Български филми и сериали - На раздумка за българското кино и телевизия (тема 2)

  • 39 527
  • 479
  •   1
Отговори
# 435
  • Мнения: 353
Събрах смелост и гледах Игра на доверие и много ми хареса, макар че доста силно ме разстрои, но не както очаквах съдбата на героияната на Луиза, а тази на майка й.
Скрит текст:
Брутално време е да живееш по времето на режим, парализирах се от страх и ужас, когато от ДС бяха влезнали в дома й, да я заплашват като едновременно буквално унижаваха дори малката й дъщеря. Днес жените имат много по-голяма свобода и независимост от тогава. И също е невъзможно някой в работата ти да те изнасили, ако дори намекне нещо сексуално може да го съдиш или просто си намираш нова работа, а тогава за нея това беше началото на края. А пройдохата баща й беше най-приемлив от всички злодеи... аз така и не разбрах причината поради, която героят на Зомбори беше насилник, просто тип контролиращ човек, който иска жена му да живее в клетка? Не мога да разбера, можеха да живеят добре, обичаха се, защо трябваше да я започва да я мачка така. Бях много наплашена да гледам филма, защото бях прочела за брутално изнасилване от страна на героя на Зомбори към Григорова, всъщност това беше по-скоро психологически момент, но имаше друго наистина брутално изнасилване към майка й и то ме покруси... Cry
Филмът е хубав, перфектна игра от страна на Зомбори, на Луиза не чак толкова. Малко ми е лигава... По начало не я харесвам, но това си е мой проблем. Според мен щеше да стане още по-хубав, ако беше с друга актриса.
Накрая лично аз му повярвах. И си помислих, че и героинята ще му повярва. Хубаво е, че се показа, че не е добре да вярваш на насилници, защото ако го направиш, те могат да те убият.

# 436
  • Мнения: 5 764
Всички ми харесаха как играят, обаче правя съпоставка между съдбата на майката и дъщерята, и различните мъже. За дъщерята все пак има надежда, въпреки състоянието, в което беше, за мен тя остана свободна накрая. Докато майката... защо трябваше всички сфери на живота й да бъдат толкова отвратителни.... като се започне оттам, че самото общество тогава ги е притиснало да се оженят, второ и по-лошо, въпреки образоването да не можеш да си намериш работа ... това сега е невъзможно, в България поне. И това, което й се случи на работата, въпреки че я вършеше отлично... защо трябваше да й се случва, не разбирам? Защо шефът й просто не я покани на среща, защо направи това... ? Не намирам логика и смисъл. И после сякаш никой не я вярваше, никой вече не искаше да й помогне, едва ли не тя беше сама срещу обществото и държавата, дори не можеше да работи вече някъде другаде без да има каквато и да е било вина. Сега дори да попаднеш на лош мъж, освен ако не те убие, и не си неграмотна с няколко деца все ще успееш да си стъпиш на краката, ще си намериш работа и нещата ще се наредят, дори може да имаш отново и мъж. А тогава сякаш едно зло доведе до повече ... и финалните думи на дъщеря й към нея, много тъжно ми стана. А сцената между нея и шефът й съжалявам, че я гледах.
Докато дъщерята първо се жени по любов, второ не беше изнасилена, нито я биеше системно, буквално когато се случи тя успя да се измъкне, при тях повече беше психологическо насилие и когато нещата ескалираха тя се измъкна - тоест не гледахме битови скандали и побои.
Малко офтопик, но това наистина ли бяха гърдите на Луиза и тялото на Зомбори? И двамата са много красиви, отвъд героя Камен, Зомбори беше като някой Аполон, страхотно мъжко тяло. Повечето случаи на домашно насилие, май не е този тип контрол - няма да четеш, беше супер смешно да й изгори книгите... , няма да пиеш вино и да пушиш бременна е ок по принцип, проблемът беше начинът, по който го направи...сякаш не искаше да общува, а само искаше да се налага. Не знам за какво се бият повечето хора, но съм чела дори във форума как мъжете се ядосват за неща тип "не си сложила достатъчно сол в манджата " и след това обръща тенджерата, а този Камен искаше да поръчва всяка вечер от ресторант. 😆 Не знам дали отразява точно българската действителност в домашното насилие. И повечето жени сами оставят приятелките си след като се гаджосат, и започват да излизат с неговите приятели. Но при тях тя беше доста социално изолирана ... това с изгарянето на книгите ме съмнява да се случи наистина.

# 437
  • Мнения: 2 036
Пресолена беше манджата  в режисурата (типично за Макариев).
Примерно сцената с Яна и детето на скалата. Коя майка ще кара детето си да стъпва към пропастта, стоейки 2 метра по-настрани?  Като ще правиш нещо такова, тайно се промъкваш наблизо да пазиш, да може да я хванеш на момента ако трябва.
Това което видяхме беше като за мултипликационен филм. Никога не може да стане така в реалността.
Въобще Макариев има склонност да набутва едни такива хиперболизирани мега-нереални сцени. В сърцето на машината - същата работа.

# 438
  • Мнения: 5 764
Да, наистина това за скалата беше така, но да го приемем като метафора донякъде. Финала със скалата също беше по-скоро метафорично, можеше и по друг начин да го измислят, но посланието е важно в случая.

# 439
  • София
  • Мнения: 11 571
Яна е разказвала много пъти тази история и че майка ѝ я е карала да прави това със скалата. Сега дали е истина или си го е доукрасила е друг въпрос.

# 440
  • Мнения: 485
В свое интервю наскоро Макариев сподели, че изследва картини на класици - светлосянка и композиция и така планира сцените във филмите си. Ма и на мен ми се вижда пресолена манджа.

# 441
  • Мнения: 2 036
Яна е разказвала много пъти тази история и че майка ѝ я е карала да прави това със скалата. Сега дали е истина или си го е доукрасила е друг въпрос.

Щом е разказвала вярвам ѝ че има нещо такова, но никой не може да ме накара да повярвам, че е било по начина по който Макариев го е показал. Метафора, метафора ама не е ли най-важното зрителят да ти вярва?
Прекалено много "артЪ" както казват във фотофорума.

# 442
  • Мнения: 186
На мен Игра на доверие ми хареса ,сцената със изнасилването ми беше малко трудна за гледане, може би като жена такива сцени някак си не мога да ги гледам ако го направя винаги е със свит стомах . Иначе като цяло такива неща се случват на повечето жени, само че още по лошото е ,че те продължават да бъдат със човека който ги малтретира и физически и психически !!!

# 443
  • Мнения: 186
Осен това и да не забравя и страхотната игра на Владо Зомбори във този филм. Аз не мога да повярвам че толкова благ , скромен и добър човек може да играе насилник, мога да го определя този мъж като откритие и има надежда за новото поколение артисти във негово лице !!

# 444
  • София
  • Мнения: 27 179
Пусната е новата анкета! 😊

Дойде времето за двете финални допитвания за най-любим сериал и филм.
Знам, че ще е труден избора, но това е положението. Лесно няма. 😈

Кой ли сериал ще спечели допитването? 🙄


Ето и кои филми отпреди демокрацията се класират за финалното допитване:
1. Оркестър без име (1980) 30 гласа
2. Вчера (1987) 27
2. Дами канят (1980) 27
4. Опасен чар (1984) 24
5. С деца на море (1972) 23
6. Време разделно (1987) 22
7. Козият рог (1971) 21
7. Таралежите се раждат без бодли (1971) 21
9. Топло (1978) 19
10. Крадецът на праскови (1964) 17
11. Момчето си отива (1972) 16
12. Всичко е любов (1979) 15
12. Да обичаш на инат (1986) 15
12. Господин за един ден (1983) 15

# 445
  • Мнения: 5 764
Дяволо, аз не съм му фенка, но тук съм убедена, че има множество такива, забравил си Братя.  Simple Smile)
Гласувах за Порталът, Дървото на живота, Връзки и Дяволското гърло.

# 446
  • Мнения: 6 106
Т. Вълчева, как успя да гласуваш за 4 сериала? При мен разреши само 3 избора, както е написано под анкетата

# 447
  • Мнения: 5 764
Т. Вълчева, как успя да гласуваш за 4 сериала? При мен разреши само 3 избора, както е написано под анкетата
Сега виждам, че само три ми светят в по-тъмно, да единият не ми го е преброил, явно са само 3 опции.

# 448
  • София
  • Мнения: 27 179
Братя не се класира за финалното допитване. Wink

# 449
  • Мнения: 5 764
Братя не се класира за финалното допитване. Wink
😲 о извинявай, не съм разбрала.

Общи условия

Активация на акаунт