Лъгали ли са ви, че...

  • 8 510
  • 182
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 5 539

Цитат
И какво следва да направи работодателя в случая - да открие втора щатна бройка или какво?
Ами може би трябва да поговори с нея на първо време, как ти се струва като идея? И то не след като я чака с месеци да прави нарушения, а например още в самото начало. В крайна сметка шефката е тази, която определя правилата и трябва да следи за тяхното спазване. А не да се оплаква, че е оставила всичко на самотек, пък то не върви по най-перфектния начин, представете си!


То е ясно, че трябва да поговорят, но на теория Цвети26 не е длъжна да го прави. Как беше там по КТ - за определен брой отсъсътвия от работа или закъснения има право да я уволни.
Нали разбираш, че работничката има изгода да потърси разговор с шефката?!

И извини ме за забележката Embarassed, но ми се струва, че пренасяш личните си проблеми с бивши работодатели в тази тема. А случаят едва ли е същият. Peace

# 91
  • Мнения: 3 423
А щеше да е толкова прекрасен светът, ако
краката ни бяха като на Малката русалка...

# 92
  • Мнения: 656
Е, също така не е ясно Цвети доколко е обективна в тази стауция.
Така че нека не спорим кой какъв е, дали сме достатъчно различни варианти на Цвети да има под ръка по време на разговора.
Идеята на Лиса за ключа е добра.
Иначе ще си вадим очи и скубем коси тук.

# 93
  • Мнения: 4 555
Не пренасям лични проблеми, просто давам примери.
Не мисля, че всеки служител трябва переодично да ходи при шефа си и да го пита "Днес наруших ли някое правило или добре се справих със задълженията?"
Работа именно на шефа е да следи за качеството на работата, не да я оставя с месеци на самотек и после да уволнява.
Когато един път някой служител направи едно нарушение и ти като шеф не реагираш по никакъв начин, на практика му показваш, че подобно поведение се толерира. Като не му направиш забележка и на 20-тия път, затвърдяваш мнението му, че това, което той прави е в реда на нещата.

Наличието на правила не освобождава от задължения хората, които трябва да се грижат за тяхното спазване! Лилита, това е все едно да кажеш, че щом в закона пише, че краденето е незаконно, значи крадецът трябва сам да се предаде и директно да си влезе в затвора, без някой да му е длъжен да го арестува и подвежда под отговорност!
Нали разбираш, че на практика нещата не работят по този начин?

# 94
  • Мнения: 4 555
След сериозен разговор в стил "цели на служителя - възможности на служителя - изисквания на работодателя - възможност за компромиси от двете страни", се взима решение, което не е в ущърб на роботодателя и по възможност е в интерес и на служителя.
А какво ще кажеш за едно просто "Днес закъсня с 30 мин, защо така бе, мацка?", още на първото закъснение? Вместо да се чака с месеци и после да има сериозни и продължителни разговори на кой какви са му правата и интересите.

Решението на повечето проблеми е в своевременната реакция. Ако оставиш коня да иде в "ряката", после все ще си намериш виновен.

# 95
  • Мнения: 5 539
Да идваш навреме на работа и да си отиваш, когато ти свърши РВ е въпрос, който според мен не се нуждае от особено уточняване между работник и работодател.
Но да, права си, че е трябвало да се вземат мерки по-рано, а сега разговорът си е просто наложителен.
Може би Цвети е проявила нерешителност и нарочно е изчаквала да види дали нещата няма да се оправят от само себе си, но за жалост не е станало така newsm78
А и всички сме наясно, че случаят е деликатен; едва ли щеше да пусне тема, ако просто имаше подобен проблем с небременна служителка.

# 96
  • Мнения: 2 891
Карина, мисля, че може и да работят, но е въпрос на интелект.

# 97
  • София
  • Мнения: 3 920
А какво ще кажеш за едно просто "Днес закъсня с 30 мин, защо така бе, мацка?", още на първото закъснение? Вместо да се чака с месеци и после да има сериозни и продължителни разговори на кой какви са му правата и интересите.

Решението на повечето проблеми е в своевременната реакция. Ако оставиш коня да иде в "ряката", после все ще си намериш виновен.

Съгласна съм, но ситуацията вече се е утежнила и предлагам решение, което на мен ми изглежда разумно.

Освен това, доколкото четох, tzvety26 е говорила с дамата, но отсрешна реакция не е последвала. Служителката е изпълнявала съвестно задълженията, но напоследък /четох три пъти първия постинг/ са започнали проблемите и работодателя е говорил с нея.

Колко пъти трябва да говориш и правиш забележка преди да вземеш по-крайни мерки?

# 98
  • Мнения: 2 354
  Няма ли вече да изскочи Цвети и да каже какво е станало?

# 99
  • Мнения: 5 539
  Няма ли вече да изскочи Цвети и да каже какво е станало?
А може и да изскочи и бременната й служителка и да пусне тема да се оплаче от работодателката си Mr. Green

# 100
  • Мнения: 656
И стана тя една сапунка....

# 101
  • Мнения: 2 354
  Всяка камбанария има фенове. Често са едни и същи на различните камбанарии.

# 102
  • Мнения: 2 556
Лесно щеше да е , ако отношенията между работодател и служител могат винаги да бъдат сведени до Кодекса на труда. Само дето на практика не винаги е така. А в случая - трябва си сериозно основание, за да освободиш бременна жена от работа. Като го има Цвети това основание, да ходи и да действа по въпроса. Проблема си е неин.

# 103
  • Мнения: 19 320
Изправена съм пред дилема - преди 4 месеца на работа в моята фирма постъпи едно момиче, което изведнъж ненадейно забременя 1 месец по-късно. Нищо лошо дотук. Напротив. Но преди няколко дни се оказа, че тя всъщност не е във 3, а в 6 месец по мои сметки /имайки в предвид, че каза, че след 1,5 месеца излиза в майчинство/. В такъв случай ме съмнява, че не е знаела, че е бременна.  newsm78 Напоследък момичето започна все по-немърливо да си изпълнява задълженията, съкрати си и работното време-идва в 10,30-11 и си тръгва в 15-15,30, при работно време от 9 до 17,30. Говорихме с нея, промяна никаква. Та се чудя много ли ще е коравосърдечно да я освободя - тя е на изпитателен срок още!?! Знам, че ще си загуби майчинството, но определено като виждам стандарта й на живот не мисля, че ще страда много от това. От друга страна пък някак си е гадно. Какво мислите? Как бихте посъпили вие?


Чета си и си мисля:
1. Дамата не си изпълнява служебните задължения, въпреки забележката от страна на работодателя.
2. Същата е на заплата и осигуровки, плащани от въпросния работодател.
3. В рамките на изпитателният срок, когато договора е в полза на работодателя, служителя може да се уволни във всеки един момент.
4. Ако дамата е с влошено здравословно състояние, може да предоговори условията на работа с работодателя или може да си вземе болничен, като по време на болничния изпитателния срок не тече - т.е. когато изтече болничния, изпитателният срок продължава при същите условия, при които е бил при сключване на договора.
5. Ако здравословното и състояние е добро, отношението и е проява на немърливост, незаинтересованост и некомпетентност, което обезмисля задържането и на работа. Освен това след изтичането на изпитателният срок и липса на промяна в поведението на служителя, работодателя изпада в много трудна и деликатна ситуация.

След сериозен разговор в стил "цели на служителя - възможности на служителя - изисквания на работодателя - възможност за компромиси от двете страни", се взима решение, което не е в ущърб на роботодателя и по възможност е в интерес и на служителя.

Това, че си бременна, не може да бъде оправдание за некоректно поведение. Какво ще кажат инвалидите, болните и възрастните хора тогава?

  202uu

# 104
  • Мнения: 4 555
Съгласна съм, но ситуацията вече се е утежнила и предлагам решение, което на мен ми изглежда разумно.

Освен това, доколкото четох, tzvety26 е говорила с дамата, но отсрешна реакция не е последвала. Служителката е изпълнявала съвестно задълженията, но напоследък /четох три пъти първия постинг/ са започнали проблемите и работодателя е говорил с нея.

Колко пъти трябва да говориш и правиш забележка преди да вземеш по-крайни мерки?
Ама ти сериозно ли!?  ooooh!
Има толкова начини и толкова неща, които могат да се направят!
Първо искаш обяснение (не виждам в случая дори това да е направено). После си говориш с човека по-сериозно и казваш да не се повтаря, защото ще има санкции. После привеждаш санкциите в действие - например режеш от заплатата за несвършена работа.
При няколко рязания от заплатата обясняваш, че следващата мярка е уволнение и прехвърляш отговорността на служителя сам да вземе решение дали държи на работата или не.

Но всичко това се прави в случай, че имаме работодател, който се интересува своевременно от хода на работния процес. Преди да се стигне до уволнение, има много неща, които са точно работа на шефа и които той може да направи, стига разбира се да му пука. Естествено, много по-лесно е да кажеш "Уф, писна ми от тая!" и да се оттървеш от нея с чувство за добре свършена работа.

Общи условия

Активация на акаунт