СЪВЕТ ЗА ДОБРО ЧАСТНО ОСНОВНО УЧИЛИЩЕ

  • 141 842
  • 645
  •   1
Отговори
# 60
  • Букурещ
  • Мнения: 7 840
Аз лично останах пак ще кажа много впечатлена от Виктор Юго, по същото време преподавах и в 9-та френска гимназия и едновременно с това посетих, влязох в час в един 12 клас във Вктор Юго, на Вапцаров.
Сега абсурдно е да извадиш заключения за толкова кратко време, но мен ме впечатляват много и странични неща, освен самия час по литература, на който присъствах.

Не знам дали знаете, но децата 12кл, отиват лятото в Румъния където ще държат бак-а, и то френският бак, и се обучават във Виктор Юго абсолютно по френската с-ма на обучение и си получват чисто френски дипломи за завършено средно образование, но в България. - което е повече от чудесно за мен лично (аз съм меко казано пристрастна).

От друга страна, напливът расте за там, и както вече писах, деца в училището ще могат да учат, но само тези, които са започнали от детската градина. ето пише по този въпрос:

Les effectifs s'accroissant d'année en année, très bientôt, seuls les enfants ayant été scolarisés dès la petite et moyenne section pourront suivre leur scolarité au lycée français. ( Поради ежегодно нарастващия брой ученици, много скоро само децата, които са започнали обучението си от малката и средна група на детската градина, ще могат да продължат образованието си във френското училище. )


Едно време си спомням, че бях страшно голям привърженик на Увекинд, и му направих голяма реклама тук, за детската градина може би да, още съм на същото мнение, но за училището - не искам да пиша, а имам какво да кажа, но ще си замълча съвсем умишлено (но не е заради майките, чийто деца ходят там, изобщо не, по съвсем други причини няма да пиша, откъде е дошло моето разочарование относно училището).

Та такива работи. Simple Smile

 

Последна редакция: ср, 21 мар 2007, 11:09 от Liorena

# 61
  • Букурещ
  • Мнения: 7 840
Потресох се от сумите за които се говореше в темата "С колко пари живеете" в Дом и семейство.

ето за тази тема питах, но сега отивам в Дом и семейство да я намеря. Peace

# 62
  • Букурещ
  • Мнения: 7 840
Edit: Трябваше малко да се замисля, за да се сетя,че говориш за това

ох, сега видях, че си ми дала линк, мерси Peace

# 63
  • Мнения: 3 271
но ще си замълча съвсем умишлено

Сигурно няма да съм единствена, но моля те, пиши ми на лични  Peace  bouquet
За мен това училище отпадна просто, защото е немско. Но иначе ми изглеждаше много добро, което значи, че тотално бъркам в преценката. Затова те моля да ми дадеш сламка как дасе боря с подводните камъни  Hug

# 64
  • София
  • Мнения: 6 999
6erly Не разбирам яроста ти против частните училища и градини... Написаното изобщо няма да коментирам - всеки сам избира къде и в какво ще си 'хвърля' парите. А и за мен не е алтернатива държавно училище + някой да доучва с детето ми /пенсионирана учителка, на която ще трябва да плащам разбира се/.

В края на краищата тази тема не е поредното 'за' и 'против' частните учебни заведения  Naughty

Тази тема е "Съвет за добро частно училище"

В тази връзка искам да споделя, че системата във В. Юго и тази в Англо-Американското са коренно различни. Френските училища са до голяма степен като българските като отношение към децата, като преподаване и прочие. Лично аз съм 'за' индивидуалния подход и най-вече за това децата да бъдат стимулирани да мислят. Да им се поставят проблеми, на които те да търсят сами отговорите, към тях да се държим приятелски. Това няма да го намерите нито в държавните училища, нито в частните по Българската система. Това прави и фаворит за мен Англо-Американското  Peace Но всичко е въпрос на приоритети и на разбирания за живота. Моето мнение е, че българската система на обучение е безкрайно неефективна и остаряла и че не това е правилния начин съответно бих желала дъщеря ми да се обучава по друга система.

# 65
  • Мнения: 19
Иса, ти отговори сама на въпроса си към мен, системата в което и да е българско у-ще е неефективна и самата ти си се насочила към друга. Колкото по за кратко детето присъства - в ежедневието си - в нея, толкова по - добра перспектива се очертава за любимия ни индивидуален подход Simple Smile

Едно време си спомням, че бях страшно голям привърженик на Увекинд, и му направих голяма реклама тук, за детската градина може би да, още съм на същото мнение, но за училището - не искам да пиша, а имам какво да кажа, но ще си замълча съвсем умишлено (но не е заради майките, чийто деца ходят там, изобщо не, по съвсем други причини няма да пиша, откъде е дошло моето разочарование относно училището).

Та такива работи. Simple Smile

 

Най-добре е, Лиорена, да споделиш. Ще вземе някой да се засили натам и да се хързулне.

Нали трябва да сме си полезни Hug

Последна редакция: ср, 21 мар 2007, 12:06 от 6erly

# 66
  • Мнения: 3 271
Иса, smile3501 newsm10
Това е и моето мнение. Още повече, че синът ми е от онези деца, които в една темаги наричат "индигови, кристални", друг път ги наричат "трудни", аз предпочитам да ползвам термина "spirited". Taка или иначе това, което си написала важи в пълна сила за него. И ми е трудно да си представя нивото му - емоционално, психическо, а и учебно в някое от училищата, за които имам наблюдения. Но, че много частни са заблуда, това е безспорно. Ето защо е полезна темата тук. Иначе извода сме си го направили отдавна. И никой не би давал толкова пари за частно училище/градина, ако можеше да намери този подход другаде. ОК, де, почти никой (изключвам сноби и т.н.)

# 67
  • Мнения: 60
Millena, анкетата е много интересна.
Нали ще напишеш резултатът от нея?
 Simple Smile

# 68
  • Букурещ
  • Мнения: 7 840
но ще си замълча съвсем умишлено

Сигурно няма да съм единствена, но моля те, пиши ми на лични  Peace  bouquet
За мен това училище отпадна просто, защото е немско. Но иначе ми изглеждаше много добро, което значи, че тотално бъркам в преценката. Затова те моля да ми дадеш сламка как дасе боря с подводните камъни  Hug

не, за нищо не бъркаш, моля ти се, не го отписвам училището, просто заключения от наблюдения. чак тотално да бъркаш, моля ти се Peace

# 69
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, ти отговори сама на въпроса си към мен, системата в което и да е българско у-ще е неефективна и самата ти си се насочила към друга. Колкото по за кратко детето присъства - в ежедневието си - в нея, толкова по - добра перспектива се очертава за любимия ни индивидуален подход Simple Smile

Извинявай, ама това са глупости... Не гледам на училището като 'необходимо зло', в което детето ми да стои минимално време. В края на краищата мисля, че при определени обстоятелства можеш и у дома да си обучаваш детето. Прави го. Не може да се слага знак на равенство м/у държавно и частно и аз не го правя казвайки за системата едно и също нещо. Между различните училища разликата е огромна, пък били те и по една система. Изразих мнението си за начина на обучение... Което няма ни най-малко общо с казаното от теб. 

Millena  опитвам се да изместя спора от вечното 'частно-държавно' към нещо по-смислено.  Peace За мен не съществува противопоставяне частно-държавно училище. Всеки има глава и определени възможности - да избира. Но когато избирах градина на дъщеря си разликите в подхода към децата ми лъсна много здраво. Сравнявайки подхода на директорката от ЕСПА с този на директорката от "Чуден свят". Едната ми говореше за дисциплина и караше децата на 4 години да вървят под строй към столовата, докато другата демонстрира индивидуален подход към децата и поправи мъжа ми, че 'няма лоши деца' не може да се говори така на едно дете. И именно тук говорим за различни разбирания. Има много хора, които държат на дисциплина, на строгост и прочие. Аз съм против - не желая и не наказвам дъщеря си. Не желая да 'ме слуша' и съответно търся място, където тези мои разбирания ще са споделени.

# 70
  • Мнения: 3 271
Сравнявайки подхода на директорката от ЕСПА с този на директорката от "Чуден свят". Едната ми говореше за дисциплина и караше децата на 4 години да вървят под строй към столовата, докато другата демонстрира индивидуален подход към децата и поправи мъжа ми, че 'няма лоши деца' не може да се говори така на едно дете. И именно тук говорим за различни разбирания. Има много хора, които държат на дисциплина, на строгост и прочие. Аз съм против - не желая и не наказвам дъщеря си. Не желая да 'ме слуша' и съответно търся място, където тези мои разбирания ще са споделени.

Просто не мога да не се подпиша и да аплодирам това   bouquet
За съжаление аз самата се боря със себе си да не искам и да не очаквам детето ми да ме слуша  ooooh! И това е точно, защото аз съм плод на такова общество и възпитание. А не го харесвам този подход и знам, виждаш всеки ден, че не "работи". Особено за сина ми!

И нека да се върнем към темата, моля ви  Praynig
Много ми е важно да натрупам колкото може повече мнения

Лиорена, не се скатавай. Тук или на лични - пиши ми  Peace

Мария, разбира се ще напиша моята субективна версия на анкетата за училищата, за които я попълня. Още мислим (с една приятелка) за въпроси, които ни интересуват, допълвайте и вие, ако ви хрумнат.

# 71
  • София
  • Мнения: 6 999
Само да добавя, че Сравнявайки подхода на директорката от ЕСПА с този на директорката от "Чуден свят" неща като имат ли отделна спалня децата, храната им на място ли се готви или е с кетъринг и колко са пързалките в двора изобщо не ме заинтересува.

# 72
  • Мнения: 3 271
Само да добавя, че Сравнявайки подхода на директорката от ЕСПА с този на директорката от "Чуден свят" неща като имат ли отделна спалня децата, храната им на място ли се готви или е с кетъринг и колко са пързалките в двора изобщо не ме заинтересува.

Да, безспорно. Но после и тези неща стават важни. Примерно мен кетъринг рядко ме устройва, заради алергията на детето...

# 73
  • София
  • Мнения: 7 242
Милена, заповядай Hug

име Увекинд
лице за контакти 
web site  http://www.uwekind.com/
такса: варира -дала съм я ориентировъчно някъде в темата. Разбита е на такса обучение, такса транспорт /до/от спирка и до/от адрес, в едната или двете посоки/, такса допълнителни занимания и такса храна.
прием/тест Задължително се провежда тест за училищна готовност при записване в първи клас и индивидуална проверка на знанията по български и немски език и математика при по – големите ученици.
срок за записване при наличие на свободни места
начало/край учебна година 15 септември  - 15 юни
продължителност на заниманията: целодневно
доктор/медицинско лице: мед. сестра
психолог: няма, но знам, че при нужда се вика /вече е правено/
логопед: обещана е консултация с логопед на последната род. среща
други

брой деца в паралелка: около 15 - 20
брой паралелки: 1
родителски срещи (честота): около 2 пъти годишно, отделно Фашинг за родители
информация за децата: в края на всеки срок писмено от всеки преподавател
контролни: в подготвителен клас няма - периодично детето носи вкъщи това, което е провило в клас
домашни: в подготвителен клас няма

кухня: кетъринг, възможно е детето да си носи храна от вкъщи
кухня - алергии
брой хранения: обяд и следобедна закуска, сутрешна закуска се носи от вкъщи - многокротно сме молени това да не е пакетирана храна, а плод, сандвич, мляко

униформа/облекло: няма

транспорт: по желание от/до спирка, от/до адрес, само в едната или двете посоки. Външна транспортна фирма.

цена: ориентировъчно 660 лв/год. спирка, 1000 лв/год. адрес

програма: в ПК - сутрин немски език, около 10 ч. голямо междучасие и закуска навън, пак немски, обедна почивка около 1.30 - 2 + игра на двора, следобяд - учене по програмата на МОН за ПК, игра на двора
място за игра/междучасия: двор - асфалтирана част и затревена. Сградата е на бившо държ. училище
допълнителни занимания по интереси
изкуства (музика, рисуване, танци): театрално ателие, китара, пияно, музика, изобр. изкуство, балет, таекуондо../може би пропускам/
ски/зелени училища: обикновено 2 ски училища, 2 сърф лагера на Лозенец, 1 - 2 зелени училища
физическо: 2 пъти седмично, набляга се на заниманията по лечебна физкултура
спорт:
език 1 немски
система (език 1)
език 2 английски
система (език 2)

дисциплина/накзания: в сайта е приложен правилник за вътрешен ред
индивидуален подход/напреднали деца: нямам впечетления - моето е средностатистическо Grinning
индивидуален подход/изоставащи деца

# 74
  • Мнения: 967
но ще си замълча съвсем умишлено

Сигурно няма да съм единствена, но моля те, пиши ми на лични  Peace  bouquet
За мен това училище отпадна просто, защото е немско. Но иначе ми изглеждаше много добро, което значи, че тотално бъркам в преценката. Затова те моля да ми дадеш сламка как дасе боря с подводните камъни  Hug

не, за нищо не бъркаш, моля ти се, не го отписвам училището, просто заключения от наблюдения. чак тотално да бъркаш, моля ти се Peace


Хайде сега, много тайнствено стана, "заключения от наблюдения" няма как да ориентират майките, които нямат наблюдения и търсят тук всъщност конкретни мнения.
И друг път съм казвала, че няма нищо по-добро от конструктивна критика. Което е проблем за някой, може да е незначително за други. Тук има много майки с деца от Увекинд, които биха потвърдили или отхвърлили впечатления.

Затова за да е конкретно, аз и друг път съм писала: Дъщеря ми е във френския лицей, 4 клас, много съм доволна. Била е и в детска градина Увекинд, сега често ходи с децата им на екскурзии ваканциите, била е и малко в 1ви клас.

Ако не беше тръгнала в Лицея във Виена, сега щеше да е в Увекинд (като се върнахме в България). При мен съображението беше само заради френския, защото немския й е като роден и ще е по-лесно да се поддържа. Иначе съм възхитена както и от Увекинд, така и от френския лицей.
Millena e права за нея си, че щом не иска немско училище, то просто отпада. Когато за родителя е важен езикът, това е пръв критерий, какъв език се преподава. А когато езикът не е толкова важен (в смисъл какъв да е), тогава могат да се сравняват училищата на равна основа.

Нека да ви кажа според мен какви са минусите на Лицея (от моя гледна точка), според мен важи и за американското училище. Учи се много малко български, децата не получават накрая българска диплома. Дали това ще е проблем след 15 години не знам, но сега е. И затова моето гардже сега ходи и като частна ученичка на български (частни уроци, учене, изпити........доста е неприятно). Не знае какво е лице на квадрат, а на пергела вика ...компас (фр.). Ако не дай си боже се случи да нямаме възможност да плащаме такси, реинтегрирането в българско училище би било ад. Пък и програмата не съвпада 100% с българската учебна програма.

Ако моето дете иска да следва във Франция е добре за нас, ако иска да остане тук, ще й е по-трудно от другите.

Така че всеки трябва много добре да прецени какво е подходящо за детето му и какво не.

А дебатите за храната и транспорта трябва да са второстепенни и допълващи, а не определящи решението. В този дух в Лицея искат 100 евро на месец (безсрамие) за транспорт, а храната им се доближава до fastfood (пици, спагети и хамбургери предимно), но аз не преставам да твърдя, че училището е фантастично като качество на образование.

И  така успех при избора Peace

Общи условия

Активация на акаунт