Частни училища - информативно-дискусионна тема 48

  • 31 548
  • 752
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 573
Съседчето от ДУ и с курсове в Британика спечели едната от двете стипендии в ААУ, за която кандидатстват доста деца от ЧУ.

# 46
  • Мнения: 7 161
С три деца минали през ДУ 1-4 клас не съжалявам и за миг, макар за третото за кратко да обмислях ЧУ.
Първо нареждаме приоритетите, но тези, нашите и тогава действаме.
Никога обаче не съм държала на ранното чуждоезиково обучение, такова, каквото е в ЧУ. То е ясно, че в ДУ няма да се получи подобно ниво и качество.
Не харесвам и целодневния престой в училище. В тези ковидски времена пък съвсем.
Затова да ми е мирна и главата, избрах близкото държавно, а имах възможност да избера и добър начален учител.
И не на последно място-имах възможност да се занимавам с децата си през деня.

# 47
  • София
  • Мнения: 7 277
То е ясно, че в ДУ няма да се получи подобно ниво и качество.
Част от пишещите в тази тема винаги са целяли да докажат обратното Simple Smile. Но се радвам, че ти обективно не се присъединяваш към тях.

# 48
  • София
  • Мнения: 62 595
В ДУ чужд език не се научава, защото просто не се научава - я текучество, я цялостно нивото ниско, я други причини. Децата, които научават чужд език до седми клас ходят на езикови школи, и то за да могат да си изкарат оценките по език в училище без проблем. Просто учителите в училищата намазват от това, че децата отиват научени, за което са платили родителите извън училището.

# 49
  • София
  • Мнения: 140
Език в училище не може да се научи, защото децата са на различно ниво, с различна степен на мотивация, желание и възможност за учене.
За да има качествено обучение по език, децата трябва да се делят на групи, според нивото си. А, самите групи не трябва да са повече от 10 деца за начален етап и от 15 за гимназиален.
Часовете трябва да са блок, 2 по 40мин. или 2 по 30мин.
Стои и въпросът за преподавателите, както е отбелязала Andariel, но не само текучеството, а и качеството.

Последна редакция: пн, 25 окт 2021, 10:08 от MissMishona

# 50
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 7 340
В МОН-ската програма не е заложен хорариум да се научи чужд език до 7 клас. Ако на родителите им е важен езика, или ЧУ, или курсове.

# 51
  • София
  • Мнения: 5 259
Гадамер, благодаря за темата.
Онна наистина не е влизала отдавна, дано си е дала почивка от форума просто.

Пипи, това са ужасно много домашни, ако наистина всички деца им отнема по цяла събота и неделя, може да има обратен ефект.
Тезата при нас е 1-4ти клас, домашни се дават само, за да се изгради навик. Отнемат до сега около 30-40 мин. Домашните НЕ повтарят материала, по-скоро са примерно от Блитц турнирите по математика.  Говорете с класния ръководител, нямате ли родителски срещи?

# 52
  • Мнения: 171
Аз също смятам, че да се разчита на ДУ е нереалистично. Има добри учители, както и добри училища като цяло, но броя ученици в клас пречи за качествен образователен процес. 😔🤷‍♀️
Скрит текст:
До тази година бяхме в ДУ, в сравнително добро при това. За нас квартално, но за други явно предпочитано, като зная през колко квартала живееха, а и не малка част дори работата им не беше близо, се питам по какви критерии са приемали децата.. 😖🤔
Въпреки това в класове от по 25 деца, където две да има по-нахални и по-буйни (да не кажа агресивни) , в един момент стават 10 (инстинктивно се борят за оцеляване в средата) , по-свитите и притеснителни деца са буквално тормозени! Особено при он-лайн обучението (децата ми бяха така цяла година) лъсват всички проблеми за които учителите редовно алармират, но не получават съдействие от голяма част от родителите. 🤷‍♀️😔 Минимум 10-15 минути в началото на всеки час се губеха в проверки и озаптяване на "буйните" деца, налагане на дисциплина и тишина. Често и по време на часа се налагаше въдворяване на ред. Накрая от 40 мин, активно преподаване 20. 🤷‍♀️
Е, какво мислите се научава така?! После обясняване в къщи по всички предмети, много голям обем домашни, защото почти нищо не успяват да отметнат там.
Няма да споменавам пътеката, която направих за 7г (две предучилищна и 5 в училище), до дирекцията, за да пускам жалби относно липса на контрол на поведението. Механизъм няма или желание да се овладее, не мога да преценя.
Тормозените деца, не желаят да ходят в един момент.
Тъй като в училище не се научава достатъчно поради изброените причини, се налага да се посещават уроци или допълнително занимания с родителите.
За мен до 4 клас беше решение ДУ, защото децата се съсипаха да боледуват и вървяха назад с материала и без това. От пети вече наваксвайки с он-лайн обучението, окончателно взех решение, че няма да им го причиня повече да се върнат в тази отровна среда в ДУ.
За пръв път ходят с удоволствие на училище. Simple Smile Почти по нито един предмет не им помагам вече и се справят сами! Рядко да попитат нещо или поискат помощ. Не са претрупани от домашни, защото в ЧУ успяват да отметнат достатъчно упражнения. Това е благодарение, че класовете са по 10-12 деца (50% спрямо ДУ). ✌
Това което постигнахме е да се работи спокойно и да остане време за допълнителни занимания. В резултат ги записах на курсове и подготовка за след 7ми клас по БЕЛ и МАТ, защото са се насочили към специфични гимназии и не искам да разчитам на подготовката в ЧУ само. Отделно не се налага да им спирам уроците по език, защото не са претоварени. Ако не беше пандемията, щяхме да възобновим и посещенията по плуване, но все още изчаквам.
Като извод: ако имат родителите финансова възможност и детето не боледува, няма по-добър вариант да се обучава от ЧУ. И във възрастта 1-4ти клас, дори там е много важно според мен да работят спокойно без агресори около тях (период в който моите бяха в ДУ, но поеха много негативи и само факта, че боледуваха е благоприятствал да не са още повече негативите, защото повечето време бяха у дома си болни) .✌
Edit: ей, най-накрая намерих как да скрия текст, вместо да поствам ферман. 😖🤣 От години не съм ползвала активно форума. Моля да ме извинят потребителите, че последните ми включвания не ползвах тази функция! 😊😇

Последна редакция: пн, 25 окт 2021, 15:51 от katia_13

# 53
  • София, България
  • Мнения: 5 599
Katia, благодаря, много полезен пост.

# 54
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 741
Ще си позволя да обобщя:
1. В частното училище са събрани деца от цяла София и околностите, на амбициозни родители, чиито приоритет номер едно е качественото образование.
В държавното са събрани децата от квартала.
2. В ЧУ класовете са по-малки, което само по себе си води до възможност за повече и по-качествена работа, както и за индивидуален поглед върху всяко дете. Неговите силни и слаби страни, умения и липса на такива. Съответно е възможно своевременно да се обърне внимание, в случай на изоставане или трудност при усвояване на материала.
3. Учителите в ЧУ са по-мотивирани да работят с децата за техния напредък, тъй като работят за името на училището. Колкото по-подготвени деца, толкова по-доволни родители, съответно повече клиенти за училището и по-добра реклама.
Доказалите се вече училища могат да си позволят да подбират още от ПУК добре подготвени деца или такива с вродени умения, т.нар. гении.

Все по-малък е броят на добрите учители в ДУ. Повечето са пенсионирани или пред пенсия. Младите, които работят със сърце, бързо се ориентират и отиват в ЧУ.
Средата от няколко години е от децата по район на училището.
С големите паралелки между 25 и 30 деца е много трудно да се овладее дисциплината и да се работи качествено. А, дори и да е възможно, често родителите са незаинтересовани и не съдействат на учителите.
Единственият плюс на ДУ е, че е безплатно! Но, знаейки че евтиното обикновено излиза скъпо, какво може да се очаква от безплатното...
Страхотно казано!
Точно това са плюсовете на ЧУ, а не коя буква по английски е постигната. Честно казано този натиск по езика от първи клас ми идва в повече. Не знам защо е тази надпревара, все едно е жизненоважно точно в трети клас да се случи еди какво си. Езикът в крайна сметка ще се ползва като възрастен. Аз говоря свободно три езика, като два от тях съм започнала след 14 годишна. Е да, третият от детството ми идва по-спонтанно,  но и го ползвам повече.
И аз се включвам в надпреварата, без да ми е много ясно защо. Езикова градина, ЧУ, спортове, логопеди, ако можех да започна отново, вероятно друга щеше да ми е стратегията. Отвътре ми идва тази амбиция и състезателност,  но не е от полза за детето. Знам, че мнението ми е непопуляено и веднага ще отречете, че има замесени амбиции.
Rainy и другите, Относно домашните- да, точно от такива помагала- някои са интересни, други не толкова. Предполагам заради онлайн обучениетобяха в повече на нормалното- Лично според мен и 6-8 страници за уикенда е много (редовният обем). Лесни са, но по-разсеяните деца ги правят бавно и е мъка за всички. Ясно ми беше, че темпото ще ни е трудно, но няма пълно щастие- в ДУ голям клас, ще си седи отзад и каквото разбрал; в Прогресивни ще рисува, вместо да учи; избрах най-малкото зло- класическо ЧУ. Самото дете в началото мрънкаше, сега знае, че трябва и сяда и ги прави.

Последна редакция: пн, 25 окт 2021, 21:27 от Пипи2013

# 55
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Аз никога не съм се имала за свръхамбициозна, но още отдавна ми беше ясно, че ще се насочим към частно училище.

Първо, за съжаление ДУ в Лозен не бих казала, че е от добрите. За хубаво софийско, покрай районирането не виждам шанс, а на схеми не съм фен.

И второ, и може би основно, за мен ЧУ има комплекс от плюсове - изграждане на навици, дисциплина, подход, мотивирани и мотивиращи педагози, и среда, която не толерира тормоз и насилие. Синът ми е в държавна градина в момента, която е прекрасна, но за съжаление има от самото начало деца, които тормозят останалите, и моят младеж е от тормозените. Персоналът опитва, но доколкото разбирам от тях родителите на агресивните деца отказват и да чуят, че има проблем. И не са виновни децата, те обикновено са отражение на родителите си.

Изучаването на чужд език също е плюс, в тази възраст попиват много лесно, бързо и неусетно. В по-горните класове вече си е усилие. Поне за мен, сравнявайки ученето на език преди и след 7-и клас.

Аз до 7-и клас съм учила в Люлин, през 90-те, съучениците ми биеха шамари на учителите, пушеха в тоалетната (класика), за да оцелееш трябваше да си със силните на деня. От 1-и клас учех английски на частни уроци, в 5-и клас поправих грешка на учителката в училище и тя ме изгони от час и станах персона нон грата 😁 Но благодарение на уроците, когато дойдоха бурните тийн години вече имах С1, че иначе не знам 😁 Та определено ми се иска това с езика да го “отметнем” по-рано и да е качествено, и да е в училище. Нашите бяха много либерални, много ми угаждаха на всички прищявки (да напусна езиковата гимназия с испански, и да кандидатсвам за “моден дизайнер”, да се откажа от пианото, защото солфежът ми е скучен, да се откажа от гимнастиката, защото ме мързи, да си поработя малко преди да запиша висше, после и да прекъсна висшето за малко и т.н) Сега обаче отчитам тоя либерализъм като грешка, защото реално аз успях да започна добра работа в сегашния си сектор благодарение на доброто владеене на език (с уроци в школа), и по-скоро въпреки останалата част от образователните ми експерименти. Родителите ми са учители, и някак спаред тях нямаше как да не прокопсам, ама истината е, че си бях на косъм 😁

Та най-общо това бяха доводите ни. Обмисляхме Питагор и СС, синът ни е приет в Питагор и ще го запишем там. Ще се яви и на ранен прием за СС, но на мен предпочитанията ми са към Питагор.

Последна редакция: вт, 26 окт 2021, 13:34 от blondie_anna

# 56
  • Houston, TX
  • Мнения: 15 824
Защо не провериш и АЕА в Лозен?Ще ви е близо,  а училището въобще не е лошо. Двуезичните програми учат на английски, на англ са също математика, social studies и science. Страхотни учители, малки класове.

# 57
  • Мнения: 2 535
Къде го виждате това съобщение в сайта на питагор за приема? Аз не виждам съобщение за записване

# 58
  • Blondeville
  • Мнения: 2 843
Имах го в списъка, но като по-ново и като не намерих много отзиви за него някак ми остана на заден план. Иначе като локация ни е буквално на 5 мин, а това безспорно е голям плюс. И двамата с мъжа ми работим от вкъщи, с гъвкаво работно време, та засега не ни притеснява возенето, возим го на английски и спорт, но определено има значение и колко време е возенето. Досега всичко ни е било съсредоточено в източната част, та ще видим как ще ни се отрази Лозен
- Красна Поляна всеки ден. Поне майка ми живее на 200 метра от Питагор, та и в това намирам известен плюс.

На сайта на Питагор видях, че училищният транспорт е до границите на Околовръстното, та отпада като опция.

Защо не провериш и АЕА в Лозен?Ще ви е близо,  а училището въобще не е лошо. Двуезичните програми учат на английски, на англ са също математика, social studies и science. Страхотни учители, малки класове.

# 59
  • Мнения: 9
Здравейте, извинявам се предварително ако е коментирано и аз пропуснах да прочета, но исках да попитам в ПУК в Питагор има ли и ако да, по колко са часовете седмично английски език? На първа страница видях, че пише 10 часа седмично, но не успях да се ориентирам дали тези часове се отнасят и за ПУК? Предварително благодаря за информацията!

Общи условия

Активация на акаунт