Преместване от Германия в България на ученик 7 клас

  • 3 295
  • 32
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 40 924
Стига, бе. У нас напредналите деца роптаят, че НВО е прекалено лесно... А после след гимназия се оказва, че германчетата са взели повече материал от нашите (който у нас остава за университета). Как стават тези работи?  Да не е нещо с двата вида училища?

# 16
  • Мнения: 12 018
За да се справи успешно на НВО у нас е по-добре да повтори и шести клас. Така ще има повече време до НВО за подготовка. И БЕЛ хич не е лесен, втората част е трансформиращ преразказ, ако е от името на неутрален разказвач трябва да е в сегашно историческо време, давам пример с нещо познато, макар че не е съвсем коректен:
"В едно село до една гора живее едно момиченце, на което всички казват Червената шапчица, защото винаги носи червена шапка. Един ден майка й я вика, дава й една кошница с храна и я праща при баба й. Поръчва й да не минава през гората. Червената шапчица обещава, но тръгва да бере цветя и незабелязано влиза в гората. ..." Това е много необичайно време за разказване на история/ случка и на мен ми звучи изкуствено и недобре. Но пък този преразказ носи до 35 от 100 точки на НВО. Не, че и първата част е цвете. Освен теза (6т), имат редактиране на грешки (14т), четене с разбиране с подвеждащи въпроси, граматични задачи и въпроси да познаят героя по описание, да свържат герой - произведение - автор... Не подценявайте и БЕЛ. Седми клас е доста труден, а езикова гимназия е висока летва (минимален бал от 350т някъде) особено за дете, което само година е било в нашата образователна система. Изпитът обхваща материал от 5, 6 и 7 клас, а към бала се добавят две оценки от свидетелството за седми клас, трансформиране в точки - 15, 26, 39, 50. Изобщо няма да е лесно да изкара петици и шестици по БЕЛ и математика , по немски няма да е проблем, ако намерите основно училище с първи чужд немски щом не става въпрос за София. Колкото по-рано вкарате детето в нашата образователна система, толкова по-голям шанс му давате да се справи успешно с НВО.

# 17
  • София
  • Мнения: 3 029
Честно казано, след като погледнах задачите по математика от НВО, нивото ми се струва безумно високо. Такива задачи в Германия сигурно ще учат чак в 10 клас. В шести клас още не са учили за уравнения с едно неизвестно,  нито за лице на фигура и т.н.  A виждам, че в НВО има дори модулни уравнения. Доста напред с материала по математика са децата в БГ, с години напред. Не очаквах това.

А на нас в България ни казват постоянно, че нивото е ниско и че в чужбина били на светлинни години... Май ще се окаже, че истината е друга.
Наши приятели са в Германия и споделят, че там домашни на децата не дават, който иска сам да се развива, го прави.

# 18
  • Мнения: 8 243
Най-добре да видите с сайта на Дидева с какъв бал приема езиковата гимназия към която сте се ориентирали.
Ако бала не е много висок (в повечето е така), можете спокойно да запишете детето на частни уроци лятото за да мине материала за 6 клас. И спокойно да продължи в седми. Че няма да му е супер лесно, няма да е но чак пък нанагорно не вярвам да му дойде.
Реално до 7 клас детето няма да полага приравнителни а могат да го запишат в училище в което има свободно място. /И това си е проблем/.

Ако обаче бала е твърде висок и няма свободно място в прилично училище, може би е по-добре да изчакате. Почти винаги се освобождават места в 8 клас. Някое дете не се справя и напуска училището или пък се мести да живее на друго място. Тогава с 8 клас ще искат приравнителни, които обаче се назначават към края на срока и са само върху материала за годината.

# 19
  • Мнения: 5 898
Бих ви посъветвала да пишете на РУО с въпросите си.
Оказва се, че има някаква вратичка за връщащи се от чужбина след 7 клас. Но не съм наясно.
https://ruo-sofia-grad.com/%d0%b7%d0%b0-%d0%ba%d0%be%d0%bd%d1%82 … 0%b0%d0%ba%d1%82/

# 20
  • Мнения: 20
Благодаря на всички за отговорите! Дадохте ми много насоки. Наистина смея да твърдя, че нивото по математика е доста по- високо в България. Всъщност отдавна го знам, сравнявала съм през годините какво учат децата в БГ и Германия, разглеждала съм учебници по математика от България, но наистина е повече отколкото очаквах.За БЕЛ е ясно, че ще трябва доста труд.Ако реша да се прибираме, ще трябват частни уроци. Ще помисля още няколко месеца как да постъпим. Определено се замислям за преместване след 8 клас.Благодаря още веднъж, лек ден!

Последна редакция: чт, 04 яну 2024, 16:00 от Rambibi

# 21
  • Мнения: 2 048
В класа на сина ми (в една от гимназиите с немски ) дойдоха две деца от чужбина след 8 клас, без да се явяват на НВО. Явно не е проблем и бих го предпочела пред алтервативата да го върнете в 7 клас и да го "метнете" на мелачката НВО Но до колкото знам на двете деца им е доста трудно да наваксат по всички предмети, не само по БЕЛ и МАТ, при все че повечето предмети ги изучават на немски.

# 22
  • Мнения: 1 789
По закон до 6. клас включително признава училището, в което го записвате, нагоре - РУО по местожителство. Ако не Ви е проблем една година, запишете го в 6. клас, имате това право. Така ще свикне с езика, с предметите и ще му е много по-лесно. След 7. клас е трудно без НВО. Трябва да има свободни места, съответно детето е подлежащ, РУО ще го насочат някъде, но реално губите шанс за хубавите училища. Вариант е единствено, както писаха, частно училище.
Препоръчвам Ви като човек, който работи с такива деца, първият вариант.

# 23
  • Немция
  • Мнения: 6 875
Имам 2 деца, които посещават гимназия в Германия.
Учудвам се, че детето Ви е в 6 клас в немско училище, а искате да го запишете в 7 клас в българското?
Да обясня и за останалите - децата в Германия започват училище на 6 години. Имам дете в 6 клас, което е всъщност на възрастта на българския 5 клас. Родено е през 2012. Не е ли по-добре да го запишете в 6 клас в България? Хем ще има възможност да свикне с материала в българското училище, без веднага да му предстои стресът на НВО, хем на възраст ще е като останалите му нови съученици?
Не става ясно детето Ви в Германия гимназия ли посещава или Реалшуле, има чувствителни разлики в материала между двата вида училища. От това зависи и колко има да догонва- защото освен разминаването с българския учебен материал, има и разлика в трудността на материала в самите немски училища.
Което още повече ме навежда на мисълта да се почне от 6 клас, ако ще се връщате още тази година.

Математиката в немските гимназии рязко се усложнява в горния курс на гимназиите.
Това се случва особено между 11 и 13 клас, а ако се прави Leistungskurs Mathe, се преподава материал, който няма много общо с този по българските училища.
Така че сравнение кой е по, по, най не са нужни, това са две доста различни образователни системи.
Скрит текст:
(За ниското ниво на българското образование го разбирам така, че се преподава прекалено сложен за възрастта материал, има много теория, която отчасти се наизустява, не се учи с разбиране. Оттам и идват ниските резултати от ПИЗА.
Но това е друга тема.)

Последна редакция: пт, 05 яну 2024, 01:47 от Бибит

# 24
  • Майничка
  • Мнения: 12 582
Ако решите да се върнете в 7 клас, проверете дали във вашия град има паралелки с немски в прогимназиален курс. В Пловдив, примерно, няма нито една.
Ако ми се налагаше, аз лично бих избрала за старт или 6. клас (с целия риск за комбинирано НВО, което мержелее на хоризонта) или 8., в паралелка с интензивно или засилено изучаване на немски, където спестеното усилие от езика да се насочи към компенсиране на български и математика.

# 25
  • Мнения: 12 018
И гаранция, че завършвайки в Германия седми тамошен клас тук ще го вкарат направо в осми - 0.
Да не говорим как ще учи математика, ако не е виждало задачите за прогимназиален етап у нас.
Най-вероятно от МОН/ РУО ще го определят 1-2 години назад, за да навакса с разминаването в програмите и езика, ако има пропуски и там.

# 26
  • София
  • Мнения: 18 043
Веднага се повярва на  казаното, че нашето НВО е едва ли не с огромна сложност и германците, горките, нищо не знаят..Laughing Пък тук програмата  произвежда математически гении...  Де да беше така, ама, уви, не е. Слаби ученици има навсякъде. Бибит отделно много правилно е отбелязала, че има голямо значение дали говорим за Gymnasium или за Realschule, както и за коя провинция става дума. Не съм съгласна с нея само за ПИЗА.  И немците не блестят по този параграф, хем доста по-приложно биват обучавани.  Дъщеря ми иначе е tutor по математика в образователен център в Германия, по-конкретно в Баден Вюртемберг. Занимава се предимно с подготовката на  ученици за Abitur (както от G8, така и от G9), но все пак има поглед и над материалите, по които се работи с  6 клас.  Току-що от чисто любопитство я питах какво учат.  Слагам в скрит текст изброеното, сигурно има и доста пропуснати неща, не е претендирала за пълнота (Бибит, щом има шестокласник, може да допълни):
Скрит текст:
1. Dreiecke: Berechnungen, Sätze und Konstruktionen; Vierecke und Vielecke: Berechnungen, Sätze und Konstruktionen; Kreise: Berechnungen, Sätze und Konstruktionen; Körper: Berechnungen, Sätze und Konstruktionen; Kongruenz und Ähnlichkeit
2. Daten erheben und auswerten; Zufall und Ereignisse; Häufigkeit und Wahrscheinlichkeit; Mehrstufige Zufallsexperimente; Kombinatorik
3. Zahlen, Rechnen und Größen
4. Grundlagen zu Funktionen
5. Lineare Gleichungen

Та къде е  това  съществено изоставане..
Но въпреки това (тоест дори и детето да идва от гимназия и материалът наглед да е  същият като тук, а не  от реалшуле)  не бих заложила на  експресна подготовка за НВО тук.  Задачите тук и там се разписват различно, тоест нужно е напасване и в това отношение. С преразказите по БЕЛ също няма да  е лесно, с тезите също.. С кое по-напред да се бори човек? Вижте кои училища в областния град предлагат немски и разпитайте в РУО как би станал приемът в някое от тях в 8 клас без НВО. И докато другите учат в 8 клас немския, детето, знаейки го,  няма да е толкова натоварено и ще наваксва/ще се напасва по-спокойно към изискваното по мат, по БЕЛ...  Действайте след това спрямо отговора на РУО.

Последна редакция: вт, 09 яну 2024, 00:54 от пенсионирана русалка

# 27
  • Мнения: 12 018
А БЕЛ това дете как ще вземе?
Да, говори, пише, чете, но това не са изискванията за НВО. И по останалите предмети сигурно има разлика в изучавания материал. Повечето ученици, които идват от друга държана ги връщат една година назад и това не е случайно.

# 28
  • София
  • Мнения: 18 043
А БЕЛ това дете как ще вземе?
Да, говори, пише, чете, но това не са изискванията за НВО. И по останалите предмети сигурно има разлика в изучавания материал. Повечето ученици, които идват от друга държана ги връщат една година назад и това не е случайно.
Масово нагоре съветите са или да се пропусне НВО, ако РУО позволи прием в 8 клас в не толкова елитно училище  с немски, или да се гони 6 клас, че дететео да има време да се подготви за НВО в рамките на две години.  Преди доста години вече (когато НВО и по БЕЛ , и по мат бяха с доста по-прилична сложност от сегашните), през втория срок на 2012 , в класа на  децата ми дойде момиче от училище в Сирия (подчертавам  държавата, понеже едва ли нивото е било по-високо от това в Германия). Детето нямаше НИЩО българско в себе си, беше прекарало преди това само една година в  Самоков май.  Година и малко по-късно, през 2014, имаше на НВО по-висок бал от доста българчета във випуска и беше прието в 18  СУ.

# 29
  • Мнения: 601
А детето всъщност какво иска? И от колко години е в Германия? Някога учило ли е в българско училище?
Личният ми опит е, че дете отраснало в Германия, което никога не е посещавало българско училище не успя да свикне с нищо в България, особено с училището. И въпреки отличния успех и многото приятелства, които имаше не прие нито отношенията в училище, нито отношенията между хората и изобщо средата в България. И ето ни сега обратно в Германия.
Иначе зависи от училището, някъде искат приравнителни изпити. Задължително всяка година правят входно ниво. Това, което е много важно да знаете е, че българското училище може и да има някакви програми за деца чужденци, но не е подготвено за двуезични българчета и няма никаква представа как да ги адаптира. Просто няма програма за български граждани, които не говорят много добре езика. Всъщност свикнете, че училището в България работи по програми, правилници, закони и предписания. Личността на ученика е неценена и няма стойност. И си освободете памет и време да следите група на класа във фейсбук, група на родителите във вайбър, група във вайбър, където само учителят пише, школо …
От сърце ви желая да вземете най-доброто решение за вас и да бъдете щастливи! Успех!

Последна редакция: чт, 15 фев 2024, 23:18 от Di Soleil

Общи условия

Активация на акаунт