Пазаруване от Aliexpress.com 62

  • 31 661
  • 740
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 2 373
Прочетохте ли директивата за да твърдите, че за всяка пратка се плаща 3.90 за митническо обслужване? Такава такса в директивата не е предвидена. Да си помислят мераклиите пак та да не плащаняколко милиона обществото като бъде осъдена България за некоректно прилагане на директивите.

# 46
  • Мнения: 5 002
Вчера взех 2 пратки и нищо не съм плащала. Чувам разни нови изисквания, че има. Може ли малко яснота? Какво ддс, мито и тн трябва да се плаща?
В онлайн банкирането ли ще виждам удържаното ддс? А това мито на всяка пратка ли е? Аз поръчвам боклуци по 1 2 долара, то така се обезсмисля да пазарувам от там...

# 47
  • Бургас
  • Мнения: 1 680
Аз получих днес 3 пратки, които са влезли в BG преди 1 юли. И трите са еднакви обувки.  За всяка платих 3,90лв митническа такса+ ДДС което за всяка пратка беше различно. Не знам как са го сметнали. На пратките пишеш GIFT. Никой не ми поиска разпечатки от сайта както досега.
а как разбра че имаш пратки, предполагам обаждане,казаха ли предварително че дължиш такса
все пак за пратка от 1 долар няма да дам 4 лева

Прочетохте ли директивата за да твърдите, че за всяка пратка се плаща 3.90 за митническо обслужване? Такава такса в директивата не е предвидена. Да си помислят мераклиите пак та да не плащаняколко милиона обществото като бъде осъдена България за некоректно прилагане на директивите.
таксата от 3,90 се събира само ако има документ че ти искат ДДС за нея

# 48
  • Мнения: 35
Ами като не ми я спрат на митница пред кого и защо ще подавам декларация? Единствената разлика след 01.07. е отпадането на необлагаемия с ддс праг от 22€, а за България 30лв., други промени няма.


Деклариране пред митница
https://customs.bg/wps/portal/agency/home/info-citizens/receivin … claration_customs

Кои пратки се декларират пред митница?
 

Настоящата информация се отнася само до пратки, идващи от трети страни, извън ЕС.
Настоящата информация се отнася само до пратки с получател физическо лице за лично потребление и не касае внос с цел търговия.
Ако пратката се изпраща без насрещно плащане от физическо лице, то законодателството е класифицира като подарък.
Ако пратката е обект на търговия, например представлява дистанционна продажба/покупка, то за нея важат правилата за Е-търговия.

В някои случаи процедурите могат да се различават за пратки, които съдържат стоки със собствена стойност, непревишаваща 150 EUR, и за пратки над 150 EUR


Как се декларират пратки, обект на дистанционни продажби?

Прилагането на Пакета за ДДС в областта на електронната търговия на ниво Европейски съюз въвежда мерки за опростяване на събиране и плащане на ДДС чрез:
- Обслужване на едно гише при внос (Import One-Stop Shop или IOSS, предназначен предимно за онлайн платформи и онлайн търговци извън ЕС) или
- Специален режим за деклариране и отсрочено плащане на данъка при внос, предназначен за дистанционните продажби на стоки от трети държави или територии за потребление в Европейския съюз (Специален режим).
В същото време получателят не губи възможност да се представлява сам пред митническите органи.

---------
нататък също е интересно.


Аз получих днес 3 пратки, които са влезли в BG преди 1 юли. И трите са еднакви обувки.  За всяка платих 3,90лв митническа такса+ ДДС което за всяка пратка беше различно. Не знам как са го сметнали. На пратките пишеш GIFT. Никой не ми поиска разпечатки от сайта както досега.

Според сайта на Български пощи (поне доколкото аз го разбирам) таксата от 3.90 е за митническото представителство

https://www.bgpost.bg/bg/485

„Български пощи“ ЕАД ще извърши всички митнически формалности вместо вас – като подаде Митническа декларация с намален набор от данни по колона Н7 към Агенция Митници и заплати възникналите задължения за ДДС за стоките в пратката, за което ще подпишете пълномощно за Косвено представителство на БП пред Агенция Митници при доставката на пратката, без да е необходимо да предприемате предварително каквито и да е действия.

Цената за предоставяне на услугата е 3,90 лв., съгласно цени на „Български пощи“ ЕАД.

Цената за услугата от 3,90 лв. и начисления ДДС се заплащат от клиента в пощенската станция при доставката на пратката. Клиентите не трябва да предоставят документи във връзка с митническото оформяне / декларации, поръчка от сайт и др./ освен документ за самоличност/пълномощно, необходими за доставката на пратката.

Последна редакция: вт, 13 юли 2021, 17:22 от venian.grigorov

# 49
  • sliven
  • Мнения: 113
Аз получих днес 3 пратки, които са влезли в BG преди 1 юли. И трите са еднакви обувки.  За всяка платих 3,90лв митническа такса+ ДДС което за всяка пратка беше различно. Не знам как са го сметнали. На пратките пишеш GIFT. Никой не ми поиска разпечатки от сайта както досега.
а как разбра че имаш пратки, предполагам обаждане,казаха ли предварително че дължиш такса
все пак за пратка от 1 долар няма да дам 4 лева

Прочетохте ли директивата за да твърдите, че за всяка пратка се плаща 3.90 за митническо обслужване? Такава такса в директивата не е предвидена. Да си помислят мераклиите пак та да не плащаняколко милиона обществото като бъде осъдена България за некоректно прилагане на директивите.
таксата от 3,90 се събира само ако има документ че ти искат ДДС за нея
От пощата винаги ми се обаждат когато имам пратката. От малък град съм и ме познават.
До сега винаги получавах SMS че имам пратка задържана на митница и да изпратя необходими доументи, но този път си пристигнаха директно с таксите без да ми изискват нищо. На пакетите имаше печат НАЛОЖЕН ПЛАТЕЖ и стикер с подробно описание на таксите, които платих. Интересното е че и трите ми пратки са обсолютно еднакви като съдържание (не са отваряни) а ДДС беше различно за всяка.

# 50
  • BG-DE
  • Мнения: 5 062
Добре е обяснено в наредбата, и най-вече в примера, който са дали :
"Купувач – физическо лице от Република България, който пазарува от регистриран по IOSS онлайн търговец от трета страна, например САЩ Китай и др.), заплаща предварително, при покупката ДДС в размер на 20% на онлайн търговеца/платформата за онлайн търговия. Стоката се доставя до адреса на получателя, като в общия случай той не дължи допълнителни такси, извън предварително обявените от търговеца. Впоследствие платформата/търговецът превежда сумата за ДДС към данъчните органи на съответната държава, в която ще се потребява."

Разбира се, че ще има изключения, както и досега, но това не значи, че за всяка  пратка ще се попълва митн.декларация.

Последна редакция: вт, 13 юли 2021, 18:56 от Menerva

# 51
  • Мнения: 2 373
Аз получих днес 3 пратки, които са влезли в BG преди 1 юли. И трите са еднакви обувки.  За всяка платих 3,90лв митническа такса+ ДДС което за всяка пратка беше различно. Не знам как са го сметнали. На пратките пишеш GIFT. Никой не ми поиска разпечатки от сайта както досега.
Като пише гифт нали не мислите, че митничарите ще ви таксуват стока от човек за човек под 45 евро. Чак такива балъци не се намират. Понеже пратките нямат платено ддс изготвена е опростена митническа декларация, за която се плаща 3.90 на пакет. Декларираната стойност вероятно е взета от сумата написана на пакетите. Спестили са Ви документите и вероятно някакъв процент от ДДС-то. Получило се е някъде по средата. Не бъдете лаком. И аз искам световен мир.

Хора, не разбрахте ли, че след 1 юли сайтът на АЕ ви начислява предварително ДДС и при получаването няма да плащате нищо?
Какви ЕОРИ, какви електронни подписи...

Заплатеното ДДС в сайта на Алиекспрес означава единствено, че то няма да ви бъде събирано при получаване на пратката на територия на ЕС, а ДДС ще се отчита директно от Алиекспрес към страните членки.

Това обаче не ви освобождава от подаването на митническа декларация за всички стоки влизащи от страни извън ЕС били те и на стойност под 150 евро.

Моите въпроси са други.
И други вече са обяснили къде бъркате, а именно !!! ОСВОБОЖДАВА МЕ !!! т.е. платя ли на търговеца ДДС не плащам на пощата куриера за изговяне на декларация (прословутите 3.9). Пропусне ли да напише на пакета необходимят номер му отказвам пакета и али ми връщат всичко заедно с ДДС-то
Вашите "други" въпроси всъщност са за митниците, а не за алиекспрес и затова е желателно да четете https://www.bg-mamma.com/?topic=1344333 Доста от хората четат и пишат във двете групи, но да не смесваме тематиката. В групата за митница всичко интересуващо ви е дъвкано по 100 пъти. Моля прехвърлете се там и четете има всчко по вълнуващите ви въпроси за митническите декларации.

Последна редакция: вт, 13 юли 2021, 20:33 от netman71

# 52
  • Мнения: 2
Значи, накратко - вече, при покупка от алиекспрес, към крайната цена се добавя и заплаща ДДС. Обаче след като пратката пристигне в България в пощата, при отиване на място да се получи ще трябва да се заплати и 3,90лв на пратка митническа услуга ? Така ли да разбирам ?

# 53
  • BG-DE
  • Мнения: 5 062
Не, ако ддс-то е предварително платено в пощата не се плаща нищо.

# 54
  • Sofia
  • Мнения: 2 368
Има някои неяснотии покрай това как ще интерпретират нещата митничарите. Закона ясно им дава право да спрат всяка една пратка за проверка, в случай, че се усъмнят или пък на база случайна проверка. Ако пратката ви бъде спряна по тази причина, без значение от това дали пратката е под облагаемия минимум (преди 1ви юли) или е до 150 евро с платено вече ДДС се активира случая при който трябва да докажете пред митница, че пратката ви не следва да се обмитява допълнително.

Ако изберете митническо представителство от страна на пощите - то си плащате тази сума (преди беше някъде около 12лв, а сега до колкото виждам е 3.90).

Ако решите да се представлявате сами, то трябва да занесете пред митницата (т.е. пред митнически служител/агент) нужната декларация за митнически внос, заедно с нужните платежни доказателства. Попълването на въпросната декларация си беше сравнително неприятно (но теоретично, с малко креативност може и да си я попълните сами - очевидно, с електронен подпис вече е възможно - преди години минавах тази процедура и тогава все още се изискваше записването на въпросния документ на 3.5" дискетка...). След което се чакаше половин-един ден, по някога трябва да дойдете и на следващия ден. Особено ако пред вас се е наредил митнически представител който освобождава 50 пратки (както ми се случи). Ако имате опция изцяло онлайн, може и да си струва. Но да ходите и да се редите - абсурд!

А, ако не можете да си попълните декларацията (и не познавате митническите кодове и тарифи), то външна фирма може да ви вземе 40-50лв за тази декларация. Т.е. с Български пощи е много по-бързо и изгодно. Тези 3.90 ще си се сторят изключително евтини.

Ако пратката не ви се спре за случайна проверка (или пък митничарите решат нарочно да спират всяка една - което ми се струва безумно, без да назначат още 10 пъти повече персонал), то не би следвало да ви забавят или карат да плащате каквото и да е (за суми до 150 евро).

Както и преди съм писал - за големи, скъпи пратки, можете да ползвате например DHL, които бяха най-изгодни - до 1-2 продукта на пратка, не плащате нищо за митническото представителство, а само ДДС+Мито за пратките над 150 евро, които можете да ги платите с нареждане дирктно към митници/бюджет. Естествено, за да ви представляват - трябва еднократно да им предоставите нотариално заверено пълномощно и копие на ЕОРИ номера ви.

Тепърва чакам няколко пратки тези дни и ще видим какви простотии са измислили.

Здравейте! Моля за помощ. Получих пратка (устройство за усилване на сигнала на wifi мрежата), но не върши никаква работа. Не е счупено, но не прави просто нищо. Платих  над 200 лв. Писах на продавача, че искам да го върна, отговор не получавам. Какво мога да направя? Ползвам приложението, как мога да контактна aliexoress от там, не видях от конкретната поръчка някакви препратки.
Имаш само 15 дена от получаването на пратката да отвориш диспут (през страницата, където се вижа поръчката ти). Ако стане нещо след това, то можеш само да се молиш на продавача да ти асистира. Ако на страницата на продукта не е обещана гаранция - то пиеш една студена вода. За част от европейските страни (като France, Germany, Poland, Belgium, Italy и Netherlands) имат 1 година застраховка от Allianz Global Assistance.

За по-скъпа електроника, която я няма в България или е чувствително по-скъпа, то можете да погледнете и в Banggood, тъй като там има 1 година гаранция за устройства тип телефон, таблет.. за някои неща е само 6м, но като цяло е доста по-добре в това отношение спрямо Али.

Последна редакция: вт, 13 юли 2021, 22:33 от julian

# 55
  • Бургас
  • Мнения: 1 680
Има някои неяснотии покрай това как ще интерпретират нещата митничарите. Закона ясно им дава право да спрат всяка една пратка за проверка, в случай, че се усъмнят или пък на база случайна проверка. Ако пратката ви бъде спряна по тази причина, без значение от това дали пратката е под облагаемия минимум (преди 1ви юли) или е до 150 евро с платено вече ДДС се активира случая при който трябва да докажете пред митница, че пратката ви не следва да се обмитява допълнително.

но съмнения цена скача от 30 на 300

# 56
  • Мнения: 10
Ето по долу снимка на фактура със платено ДДС във Алиекспрес.
Премахнъл съм адреса ми и какво е закупено.
Със десен бутон отворете изображението във нов раздел, всичко се вижда.

Скрит текст:

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 00:18 от ttootto

# 57
  • Мнения: 2 373
Стига с тези опити за чиновнически произвол защото както митниците така и държавата ще пълните джобовете на адвокатите и хазната на ЕС. Не сте длъжни да подавате декларация втори път когато веднъж е внесено и платено всичко. Имате разписка. Същото беше до сега с празните под 30 лева. Когато ви принудят попълването на новият по-опростен вариант е по силите на много повече хора. Отделно доста адвокати ще искат да си докарат добри пари с жалби в европейският съд относно опитите за финансови злоупотреби след тълкуване на директивите на ЕС както им хареса на тоя и оня. След това и една глоба на държавата за рекет както стана с веригите и тогава най-после може да осъзнаете, че директивите на ЕС не са на 24 конгрес на БКП писанията та всеки селски дерибей да си ги тълкува както му хареса.
Има някои неяснотии покрай това как ще интерпретират нещата митничарите. Закона ясно им дава право да спрат всяка една пратка за проверка, в случай, че се усъмнят или пък на база случайна проверка. Ако пратката ви бъде спряна по тази причина, без значение от това дали пратката е под облагаемия минимум (преди 1ви юли) или е до 150 евро с платено вече ДДС се активира случая при който трябва да докажете пред митница, че пратката ви не следва да се обмитява допълнително.

Ако изберете митническо представителство от страна на пощите - то си плащате тази сума (преди беше някъде около 12лв, а сега до колкото виждам е 3.90).

Ако решите да се представлявате сами, то трябва да занесете пред митницата (т.е. пред митнически служител/агент) нужната декларация за митнически внос, заедно с нужните платежни доказателства. Попълването на въпросната декларация си беше сравнително неприятно (но теоретично, с малко креативност може и да си я попълните сами - очевидно, с електронен подпис вече е възможно - преди години минавах тази процедура и тогава все още се изискваше записването на въпросния документ на 3.5" дискетка...). След което се чакаше половин-един ден, по някога трябва да дойдете и на следващия ден. Особено ако пред вас се е наредил митнически представител който освобождава 50 пратки (както ми се случи). Ако имате опция изцяло онлайн, може и да си струва. Но да ходите и да се редите - абсурд!

А, ако не можете да си попълните декларацията (и не познавате митническите кодове и тарифи), то външна фирма може да ви вземе 40-50лв за тази декларация. Т.е. с Български пощи е много по-бързо и изгодно. Тези 3.90 ще си се сторят изключително евтини.

Ако пратката не ви се спре за случайна проверка (или пък митничарите решат нарочно да спират всяка една - което ми се струва безумно, без да назначат още 10 пъти повече персонал), то не би следвало да ви забавят или карат да плащате каквото и да е (за суми до 150 евро).

Както и преди съм писал - за големи, скъпи пратки, можете да ползвате например DHL, които бяха най-изгодни - до 1-2 продукта на пратка, не плащате нищо за митническото представителство, а само ДДС+Мито за пратките над 150 евро, които можете да ги платите с нареждане дирктно към митници/бюджет. Естествено, за да ви представляват - трябва еднократно да им предоставите нотариално заверено пълномощно и копие на ЕОРИ номера ви.

Тепърва чакам няколко пратки тези дни и ще видим какви простотии са измислили.

Здравейте! Моля за помощ. Получих пратка (устройство за усилване на сигнала на wifi мрежата), но не върши никаква работа. Не е счупено, но не прави просто нищо. Платих  над 200 лв. Писах на продавача, че искам да го върна, отговор не получавам. Какво мога да направя? Ползвам приложението, как мога да контактна aliexoress от там, не видях от конкретната поръчка някакви препратки.
Имаш само 15 дена от получаването на пратката да отвориш диспут (през страницата, където се вижа поръчката ти). Ако стане нещо след това, то можеш само да се молиш на продавача да ти асистира. Ако на страницата на продукта не е обещана гаранция - то пиеш една студена вода. За част от европейските страни (като France, Germany, Poland, Belgium, Italy и Netherlands) имат 1 година застраховка от Allianz Global Assistance.

За по-скъпа електроника, която я няма в България или е чувствително по-скъпа, то можете да погледнете и в Banggood, тъй като там има 1 година гаранция за устройства тип телефон, таблет.. за някои неща е само 6м, но като цяло е доста по-добре в това отношение спрямо Али.

# 58
  • BG-DE
  • Мнения: 5 062
Всъщност от кога за всяка пратка трябва задължително да се попълва митническа декларация? Питам, защото преди 6 години редовно поръчвах за майка ми хранителни добавки, витамини и т.н. от Iherb и 90% от поръчките минаваха през Столична митница, освобождавах ги сама и никога не съм попълвала митническа декларация, а само си плащах на гише каквото ми искаха, дори не отнемаше много време, защото нямаше хора 🤔

# 59
  • Sofia
  • Мнения: 2 368
Стига с тези опити за чиновнически произвол защото както митниците така и държавата ще пълните джобовете на адвокатите и хазната на ЕС. Не сте длъжни да подавате декларация втори път когато веднъж е внесено и платено всичко. Имате разписка. Същото беше до сега с празните под 30 лева. Когато ви принудят попълването на новият по-опростен вариант е по силите на много повече хора. Отделно доста адвокати ще искат да си докарат добри пари с жалби в европейският съд относно опитите за финансови злоупотреби след тълкуване на директивите на ЕС както им хареса на тоя и оня.
Не е произвол, а съвсем нормално нещо. Масово се декларират пратките на по-ниска стойност. Всъщност никога китаеца не е написал вярната сума. Не случайно и европейския закон е точно за борба с този тип измама - занижено деклариране на стоките. Митниците по закон имат право да спират пратките за проверка. Имат право и да не се съгласят с посочен документ, дори да фигурира под формата на фактура и "реално" заплатени такси и картово извлечение, защото вие винаги можете да се договорите с търговеца да ви пусне продукт за 1000 евро на стойност 60 и разликата от 940 да ги платите през пейпал. Т.е. да извършите измама - тук идва и митницата - вижда, че сте купили нов айфон за 60 евро и ви праска митническа оценка от 1200 евро, като от магазина на Апъл - после ходете да ги съдите в каквито си искате институции, но няма да сте прав.

Ако трябва за нещо да се захванете с митниците, то това е 10% комисионна, която ви предлагат - вместо да платите 20% ДДС + мито, само половината, разбира се на ръка.

Всъщност от кога за всяка пратка трябва задължително да се попълва митническа декларация? Питам, защото преди 6 години редовно поръчвах за майка ми хранителни добавки, витамини и т.н. от Iherb и 90% от поръчките минаваха през Столична митница, освобождавах ги сама и никога не съм попълвала митническа декларация, а само си плащах на гише каквото ми искаха, дори не отнемаше много време, защото нямаше хора 🤔
Преди имаше освобождаване за суми до 15 евро и по дефиниция не плащаше нищо. Сега вече няма сума, която да не подлежи на плащане. Преди много пратки минаваха ей така, защото митниците не бяха длъжни да спират всяка пратка. Така са минавали пратки и за по-големи суми "на късмет". Подлежиш на декларация - т.е импорт на стока, ако митничарите те спрат, дали заради случайна проверка, дали защото си им съмнителен - примерно голям и тежък кашон деклариран за 5$. Абурда беше, когато ми спряха пратка за 10$, при което отидох им показах какво съм купил, каква е стойността и банковото извлечение - видяха, че не подлежи на облагане според закона, но трябваше да си платя пощенската услуга, ако искам да си взема пратката. Т.е. когато ти спрат пратката - ти си плащаш за проверката, тя не е за сметка на митниците. Т.е. да не си им бил съмнителен.

Последна редакция: ср, 14 юли 2021, 00:47 от julian

Общи условия

Активация на акаунт