Димана има двойка и съм бясна на учителкат&#

  • 5 183
  • 77
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 5 877
Мисля, ще се съгласиш с мен, че е нужна система за комплексна оценка на работата на учителите, както се оценява работата на строителния работник, който строи домовете ни, както се оценява моя труд и на всяка друга уважавана професия.
Абе... тази идея има сериозния недостатък, че учителите пък оценяват децата. Ако родителите се борят за успеваемост на децата си (а в един момент мнозинството почва да се бори точно за това, за високи дипломи) и заплатата на учителя зависи от тях, то в един момент ще се получи директна принуда да пишат на всички максимално завишени оценки. Нали разбирате, че така образованието е абсолютно безсмислено?

# 46
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Нали разбирате, че така образованието е абсолютно безсмислено?
Явно не го разбират, щом са съгласни с този метод. А отделен е въпроса до колко могат да бъдат компетентни родители и ученици и до колко познават работата на учителя, например роми и родители, които въобще не са стъпвали в училище и не се интересуват от съдбата на децата им в училище.
Кифлата, моля да ме извиниш за отклонението, но явно отстрани е много лесно да се говори и плюе.

# 47
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
няколко пъти наблегнах на думата Комплексна оценка. Това според мен означава, че родителската/ ученическата оценка е компонет от обща оценка, която би могла да включва успеваемост- не оценките поставени от учителя, а успеваемост на тестове, участие в допълнителна квалификация, работа с интегрирани деца, оценка от прекия шеф, оценка на отношенията с децата. При една такава обхватна оценка възможността да се спекулира с оценките е много малка. Така виждам аз нещата и мисля, че не е невъзможно. Защото в крайна сметка какъв е контрола върху работата на учителите? Разчитаме на добрата им воля да си свършат работата? А ако едно такова същество като въпроснта госпожа не се е научила до сега да общува с децата, редно е да се научи, ако смята да остане в професията. Аз, например, намирам за важен предмета Труд и творчество, защото може и да не научи децата да готвят и да шият, но ги подтиква да откриват талантите си както това прави рисуването и пеенето. Важен е защото им показва същността на различни професии и е въпрос на решение на учителя да поднесе материала интригуващо. За мен е по- ценно, ако тази госпожа един ден обикаля двора или съседния парк с децата за да събират кестени и жълади, изграждайки и друг тип комуникация и доверие в този тип ситуация. Осигуряват материали за работа в часа и се получава цялостност и завършеност на проекта им. По- ценно за мен е да пуснат направените лодки в леген с вода отколкото да получат оценка как са залепени парчелаците. Този учител ще запомнят децата и то- с добро. Те и тази ще я запомнят но няма нищо градивно в поведението и отношението и към децата.

# 48
  • Мнения: 5 877
Йосарян, ако ти, Реза и Кифлата оценявахте учителите - ОК. Мисля, че общо взето опасенията включват съвсем друг тип родители.

В момента контрол над работата на учителите упражняват директорите и инспекторатът. Влиза се на проверка в часовете, правят се открити уроци, отчитат се успехи по олимпиади, тестове и прочие. Допълнителната квалификация също се брои; някъде 20 лева на месец се получават отгоре. Оценка на отношенията с децата... ами това е много спорно. И малко нечестно; вярно, че визирам единайсетокласници, а ти сигурно говориш за първолаци, но в моите представи отношенията са двустранна отговорност. Но пък не може да има двоен аршин за първи и за дванайсти клас, нали?

# 49
  • Мнения: 1 232
Направо изпадам в делириум пред подобни особи.не я е срам вместо да събуди интереса на детето тя      го стресира,да очаква с нежелание нейния предмет.Още помня унижението на учителката по трудово раздел електротехника,която ме изкара пред дъската и показа на всички схемата ,която не съм успяла да сглобя.какво спечели омразата ми и нехайството по отношение на предмета и.Извинявай отплеснах се времето до вторник оползотвори да обясниш на Димана,че има хора които не са удовлетворени от живота си и си го изкарват на по-слабия в случая Димана.А във вторник напъхай даскалката където и е мястото

Последна редакция: ср, 18 окт 2006, 22:40 от bimba

# 50
  • При рома, пурите, какаото и бабиериндосите
  • Мнения: 3 607
 
Йосарян, ако ти, Реза и Кифлата оценявахте учителите - ОК. Мисля, че общо взето опасенията включват съвсем друг тип родители.

В момента контрол над работата на учителите упражняват директорите и инспекторатът. Влиза се на проверка в часовете, правят се открити уроци, отчитат се успехи по олимпиади, тестове и прочие. Допълнителната квалификация също се брои; някъде 20 лева на месец се получават отгоре. Оценка на отношенията с децата... ами това е много спорно. И малко нечестно; вярно, че визирам единайсетокласници, а ти сигурно говориш за първолаци, но в моите представи отношенията са двустранна отговорност. Но пък не може да има двоен аршин за първи и за дванайсти клас, нали?
ОК- да приемем, че не разбирам достатъчно от системата на образованието. Не ми се спори. Съгласна съм с всичко. Задълбаваме в нещо, което не е темата.

# 51
  • София
  • Мнения: 6 999
Просто иди при директора.

Това 'нещо' не трябва да се допуска и на стълбите на училището, а не да преподава на децата /една моя Учителка казваше нещо подобно на времето/. Тръпки ме побиват от такива ситуации.

Бедата е, че за 11 год. в училище съм имала поне 10 такива, което за мен е много. И няма да се случи нищо ако говориш с нея. Как като не са я научили за 5 години в университета как да преподава и да уважава децата ти сега ще я научиш с 1 разговор? Директора - нека той да знае що за учители има в училището му. Искай да отмени двойката, да се извини на Димана, да преосмисли повдението си... искай, настоявай и заплашвай.

На Димана кажи, че незначителните хора се възползват от такива ситуации, за да се чувстват големи.   bouquet

# 52
  • Bristol
  • Мнения: 9 366
Довечера ще се измъкна по рано от работа да взема Димана(тя е втора смяна и свършва в 17.40), за да говоря с класната и с другите родители, за да преценя как по точно да подходя.
Надявам се разговорът да е протекъл успешно!
Интересно тази госпожа завършила ли е педагокика  newsm78 Ако е завършила кой и е дал дипломата, защото и този човек си плаче за уволнение! Нищо педагогическо няма в подходът й  Sick
Подобни дисциплини са по-скоро за удоволствие и разтоварване на децата, а тя ги е превърнала в кошмарно и стресово мероприятие  Confused И това събиране на материали и треперене вечер, дали не липсва нещо, също не е никак хубаво  Crossing Arms

# 53
  • Мнения: 1 930
Чудя се как  да го кажа просто.....тази учителка заслужава среща с родителите на децата, които не са занесли платноходките  Mr. Green.
Ей...моето детенце е малко още, но предстоят такива ситуации и като се знам каква съм.....такава да ми  падне.
Кажи какво стана днес след разговора с класната?

# 54
  • Мнения: 2 792
 Не успях да отида, днес има концерт на Милчо Левиев и вчера имах среща с него в 5 часа да уговарям, какво трябва да осигурим, днес е концерта (дори в момента с Вики Алмазиду репетират  и ги слушам  Laughing) и пак няма да мога, но мъжа ми обеща да говори с класната. Коспожата по трудо имала часове първа смяна, така че направо утре преди работа ще отида да я потърся, непременно ще напиша, какво е станало.

# 55
  • Мнения: 3 268
Забелязала съм,че колкото предметът е от по-леките така да се каже,толкова госпожите са по-изискващи.Комплекси ли избиват ,що ли,но една госпожа до седми клас пишеше само двойки и тройки на синът ми по рисуване.Е трябва ли едно дете да е Пикасо,за да има хубава оценка по този предмет?Тези часове са за разтоварване на децата,а не някакви луди гугутки да им късат нервите/и нашите също/ #Cussing out

# 56
  • Мнения: 3 405
Лошото на ситуацията е, че така тези, които са се справили в рамките на учебния час са за двойка, а тези, които не са се справили не са. Така ще го възприеме ощетеното дете. Не е педагогично. Следващия път ще се забави, за да избегне двойката.
Защо госпожата не е написала двойки на тези, които не са успели да направят корабчето още първия път?

# 57
  • София
  • Мнения: 2 859
! Това е целта - учителката се чувства неудовлетворена от позицията си ( сред колегите си , преподавателите по такива предмети са последна дупка на кавала) и си го изкарва на децата  - само пред тях може да се прави на значима!
  както за пореден път ще кажа: ето защо казах на моята учителка по "труд и творчество" 1991 година, че с нейния предмет може, когато аз завърша гимназия, тя да стане чистачка ....и бях предупредена с изключване от училище /това в 5ти клас/

... да избиваш комплексите си върху децата е меко казано - тъпо!

# 58
  • Мнения: 11 319
Жалкото е, че Димана не е единствената пострадала от комплексираните преподавателки по този предмет.
Аз също бях потърпевша. Навремето учителката ни водеше изобразителното изкуство и трудовото обучение. Та тя ме нарочи за черна овца след като баща ми отказа да и даде покана за поредния му вернисаж.
Та търсейки под вола теле, тя все ми пишеше ниски оценки, въпреки старанието ми и докрая на прогимназията успя да направи от мен един човек мразещ домашния труд (шиене, плетене и готвене), просто защото не ме оценяше по достойнство.

Кифличке, имай предвид, че може същото да стане и с Димана - да си я нарочи за черна овца и така да кара до края на годината. Много е кофти да знаеш.  Twisted Evil

# 59
  • Мнения: 2 792
Видях се с въпросната госпожа Крайчева и съм изтощена и изумена след разговора с нея  Shocked, в себе си тя вижда една добронамерена всеотдайна учителка, на която и се налага да се бори с едни деца, които постоянно си правят оглушки (т.е. 8 годишни деца, които забравят понякога в рамките на една седмица, какво им е казала да носят извън написаното  в списъка) и родители, които са свикнали децата им да получават шестици (това съм аз в случая)  Shocked.
  Нейната гледна точка е, че тя е преценила, че децата не са вложили достатъчно творчество (тема, която определено ми е безкрайно интересна, въз основа на какъв ценз тя може да определя, какво точно е творческо мислене) и им е дала шанс да си довършат нещата, за това им е казала да си ги носят пак. Това че никъде не им е било записано, тя не го отчита като проблем, защото тя не се чувства виновна, че някой си прави оглушки.
  Според нея двойката е абсолютно основателна, което в крайна сметка ме накара да и извадя
ПРАВИЛНИК за прилагане на Закона за народната просвета за да види, че никаде двойката не е посочена като наказателна рестрикция. Независимо от огромнети ми усилия и опита и постоянно да сведе разговора да ниво скандал, мисля че така й и не успя да схване основния лайф мотив на разговора Close. Опита се да ми обясни, че е моя отговорност да подреждам чантата на детето си, любезно я помолих, както аз не възнамерявам,при все цялото ми уважение в преподавателската професия, да я уча как да преподава, така тя да не опитва да ме учи как да възпитавам детето си и да не се отклоняваме от същността на разговора.

  Та крайния резултат от разговора е, че госпожа Крайчева иска да види платноходката и да я оцени за колкото си заслужава, полусърдито заяви, че вече ще записва всичко на дъската и няма повече да бъде великудушна, а ще оценява  кой колкото си заслужава.
  Крайният резултат за мен е, че трябва да говоря с класната на Димана, да организираме по някакъв начин родителска среща с въпросната госпожа, където тя да си каже всички изисквания и претенции и с другите родители да коментираме, кое до колко е реално, защото не мисля, че е оправдано поведението на въпросната учителка и начина и на дйствие.

Общи условия

Активация на акаунт