Отговори
# 615
  • Мнения: 538
Гергана, те тези две височини в ромба са си винаги равни, тоест  няма как на  база само това да се намерят ъглите. 
Цял ден я мислим тази задача. Като отговор са дадени 60° и 120°, но и детето, и аз не можахме да стигнем до отговор

# 616
  • София
  • Мнения: 18 069
Гергана, те тези две височини в ромба са си винаги равни, тоест  няма как на  база само това да се намерят ъглите. 
Цял ден я мислим тази задача. Като отговор са дадени 60° и 120°, но и детето, и аз не можахме да стигнем до отговор
При такива отговори просто има допусната печатна грешка и равни са примерно DB и DA (или DC). От получилия се равностранен триъгълник ABD (съответно BCD )излиза острияt ъгъл на ромба  60°, оттам и тъпият 120°.

# 617
  • Мнения: 89
Момичета моля за помощ за   двете описателни задачи, реших първата без последната подточка. Ако някой има време и желание.  Благодаря предварително.

# 618
  • Мнения: 4 138
Пак се запънахме на 5 и 7 зад за 10  клас

Последна редакция: сб, 27 апр 2024, 18:06 от The Invisible

# 619
  • София
  • Мнения: 2 313
Здравейте, имам въпрос - таблицата по този начин ли трябва да се попълни или на всеки ред да се посочи само един отговор?

# 620
  • София
  • Мнения: 18 069
Само по едно бих написала аз.  Като напишем, че фигурата Х е  правоъгълник примерно, то се подразбира, че е  успоредник. Но тъй като не е уточнено, и другото би трябвало да е вярно (особено с последната графа  - нито едно от посочените). Но според мен никъде на чертежа няма квадрат, визуално отбелязаната фигура изглежда като такъв, да, но  няма как да се докаже, че дължината на един от правоъгълниците е два пъти по-голяма от ширината му. Отделно коментираната  фигура няма как да е хем правоъгълник, хем ромб.

Последна редакция: сб, 27 апр 2024, 20:39 от пенсионирана русалка

# 621
  • София
  • Мнения: 2 313
Русалка, благодаря. И аз мисля така, но влизам в спор с младежа. А задачата е от същото домашно, което ти коментира преди ден-два в седмокласната тема.

# 622
  • София
  • Мнения: 18 069
Русалка, благодаря. И аз мисля така, но влизам в спор с младежа. А задачата е от същото домашно, което ти коментира преди ден-два в седмокласната тема.
Не знаех, на мен ми пратиха само снимка с една задача за ромб, с две поредни еднаквости в нея. Simple Smile
Скрит текст:
Но все тая, откачена работа е и това тук, аз примерно ще напиша  по едно на ред, друг ще подходи като твоя младеж, а  господинът ще санкционира все някого (кого от двамата не е ясно)...В темата тогава забравих да кажа още нещо, което ме втрещи. Коментирах в чата с родителя тези оценки върху УТ, а той ми каза, че учителят планирал още 6-7 оценки от тестове от настоящия момент до края на срока.Rolling Eyes Плюс  задължително щял да вписва  като текуща оценка и  резултата от пробен. А в урока за квадрат им казал да си запишат и да запомнят, че диагоналът в квадрат със страна а  е  а корен от 2.  Ако всичко това е така, разбирам вече поста на отговорилата ми в другата тема потребителка с дете  в същото училище, че  едни деца е отказал завинаги от мат, а на други с това оценяване ще попречи да се борят за желани училища..Sad
Много време мина, откакто моите бяха 7 клас - но осъзнавам какъв късмет имаха  с  учителите по мат - и обясняваха, и оценяваха обективно, и най-вече не издевателстваха над децата..

Последна редакция: сб, 27 апр 2024, 22:36 от пенсионирана русалка

# 623
  • София
  • Мнения: 2 313
Да не обърнем темата на чат Grinning
Скрит текст:
Точно това е казал за оценките, вкл. и за пробния на родителската среща. А това за диагонала нашият го е пропуснал покрай ушите си. Предполагам коя задача си решавала. Аз я обяснявах 4-5 пъти, накрая внукът каза, че го заболяла глава и се развика, че няма да ходи на пробен в училище.

# 624
  • Мнения: 920
Пак се запънахме на 5 и 7 зад за 10  клас


Едни и същи задачи се появяват периодично.

Ето ги решенията:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1429374.msg44564933#msg44564933

# 625
  • Мнения: 4 138
Пак се запънахме на 5 и 7 зад за 10  клас


Едни и същи задачи се появяват периодично.

Ето ги решенията:
https://www.bg-mamma.com/?topic=1429374.msg44564933#msg44564933
Съжалявам, така е
Но с търсачката не става, а няма как да се пречетат  няколко теми по 50 стр.
Благодаря много

# 626
  • Мнения: 920
Съжалявам, така е
Но с търсачката не става, а няма как да се пречетат  няколко теми по 50 стр.
Благодаря много

A, това не е някакъв упрек, а просто наблюдение.

Линк се дава по-бързо, отколкото се пише решение.

# 627
  • София
  • Мнения: 488
Здравейте, може ли да помогнете с тези две задачи за 11. клас?

1) Сфера се допира до страните на триъгълник със страни 15, 15 и 24. Разстоянието от центъра на сферата до върха на най-големия му ъгъл е 13 см. Намерете разстоянието от центъра на сферата до равнината на триъгълника.

2) Диагоналите на ромб са 15 и 20. Намерете разстоянието от равнината на ромба до центъра на сфера с радиус 10, която се допира до всичките му страни.

# 628
  • Мнения: 48
Моля за помощ за 15 и 16 задача за 7 клас

# 629
  • Мнения: 1 214
Зад. 15
От съотношенията на ъглите имате 180:15 = 12
α = 4.12 = 48°
β = 5.12 = 60°
γ = 6.12 = 72°

ъгъл B1BC = 180 – (90+72) = 18°
ъгъл C1CB = 180 – (90+60) = 30°
ъгъл BOC = 180 – (30+18 ) = 132°

Общи условия

Активация на акаунт