Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 488
Много благодаря, peneva!

# 496
  • София
  • Мнения: 311
Здравейте!
Имаме нужда от малко помощ с решението на тази задача от успоредници -7 клас.
Предварително благодаря!

# 497
  • Мнения: 6 355
С еднакви триъгълници и доказвате, че диагоналите на четириъгълника MNQE взаимно се разполовяват.

BON еднакъв с DOE по II признак:
BO = DO;
∡BON = ∡DOE връхни;
∡OBN = ∡ODE две успоредни пресечени с трета
=> ON = OE

Аналогично BOQ еднакъв с DOM...
=> OQ = OM

# 498
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
Здравейте, аз пак с молба - този път не е геометрия, а алгебра.
Задачата е от пробен изпит по математика.



Първо, не съм сигурна, дали правилно привеждам многочлена в нормален вид. Sad
Но по-важна ми е подточка В. Как се намира най-малка стойност на многочлен? Никакъв спомен нямам...

# 499
  • София
  • Мнения: 18 128

В задачите за намиране на най-малка и най -голяма стойност (от седмокласници конкретно, понеже нагоре има и други начини) се ползва методът с отделяне на точен квадрат.

# 500
  • в морето до колене
  • Мнения: 2 493
В задачите за намиране на най-малка и най -голяма стойност (от седмокласници конкретно, понеже нагоре има и други начини) се ползва методът с отделяне на точен квадрат.
Много благодаря! Yellow Heart

# 501
  • София
  • Мнения: 11 511
Моля за помощ за следната задача за 4 клас:



Стигам до там, че е гребал 65 минути и е почивал 25, ама как да я довърша без да използвам дроби?
Освен ако не бъркам до тук...

# 502
  • Мнения: 1 233
За да не използвате дроби, можете да превърнете скоростта в метра/мин.
9 км/ч = 9000 м/60 мин = 1500 м/10 мин
                                                  750 м/5 мин
3 км/ч = 3000 м/60 мин =  500 м/10 мин
                                                  250 м/5 мин

# 503
  • Мнения: 5 974
Защо са нужни дроби? 3 км/ч са 50 м/мин, съответно 9 км/ч са 150 м/Мин. Намираш разстоянието в метри и после обръщаш в километри.

# 504
  • София
  • Мнения: 11 511
В 4 клас дали са учили превръщане от километри в час в метри в секудни/минути.

# 505
  • Мнения: 8 137
Питай детето, май точно тогава учат преминаването на мерните единици Thinking

# 506
  • Мнения: 5 974
Питайте детето. А и да не са- лесно ще му обясните.
peneva ме предвари.

# 507
  • София
  • Мнения: 11 511
Сърдечно ви благодаря Hug

# 508
  • Мнения: 12 407
Да, вече са учили, че 1 час има 60 минути, 1 км= 1000 м, 1 м = 10 дм= 100 см= 1000мм
Ето моето решение като за четвърти клас:
1км=1000м
1ч = 60 мин
Скоростта на гребане на Ачо е 6 км или 6000м за един час. По течението на реката към неговата скорост ще прибави и скоростта на течението и 10 минути ще се движи със скорост 6000+3000= 9000м / 60 мин
Другите 5 минути докато почива салът ще се движи със скоростта на течението , която е 3000м/ 60 минути
60:10=6
9000:6= 1500м
За десет минути Ачо ще изминава 1500м, а салът - 60:5=12
3000:12= 250м
За 15 минути ще изминава 1500+250= 1750 м общо
90:15=6 или ще има 6 етапа (10+5 минути) гребане - почивка
1750*6=10500м
10500:1000= 10км и 500м

# 509
  • Мнения: 6 803
В последните 15 минути само е гребал - движил се е със 150м/минута.

Последна редакция: вт, 16 апр 2024, 16:05 от Dincho

Общи условия

Активация на акаунт