НПМГ - тема 9

  • 45 740
  • 414
  •   2
Отговори
# 345
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
За учителката по испански се носят слухове, че е "зла", слагам в кавички, защото цитирам буквално.
На паралелките с немски предлагат избор между английски, руски и испански.

# 346
  • София
  • Мнения: 12 409
Слава Богу, слуховете за госпожата по испански се оказаха неверни. Моят син е много доволен и страшно хареса езика. Мисля, че напредва прилично, но важното е, че му харесва и учи с желание.

# 347
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 374
Много е мила учителката по испански, а който има желание - може да научи много от нея. Сред родителите, които познавам, се говори, че именно по този език може да се научи най-много, като втори. Същото мога да кажа и за учителката по руски. Сигурно и по немски така стоят нещата, но нямам лични впечатления.

На някои от паралеките с немски не са предлагали английски език, като вариант за втори чужд език.

# 348
  • Мнения: 37
Ако приемем, че немският е най-труден от трите език, ще напредват по-бавно и може да се демотивират. Обаче за 4години поне ще имат основа на езика и ако потрябва за по-късно, ще е от полза.  Испанският е желан и приятен, но децата се влияят от дочутото по коридорите Wink . Помагате много, като не потвърждавате "зла".
Ако ме питат мен и руски би бил добър избор, но не искам да налагам мнение.
Благодаря за бързите отговори!

# 349
  • Мнения: 1 579
Попълвах снощи декларация за избор на втори чужд език - първо желание испански, второ - немски. Моят син много мрази да учи езици, изключително му е досадно и му е все едно какъв ще е вторият език, но понеже брат му учеше испански и в училище, сега и в университета, си избра същото и той.

# 350
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
На нас по немски преподава Давчева, само хубави неща мога да кажа за нея.

# 351
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
Това мнение се оказа точно в десятката:

Моите впечатления от г-н Капелев са точно обратните. Препускане при преподаването, непризнаване на решения, различни от неговите и негативно отношение към авторите на такива решения...
Дано с новите класове нещата се случат по-добре.

И не, не се случват по-добре нещата. Хаотични, несвързани и разпиляни обяснения на задачите, дори простите неща се обясняват на висок стил, бързане и нервност. Пълна демотивация масово сред децата. Disappointed Сигурно двата класа са с най-нисък успех по математика във випуска. Имам чувството, че ако лепне етикет на някое дете, че не става, просто го оставя да си крета там както може. Стигна се до там, че някои тръгнаха на уроци по математика, за да вържат повече от 3 и 4...

# 352
  • Мнения: 8 077
Жабче, изключително неприятно Head Band
Той и материала в осми клас е с едно прескачане през темите, тъкмо ахаааааа да разберат темата и да започнат да прилагат в задачи и оппаааа, скачат на следващото...
И при химиците не е леко с преподаването и оценяването по математика, и там децата са приети с удвояване на математиката... среден успех около 5.10-5.20... Случва се да дообяснявам някои неща и вкъщи, но чак до уроци не сме стигнали Thinking

Последна редакция: чт, 28 мар 2024, 11:15 от peneva_a

# 353
  • Някъде там...
  • Мнения: 3 994
Средният успех на А и Б по математика е около 4,60 - 4,70. Срочният такъв. Децата са приети с утрояване на НВО математика...
Това не ме притеснява толкова, колкото факта, че обясненията не са на ниво, съобразено с това на децата и остават пропуски. Не се обяснява като нов материал, едва ли не се очаква децата да знаят предварително и да се надгражда в час. Излиза, че който не се справя, просто трябва да ходи на уроци.
Ситуацията е изключително неприятна, особено ако няма кой да помага вкъщи. Все се надявах, че е въпрос на адаптация, купила съм сборници и децата се опитват да се самообучават. За сравнение, докато имаха заместваща, всичко разбираха в час.

Последна редакция: чт, 28 мар 2024, 16:47 от Жабче

# 354
  • Мнения: 212
Средният успех на А и Б по математика е около 4,60 - 4,70. Срочният такъв. Децата са приети с утрояване на НВО математика...
Това не ме притеснява толкова, колкото факта, че обясненията не са на ниво, съобразено с това на децата и остават пропуски. Не се обяснява като нов материал, едва ли не се очаква децата да знаят предварително и да се надгражда в час. Излиза, че който не се справя, просто трябва да ходи на уроци.
Ситуацията е изключително неприятна, особено ако няма кой да помага вкъщи. Все се надявах, че е въпрос на адаптация, купила съм сборници и децата се опитват да се самообучават. За сравнение, докато имаха заместваща, всичко разбираха в час.
А с директор говорили ли сте?
Извинете, че така нахлувам, но моя син иска да влезе в НПМГ, а като чета не ми харесва. Толкова труд и нерви и накрая, ако влезе и попадне на такъв учител ужас.

# 355
  • Мнения: 1 114
Ние имаме подобна ситуация с друг преподавател по математика и сходна с преподавател по химия.
Говорили сме с директора - пусна ни по пързалката.
Тук в темата обаче, не се приема много добре да имаш различно от хвалебствено мнение..

# 356
  • Мнения: 29 344
Тази сутрин прочетох във фейсбук поста на една майка за проблем с господина по география. Наистина е доста странен случай - оставена двойка са срочна оценка първия срок и текущо двойка да втория срок от контролно, което детето не е правило, тъй като е било болно (с бележка и т.н.). Описаният случай е доста странен и звучи наистина като заяждане.
Понеже съм чувала други подобни случаи преди доста години за учители, които не знам дали са там все още, приемам, че може наистина да има някакво лично отношение....а, както знаем, един учител винаги може да пише ниска оценка на дете, колкото и знаещо да е то.

# 357
  • Мнения: 122
Въпросната майка не за пръв път пише, детето й не успява да остане в СМГ (а и там не я желаят, защото и в СМГ спретваше същите циркове на директор и учители). Та синът й не се класира за Сеул и оттам се почна вече скандал след скандал. Майката е ясновидка, нетърпима като поведение, целия випуск я знае, а родителите от класа са направили отделна Вайбър група от нея, тък като положението е страшно.
Относно господина по география - преподава на моето дете и е страхотен преподавател. Готвил е олимпийския отбор за страната, където печелят златен медал. Изключително отдаден, но и изискващ и мразещ преписвачеството. В негов час няма шанс да се препише, подскаже или да не се слуша. Което оставя по един - двама мързеливци от клас с двойки. Този в случая се оказа с "велика" майка и останалото го четете във фейсбук.
Целта да пиша е просто да имате предвид, че нещата не са така както ги описва тази госпожа, а учителят за мен е един от най - добрите, преподавал някога на моето дете.

# 358
  • Мнения: 29 344
Ясно. Разбира се, жената разказва от своята камбанария, но мисля, че и друг път съм чувала за техните драми.

А какво за Сеул? Напуснало е детето СМГ, защото не се е класирало на подборното контролно? .......е*аси!!!

# 359
  • Мнения: 122
Международно състезание по математика. За да отиде дете, трябва да е сред най - добре представилите се по време на подбора. НПМГ отиде с отбор, но нейното не беше сред тях. Драмата не е само с господина по география, преди това се беше хванала с директора и му пишеше по нощите да го тормози. Ясновидска работа....

П.С Детето не е напуснало заради Сеул, не се е класирали по точки на НВО просто. В Сеул ходиха и НПМГ, и СМГ.

Общи условия

Активация на акаунт