Как намирате смисъл в несправедливия свят?

  • 10 588
  • 302
  •   1
Отговори
# 255
  • Мнения: 1 366
Мои познат.се беше върнал от чужбина и започна за кратко време работа като учител в частно училище. Човекът отраснал в чужбина, страхотен, децата го обожаваха, но колектива не го прие, не отговаряше на стардатите на нашененсоко поведение, имаме още няколко такива страхотни учители, системата ги "изхвърли", а какви неща разказват за колегите си учители да се чудиш от къде толкова злоба и простотия. Особено до четвърти клас учителя е всичко за едно дете, сещам се за случая от преди няколко месеца с бруталната учителка и потресаващите записи, чудя се как може от устата на учител да излиза такова нещо или онози в детската градина в Бургас дето удряше и унижава едно нещастно детенце, а колежката и си говореше по телефона сякаш нищо не се случва и това не е рядкост, за съжаление често срещано и когато детето е в такава обстановка каква мотивация да има, ако учителя е "звяр", как да заобича предмета му, а и ако вкъщи нещата не са добре. И не на последно място хората не разбраха, че деца не се сравняват познати, непознати, братя, сестри, всеки е уникален, можем само да се сравняваме ние самите във времето и дано това сравняване винаги да показва нещо положително и прогрес.

# 256
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Медиумно канализиране на духа на дете (бебе в нашия свят), живяло само няколко дена. Описва чрез медиум какво е усещало и защо е дошло за толкова кратко време. Казва, че е дошло за да стимулира майка му да изпита състрадание към самата нея (майката към майката). Това го казва в минута 12:12.



Около мен имаше (когато бях в Бг) много учители/преподаватели. Така се случи, че много мои близки практикуваха тази професия, дори аз за кратко я практикувах. Мога смело да кажа, че имах само една преподавателка по физика (по заместване), която преподаваше в университета и ни разказваше за различните физици страшно увлекателно. И до сега физиката ми е от любимите предмети.

Последна редакция: пт, 10 май 2024, 20:00 от Angela61

# 257
  • Мнения: 41 522
AIDA_N,  а ти виновна ли си, че математиката не те увлича? Сега си представи, че учителя ти по математика ти натяква колко малко знаеш и че трябва да учиш повече. Ще научиш ли реално тази материя? Ако си амбициозна, може и да успееш, но заслужава ли си усилието, когато интересите ти са в друга посока? Истинския педагог ще те насочи и поощри да развиеш знания нужни за развитието на твоите наклонности, но повечето "даскали" не са такива.

Говорим за началния курс все пак. Там всичко е важно и всичко е по силите на всеки. А ти го усукваш все едно говорим за висша математика. Че и учителят трябвало да се прави на маймуна за да привлече интереса на цял клас деца (всяко с различен профил).

# 258
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Големия/истинския учител не е нужно да се прави на маймуна, то просто му идва от вътре. До дарба е. Разбира се, че не казвам, че всеки учител трябва да е такъв. Само казвам, че резултатите са пряко свързани с начина на преподаване. И говоря за основното училище, когато децата още не са изградили критерии за изискванията.

# 259
  • Мнения: 41 522
Развивате едни превзети и идеализирани тези, ама няма лошо.

# 260
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Само знам, че когато ме сравняваха с брат ми, ефект нямаше освен, че ми беше неприятно и че го запомних за цял живот, а бях дете на 11г. И знам, че преподавателката ми по физика в 8 клас ме накара да обикна физиката по начина си на преподаване. Дали е превзето или не, кой знае, но е факт горното, което споменах.

# 261
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 092
Аз даже не мога да разбера идеята на Ангела61... Търси или по-скоро е намерила несправедливост във всяка една житейска област явно. Как се живее с негативизъм и враждебност, честно не искам и да знам.

# 262
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Не съм негативна, неутрална съм. Ама има детски травми получени от "големите" и скоро си разсъждавах самичка на тази тема, базирайки се на моя си опит.
AIDA_N,  моята идея беше, подемайки един от постовете по-горе, че дали ще те сравняват с другите деца или с някого другиго е неправилен подход по принцип, защото хората сме различни и интересите ни също. И тези ни интереси са вложени в нас още от малки. Сега разбираш ли ме?

# 263
  • Португалия
  • Мнения: 4 252
има една здравословна доза сравнение, без която се губи почва под краката

да го обясня така, приравнено към училищният контекст:
 ако детето носи все средни оценки, но изведнъж донесе отлична оценка от последното контролно..., трябва да се вземе предвид общото ниво на оценките от контролното, и дори-нивото на оценките на отличниците в класа

според мен, без да има съдене и укор, трябва да можем да се оглеждаме в страни и сравняваме

# 264
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 092
Напротив, негативна си. Във всяка ситуация би намерила, и намираш, негативното и несправедливото.
Лекуваш травмите, щом осъзнаваш, че ги имаш, и продължаваш... Животът е гаден като си го направиш гаден и обратното...

# 265
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Напротив, негативна си. Във всяка ситуация би намерила, и намираш, негативното и несправедливото.
Лекуваш травмите, щом осъзнаваш, че ги имаш, и продължаваш... Животът е гаден като си го направиш гаден и обратното...
Щом казваш ... може би ме познаваш, а?

# 266
  • Далечният изток
  • Мнения: 15 092
Нали те чета.

# 267
  • Мадрид / София
  • Мнения: 6 048
Хубаво. 😁

# 268
  • Мнения: 6 910
Angela61 човек се учи от грешките си, наистина. Но човек има също така способността да наблюдава и да си прави изводи и да ги ползва. Без тези способности бихме си останали маймуни или по пещерите. Но ние сме развили технологии и цивилизация. Което не става без наблюдение и сравнения. Разбира се, човечеството си има и тъмни блата, както и в момента и те се базират основно на някои негативни характеристики на хората - виждат в огледалото каквото им се прииска .  Т.е. може да постигнат много неща, но човек сам себе си реалистично не може да погледне. Тук можеш да попорочетеш цитатите от библията на съфорумката , които показват , че когато човек се самообявява за бог , то има и някой и друг с психологически способности наоколо отгатнал до какво може да води това и който се опитва в една книга да сложи малко рамки като смирение , няколко елементарни заповеси и пр. Тъпото е , че в книгата има  и понятието прошка. Прошка друг път.

# 269
  • Мнения: 1 366
Не съм негативна, неутрална съм. Ама има детски травми получени от "големите" и скоро си разсъждавах самичка на тази тема, базирайки се на моя си опит.
AIDA_N,  моята идея беше, подемайки един от постовете по-горе, че дали ще те сравняват с другите деца или с някого другиго е неправилен подход по принцип, защото хората сме различни и интересите ни също. И тези ни интереси са вложени в нас още от малки. Сега разбираш ли ме?

Естествено, че сравняването не носи нищо освен да те смачкат и да се избият комплексите  върху теб. В сравнението с някого целта е само една, унижение!!! Това не носи нищо, сравнение на несравними неща, с жестоки последствия за цял живот много любим метод на учители и родители. Като ти кажат виждаш ли сестра ти, а ти.....или виждаш ли съседката, а ти....и какво от това някой си е по-добър, отличник....Какво от това? Аз пък си имам други положителни качества и сигурно съм по-добра в нещо друго от някой си, нищо, че има шестица. Чета много психология и "щетите" от такъв начин на говорене са животоопределящи, не подценявайте силата на думите, както казват психолозите те "програмират" за цял живот, утре всеки един е по-добър от теб, защото ти е набивано това.

Ето едно видео, дори Ани Владимирова говори с тъга от това "градивно" сравняване, много интересно видео.
https://youtu.be/22lrc3tK1pw?si=4XXqJcXoRbIwL19d

Общи условия

Активация на акаунт