особено ако са срещу детето) е застинала в подсъзнанието им, и по-късно защитната им реакция за околните става именно това държание.

# 24
  • Мнения: 875
От първия ден - с любов и усмивка!  Heart Eyes

# 25
  • Мнения: 421
ъх, как се учат и усъвършенстват два езика преди 6ти месец?
  е разбра ме сега какво исках да кажа.Само,дето съм объркала месеците

Сега дръжа списанието в ръцете и цитирам точно:

"Канадско проучване показва,че 4 месечно бебе може да различи два езика само по лицата на говореите.Тази способност изчезва,след 8 месеца,освен,ако детето не расте в двуезична среда"  ...   

и т.н и т.н Статията не е огромна,но си има информация и е озаглавена "Бебетата знаят много повече,отколкото предполагате"  Списанието - VisVitalis  бр.1

Общи условия

Активация на акаунт