Френската гимназия в София - квоти + влизане с връзки 2022

  • 2 798
  • 62
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 15
Бихте ли обяснили на незапознатите като мен как точно се случва оставането в НУКК? Приетите след 4. клас в СМГ например кандидатстват на общо основание с всички останали. Или само квотите в езиковите са проблем?



Проблем са ми всички нередности по приема в желани държавни училища.

На теория в НУКК се остава с резултатите от НВО. Тези на дъщеря ми за там са повече от достатъчни.

На практика остават и деца с изключително ниски балове, но с известни родители. Аз също се чудя как се урежда това законово, но ако няма тема по въпроса, значи никой не е възмутен от това.

Последна редакция: вт, 30 авг 2022, 21:06 от Ninella Varbanova

# 46
  • Мнения: X
Определено наличието на тема във форума е най-важният показател за заинтересоваността по даден проблем.
Видяхме как е на теория. Сега да споменем още малка част от нормативната уредба и практиката. Ще го направя с елементи на преразказ. Ако Ви е важна точната формулировка, ще си прочетете наредбата.
Да, резултатите от НВО имат значение, но само за разпределението на старите ученици в НУКК по профили. И на практика няма проблем такъв ученик дори да не се яви на НВО. Пак ще го приемат в осми клас там. Но, ако до момента не си учил в НУКК, можеш да кандидатстваш за прием в осми клас само ако има останали свободни места след записването на старите ученици. Толкоз за справедливостта и дискриминацията.

# 47
  • Мнения: 41 616
Има една поговорка - пилците се броят наесен. И липсата или наличие на квоти всъщност цели не толкова равно представяне на половете в класовете,  а приемане на тези, които ще бъдат най-добри на изхода. В ранно пубертетска възраст момчетата изостават от момичетата и като съзряване, и като трудолюбие, но това се променя драстично в 12 клас и тези момчета, които са приети със 100 точки по-нисък бал, после не отстъпват на момичетата с високия бал на изхода на гимназията. А ако няма квоти ще се окаже, че ще се приемат момичета с по-нисък потенциал от момчета, останали извън класирането и това ще навреди на изходното ниво. Това важи за ЕГ. За МГ е по-друго, защото въпреки по-късното съзряване на момчетата, ако те все пак са по-добри от момичетата на входа, представете си каква ще е разликата на изхода, когато съзреят. Никой с опит с МГ не би отрекъл, че момчетата там се представят много по-добре. Ще глупаво да се сложат квоти и да се ореже висок потенциал, за да влезе  нисък такъв само заради равенство на половете. Защото както казах, важното е не какво влиза на входа, а какво излиза на изхода.  Иначе да вземем да махнем и квотите за инженери, а? Аз самата съм инженерка и мога да си представя какво ще стане в такъв случай. Ще влязат много повече момичета с добра математика, които на финала ще са пълен провал като инженери. И това не е предположение, а факт, защото съм виждала как завършват след четвърти курс повечето от пълните отличнички в първи курс (когато се учат само фундаментални дисциплини).

Та за мен квотите в стил "тука има, тука нема" не са случайни и неслучайно оцеляват толкова години - просто обществото, бизнесът и държавата искат максимален краен резултат.

П.П. Родител на момиче, завършило СМГ съм, и на теория би трябвало да се чувствам ощетена от липсата на квоти там, но вместо това съм твърдо ЗА. И обратно - завършила съм 91 НЕГ и от опит казвам, че приетите с по-нисък бал момчета най-малкото не отстъпваха на финала на момичетата, като според мен имаха предимство в разсъжденията и нестандартното мислене, а момичетата в наизустяването и прилежността.

П.П. В топ световните университети (особено тези в САЩ) приемат когото си решат и това съвсем не са само отличници. Просто си имат свои виждания за прием и това не предизвиква реакции като вашата. Ако дъщеря ви не успее и при приема в университет тогава на кого ще се жалвате?

Последна редакция: вт, 30 авг 2022, 21:32 от Черна станция

# 48
  • Мнения: X
Нинелла, много е вероятно, според мен, дъщеря ви да е изкарала този резултат на НВО, не поради липса на знания, а заради целия стрес на който ВИЕ сте я подложили.
Замислете се, моля, какво сте причинили и какво продължавате да причинявате на психиката на детето си. Те я на 13 години. Това лято нещо друго освен да следите класирания и да я паникьосвате, че
няма да влзе във Френската направихте ли за детето си?

# 49
  • Мнения: 15
Определено наличието на тема във форума е най-важният показател за заинтересоваността по даден проблем.
Видяхме как е на теория. Сега да споменем още малка част от нормативната уредба и практиката. Ще го направя с елементи на преразказ. Ако Ви е важна точната формулировка, ще си прочетете наредбата.
Да, резултатите от НВО имат значение, но само за разпределението на старите ученици в НУКК по профили. И на практика няма проблем такъв ученик дори да не се яви на НВО. Пак ще го приемат в осми клас там. Но, ако до момента не си учил в НУКК, можеш да кандидатстваш за прием в осми клас само ако има останали свободни места след записването на старите ученици. Толкоз за справедливостта и дискриминацията.




Знаете повече от мен относно оставането в НУКК, защо ли си губихте времето да ме питате и да си отговаряте?

По-точна формулировка не ми е важна. Важна ще е за тези, които се интересуват от приема там или имат забележки към него. Не съм медия или влиятелен човек и нямам нито властта, нито времето, нито ресурсите  да разкривам нередностите във всяко учебно заведения. Колкото повече хора реагират и осъществяват натиск срещу тези нередности, толкова по-малко такива ще има.

# 50
  • Мнения: 29 879
Значи имаш проблем, че има квота в други училища, но нямаш против, че детето ти не кандидатства на общо основание в НУКК? Лицемерие му се вика на това....

# 51
  • Мнения: 15
Нинелла, много е вероятно, според мен, дъщеря ви да е изкарала този резултат на НВО, не поради липса на знания, а заради целия стрес на който ВИЕ сте я подложили.
Замислете се, моля, какво сте причинили и какво продължавате да причинявате на психиката на детето си. Те я на 13 години. Това лято нещо друго освен да следите класирания и да я паникьосвате, че
няма да влзе във Френската направихте ли за детето си?


Оценявам загрижеността Ви за детето, но сте в сериозна заблуда в опита си за мой портрет Simple Smile

За разлика от много други родители, които четат и пишат по тези форуми с месеци, аз дори не съм ги чела, камо ли да коментирам в тях. Нито по време на учебната година, нито около изпитите, нито след това. Отвреме навреме ме осведомяваха дъщеря ми и една приятелка, чийто син също кандидатства тази година.

Желанието да учи във Френската беше нейно. Заради определени ученици на определени родители в НУКК. Натиск от моя страна не е имало, защото тя е половин италианка и за мен, по много причини, е по-добре да учи италиански. НУКК е на чист въздух и има транспорт, така че аз лично нямам особена драма с оставането ѝ там.

Реагирам, защото въпросът за мен е принципен. Макар че имам и син на 7, който всъщност би се облагодетелствал от квотите. Ако останат дотогава.

След матурите бяхме в Италия, в четвъртък заминаваме за Гърция, а между двете ваканции спортува, чете и се вижда с приятели. Чак толкова кошмарно лято, каквото Вие си представяте, не е имала Simple Smile

Последна редакция: вт, 30 авг 2022, 23:18 от Ninella Varbanova

# 52
  • Мнения: 6 748
Хем детето напъвало за това училище, хем пък не се е постарало достатъчно, за да изкара висок бал и да влезе на първо или второ класиране, та да спести цялата тази драма за себе си и майка си. Толкова опции, толкова класирания и в крайна сметка без резултат - значи училището не е било нейното.

# 53
  • София
  • Мнения: 3 044
Колко ли да се облагодетелстват момчетата от квотите - сигурно 5 броя са приети в цяла София с доста по-нисък резултат на четвърто класиране и вече тези бройки са голям проблем. На първо и второ класиране няма разлика от 100 точки между момичета и момчета.
И това, че някой си бивш министър се изказвал срещу квотите, не означава, че ще бъдат премахнати.
И да, много е важно не само с какъв резултат влизат децата, а с какъв излизат, усилията трябва да са постоянни.

# 54
  • Мнения: 6 627
Нинелла, детето Ви е преглътнало недоброто си представяне, най-добре го приемете и Вие. Няма нищо нередно или незаконно в случая. И с най-добри чувства: изтрийте и спрете да разкривате Ваши и на детето лични данни. Всякакви хора четат тук, не е нужно да бъдете разпознати и детето Ви да търпи подигравки или други негативи.

# 55
  • Мнения: 15
Значи имаш проблем, че има квота в други училища, но нямаш против, че детето ти не кандидатства на общо основание в НУКК? Лицемерие му се вика на това....

 

Никое дете, което е било 7 клас в НУКК, не е кандидатствало на общо основание. Не знам как да го обясня отново, така че да се разбере.

Не съм измислила аз наредбите и процедурите. Май Вие казахте по-рано за квотите, че "щом съществуват, значи трябва да ги има". Явно е така и с процедутите в НУКК, такива са, каквито са и който не е съгласен с тях, да предприеме някакви действия. Както го правя аз в случая с Френската гимназия.

# 56
  • Мнения: 171
Ооо да, това го бях забравила с повторното кандидатстване за МГ. Дъщеря ми два пъти се явява на тези изпити, веднъж след 4-ти клас, а след това , въпреки, че беше приета и учеше там, отново на общо основание след 7-ми клас. И това мина.
По-забавно е след това, при кандидатстването за университет в чужбина, там критериите са тотално неясни, офертите индивидуални и трябва да видят нещо в детето, за да го приемат в добър университет. Трудното започва след приема, конкуренцията е убийствена с деца от цял свят и то от много добри училища, амбициозни и целеустремени.
Мисълта ми е, че е много по-важно да се изгради стабилна психика у децата, отколкото къде точно са приети в гимназия, да са подготвени за това което ги чака в чужбина и причините да не се търсят навън, а в начина на подготовка и представяне. Нашата роля е била именно тази: да насърчаваме и вдъхваме увереност у детето да си следва целите и мечтите, но своите , а не нашите.

# 57
  • Мнения: 29 879
Значи имаш проблем, че има квота в други училища, но нямаш против, че детето ти не кандидатства на общо основание в НУКК? Лицемерие му се вика на това....
Никое дете, което е било 7 клас в НУКК, не е кандидатствало на общо основание. Не знам как да го обясня отново, така че да се разбере.

Не съм измислила аз наредбите и процедурите. Май Вие казахте по-рано за квотите, че "щом съществуват, значи трябва да ги има". Явно е така и с процедутите в НУКК, такива са, каквито са и който не е съгласен с тях, да предприеме някакви действия. Както го правя аз в случая с Френската гимназия.

Тогава недей да се дуеш как мястото на детето ти е заето от нечие друго във ФЕГ, тъй като твоето е заело на някое с по-добри резултати в НУКК.
Няма значение как се кандидатства и какви квоти има. Факт е, че си извъртяла нещата така, че едва ли не детето ти да излезе жертва, което не е така.
Ако кандидатстваше на общо основание, както е във всички други ДУ, можеше и да не учи там, така че всъщност  сте се облагодетелствали от наредбите.
И точно това е лицемерното - използвали сте "вратичката" за НУКК, но ревете за правилата в другите училища.

# 58
  • София
  • Мнения: 2 628
Нинелла, имате право да се възмущавате, но нямате право да очаквате от всички в дискусията да се съгласят с Вас. Аз завърших езикова паралелка дори, не гимназия, издържах сертификат на Cambridge за нивото и това беше.  В крайна сметка после в реалния живот нито веднъж за 12 години не са ми погледнали дипломата за средно образование от кое училище е. В живота има много, много по-важни неща от гимназията, оценките, изпитите и това го казвам като пълна отличничка и в гимназията, и в университета. Спечелих и държавна стипендия на МОН и за 5 години обучение в чужбина и съм си плащала само самолетния билет, имах дори месечна издръжка от страната, в която бях. Всичко съм постигнала само с труд и постоянство, без връзки, без гръб, където и да било. Така че успех в борбата с вятърни мелници, щом дъщеря Ви е щастлива от избора си, не виждам защо трябва да се дълбае в посока “дискриминация и неравенство”.

# 59
  • Мнения: 1 290

В обобщение аз лично смятам, че квотите са излишни, вредни, несправедливи и израз на цялостното отношение на обществото към жените и мястото им в това същото общество. А от аргументите, с които са защитавани, смърди на безпомощност и лицемерие до небесата.

Разбирам огорчението Ви, но ако изключите емоциите си и обмислите въпроса максимално обективно и от всички страни, ще видите, че в квотите има логика. Да, имат и минуси, да, не са изцяло справедливи, но то пълна справедливост в този живот няма. Потребителката Черна станция много добре е обяснила част от причините за квотите. Нали не си мислите, че аз и Вие сме по-умни, по-компетентни, по-широко скроени и по-далновидни от хората, които са измислили и наложили тази практика през годините?
Между другото в МГ Пловдив също ИМА квоти, сега с изненада разбирам, че в софийската МГ няма (в пловдивската няма само за една специалност, мисля). Някой направи паралел с техникумите. Ами изобщо не е същото. Към техникумите няма такъв наплив от силноконкурентни кандидати, те просто не са толкова желани и затова нямат квоти. В момента, в който станат от т.нар. "елитни" училища, само стойте и гледайте дали няма да ги въведат и там.
Квоти за желаните училища (с малки изключения, както разбирам), ще има дотогава, докогато има отсяване на бъдещите им ученици. Независимо дали ни харесва или не. Защото по този начин се осигурава: 1) разнообразна среда, която е не по-малко важна от чисто образователната част в живота на децата и 2) за да се даде шанс на момчетата, които действително наваксват 2-3 години по-късно.
Обаче не мога да не отбележа, че 100 т. разлика наистина е брутално много. Може би не е зле да се помисли в посока на това разликата да бъде най-много 50 точки, ако изобщо е възможно чисто технически, административно или каквото там... В такъв случай съотношението на квотите би станало примерно около 60/40, което е по-ОК за мен. Аз бих подкрепила едно такова решение и промяна. Но да се гледа само от една камбанария, не бива. Те много хора преди нас са го гледали, мислили, преценявали, променяли, адаптирали и пр. Което, разбира се, не означава, че положението трябва да си остане такова во веки веков. Просто трябва да се подхожда рационално, а не емоционално. И с поглед в перспектива, а не само към моментни резултати, които (да не се лъжем) доста често са плод на зазубряне, на субективино оценяване и още много други моментни фактори; с поглед към пазара на труда в бъдеще, за който в крайна сметка училището (би трябвало да) подготвя.
Пожелавам късмет на Вас и на дъщеря Ви, всяко зло за добро (от личен опит съм се уверила), може би така, както са Ви се стекли нещата, всъщност е по-добрият вариант Simple Smile

Последна редакция: ср, 31 авг 2022, 13:46 от Мила Атова

Общи условия

Активация на акаунт