Отговори
# 75
  • Варна
  • Мнения: 25 302
Явно учителката не се е загледала в отговорите.
Аз бих му казала да я пита  защо това е верният отговор и да напомни какво са учили за изпадащото Ъ.
Всъщност си права, точно това е трябвало да направи. Обаче той е толкова... неинициативен, срамежлив, това да се обади, пък да противоречи, пък да пита... сложна работа. И все пак така е най-добре, тъкмо да се поочупи малко и да се научи да не повтаря като папагал. Миналата година не му бяха оценили една задача по математика, просто по недоглеждане и оттам общия му брой точки пада и има 5.  Хич не му мина през ума да пита защо без ни една грешка има 5, той не учел за оценки Joy

# 76
  • Пловдив
  • Мнения: 1 311
Госпожата едно към едно е гледала дадените за верни отговори в помагалото, БЕЗ да се замисли дали е така.
Лично моите деца, когато виждат, че на тестове, класни, контролни, неоснователно са им взели точки за нещо, в което са сигурни, че е вярно, се чувстват много демотивирани.

# 77
  • Мнения: 19 343
Месечинка, моята беше същата. Кажи му в следващия час да отиде и да я пита преди или след часа. Моята понякога успяваше, понякога не.  Веднъж също бях засякла грешка, обясних я и й казах, че учителката е сбъркала. За там бях сигурна, че е грешно. А тук понеже не сме, е хубаво детето да пита.
При контролни също трябва да си търсят правата. Ако по някакъв начин не успеят, тогава си има час за консултации с родител. Но така писане по вайбър за щяло и нещяло не ми се струва редно.
Ако пък учителката постоянно прави грешки, тогава работата е съвсем друга.

# 78
  • Мнения: 807
Тази дума не може ли да се разглежда с две ударения (имам предвид закръглен)?

Последна редакция: пт, 07 окт 2022, 19:11 от rihan

# 79
  • София
  • Мнения: 3 518
Аз съм писала до издателствата в такива случаи. Реагират бързо.
В случая е важно детето да го научи правилно. А и два верни отговора, по-скоро напомнят за грешка в условието. Може там да е изпуснато “не”-то.

# 80
  • Мнения: 559
Момичета, моля за съдействие за листа с отговори на това помагало…

# 81
  • Мнения: 1 738
Във фейсбук има група "Приятели на БГ учебник", там би трябвало да ги има качени отговорите.

# 82
  • Мнения: 1 911
Във фейсбук има група "Приятели на БГ учебник", там би трябвало да ги има качени отговорите.

Там не се приемат хора, които не са учители по БЕЛ. Ако учителят е скъсал отговорите, има защо Simple Smile

# 83
  • Мнения: 390
Момичета, моля за съдействие за листа с отговори на това помагало…
Пращам.

# 84
  • Мнения: 726
Здравейте, имам въпрос за пети клас. Просто или сложно е следното изречение:
Една от задачите, поставени от царя, е Херакъл да вземе златните ябълки от градината на трите Хеспериди.
Аз сякаш клоня към просто, но тези сложни сказуеми ме объркват, а искам точно да го обясня на детето.

# 85
  • Мнения: 807
Сложно е - едното е свързано със задачата, а другото е свързано със стореното от херакъл.

# 86
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 351
Аз сякаш клоня към просто, но тези сложни сказуеми ме объркват, а искам точно да го обясня на детето.
Спомагателният глагол "е" и "вземе".

Изречението е сложно съставно с подчинено допълнително, като в първото просто има и обособена част. Много ви е амбициозна учителката. Идеята й е да насочи децата, че и глаголът "съм" участва в образуването на сказуемото, за да не го забравят. В 7 клас ги чакат видовете сказуеми.

# 87
  • Мнения: 726
Благодаря ви, и на мен ми се стори трудно, то аз се обърках... Едно дете в пети клас никога няма да определи това изречение като просто, но аз реших да няма уловка. Всъщност задачата е от учебна тетрадка и е да се се определят колко прости изречения има в един кратък абзац. Другите са лесни, но за това се замислих точно заради сложните сказуеми и спомагателните глаголи.

# 88
  • при него
  • Мнения: 1 256
Здравейте, до сега не съм писала, но ето, имам нужда от помощ.
Четене за 2 клас
Скрит текст:
Детето се разсейва и не пише много много в час. В резултат на това, в тетрадката по четене е .... Днес, класната ми каза, да направим изцяло нова тетрадка, в която да напишем по дни, за всички взети уроци до сега: заглавия, планове и мисловни карти. Заглавията са ясни, но как да съставя планове и мисловни карти? Знам какво е план, но не съм сигурна, че разбирането ми е като за втори клас. За мисловни карти идея нямам.
Не искам да взимам тетрадка от друго дете, искам моето да положи усилия и дано това му помогне да разбере, колко е важно, да се пише в клас.
Снимах примерен урок, както и коя е читанката. Много ще съм благодарна, ако някой може да ми помогне да се ориентирам.
Благодаря предварително.
Скрит текст:

Скрит текст:

# 89
  • Бургас
  • Мнения: 157
Не вярвам дете във втори клас да може да се справи самостоятелно със съставянето на план на урок и на мисловна карта 🙂. И не вярвам госпожата да е имала предвид това, нито пък да очаква вие да седнете да правите тези неща. По-скоро вземете тетрадка от друго дете. Вашата задачка ще да е като родител да му "висите на главата", докато не препише всичко старателно. Важно е да свикне да се съсредоточава. Успех на второкласника!

Общи условия

Активация на акаунт