Какво може да се направи при некоректно отношение от страна на Алиекспрес?

  • 2 028
  • 28
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 9
Здравейте участници във форума имам проблем с пазаруването от Алиекспрес,

Как да постъпя когато съм направил поръчка - получавам не съответстваш продукт - отварям спор(dispute) при което отговорът е: "Върни поръчката щом си недоволен", но за връщане на стока на обща стойност $2.50 или по-малко какво може да се направи?
Става въпрос за погрешено изпратен модел/цвят и други несъответствия в поръчката за която вече ми искат връщане то и (а до скоро всичко беше наред - или поне преди въвеждането на ДДС на китайските стоки) до Китайски продавач направена през платформата на Алибаба Груп (Алиекспрес).

Или другият отговор: "ако не получиш стоката навреме изчакай все някога ще пристигне", не виждам никакъв изход от ситуацията и за това пиша тук. Ако може някой да помогне.

Май действително се получава както в приказката за Али Баба и 40-те разбойника (продавача) само дето в конкретната ситуация самият Али Баба е част от схемата, особенно ако е направена по погрешка поръчка щракам да я откажа преди да е изпратена, а какво се получава? Изпраща се запитване до продавача дали е съгласен да се откаже поръчката и ако продавача е съгласен се връщат парите, вместо да се откаже без участието на споменатият измамник, който се възползва и изпраща стоката?!?

Благодаря за разбирането и коментарите предварително.

# 1
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Алиекспрес намесени ли са вече в диспута, или това е предложението на продавача? Трябва да имаш опция да не приемаш това предложение и да напишеш, че връщането на продукта струва пари, които не би трябвало да плащаш ти, при положение, че е изпратен грешен продукт.

В най-лошият случай, ще си с 2-3$ назад, оставяш лоша оценка на продавача и забравяш... Не си струва нервите и времето да намесваш и банката за толкова малка сума.

# 2
  • Мнения: 9
И аз така си мислех първият път когато ми се случи.

Уви именно алиекспрес направи това предложение без дори продавача да е отговорил и се появи форма с две полета за въвеждане на тракинг номер и уеб сайт на куриерът.

Там е работата, че положението се повтаря при всеки следващ диспут независимо причината.
Описаните случаи са за различни диспути с различни причини за тях.

Нямаше възможност за отказване, също така избрах опцията за връщане на парите, а не на самият продукт.
Ето и снимки: https://---shortener8712-m8PBGj7 https://---shortener8712-fGSwfZ5

Последна редакция: пт, 19 ное 2021, 17:53 от kkm57

# 3
  • Мнения: 217
Цъкнал си, че искаш да върнеш продуктите.

# 4
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Поръчките от там са малко a shot in the dark. Трябва да си подготвен, че може и да си набутан накрая. Ако Пейпал беше опция за плащане, щеше да е добре, но когато се плаща директно с карта на братята китайци, винаги студената вода трябва да е приготвена за пиене.

# 5
  • Мнения: 580
Избрал си, че искаш да върнеш продукта. Често ми се случва да започвам спор и до сега от Алиекспрес винаги са се намесвали в моя полза. Последно, преди около месец, беше защото исках от продавача да удължи времето за доставка в платформата, а той ми отказа. Важното е да имаш снимки за абсолютно всичко, което пишеш. Запитването до продавача за анулиране на поръчката го направиха, защото имаше злоупотреби. За да обновят информацията в сайта, първо трябва да изпратят продукта. И те не изпращат 1-2 пратки, така че има забавяне. Имаше купувачи, които отказват поръчката, след като е пратена и преди да е обновена информацията.

# 6
  • Мнения: 9
Действително в началото и при мен беше така, но само докато бях сравнително нов потребител или с други думи казано преди поръчка №100!
След това започват да си мислят че си им в кърпа вързан и започват да се е*ават и то сериозно.

Най-добрият вариант беше когато за дрон за 180 лв(след намаление с купон и промоция от продавача) при положение че не отговаря на описанието (4к видео за андроид и ios) ми предложиха 2 варианта за изход:

1) Връщане на половината пари
или
2) Връщане на цялата сума ако върна дрона

И при двата варианта си е тотална прие*авка  (според техните обещания - връщане на парите ако продукта не отговаря на описанието) очакваш нещо със супер екстри (работещо и с андроид), пращат ти заветното супер чудо и какво се оказва? Работи ама само на iphone(ios), за андроид резолюцията на видеото си остава full HD - последно пробвах с андроид10 - резултата остава същият.

Цъкнал си, че искаш да върнеш продуктите.

Там е работата че не съм щракал на такава опция - реално до скоро имаше 2 опции:
1)върни продукта за refund
2)искане за refund без връщане на продукта - но така беше до скоро!

Сега го направиха искане за връщане на парите или връщане на продукта в една опция, така че реално няма чиста опция само за връщане на парите!

В крайна сметка се опира както казва Elunaria до студената вода при плащане директно с дебитна карта.

Поне за мен алтернатива няма освен да чакам 11.11 и "черният петък" всяка година за купони + отстъпки(ако са истински де), да не поръчвам повече скъпи стоки (като дронове, телефони и тн), и да се надявам всичко да е наред.

Действително има много добросъвестни продавачи които държат на репутацията си, изпълняват обещанията си и са изключително коректни, дори ми се случи веднъж да ме питат предварително при стока на супер промоция сигурен ли си че искаш да изпълним поръчката понеже доставката не беше безплатна и реално крайната стойност на стоката беше 10% от общата сума, останалите 90% бяха за доставка.  За такива продавачи съм склонен да похарча и повече пари, но уви не са чак толкова много! В повечето случаи се разчита не на големият оборот, а на бързата печалба с измамни намаления и скъпи доставки при които реално се получава, че плащаш реалната цена на продукта+бакшиш за измамникът.

Много пъти ми се е случвало да откажа поръчката за да избера друг продукт и продавачът да потвърди отказването + връщане на парите.
Според мен не би трябвало да се иска потвърждение от страна на продавача (или поне ако алито не е част от схемата за измама), но това е коренно различна тема.

Последна редакция: чт, 25 ное 2021, 03:38 от kkm57

# 7
  • Мнения: 14 922
Не мога да схвана какъв е проблемът. Искаш да получаваш стоки на аванта заради сбъркано (хм, дали?) описание, а али ти ограничава тази възможност?
От това за в кърпа вързан ме напуши смях. Али експрес е платформа и няма как да нарочи някой байо у Българско. Все едно предната фасада на мола на Цариградско да те е нарочила, защото си върнал стоки в десет от магазините му.
Явно си честичко 'клиент' на диспутите им.

# 8
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Когато е изпратен грешен или дефектен продукт, би следвало продавача да плати връщането или да се откаже и директно да върне парите, ако не му излиза изгодно да плати и връщане.
Или пък просто да изпрати нов продукт с нов тракинг...

Щото наистина кой ще се занимава да връща нещо за 2-3$ с доставка 10лв+.

# 9
  • Мнения: 14 922
Елу, проблемът тука е друг.

реално до скоро имаше 2 опции:
1)върни продукта за refund
2)искане за refund без връщане на продукта - но така беше до скоро!

Сега го направиха искане за връщане на парите или връщане на продукта в една опция, така че реално няма чиста опция само за връщане на парите!
Това категорично не е вярно - ей сега пробвах - ясно се виждат опциите за причината, даже пише, че е частично връщане, ако не отговаря на описанието
Скрит текст:

Последна редакция: чт, 25 ное 2021, 14:45 от -Narcissa-

# 10
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Вярно е, че имаше такава опция преди, може нещо да са променили. Аз от минимум 8 години съм им клиент там и поръчвам разни неща за работата ми и за мене си.

Но за да избереш такава опция, разбира се трябва да покажеш и адекватни доказателства чрез снимка, чрез обяснение, че връщането трябва да е за сметка на продавача и тн.
Реално е некоректно от тяхна страна, ако не предприемат действия да си защитят купувачите в такава ситуация.
Да, боли да плащаш доставки дори заради своя грешка, ама да си гледал когато е трябвало, клиента не ти е виновен в случая.

# 11
  • Мнения: 14 922
Разбира се, че ще се променят нещата.
Некоректно е да искаш хем пълен рефунд, хем работещо нещо си остава изцяло за теб. Китайците са прости, ама чак толкова прости не са.

# 12
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Това предполагам е било именно за стоки, с незначителни цени, от които само пощите имат полза да пътуват обратно до Китай.
За по-скъпи стоки, Алиекспрес си имат глава на раменете и могат да преценят дали да одобрят подобна уговорка.

# 13
  • Мнения: 14 922
Че нали авторът писа, че са му предложили точно за скъпа стока частичен рефунд или да върне стоката и получава пълен рефунд. Той пише, че и двете са, цитирам прие*авка. Е кое не е прее*авка тогава - връщат му 180 лв и стоката си остава за него?

Иначе дори да го е имало като опция пълен рефунд и стоката остава за теб, това е опция, която посочваш като желана и търговецът може да я приеме или да отвърне с предложение. Никой търговец овой бели свет няма да го направи при стока за $100 (колкото струва този дрон, даже повече долари струва, защото курсът не е 1.80). Точно затова се редуват предложение на продавач и купувач, докато накрая Али влезе в спора като арбитър.
В случая справедливото решение е да се поиска частичен рефунд до цената на дрон без посочените екстри плюс още малко отгоре като компенсация за грешното описание. Ама компенсацията да е цял дрон на аванта е нахално.

# 14
  • INFJ
  • Мнения: 9 413
Е не, няма как при такова положение и стоката да е за него и парите. Но продавача пак трябва да поеме доставката за връщане, ако се стигне до такова - не отговаря на описанието.
А такова нещо, не знам как се урежда в Алито чрез БГ пощи. Куриер могат да ти пратят, най-много, но това пак ще им струва доста.. Или да снимаш бележката от пощата и да ти пратят сумата в ПП.

# 15
  • Мнения: 14 922
По тоя въпрос не споря, но казусът не е представен по този начин.
Пощата има едни калкулатори, може да се прикачи шот на сметнатото.

# 16
  • Мнения: 9
Некоректно е да искаш хем пълен рефунд, хем работещо нещо си остава изцяло за теб. Китайците са прости, ама чак толкова прости не са.
-Narcissa-Можеби не съм се изразил достатъчно разбираемо. Така че бих направил съпоставка между моята случка и това което ти си разбрала, а именно:
Да предположим че си направила поръчка за телевизор 43инча с 4K резолюция, смарт телевизор, сателитен тунер, магическо дистанционно и куп други екстри на стойност 1500лв., платила си предварително, до тук добре.

Чакаш доставка 3 месеца, звъни ти куриер и ти казва имаш доставка на телевизор всичко е платено единствено трябва да се подпишеш и да си го получиш.
Излизаш, подписваш след което се прибираш разопаковаш го и вместо споменатият телевизор си получила обикновен 43 инча телевизор, който не е 4К, а е само HD Ready(720p), няма всички екстри които са описани на обявата, проверяваш и виждаш че цената му е 350лв.  Включваш го работи си без проблем.

Ядосана отваряш диспут и ти отговарят:

Днес е щастливият ти ден вместо да те караме да го връщаш до Китай ти даваме възможност да си избереш 2 възможности, като предварително си питала в пощата колко ще струва да го върнеш до Китай (отговарят ти 200лв понеже е чуплив и няма да може да се върне за по-малко).

Може да си избереш:
1)да го върнеш до Китай и да ти върнем 1400лв, защото 100лв са за доставката.
или
2) да ти върнем 750лв за причиненото неудобство. Така ще си загубила само 400лв

Вероятно няма да си съгласна и с двата избора и за да не даваш допълнително пари и да рискуваш с доставка до Китай, ще приемеш връщане на 750лв!

Сама прецени: Дали е основателно хем получаваш нещо работещо, хем си искаш парите обратно?!
Все пак другият път няма да са толкова "щедри" и ще ти пишат имаш 10 дена да въведеш тракинг номер и сайт на куриерът или парите се превеждат на продавача и няма да имаш право да отваряш друг диспут за този телевизор ако се повреди нещо.


Ако не мислиш логично си перфектното шаранче за измамни продавачи, независимо дали са от Китай или не!
Не пожелавам и на теб да те споделят неприятностите които ми се случиха на мен.


Да така е случвало ми се е и да хваля много от продавачите и да пускам много диспути, това е така.
Но вероятно всеки би се съгласил на факта, че имам около 300 поръчки направени до момента.
От които 10 или дори 15 от тях да не получа това което ми се обещава в гръмки и добре украсени рекламни предложения и да се наложи да отворя диспут.

Това беше единствено пример! Според мен ако нещо не отговаря на описанието и не желаят да връщат пари споменатите китайци логично е да не заблуждават хората с празни обещания за "пълен refund ако стоката не отговаря на описанието" в страницата с правилата за защита на купувача(ако изобщо има такава защита)!

 В момента избягвам да купувам нещо по-скъпо от 20лв поради споменатите причини, а именно как да имаш доверие на нещо или на някого ако не иска да ти връща дребни суми какво остава да ти върне едри такива?

Вероятно за това чета в други форуми как се обсъжда връщане на стока до Китай независимо от платформата.

А и аз лично не се наемам да правя подобно начинание именно поради причината, че винаги е възможно продавача да снима същият модел стока потрошена до неузнаваемост и да каже че така е получена(мислиш че нямат ли?), върви после доказвай че не е това същата стока която ти си изпратил! При това положение хем ще им върнеш стоката леко одраскана и в добро състояние, хем ще си се набутал допълнително с вече платената сума за нея и пощенските разходи по връщането и на продавача.

Както вече споменах в повечето случай съм хвалил продавачите за коректното отношение и спазване на допълнителните уговорки които съм направил с тях преди да направя поръчката.

Случвало ми се е да правя и допълнителни уговорки без никъде другаде освен в съобщенията към продавача да е видно това, но дори и при такива случаи едва ли някой би го приел за доказателство, че действително има такава уговорка.

Реално ми се случи: споразумяхме се с един продавач да ми запази 1 бройка предназначена за продажба на промоция с драстично занижена цена. Предният ден беше обявена друга стока за която исках да участвам, но когато опитах да си я купя ми излезе съобщение "Стоката не може да бъде изпратена до вашата страна".

Свързах се с продавача и го попитах как е възможно това, щом мога да си я купя на редовната цена и да ми бъде доставена безпроблемно до България?! Продавача ми обясни как стоят нещата с транспортът има превишен лимит до България за конкретният ден и за това не може да се достави. Все пак за това стоките доставяни като препоръчани с доставка Aliexpress Standart Shipping и други по-скъпи доставки се доставят винаги по-бързо от другите които нямат статус на Tracking Available - "проследяемост" (в Български пощи неясно защо го наричат препоръчаност) не се бавят допълнително както е с тези които го нямат.
Та споразумяхме се да направя поръчка от неговият магазин и да ми изпрати бройка от стоката предвидена за следващият ден като подарък включена в пакетът(която естествено беше различна от тази която си бях харесал), но така е няма пълно щастие! Речено - сторено харесах си нещо от неговият магазин което отдавна ми се искаше да си купя независимо от кой точно магазин. Попитах продавача да ли е съгласен да закупя именно този продукт, получих положителен отговор. Направих поръчката платих я и получих отговор че ще ми бъдат изпратени и двете стоки в един пакет. Изписа ми проследяващият номер и оставаше единствено да чакам да ми бъде доставена поръчката.

Вярвате или не продавачът спази обещанието си и всичко премина както беше уговорено! В знак на благодарност и благодарение на безупречното качество на това което получих в това число и на подаръка. Направих още поръчки към този търговец, като не съм правил допълнителни уговорки да получа нещо допълнително в замяна към тях. На скоро отново имах подобен случай при който успях да закупя друг продукт, но ми беше доставен с счупена опаковка. Не отворих диспут понеже стоката не беше повредена, а единствено писах на продавача - получих отговор че мога да направя поръчка от неговия магазин, която да не заплащам веднага и на която цената ще бъде намалена до 0.01$ в знак на извинение, не се възползвах от щедрото предложение, но и не оставих отрицателен отзив за продавача, така или иначе се оказа коректен или поне за мен е такъв.

Имало е и други случаи, при които контактувам предварително с избраният от мен продавач дали конкретна стока ще е подходяща за това за която съм я планувал и дали не е по-добре да избера някоя друга от същият магазин и когато получа потвърждение съответно правя поръчка, продавача е доволен от направената поръчка изписва ми номерът за проследяване и докато и двете страни чакаме да пристигне ме успокояват че няма проблеми и скоро ще получа направената поръчка.

Е веднъж получавам продуктите не във същият вид в който са представени на снимките на обявата, но качеството отговаря на описаното и вместо да оставя отрицателен или неутрален отзив за продавача се свързвам с него за да кажа че се колебая дали да оставя 3 или 4 звезди като показвам снимка на това което съм получил, без да искам връщане на пари или отстъпка за следваща поръчка. При коректен продавач който държи на безупречното си реноме и доброто си име ми се предлага връщане на малка част от стойността за да бъда точен около 15-20% от общата стойност на продукта в знак на извинение за причиненото недоразумение. Все пак в по-сериозни и големи магазини има отделни хора, които опаковат продуктите и физически изпращат направените поръчки и такива които единствено се занимават с контакти с клиентите преди и след изпълнението на всяка поръчка при необходимост.

При такава ситуация потвърждавам че съм съгласен и отварям диспут с предложената от представителят на магазина сума. Съответно в диспута описвам че имаме споразумение с продавача като основание, представям доказателства и на следващият ден без намеса от страна на арбитър получавам съгласие от страна на продавача. След така преминалата ситуация оставих положителен отзив на продавача, като предложих че и в бъдещи ще направя поръчка към същият магазин без да очаквам ситуацията да се повтори така и двете страни са доволни.
Продавача остава доволен че получава положителен отзив, а аз като купувач получавам доверие към конкретният магазин за бъдещи поръчки, че дори и да не получа точно това което съм поръчал ще бъда обезщетен подобаващо.

При друг случай при който не получавам точно описаната стока, свързвам се с продавача и показвам това което съм получил и ако продавача е коректен ми поднася извинение и предлага връщане на цялата сума.

Ако продавача се окаже че не е коректен и държи единствено на бързата печалба - отговаря незадоволително и веднъж на ден (случаят с дрона - ще питам колегите, колегата който е компетентен е болен в момента, в отпуск е и др подобни),  с цел да отлага и да изтече 14 дневният срок за диспут. Съответно продължавам да пиша на продавача и изчаквам няколко дена за някакво решение на проблема. Уви не получих положителен отговор за друго приложение с което да постигна заветният резултат 4К видео на телефона, отворих диспут и афектиран поисках да ми бъдат върнати парите да дрона щом не отговаря на описанието и очаквах че от страна на Aliexpress ще бъде отсъдено в моя полза, все пак дрон който снима видео с резолюция FullHD мога да си купя от друг магазин на значително по-ниска цена(приблизително 1/3та от цената).

Продължихме да спорим и в съобщенията в диспутът:

Oт моя страна да се намери решение с програма работеща на андроид програма с която да мога да записвам в 4K видео резолюция за да съм съгласен да се откажа от диспутът, предоставям доказателства че телефонът ми отговаря на всички изисквания описани в обявата (Работещ на андроид или iOS с 5G wifi и поддръжка на заснемане на 4К видео) и ако 4К се предоставя единствено за конкретен модел и марка телефон то трябва да бъде описано в обявата!

От страна на продавача:
Моля опитайте с друг телефон и ако не се получи пробвайте на iPhone.

Е какво заради дрон на стойност 180лв съм задължен да си купува iPhone за 1500лв за да може да го използвам пълноценно???

Изтече времето за взимане на решение - беше присъден споменатият компромисен според али резултат и на мен не ми стана друг избор и се съгласих поне на връщане на половината сума.

Купих си нов телефон с андроид 10 отговарящ на описаните по-горе изисквания с надежда че ще успея на-накрая да записвам с 4К резолюция от въздухът, но отново неуспех. Пих една студена вода и се отказах да търся друг телефон.

След няколко месеца получих предложение за купон за отстъпка (10 от 100 долара) за друга поръчка от същият магазин, но веднъж загубил доверие отново попитах има ли нещо ново, ще мога ли да си изтегля друго по-ново приложение за андроид с което да мога най-накрая да получа обещаното. Отговорът беше че вече съм получил връщане на парите за дрона. Съответно спряха да ме спамят с предложения за отстъпка повече.

Е ако някой смята, че не съм постъпил правилно и не е редно да се съмнявам при покупки от Китайските магазини нека запише как според него/нея трябва да постъпя??

Да вярвам сляпо и да правя скъпи поръчки или "парен каша духа", да се ограничавам до по-евтините стоки, които така или иначе не мога да открия в България или ако изобщо открия ще са на драстично завишена цена+доставка с куриер?

За скъпите телефони, тв приставки и други стоки, които мога да си ги купя и в България с 15-20 до 100 лв  надценка вече си ги купувам от тук. Няма смисъл нито да чакам 2-3 или 4 месеца нещо да пристигне, то дори и да пристигне ако не е това което съм поръчал и не ми харесва ще имам варианта да го продам на загуба в OLX или друг подобен сайт защото веднъж отворен вече ще се счита че го продавам 2-ра употреба дори и да не съм го използвал.

Благодаря за разбирането от страна на Elunaria за всичко.

Ето защо не мисля да не рискувам повече с подобна руска ролетка без гаранция какво ще получа и дали на 2-рия месец няма да се скапе и да стане за смет! Тукашните продавачи мога да ги потърся за сервиз или замяна, а тези от Китай не!

Последна редакция: сб, 27 ное 2021, 06:26 от kkm57

# 17
  • Мнения: X
Нищо не разбирам. Хем вие лично сте отбелязали ритърн и рифънд пак Али Ви е виновно?

# 18
  • Мнения: 14 922
Съжалявам, стигнах до примера с телевизора, който е просто тъп в случая. Останалото просто няма смисъл да го чета. Емоционални изблици на човек, който е сгафил по своя вина и сега другите са му криви - с такива дискусия не се води и съответно не водя.
Ти очевидно не разбираш процеса на онлайн пазаруването и как да се предпазиш от такива случки, търсиш само да ти е мнооооого евтино. От Китай няма пратка с преглед и тест, от Техномаркет има. От Китай КЗП не те пази, от онлайн магазина на Гошко те пази. Ама ти пак поръчваш от Китай. Е? Та я пак, кой е перфектния шаран - аз или ти? Май не съм аз.
Впрочем, в четвъртък вечерта пуснах диспут с причина 'не отговаря на описанието' с частичен рефунд. Стока за $1,36 и транспорт за $1,37. Стоката е каишка за чанта в два размера с по 15 цвята и на малките е отбелязано какъв размер са. Поръчаната от мен каишка беше без уточнение за размер, ерго голяма и за голяма чанта, а пристигна тъничкия вариант каишка за малка хюмнетка. Поисках връщане само на парите за стоката. В петък на обяд погледнах - Али са отсъдили в моя полза, продавачът дори не е гъкнал.
Та тъй. Шарани-марани-стриди.

Последна редакция: сб, 27 ное 2021, 11:37 от -Narcissa-

# 19
  • Мнения: 9
Съжалявам, стигнах до примера с телевизора, който е просто тъп в случая. Али са отсъдили в моя полза, продавачът дори не е гъкнал.
Та тъй. Шарани-марани-стриди.
Да така е примера не беше съвсем на място, но напълно реална ситуация когато чакаш нещо скъпо със супер екстри, а получаваш същото нещо, но без екстри не мисля че някой би останал доволен! Ако пък след това ти пишат: върни го и си получи парите обратно като допълнително се набуташ не по твоя вина!
Радвам се че са отсъдили в твоя полза, но ако ти пишат имаш 10 дена да върнеш продукта напиши тракинг номер и сайта на куриера във формата иначе парите се освобождават и няма да може да отваряш диспут за тази стока!

Нищо не разбирам. Хем вие лично сте отбелязали ритърн и рифънд пак Али Ви е виновно?

Там е работата че винаги много внимавам и съм сигурен че съм избрал другата опция, няколко пъти прегледах формата преди да я изпратя.В електронна среда винаги може да се промени след това да изглежда че си я избрал!

Ето снимката от dispute



Аз лично съм виждал как се прави при погрешно записани данни от програма, какво остава за форма въведена от някой без доказателство от негова страна?

Последна редакция: нд, 28 ное 2021, 18:56 от kkm57

# 20
  • Мнения: X
Още малко и ще се опитате да убедите четящите, че Али като посредник умишлено прецаква купувачите.

Пуснали сте възстановяване на сумата с връщане на стоката. Няма как Али да Ви наложат задължително връщане след като не е упоменато в спора. Повечето китайски търговци избягват връщането, защото вноса на стоката обратно в Китай е свързан с митнически формалности. А сумата която трябва да се възстанови е цена на стоката + транспорт и китаеца ще е здраво вътре.

Затова се прави ето така...

Или така...

Всичко е въпрос на договаряне!

# 21
  • Мнения: 9
Още малко и ще се опитате да убедите четящите, че Али като посредник умишлено прецаква купувачите.

Да, именно така се получи на практика, колкото и да ми се виждаше нереално!

Няма как Али да Ви наложат задължително връщане след като не е упоменато в спора.

И аз така си мислех, но уви както се казва:
Цитат
"Пътят към ада е постлан с добри намерения"
И именно това се получи.

Повечето китайски търговци избягват връщането, защото вноса на стоката обратно в Китай е свързан с митнически формалности. А сумата която трябва да се възстанови е цена на стоката + транспорт и китаеца ще е здраво вътре.
Защо ли не ми се вярва? Може би защото е прекалено хубаво за да е истина?! Ако беше така нямаше да ми предложат връщане на стоката. И нямаше да виждам теми за връщане на стока до Китай - било то телефон или нещо друго в този ценови диапазон.

Или така...

Всичко е въпрос на договаряне!

Това също ми се е случвало, но при две условия - Изпълнявайки и двете условия напълно гарантирано би довело до положителен резултат:

1-во и много важно условие е продавача да е коректен (или поне да държи на безупречната си репутация)!
2-ро(препоръчително или задължително-според Али) - продавача да не е изпратил стоката! Пишеше го в правилата за отказ(естествено никъде не беше упоменато че търговеца трябва да се съгласи да се откаже от парите доброволно).
.

Друго ми направи впечатление: Докато се опитвах да чета FAQ или готовите въпроси-отговори на робота беше записано следното: при избора ми на направих поръчката по погрешка ->"Не се притеснявайте може да отворите диспут ако стоката не бъде доставена навреме.".

Беше ли изпълнено поне едно от двете условия?

Аз обаче съм имал случай: Правя поръчка, отказвам я, пиша на продавача с въпрос: "Коя от всичките подобни на характеристики стоки ще ми свърши работа?".

Получавам отговор: "Ама аз вече я изпратих". Минаха няколко дена в спорове и писане-отговор веднъж дневно, пращане на снимки на продавача, че е възможно да се откаже поръчката ако все още не е извън Китай, но не и не. Минаха още няколко дена (общо 11) и вече беше пристигнала в България, след което на 12-тият ден вече беше в пощата.

Парите останаха напълно изгубени, отворих диспут без никаква надежда, продавача дори беше изпратил и друг модел не този който бях поръчал - отговорът този път беше повече от нелеп: "Да така е всичко е вярно. Но ние предоставихме възможност да запишеш тракинг номер и да върнеш поръчката, но времето изтече"! И отново нямах никакъв шанс за връщане на парите.

Всичко е въпрос на договаряне!

Тук вече съм напълно съгласен, но само и единствено ако знаеш отговора на въпросите: Къде, с кой и кога?

Пак повтарям има много коректни продавачи, заради които все още пазарувам през платформата за малки суми, но когато попаднеш на некоректен такъв не е никак приятно независимо от цената която си платил.

Последна редакция: ср, 01 дек 2021, 01:35 от kkm57

# 22
  • Мнения: 361
А може ли  да пуснеш и един линк към кабела все пак? Да не е писано някъде с малки букви нещо.

# 23
  • Мнения: 9
А може ли  да пуснеш и един линк към кабела все пак? Да не е писано някъде с малки букви нещо.

Разбира се: https://www.aliexpress.com/item/33004351399.html

Всеки може сам да прецени дали това е меден(подмеден) кабел както пише в описанието или не?
Личи си още при огъване - медният кабел се огъва, стоманеният се връща като пружина!

Като причина за решението беше писано: не е доказано с експертно тестване и експертна оценка.
Сега вече са го изтрили и не може да се види иначе бих го снимал също.

Цитат
MONEY BACK GUARANTEE
We promise your money back if the item you received is not as described, or if your item is not delivered within the Buyer Protection period.
Естествено никъде не пише какъв е този срок и че продавача може да го удължава с до 1 година.
Тук е удължаване при желание от страна на купувача преди изпращане:

За продавача е същото, но след изпращане.

Май като гледам и размишлявам това си е повече seller protection вместо buyer такава Imp

Тук е когато признаят че срокът за получаване е изтекъл и всичко е песен и рози супер любезно и разкрасено:

Последна редакция: сб, 04 дек 2021, 02:14 от kkm57

# 24
  • Мнения: X
В описанието пише "калайдисана мед". Това се вижда и на снимката която сте сложили в поста. Освен това ако кабелът беше стоманен както твърдите, посмъртно не можете да го навивате по начина който се вижда пак на вашата снимка.

А многожилни алуминиеви рядко има

# 25
  • Мнения: 3 154

Е веднъж получавам продуктите не във същият вид в който са представени на снимките на обявата, но качеството отговаря на описаното и вместо да оставя отрицателен или неутрален отзив за продавача се свързвам с него за да кажа че се колебая дали да оставя 3 или 4 звезди като показвам снимка на това което съм получил, без да искам връщане на пари или отстъпка за следваща поръчка. При коректен продавач който държи на безупречното си реноме и доброто си име ми се предлага връщане на малка част от стойността за да бъда точен около 15-20% от общата стойност на продукта в знак на извинение за причиненото недоразумение.

При такава ситуация потвърждавам че съм съгласен и отварям диспут с предложената от представителят на магазина сума. Съответно в диспута описвам че имаме споразумение с продавача като основание, представям доказателства и на следващият ден без намеса от страна на арбитър получавам съгласие от страна на продавача. След така преминалата ситуация оставих положителен отзив на продавача, като предложих че и в бъдещи ще направя поръчка към същият магазин без да очаквам ситуацията да се повтори така и двете страни са доволни.
Продавача остава доволен че получава положителен отзив, а аз като купувач получавам доверие към конкретният магазин за бъдещи поръчки, че дори и да не получа точно това което съм поръчал ще бъда обезщетен подобаващо.


А с тази практика да ги "работите" за  процент от стойността срещу положителен отзив не опорочавате ли рейтинговата система в сайта и не подвеждате и други клиенти?  Защо се чудите тогава, че нещата не изглеждат така, както ви се е искало и после нали ... кой ми .... в гащите?

# 26
  • Мнения: 9
А с тази практика да ги "работите" за  процент от стойността срещу положителен отзив не опорочавате ли рейтинговата система в сайта и не подвеждате и други клиенти?
Не, ако го правя само когато се колебая между броя звезди +-1звезда!

Опорочава се когато зададеш въпрос за продукта отговорят ти че е USB3.0, a като дойде разбираш че е USB2.0!
Опорочава се когато поставят 3 звезди (отзивите тук), при положение че продавача откаже доставката и върне парите?!?

Посмъртно не можете да го навивате по начина който се вижда пак на вашата снимка.
Тук не съм съгласен за такова малко сечение от няколко микрона на всяка нишка, кабела не е едножилен за да не е лесно да се огъне като кламер. AWG18=0.8мм ако не греша.

Последна редакция: пн, 06 дек 2021, 00:27 от kkm57

# 27
  • Мнения: X
Алуминиев многожилен с тънки проводници е рядко срещан. Стоманен многожилен се прави само в един случай!

Не разбирам дилемата. В описанието пише калайдисана мед. Това което показвате определено няма нищо общо със стоманени жила. Къде е проблема?

# 28
  • Мнения: 9
Алуминиев многожилен с тънки проводници е рядко срещан. Стоманен многожилен се прави само в един случай!

Не разбирам дилемата. В описанието пише калайдисана мед. Това което показвате определено няма нищо общо със стоманени жила. Къде е проблема?

Браво, виждам че си склонен да вярваш дори ако пише че са направени от сребро или платина???

Общи условия

Активация на акаунт