Не може грамотността да е поверена на родителите, които също в голямата си част са неграмотни.
Но съгласете се, деца, които се готвят за медицина и материалът е в обем, който е непреподаваем, ДЗИ по Бел да им влиза и определя е изключително некоректно, предвид, че това ДЗИ не мери чак толкова грамотност, а познаване на определени произведения в по-голямата си част. Децата нямат време за задълбочен литературен анализ, докато учат за капак извън училище органична химия.
Към момента, поради липсата на конспект и яснота за предстоящите изпити за МУ София всички от този набор са принудени да учат буквално всичко, по всякакъв начин така, че да поемат евентуално каквото дойде.
Отделно недомислието в МОН принципно с това профилиране - ще включват ли материал, няма ли, ще държат ли матура профилираните, няма ли (да не коментирам как се изкарва оценка на профилна матура и как на друг биха взели оценката от удостоверението в 10 клас, защото не е в профил). Като правят толкова труден приема принципно, ако ще вкарват и Бел като балообразуваща оценка е добре да се знае и то не, защото са неграмотни в по-голямата си част децата, а защото спират да четат задължителната литература в 12 клас, защото кълват органичната химия и безумията от профилите. Знам, че ми се повтаря "защото", но днес не ми тече мисълта никак гладко, в такъв батак и хаос са ни посадили онези, грамотните, дето ги мислят нещата.