Пазаруване от Aliexpress.com 62

  • 31 724
  • 740
  •   1
Отговори
# 705
  • BG-DE
  • Мнения: 5 084
Е, аз за едната държава го казах на шега 😊 принципно local office  би трябвало да е в държавата на получателя но преди няколко седмици се оказа, че и това не винаги е вярно, изписа ми, че е в local office, а след това се оказа, че още е в Холандия и реално дойде след десетина дни.

# 706
  • Бургас
  • Мнения: 1 687
има и злоупотреби  Smiling Imp
аз например една пратка, няма статус "Arrive at destination country", но е получих и си чакам времето да изтече и да отворя диспут да ми върнат парите Smiling Imp

# 707
  • Мнения: 27 642
Поне 2 пратки SYAET са ми с нови кодове- непроследими, естествено! Ще ходя в Пощата с всички кодове, че...

# 708
  • Sofia
  • Мнения: 2 369
Ако ми поискат 3.90лв ще ги дам, но задължително ще се оплача после. Само че не знам къде. В КЗП има ли смисъл ? Яд ме е, защото щом се случва масово, значи нарочно се правят на ударени. Много добре знаят, че Али има договор IOSS, със сигурност не научават от мен...
Не би трябвало да те е яд изобщо.
Тази услуга за митническо представителство е изключително ниска и въпреки това имаш правото да се откажеш. Казваш, че не искаш да те представляват и си търсиш "стандартен" митнически инспектор, на който му предоставяш митническа декларация. Т.е. предполагам, че осъзнаваш, че в момента извършваш внос на стока от чужбина - съответно външна фирма ти попълва декларацията за 40-50лв (ако не е по-скъпо станало), редиш се и в един момент ти я освобождават "безплатно", ако предоставиш всички документи.

Всяка една пратка може да бъде спряна за документна проверка, а при нужда и за отваряне на пакета пред митнически служител за да се увери, че си декларирала вярно. Вероятно си чувала за множество митнически измами и за това закона предвижда този процез.

В крайна сметка, тази услуга от 3.90лв ти спестява страшно много време, пари и нерви. Вероятно обаче неосъзнаваш, че пощите ти извършват услуга - дали за да докажат в твоя полза, че пратката трябва да се освободи без да плащаш ДДС или ако това не е случая, да ти асистира с по-бързо, лесно и евтино плащане и освобождаване.

Ето, наскоро купих уред за около 500 долара и имах избор - безплатна доставка с потенциално взимане даване с митници или допълнително 36 долара, за да мине по "европейския маршрут" и накрая да я получа със Спиди. Как мислиш, дали не платих тези 36 долара за да си спестя простотиите? Grinning

# 709
  • Мнения: 2 894
И реално аз невинаги съм потвърждавала, че съм получила пратка, не може да очакват всеки купувач да се занимава с тези неща, не всеки дава и ревю... Явно се надяват на това измамниците недни!
Аз си потвърждавам и си пускам ревю за всяка пратка. Досега проблеми не съм имала. Но от тези с BG очаквам всичко. Имам няколко пратки пуснати по едно и също време. Тези с UA си ги получих, тези с BG не са напуснали още Китай!

# 710
  • Мнения: 27 642
А защо не звъннеш за всеки случай в МБМ? 🙂

# 711
  • Мнения: 335
Ако ми поискат 3.90лв ще ги дам, но задължително ще се оплача после. Само че не знам къде. В КЗП има ли смисъл ? Яд ме е, защото щом се случва масово, значи нарочно се правят на ударени. Много добре знаят, че Али има договор IOSS, със сигурност не научават от мен...
Не би трябвало да те е яд изобщо.
Тази услуга за митническо представителство е изключително ниска и въпреки това имаш правото да се откажеш.
Не съм съгласна. По закон, след като съм платила ДДС не трябва да дължа нищо. Пощата не е виновна може би, а митницата. Но това не е мой проблем. Дали ще ми сгрешат случайно парите в моя полза когато имам да давам на държавата нещо, а ? Абсурд. Обратното също не е ок. Аз когато в магазина се объркат и ми върнат повече или ми таксуват по-малко бройки, веднага си казвам. Очаквам честност и от другата страна.
И не на последно място - ако всички преглъщат и си замълчават, постоянно ще прецакват хората по този начин. Това няма да е и моята последна таксувана неправомерно пратка.

# 712
  • Мнения: 980
tinyfairy, абсолютно!

Човек си е платил ДДС-то, платил си е доставка до вкъщи и в един момент митническите служители решават да задържат пратката му за проверка. В случай, че човекът докаже, че не дължи нищо, то тогава проверката трябва да си е за тяхна сметка.

Това все едно данъчни да решат да посетят фирмата ти за проверка и след това да им дължиш такси задето по свое усмотрение са решили да дойдат да те проверяват.

Тези 3.90лв са абсолютно безумие.

Преди два дена в една от групите в Алиекспрес един мъж пусна скрийншот от телефона си. Целия дисплей му беше в известия от БГ Пощи за множество пратки и срещу всеки тракинг пишеше, че дължи по 3.90лв такса (въпреки, че човекът си е платил ДДС-тата на всички още с покупката в Алиекспрес. За съжаление в момента в който се опитах да публикувам коментар към поста ми излезе надпис, че публикацията вече не съществува - т.е. момчето си беше изтрило публикацията, предполагам защото имаше много заядливи коментари от сорта "който го е страх от мечки не ходи в гората".

# 713
  • BG-DE
  • Мнения: 5 084
Според мен БП и митниците си злоупотребяват, може би ако бъдат заливани с жалби евентуално нещо може и да се промени 🙁

# 714
  • Мнения: 268
Здравейте! Има ли сред вас ентусиасти, които да пазаруват в сайта с кешбек система? Интересува ме въпроса какъв горе-долу е срокът за получаването на кешбек му след направена покупка?

# 715
  • София
  • Мнения: 19 262
Не би трябвало да те е яд изобщо.
В крайна сметка, тази услуга от 3.90лв ти спестява страшно много време, пари и нерви. Вероятно обаче неосъзнаваш, че пощите ти извършват услуга - дали за да докажат в твоя полза, че пратката трябва да се освободи без да плащаш ДДС или ако това не е случая, да ти асистира с по-бързо, лесно и евтино плащане и освобождаване.
Не всички поръчваме стоки за 500 долара, понякога става дума за нещо малко - един лак е 4-5 лв., защо трябва да му товарят още 3,90 лв.
А когато беше 16,80, пак ли беше справедливо? ДДС ти е 2 лв. и още 17 лв. митническо представителство...
Пощите са черна дупка, в която пропадат не се знае какви пари, но държавата е решила, че ще ги има. Сигурно шефовете им взимат нелоши заплати, а по клоновете още има матрични принтери.

# 716
  • Бургас
  • Мнения: 1 687
Пощите са черна дупка,
ако митницата не го спре пощата няма такса - така че не мисля че пощите са виновни
за оплакване мисля че трябва да се подаде в митниците и с тяхното решение по нагоре
https://www.ombudsman.europa.eu/bg/make-a-complaint (за да се подаде онлайн, трябва ви регистрация)

Последна редакция: пт, 10 сеп 2021, 18:22 от musicdoubl3

# 717
  • София
  • Мнения: 19 262
Пощите са черна дупка,
ако митницата не го спре пощата няма такса - така че не мисля че пощите са виновни
Ами тогава да обработват без такса. Това им е работата, при наличието на IOSS нещата се улесняват доста, но не това е целта.
Да не говорим къде се намира Разменният център за София, ако искаш сам да си освободиш.

# 718
  • Мнения: 27 642
Ходих специално до Пощата с кодовете за проследяване на пратките и....системата им не работела от следобед! 😅😅😅

Последна редакция: пт, 10 сеп 2021, 20:32 от dolce miele

# 719
  • Sofia
  • Мнения: 2 369
Въпреки, че отговорих доста подробно, изглежда не се изразвам достатъчно ясно.

Имаме две различни неща: митница и пощи.
В България, както и в повечето страни, внасянето на стоки НЕ е безплатно, налага се ДДС, мито или изобщо не се допуска дадена стока. Т.е. имаме активен контрол, които правомощия са дадени на митницата - да спират и проверяват всяка пратка по тяхно усмотрение и съмнение.

Ако китаеца не е подал нужните документи, то митниците дори и да сте им мега симпатични е нормално да ви спрат пратката за проверка. Алиекспрес сами по себе си не продават нищо, а търговците в тях, това, че си платила нещо в Алиекспрес не означава, че митниците получават със сигурност всички необходими документи.

Нещо повече митниците могат да ви спрат пратката и никога да не я получите по страшно много причини и за да я вземете може да се наложи да доказвате с експретиза, че продукта не е вреден, токсичен, опасен, запалим, че отговаря с CE маркировка, че не излъчва електромагнитни смущения, че не е лекарство, което не е одобрено и т.н. и т.н.

Втория момент е, че не знаете или не помните колко по-страшно беше преди години и как Български Пощи нямаха нищо общо с плащане или освобождаване на пратките. Те бяха изцяло пасивни и когато митниците ви спрат пратката ви пращаха едно лисче с адреса на митници, където страданието започваше.

Като за начало се искаше ЕОРИ номер, без който не можеше да си освободите пратката, освен един-единствен път, по изключение. След това се изискваше документи и попълване на митническите документи, нещо което струваше много пари и нямаше как да се разминете, ако вкарвате нещо по-скъпо от 15 евро. Загубата на време беше потресаваща - често се ходеше поне в два отделни дни. Чакал съм и по 6-7ч на опашка.

След това дойде въпросното представителство, което с времето ставаше все по-лесно и по-лесно. Последно, при спиране на пратка можех да си подавам всичко онлайн без да се разхождам и имаше възможност да платя по банков път, а пратката ми след това да бъде изпратена от митници с Български пощи. Т.е. пълна автоматизация, макар и да трябва да разпращаш имейли и да плащаш по банков път.

Сега го опростиха още повече за масовите пратки до 150 евро:
- ако се подадат правилно данните от китайците и са си платили ДДС-то, то си получваш директно пратката;
- ако има нещо нередно и са ти спрели пратката, то можете да използавате пощите (които нямат нищо общо с митници) за представителство за много по-скромната сума от преди, като плащането става директно в пощенския клон и не се разкарвате до другия края на града!

И въпреки всичко, ако смятате, че сте в правото си и че времето ви е по-малко ценно, можете и да откажете представителството, което те ви предлагат като услуга (т.е. като нещо което да ви помогне) и да се борите с митниците сами.

Това, което пропускате е, че не осъзнавате, че извършвате митнически внос - нещо, което фирмите вносители правят за вас, за да ви е по-лесно да пазарувате в България.

Да, не всеки си купува продукти за 500 долара, но аз не бих го правил, ако го имаше в България.

Общи условия

Активация на акаунт