Оспорване на средства

  • 8 146
  • 105
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 68 799
Може, не знам. Къде да. Но ОТкъде - дали?
Аз съм към ОББ и когато оспорвах, в банкиратето се виждаше дата, час, и на кого са преведени парите.
После получих и имейл от банката, от тяхното разследване, и пишеше същото - дата, час, и към кого са отишли парите.
Това, че в моя случай бяха преведени към град в САЩ, означава ли че от там е платено? За мен не..с карта можеш да платиш от всяка точка, до всяка точка.

Освен ако не ви разбирам за какво говорите..

Ето и насоки какво да правим
https://pravatami.bg/27317

# 76
  • Мнения: 188
Привет, по моя случай да ви кажа какво стана... Ходих в банката, имах среща с главния мениджър. Трансакциите се бяха осчетоводили на третия ден. Пуснах писмено оспорване на средствата и ми казаха, че банката ще ми върне парите, но все пак първо трябва да мине делото. Казаха, че 40 дни отнемало в най-лошия случай.
Статична и динамична парола имам на новата карта, имала съм и на старата ми карта, просто динамичната парола 3д или там както се казва тогава не съм я била активирала. Мениджърът ми каза, че този вид верификация с парола потвърждение на телефона нищо не предпазвало. На хакерите им е абсолютно достатъчно да имат само данните на картата, тази статистична парола не ги спира по никакъв начин. Успокоиха ме, че човек в живота си поне 1 път става жертва на подобна измама и че вероятността да ми се повтори случката е минимална. Казаха ми, че няма превенция срещу този вид измами. Просто се случват и това е. Аз като човек, който не тегли на банкомат никога, а само на каса с лична карта, не съм плащала никога онлайн и дори не знам как става, все още ми е чудно как някой е взел данните ми. Остава вариантът при плащане на пос терминал.
Имам застраховка СЕЙФ КАРД, но тя е налична само при кражба физически на самата карта или документите ми. Друг вид застраховка на парите човек няма каква да направи.

# 77
  • Мнения: 68 799
Би ли дала линк към сайта, към който са отишли всъщност парите от картата ти?

# 78
  • Мнения: 12 824
Андреа, много добре, че даваш информация, защото темата ти е много интересна и полезна.

Не разбирам тази част с паролата - как паролата не спира крадците. Аз самата, за да оперирам със собствената си картова сметка, не мога да го направя без статична и динамична парола, или фото ТАН, или Мтокен, зависи банката какво е въвела за защита. Не са ми минавали плащания при грешно въведени тези данни.
Не може да е така. Би трябвало да са достатъчно данните от картата само, ако банката няма тези защити, което говори доста зле за банката.

# 79
  • Мнения: 188
Линк към сайта няма как да дам, казаха ми, че те първа ще се разбере чрез разследването дали става въпрос за оригиналния сайт на ейпъл, но май си е той.
Ами да, така ми казаха и то това се случва в централата на банката с главния мениджър на банката. Никакви видове пароли не могат да спрат този, който прави измамата. Всичко е много напреднало. Както и да е, аз имам всички видове защити, дори предстоят днес да донаправя някои, но това не било абсолютно никаква гаранция.
И само да кажа, че банката е супер коректна и още днес ми преведи парите обратно, просто няма да оперирам с тях, но са ми вече в сметката обратно. Като свърши делото тогава стават активни. Но факт, че връщат на 100% сумата. Дано нищо не се обърка и всичко да си наред до края.

# 80
  • Другата България
  • Мнения: 37 458
Със снимането на картата какво стана?
Повдигна ли въпроса?

# 81
  • София
  • Мнения: 4 192
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

# 82
  • Другата България
  • Мнения: 37 458
След като парите са върнати предполагам желанието да стане ясна тази неяснота е сведено до минимум.

# 83
  • Мнения: 68 799
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

И за мен има неясноти.

Когато аз попълвах формуляр за оспорване, имаше поле до кого са преведени парите. Трябва да се попълни. Тоест аз го попълвах. Видях го в банкирането - търговец/сайт в САЩ в моя случай. После в отговора от банката, с който не уважиха искането ми, също го бяха упоменали този търговец.
А тук не стана ясно.

За да е от помощ на някого тази тема, е ок фактите коректно да се кажат.

Аз нищо не разбрах кой е източил картата.

Ако е само да си излее емоциите, става.

Но иначе ..нищо не се разбира. Лично мнение, с което не ангажирам никого.

# 84
  • Мнения: 188
И аз като писах оспорването трябваше да опиша трансакциите и съответно към кого са, нали прибавям и извлечение от сметката там си пише, отделно на смс известяване си пише - е, няколко пъти написах тук, че става въпрос за сайта на Ейпъл.
Парите НЕ са ми върнати, а само се превеждат обратно и стоят като запорирани. С тях аз не мога да разполагам, докато не приключи делото. Което било към 40 дни май.  За служителя и преснимането попитах, но ме увериха, че няма как да стане, съответно аз се съгласих, че най-вероятно съм се объркала. Мисля си, че много подробно описвам случая, не знам защо мислите, че не описвам и не давам цялата информация. Кое му е обърканато на случая? Има измама, картата е била блокирана веднага, след това се подава оспорване, започва дело и сега чакам развръзката след даден период. Всичко си е стандартна процедура.

# 85
  • Мнения: 830
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

# 86
  • Мнения: 188
То по тази логика всеки може да си поиска парите от банката за онлайн транзакции. Страшно много неясноти има в цялата история. По ми е интересно какво стана с историята в която служител на банката е снимала дебитната карта.

И за мен има неясноти.

Когато аз попълвах формуляр за оспорване, имаше поле до кого са преведени парите. Трябва да се попълни. Тоест аз го попълвах. Видях го в банкирането - търговец/сайт в САЩ в моя случай. После в отговора от банката, с който не уважиха искането ми, също го бяха упоменали този търговец.
А тук не стана ясно.

За да е от помощ на някого тази тема, е ок фактите коректно да се кажат.

Аз нищо не разбрах кой е източил картата.

Ако е само да си излее емоциите, става.

Но иначе ..нищо не се разбира. Лично мнение, с което не ангажирам никого.


Кои факти да се кажат коректно, аз тук от два дни пиша най-подробно?  Няколко пъти написах, че става въпрос за оригиналния сайт на ейпъл.

# 87
  • Мнения: 68 799
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

Насочиха ме към търговеца..да опитам първо с него да се разбера.
Писах назад, че това е по процедура..първо правиш контакт с него, ако не се договорите, пускаш оспорване. Това е за ОББ. Ако оспорването е неоснователно, дължиш 20 лв..според общите условия пак на ОББ.

На мен парите ми ги върна търговеца. Мисля че писах как.

# 88
  • Мнения: 188
тета75, защо не ти върнаха парите на теб, какво ти казаха?

Насочиха ме към търговеца..да опитам първо с него да се разбера.
Писах назад, че това е по процедура..първо правиш контакт с него, ако не се договорите, пускаш оспорване. Това е за ОББ. Ако оспорването е неоснователно, дължиш 20 лв..според общите условия пак на ОББ.

На мен парите ми ги върна търговеца. Мисля че писах как.

При попълване на документа за оспорване и при мен имаше въпрос - "свързахте ли се с търговеца?" Служителят от банката ми каза, че не е моя моя работа да се свързвам с него и да се мъча, а че това е работа на банката. Явно различни политики  на банките. И наистина как бих могла аз да се свързвам с него като не знам примерно английски език? По принцип самите сметки имат различни пакети при първоначално включване на договоа за сметка, моят е някакъв силен пакет премиум плюс или нещо от сорта беше, може пък с това да е свързано, не знам ..

# 89
  • Мнения: 68 799
Да, но доста търговци връщат сумите  ако директно си ги поискате от тях. Изненадващо, но факт. Поне от моя скромен опит...в 100 % от случаите, ми ги възстановиха точно те.

Общи условия

Активация на акаунт