Аутистичен спектър - обединена тема

  • 141 622
  • 806
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: 4 585
Няма нужда да се извиняваш,
всеки може да пише във всяка тема.
Благодарим ти.

# 331
  • Мнения: 3 504
Пак от iautistic.com  :

Бърз тест: Едно изследване, направено в Англия през 1995г., обхваща 16000 деца на възраст 18 месеца, като използва въпросите, дадени по-долу. 12 деца не отговарят на всички 3 изисквания. На 10 от тях 2 години по-късно е поставена диагноза аутизъм.

1. Използва ли детето своя показалец, за да показва, споделяйки интерес към нещо (но не, за да получи нещо) ?
2. Обръща ли се детето да погледне в същата посока, в която гледа и възрастният?
3. Играе ли си детето на уж - например прави ли се, че вари чай, използвайки чаена чаша и чайник- играчки и въобще въобразява ли си други неща?



Съжалявам, объркала съм превода в т. 1 - сега чак видях и се коригирах.
Относно този тест за Гери:
1. да- показва
2. да - обръща се
3. повече клоним към не, но по принцип борави много с чашка и лъжица, така обича да пие сок.

Разгледах и картинките - една от които видях - пижама - доста странно ми се видя да предположиш че това е пижама newsm78 не съм разглеждала други, но линка си го адд-нах.

# 332
  • Мнения: 3 591
Rossoneri,  вие ползвате ли картинките?

за предметите и вещите според мен е най добре да са снимки на истинските им аналози у дома. Децата много по-лесно ги възприемат поне в началото. Предполагам като свикнат да ползват картите после може и само скицирани да са предметите, но за по-малкит едеца определено трябва да са като снимки или много реални.

Ние сме на вълна глаголи с картинките - рита, бяга , пие , яде и т.н. - да видиш там какъв зор е картинката да ти представя точно действието ooooh!

Да се посмеете, преписвам какво ми е написала езиковата терапевтка в домашното:

Language target:SVO(subject, verb, object):

COW EATS MEAT

# 333
  • Мнения: 3 504
 Не се впечатлява много от картинките - тези обучителните. като че ли не й привличат вниманието, докато картина може да каже какво вижда - куче ли е, пиле ли е, котка ли е, вода ли е, на снимка също може да познае кой, стига да има желание... но така с тез картинки. Когато опитвах за сефте с картинките от ПЕКС /СКОК/ повече ги дъвчехме, отколкото да работим с тях. Скоро не съм опитвала.

# 334
  • Мнения: 3 591
Да ти дам идея - детска книжка с много картинки която тя харесва - аз имам една с животните - със снимки много цветна , не са рисунки, нещо такова - в която и е интересно да ги посочва можеш да нарежеш и да направиш карти от тях. Ако купиш две еднакви можеш да и направиш едната на карти, втората да оставиш цяла - и да и даваш зайчето-карта да го сложи върху зайчето в книжката.

Ние почнахме пред хладилника - с това какво има вътре- на картинките на хладилника и аз обяснявам - първо с думите които знае - вадя млякото и посочвам млякото, после с татето му показвахме как като ми даде картата и получава млякото - много бързо се научи. Сега имаме вече книжка с картинки залепени с велкро /90% снимки ползвам, другите още не ги възприема/ и правим упражненията с нея но слагам само по 3 картинки на страница - независимо дали учим животни или части на тялото. С храните сме по-добре, там той вече "рови" в кутията с картите-храни и си показва какво иска и повтаря думата. Нашата терапевтка смята, че не трябва да му давам нищо преди да я изговори - да вербализира това което иска, но аз продължавам да обслужвам Ъ-ъканията  Confused

Сега го учим да прави изречения - като кравата дето яде месото  hahaha Joy още обаче неуспешно -
неговите изречения засега са от рода на Момче-топка, Дете- градина(детска), име си - мляко... пропуска глагола.
Затова слагаме картите примерно на момчето и на топката и той ги казва, после ги размества и слагам по средата картата РИТАМ и казвам - момчето РИТА топката
Още не сме се научили де - работим по въпроса

/ох, пак ми стана смешно за кравата дето яде месото hahaha hahaha hahaha hahaha/

# 335
  • Мнения: 534
Здравейте, аз съм "neznaehta" и съм психолог по професия. Работя с деца от 0 до 12 години. Имам малко опит с деца аутисти, но работата с такива деца е удоволствие и предизвикателство за мен. Аз съм от Габрово. На страницата "Консултации с психолог" побликувах една покана, но реших, че и тук тя ще е интересна:
С помощта на
Фройдиско поле – Франция и Група Фройдиско поле в България,
 Френски културен институт и Катедра “Социална педагогика” към Факултет по начална и предучилищна педагогика към Софийски университет

На 30.03.2007 година  – петък, от 18 часа в Софийския университет ,зала 1
Ще се проведе публична лекция на тема:

“ Аутизъм: как да посрещнем този, който ни отхвърля?”

Лектор
Д-р  Даниел Лакаде-Лабро, психиатър, психоаналитик, член на Школата на Фройдистката кауза и на секретариата на Интердисциплинарен център за детето ВХОД СВОБОДЕН. Дано да съм ви била полезна.

Ако някой отиде на тази лекция,много моля да разскаже .Аз имам голямо желание и точно тази тема живо ме вълнува,но късно видях и няма да успея да се организирам.

# 336
  • Мнения: 1 710
Връщам се на темата с картинките, за да споделя как ги побългаряваме.
Насе не е точно аутист, но понеже не говори, започнахме да внедряваме тази система.
Събирам картинки - от нета, от брошурите на Билла, от списания, и най-вече снимам нещата на Насе - любимите картофки, попара, играчките, мама, тати и кака, животни (гълъби, куче, коте), действия - "дай", "ям", "обувам се" и тн. После се изпринтват малки, нарязват се и се ламинират.
Може да им се лепи велкро на гърба (лепещите ципове като на детските обувки).
Той отначало въобще не искаше да гледа никакви картинки и само ги хвърляше, но сестра му направи откритието - донесе му албумче за стикери с анимационни герои. Като си позна любимите филми, такава радост настана, и започнахме с такива картинки, за да свикне да гледа - Спирит, Братът на мечката, Ледена епоха... После почнах да подпъхвам между тях други картинки, така взе да разглежда.
Понеже е лаком, най-добре вървят картинките с храната - дава картинка, получава парче от поисканата храна. Случва се да си вади от боклука опаковка от бисквити или кисело мляко и да ми го дава - един вид - ето ти картинката, ама по-натурална.
Днес много ме зарадва, защото от 2 предложени картинки избираше съвсем съзнателно едната, и я подаваше, за да пусна точно тази музикална играчка.

Точно това е първата фаза на PECS - детето ти носи картинката и получава това, което има на нея. И така докато наборът се разрастне и се научи, че така е далеч по разбираемо. В момента Гого с картинките определя, кои неща прави вкъщи и кои в детската градина - реди ги на едни дълги ленти с велкро - например къпането е вкъщи, играта на люлката с децата е в детската градина... Може да напише изречението - Аз искам червена топка, като за всяка дума има картинка.

# 337
  • Мнения: 1 710


[/quote]Ако някой отиде на тази лекция,много моля да разскаже .Аз имам голямо желание и точно тази тема живо ме вълнува,но късно видях и няма да успея да се организирам.
[/quote]

Моя мъж се кани да отиде, ще разказвам после.

# 338
  • Мнения: 534



Моя мъж се кани да отиде, ще разказвам после.
Hug

# 339
  • Реъкйавик
  • Мнения: 380
Браво на малкия Насе! Всяка вечер да радма мама Катя с нещо ново!
Подарявам копие с програма за принтиране на картинки по програма АБА и софтваре за изготяне на обу4ителна програм http://cgi.ebay.com/New-Education-CD-for-Autistic-Kids-Children- … #ebayphotohostinghttp://www.amazon.com/gp/product/0966526678/102-4541846-1893735

# 340
  • Мнения: 3 504
Kolgrimur , благодаря много  bouquet

# 341
  • Мнения: 120
И от мен едно голямо благодаря.Мая надявам се утре да те видя на обучението.само едно ме притеснява за тази система.Дани и без това си служи повече с жестове отколкото с думи.Дали по този начин научавайки го да показва нещата с картинки,съвсем няма да откаже да говори.Мисля че така ще му бъде по-лесно да комуникира и може да не почувства необходимост да говори. newsm78

# 342
  • Мнения: 534
И от мен едно голямо благодаря.Мая надявам се утре да те видя на обучението.само едно ме притеснява за тази система.Дани и без това си служи повече с жестове отколкото с думи.Дали по този начин научавайки го да показва нещата с картинки,съвсем няма да откаже да говори.Мисля че така ще му бъде по-лесно да комуникира и може да не почувства необходимост да говори. newsm78
В темата консултация с логопед Оля е засегнала този въпрос в един от последните постове.

# 343
  • Мнения: 4 585
Тити, целта е да открие удоволствие в общуването, не в говоренето.

# 344
  • Мнения: 3 591
Мисля че така ще му бъде по-лесно да комуникира и може да не почувства необходимост да говори. newsm78
Ние ги ползваме точно за да стимулираме говоренето. Да се премахме фрустрацията на детето от това, че неможе да сподели нещо и страха му да го каже и че няма да е разбрано.  Това като премине децата нямат проблем да говорят - когато е готово да каже думата, то определено не иска да ползва картата /много  е по-лесно да каже, отколкото да рови и търси картата да покаже/

Една от причините да се ползват картите ,е че примерно за децата думата закуска не означава нещо, но ако подадем картата "закуска" и кажем думата то разбира за какво говорим. Да визуализираме какво казваме за да бъдем разбрани и да го разбираме ние.
Това не спира говоренето.

Общи условия

Активация на акаунт