една задачка и малко въпроси?

  • 13 271
  • 31
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 2 567
Шани, ние миналата година учихме, че ако няма скоби първо се извършва действие умножение. Така, че моята би решила  задачата с вариант = на 10.

Обаче се зачетох из нета и там попаднах на следното правило :
ако участват операции с еднакъв приоритет израза са изпълнява отляво надясно

Така, че май ще трябва да преосмислим и ние ученото миналата година.....

# 16
  • Мнения: 2 567
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile Та тя ми вика, че делението в тази задача трябва да е първо. Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.
А миналата година други правила важаха. Странна работа  ooooh!

# 17
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
Шани, хайде синът ми чака втората задачка.

# 18
  • Пловдив
  • Мнения: 1 665
Първо делим, после полученото умножаваме по 8. Действията се извършват последователно.
Така решава задачката и Excel. Wink

# 19
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Mомичета благодаря.   bouquet
Аз леко съм сменила реда на запис на задачката  Blush:
Значи задачата е
560:8.7=

макар, че то принципа е важен. Утре ще поискам лично класната да каже, кое е 1-вото действие, в случая.
Инак щерката се оправдава с това, че тъй като са учили само 3-цифрено делено на 1-цифрено, тя по друг начин, освен този:
560:8.7= 70.7=490
не могла да я реши.
Демек още не са учили, че 560:56=10.  ooooh!
Ох, мацки сбърквам се с новите схеми и системи на обучение и да ви кажа, това вече се отразява на децата.  Tired
====================================================================

Ето ви новата задачка:

Ученик прочел за 3 дни книга, която имала 253стр. Първия и втория ден прочел общо 158стр., а втория и третия ден - 181 стр. По колко стр. на ден е чел ученикът?

Аз я реших със система, но децата в 3-ти клас още не са учили такова нещо. Моля, подскажете.

# 20
  • Мнения: 1 399
253 - 158 = 95 страници, прочел 3-я ден
253 - 181 = 72 страници, прочел първия ден
158 - 72 =  86 втория ден

За предната, дейтвително,когато има операции с еднакъв приоритет, то те се извършват последователно.
По принцип, логиката на щерка ти  /че не са учили деление с двуцифрено число/ е желязна, но следващия път, задачата може да е само с действия събиране и изваждане и тогава няма да успее да я приложи  Wink

# 21
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 141
253 - 158 = 95 стр третия ден

253 - 181 = 72 стр първия ден

253 - (95+72) = 86 стр. втория ден

Проверка 72 + 86 + 95 = 253 стр.

Мъжът ми и той все със система ги решава. А навсякъде трябва да има стр.

# 22
  • с/у ОколоМръсТното
  • Мнения: 19 148
Мъжът ми и той все със система ги решава.

защо може да е лесно, като може да е трудно Wink

Мерсиииииии  Grinning

# 23
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

# 24
  • Мнения: 2 567
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

Ами тя не е преподавател по математика, а по всичкология  Simple Smile Нали все пак преподава от първи до четвърти клас. И точно това бяха нейните думи. Ако срещнем задачи, които да опровергават думите и ще искаме пак консултация  Simple Smile

# 25
  • Мнения: 370

По принцип, логиката на щерка ти  /че не са учили деление с двуцифрено число/ е желязна,

Искам да ви предупредя, че за съжаление децата дълго решават задачите с подобна логика или гледат кое число е по-голямо - значи него ще делим и т.н. А резултатите  - верни. Внимавайте!

# 26
Искам да ви предупредя, че за съжаление децата дълго решават задачите с подобна логика или гледат кое число е по-голямо - значи него ще делим и т.н. А резултатите  - верни. Внимавайте!

Защо "за съжаление" и "Внимавайте!" ? Shocked

Логиката е не само желязна, но и правилна. Особено щом резултатите са верни. Така трябва да се решават задачите - по най-лесния възможен начин - с мислене. Все пак целта не е децата да се научат да делят, а да мислят. Деленето на който му трябва ще го усвои. Но мисленето се учи много трудно...

# 27
  • Мнения: 2 197
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Да, и аз това намерих в крайна сметка, ама ме озори малко. Па какво остава за 9 годишни деца ooooh! ooooh!
Чакай сега - на мен ми костваше 2 секунди решаване на ум. Не мисля че е сложна за 29 годишни деца. Това пък е възможно най-елементарната задача.

# 28
  • Мнения: 2 197
x + 2x + 4x = 49
7x = 49
x = 7
значи първото число е 7
второто - 14
третото  - 28
Да, и аз това намерих в крайна сметка, ама ме озори малко. Па какво остава за 9 годишни деца ooooh! ooooh!
Е, исках 9 годишни да напиша де.
Чакай сега - на мен ми костваше 2 секунди решаване на ум. Не мисля че е сложна за 29 годишни деца. Това пък е възможно най-елементарната задача.

# 29
  • Мнения: 1 100
Шани, сега направих консулт с нашата госпожа  Simple Smile ... Даже ми каза, че ако има задача, където да има само деление и умножение без скоби и умножението е сложено на първо място, то тази задача би била сгрешена.

Със сигурност не сте се разбрали правилно с госпожата. Не може да има преподавател по математика дето да твърди такова нещо.
Всъщност ако умножението е на първо място реда на изпълнение е без значение. А защо е така?

Ами тя не е преподавател по математика, а по всичкология  Simple Smile Нали все пак преподава от първи до четвърти клас. И точно това бяха нейните думи. Ако срещнем задачи, които да опровергават думите и ще искаме пак консултация  Simple Smile



Това, което казва учителката не е вярно, със сигурност. 3 * 4 : 4 =? -това според нея е невъзможно, така ли?
Вярно решение:
12:4=3
Грешно решение 3*1=3

Общи условия

Активация на акаунт