Връща ли се касовата бележка при рекламация на продукт?

  • 738
  • 9
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Здравейте, необходимо ли е да се върне касовата бележка при връщане на продукт?

Поръчах чанта от естествена кожа онлайн. Оказа се от изкуствена кожа и много се ядосах, защото пишеше, че е от висококачествена естествена кожа. На сайта нямаше информация за връщане и звъннах на търговеца. Опитаха да ме откажат да я върна, но накрая се съгласиха. Казаха ми да върна чантата с наложен платеж за моя сметка.

Днес ми звъннаха, за да ми кажат, че са ми върнали парите, но не съм изпратила касовата бележка и искат да им я изпратя за моя сметка по куриер, въпреки че не ми я изискаха, когато се обадих за рекламацията.

Заради това разминаване, че е естествена кожа се увътрих доста и се замислям редно ли е?
Може би трябваше да се сетя сама да сложа бележката, но честно казано първата ми мисъл беше "Ами как ще докажа, че съм я купила, ако не ми върнат парите".

Бихте ли ме посъветвали?
Благодаря предварително.

# 1
  • Бургас
  • Мнения: 199
Щом са Ви върнали парите, не се занимавайте повече с тях. Да си извадят дубликат. Или ако толкова много я искат, пратете им я за тяхна сметка. Но по принцип, досега когато съм връщал нещо винаги е било с касовата бележка.

# 2
  • Русе
  • Мнения: 7 799
Само за касовата бележка, абстрахирам се от некоректното описание на стоката.

Аз винаги си я искам, защото когато са ме проверявали данъчните са ги търсили. Едно е да сторнирам с дубликат, друго е с оригинала. Отделно в повечето общи условия пише, че се изисква при рекламация, особено ако няма фактура.

# 3
  • INFJ
  • Мнения: 9 431
На мен ми звучи като техен проблем, че нямат касовата бележка, щом са върнали парите за чантата, изобщо не бих дала стотинка повече за техният кеф. Да си платят разходите за куриер.
Няма да коментирам, че щом стоката е била грешно представена, то връщането също е трябвало да бъде за тяхна сметка.
Големи тарикати са се навъдили.

# 4
  • Мнения: 11 405
Купувайки продукта сте се съгласили с Общите условия на сайта - там пише как се връща продукт. Реално все едно сте сключили сделка при тези условия. Връщате продукта и те са така добри да ви върнат парите без да сте спазили условията да приложите и касова бележка. Бих била коректна и бих им върнала бележката, но разбирам, че и Вас ви дразни че не са си я поискали при изпращането на чантата и сега трябва да платите 5 лв. за нищо.
За себе си бих искала да съм коректна - бих им написала, че изпращам бележката с услугата Еконт писмо /1,80 лв./ и те ще получат бележката в плик без известяване, смс и т.н. Вие ще имате номер на пратката-писмо и доказателство, че сте коректна. Еконт писмо е най-добре да бъде изпратено до въответния офис на Еконт, който ползват. Също се пуска от офис.

Притежаването на касов бон не доказва, че сте платили нещо - имате доказателство с вашето име в куриера, което можете да изискате при необходимост от жалба в КЗП.

# 5
  • Мнения: 1 473
На сайта нямаше информация за връщане и звъннах на търговеца. Опитаха да ме откажат да я върна, но накрая се съгласиха. Казаха ми да върна чантата с наложен платеж за моя сметка.



Жената е написала, че на техният сайт удобно няма информация за връщане. Следователно с никакви общи условия не се е съгласила щом те самите не са поставили такива. Би следвало да си поемат разходите и за връщането и за бележката.

# 6
  • Мнения: 12 865
И аз не бих върнала бележката за моя сметка. Тяхна е грешката, че не са заявили нито в сайта, нито в момента на преговорите, че си я искат.
Има много сайтове, които предлагат безплатно връщане на стоката, тоест разходите остават за тяхна сметка. В случая да платиш два пъти за връщане ми се вижда прекалено, още повече при тотално сгрешено описание на стоката - тоест, цялата сага възниква изцяло по тяхна вина.

# 7
  • Мнения: 11 405
На сайта нямаше информация за връщане и звъннах на търговеца. Опитаха да ме откажат да я върна, но накрая се съгласиха. Казаха ми да върна чантата с наложен платеж за моя сметка.



Жената е написала, че на техният сайт удобно няма информация за връщане. Следователно с никакви общи условия не се е съгласила щом те самите не са поставили такива. Би следвало да си поемат разходите и за връщането и за бележката.

Съмнявам се да има сайт, в който при поръчка няма едно квадратче, което чекваш "Съгласен съм с Общите условия". Дали потребителят ги чете е друг въпрос. Чекваш и поръчваш т.е. приел си сделката и с чека казваш "запознат съм".
Авторката казва "нямаше" условия за връщане, но това не означава моментално, че видиш ли някой подвеждал -  много неща може да означава и едно от тях е, че не са били намерени.

# 8
  • Мнения: 1 272
Може ли да споделите кой е  този сайт?

# 9
  • Мнения: 14 956
Ако не е късно - изпрати им снимка на бележката, нужно им е, за да я сторнират. На тях самата бележка не им трябва, а номерът ù.

Общи условия

Активация на акаунт