Да обсъдим сервитьорите

  • 14 441
  • 67
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 14 847
От една страна обслужването не е много добро. От друга, това са хора, които карат 12 часа на крак и се срещат с всякаква измет между Карънки и пияни роми. Бързо забелязват отношението и тези пари са ви много за неквалифицирания труд и снизходителният поглед като към второразрядни хора. А това отношение е по подразбиране, не се появява внезапно заради криво сложената вилица. Аз лично от сервитьори наистина рядко имам оплаквания, повече са от касиери.

# 16
  • Мнения: 8 883
От една страна обслужването не е много добро. От друга, това са хора, които карат 12 часа на крак и се срещат с всякаква измет между Карънки и пияни роми. Бързо забелязват отношението и тези пари са ви много за неквалифицирания труд и снизходителният поглед като към второразрядни хора. А това отношение е по подразбиране, не се появява внезапно заради криво сложената вилица. Аз лично от сервитьори наистина рядко имам оплаквания, повече са от касиери.
Честно казано, моето лично мнение, ние сме си малко или много намусена нация. Такава ни е настройката колкото и да се бием в гърдите с прословутото си гостоприемство.
Намусени са не само сервитьорите, но също всякакъв тип администрация - все тая, дали в публичния или в частния сектор. Това не се коригира от мениджмънта, защото и на самите тях им е такава настойката и не им прави впечатление.
Разбира се, има изключения, но са точно такива.

# 17
  • Мнения: 14 847
Ами, Смоук, то проблемът е, че и клиентите са намусени. И влиза клиент и почва да се репчи на обслужващия персонал, понеже персоналът е по-ниско от негова милост клиента.
Може да не е професионално, но е напълно закономерно като ти се яви борсук, да се държиш с него като с борсук, а не с принц датски. Особено ако е някой стиснат, дето ще те наказва с недаване на бакшиш, и даже изпитваш удовлетворение, че си се държал с него точно както заслужава.

# 18
  • Мнения: 10 806
Е, да, ама като се държиш като бурсук и с приветливи и мили клиенти, какво е оправданието? Работила съм продавачка, по 8 часа на крак, ами уморена, неъуморена, тъпаци, нетъпаци, все съм си вършила работата с усмивка, макар и насила.. клиентите не са ми виновни, че съм се хванала на гадна работа. Същото е и със сервитьорите.

# 19
  • Мнения: 8 883
Ами, Смоук, то проблемът е, че и клиентите са намусени. И влиза клиент и почва да се репчи на обслужващия персонал, понеже персоналът е по-ниско от негова милост клиента.
Може да не е професионално, но е напълно закономерно като ти се яви борсук, да се държиш с него като с борсук, а не с принц датски. Особено ако е някой стиснат, дето ще те наказва с недаване на бакшиш, и даже изпитваш удовлетворение, че си се държал с него точно както заслужава.
Много пъти съм била съгласна с теб, но тук категорично не мога да се съглася.
Клиентите могат да са всякакви - възпитани, невъзпитани, нахални, неуверени, информирани, неинформирани, но ти като служител представляваш въпросната фирма/учреждение и не е твоя работа да окачествяваш какви са тези, които идват да си платят за въпросната стока/услуга. Затова има нещо, наречено професионализъм и стандарти на работа. Придържаш се към тях.
Бакшишът и недаването му не са разменна монета. Ако не е изрично вписан сервиз в сметката, оставянето на такъв е на добра воля. Аз моите пари съм ги изработила с труд и внимателно отношение и мога да преценя дали да ги дам на някой, който е станал с някои части нагоре и смята, че е трябва да занимава всички с този факт.

Не толерирам, разбира се, безцеремонно отношение от страна на клиенти, но такова говори за възпитанието им и ако минава някакви граници, винаги може да бъде повикана охрана или мениджър.

# 20
  • Мнения: 2 502
За съжаление липсата на кадърни кадри се усеща навсякъде, по скромното ми мнение тепърва ще берем плодове в това отношение.

# 21
  • СИ
  • Мнения: 4 406
За съжаление липсата на кадърни кадри се усеща навсякъде...

Няма такова нещо. Заплатите си стоят ниски, следователно няма търсене на добри или кадърни кадри. Какво беше като се заговори, че ще вдигат МРЗ на невероятните 780 лева? Рев и вопли до небесата, как бизнесът издъхвал и умирал под тежестта на осигурителното бреме. За толкова пари - толкова кадри.

# 22
  • Мнения: 14 847
Не толерирам, разбира се, безцеремонно отношение от страна на клиенти, но такова говори за възпитанието им и ако минава някакви граници, винаги може да бъде повикана охрана или мениджър.
Там е проблемът, че отношението е достатъчно безцеремонно - дори и по темите се вижда едно, в добрия случай, снизходително мнение за простите неуки сервитьорчета, но обикновено не минава границата, която изисква реакция - и това е съвсем умишлено. Показваш на простото сервитьорче къде му е мястото, ама така, че да не се наложи охраната на теб да ти покаже вратата.

# 23
  • Мнения: 2 579
Познавам някои знаменити мъже-сервитьори, които могат да се използват за показнО как се работи тази професия. То не е само до сервиране на блюда. Това е цялостно отношение към клиента и към работата. Не знам колко добре са платени, но някои от тях ги познавам от много години и не са сменяли заведението, в което работят. Което ми говори, че са добре оценени от работодателите си. Иска се много разбиране, добри маниери, психология, усет към детайла и обща култура, за да си добър сервитьор. Ако не го работиш с удоволствие си личи и влияе на качеството.  И по мои наблюдения, мъжете се справят по-добре с нея.

# 24
  • Мнения: 5 481
Изключително рядко съм попадала на чак такива гьонове, каквито описвате, ама то е сигурно защото съм бивша сервитьорка и не гледам с надменност, да, усеща се отношението. По същата причина съм и отвратителен и капризен клиент, когато сервитьорът реши да ми се прави на интересен - да е груб, да ми се зъби и т.н. Общо взето, каквото повикало, такова се обадило. И от двете страни.

# 25
  • SF
  • Мнения: 21 174
Не обичам да ми говорят на "ти".
Не ми е приятно с една ползвана мазна кърпа да бършат всичко, включително и масата.

# 26
  • Мнения: 8 883
Не обичам да ми говорят на "ти".
Не ми е приятно с една ползвана мазна кърпа да бършат всичко, включително и масата.
Вчера в централно софийско заведение/ресторант сервитьорката старателно избърса столовете - не само седалките, а и краката, след което със същия парцал почисти и масата Mask Става въпрос за 9 вечерта, ресторантът си беше пълен с хора - не е като да е било мъртво време и да няма кой да те види.

# 27
  • Мнения: 267
Аз нямам проблем да ми говорят на "ти", всички сме хора, всички ядем хляб, не се имам за нищо повече от никого. Неприятно ми е, когато идват подготвени за скандал, поръчваш нещо те ти се "тросват", заяждат, и накрая и бакшиша чакат с надеждата да не си почакам рестото 30 минути. Точно при такива го чакам и не оставям нищо.

# 28
  • Мнения: 2 579
Аз в такива заведения повторно не сядам, да ви кажа. И наистина, откакто спрях да правя компромис със кофти обслужване, не съм попадала на такова отношение. Бих казала, че са изключение такива случаи при мен и както казах, ако някой ми се троска и ми се държи надменно, повече не стъпвам в заведението.

# 29
  • SF
  • Мнения: 21 174
Аз нямам проблем да ми говорят на "ти", всички сме хора, всички ядем хляб, не се имам за нищо повече от никого.

Да и аз не се смятам за нещо повече, и затова с напълно непознати хора, говоря на вие и спазвам дистанция между нас, както и с преподаватели, лекари, директори, колкото и добре да се познаваме и често да сме се виждали. Това е въпрос на уважение, а не на омаловажаване и принизяване: и той хляб яде, и той е простичък човек, душа носи...

Общи условия

Активация на акаунт