125то или НПМГ?

  • 3 664
  • 48
  •   1
Отговори
  • Мнения: 33
Скоро синът ми ще трябва да се ориентира към някое училище след 4 клас и на този етап в тези две има реален шанс за прием - бих се радвала на мнения и препоръки относно обучението и учителите в тези две училища.

# 1
  • София
  • Мнения: 8 292
Тема за обучението в гимназиален етап на НПМГ има, как ще в прогимназията - по това време догодина.

# 2
  • София
  • Мнения: 38 824
5 клас в нпмг не бях чувала. Да питам любимия ми въпрос - за транспорт мислили ли сте? Защото Младост - НПМГ си е предизвикателство сутрин рано дори за 15 г, пък какво остава за 12 г дете.
Добри математически паралелки в 5 клас има и на други места. Всичко зависи от учителя.

# 3
  • Мнения: 3 214
Местоположението на това училище никак не е за подценяване. Аз навремето ходих да подавам документи в НПМГ за след 7 клас, когато класирането беше самостоятелно - резервен вариант.  
Като видях къде е и какви са опциите за придвижване, го отписах на мига. Яд ме беше, че не са излезли резултатите по БЕЛ и МАТ, та се разкарвах до там. Представих си първа смяна зимата... Ама ги подадох Grinning

По принцип НПМГ си е класика. Но пък учителите нямат опит с 5-7 клас. Това никак не е за подценяване. Малко е академично обучението там, предвид обвързаността му със СУ.

# 4
  • София
  • Мнения: 2 849
Аз бих избрала според местоположението. Все пак става дума за малко дете!

Личното ми мнение за 125-то е много добро и го препоръчвам.

# 5
  • София
  • Мнения: 7 076

По принцип НПМГ си е класика. Но пък учителите нямат опит с 5-7 клас. Това никак не е за подценяване. Малко е академично обучението там, предвид обвързаността му със СУ.

Това не е вярно!

# 6
  • София
  • Мнения: 8 292
Стигането от метрото или от спирката на 43 бл. до 125 не е по-добро/приятно от тези около НПМГ.
Училището няма опит с малки деца, но някои учителите там имат - работили са в ОУ или са водили курсове малки децa.

# 7
  • Мнения: 3 214
Стигането от метрото или от спирката на 43 бл. до 125 не е по-добро/приятно от тези около НПМГ....
Това от опит ли?
Защото моите деца са учили в 125-то и твърдя, че база за сравнение на местоположението няма.
В тази връзка, ако аз избирам къде да учи детето ми, НПМГ даже няма да го обмислям.
Колкото до опита на учителите, само ще попитам: От кога в НПМГ обучават ученици 5-7 клас?
Не питам кой (учител) къде бил и от къде дошъл.
Аз мнение за качеството на учителите не съм давала, за протокола - положително ми е мнението за обучението в гимназиален курс.

# 8
  • София
  • Мнения: 2 849
Е сравняването на местоположението зависи от отправната точка.

Що се отнася до пътя от спирката на рейса или метрото до 125-то, не виждам проблем. Особено пък спирката на рейсовете си е до самото училище - вижда се от там.

# 9
  • Мнения: 33
Детето ще пътува от Дървеница, като локация 125то е по - близо. По - скоро кое би предложило по - качествено образование ми е дилемата. И в двата случая имам предвид математическите паралелки.

# 10
  • София
  • Мнения: 38 824
Защо не погледнете 8 соу като опция?

# 11
  • Мнения: 3 214
Е как да ти кажат къде образованието е по-качествено, като няма 5-7 клас, учили в НПМГ.
125-то има слаба гимназия, защото има много силна прогимназия.
НПМГ има силна гимназия и няма данни за прогимназия.

# 12
  • Мнения: 8 306
Детето ми учи в ПЧМГ.  Беше приет и в СМГ. За съжаление по това време НПМГ нямаха паралелки иначе най-вероятно щяхме да се на кръстопът.
СМГ никога не ни е привличало, твърде голямо училище за нашето дете. Което е  нито послушно, нито старателно. В НПМГ откриват 2 паралелки което е едно доста бутиково обучение на този етап. Достатъчно малък випуск за да му обърнат подобаващо внимание и в същото време достатъчно голям за да се чувстват децата комфортно. Убедена съм, че НПМГ ще направят всичко необходимо да дадат на децата достатъчно знания и умения.
За мен самата обстановка в една утвърдена гимназия като СМГ, ПЧМГ и НПМГ е доста по-различна и за мен доста по-добра от тази в кварталното училище пък било то и 125.

# 13
  • София
  • Мнения: 2 849
Мисля, че качеството на математическите прогимназиални паралелки на 125-то не може да се подлага на съмнение. Според мен са сравними до голяма степен със СМГ или поне се доближават.

Ако аз трябваше да избирам, водещо би било удобното местоположение спрямо местоживеенето ми.

Последна редакция: ср, 30 юни 2021, 14:54 от Клер

# 14
  • Мнения: 8 306
Мисля, че качеството на математическите прогимназиални паралелки на 125-то не може да се подлага на съмнение. Според мен са сравними до голяма степен със СМГ или поне се доближават.

Ако аз трябваше да избирам, водещо би било удобното местоположение спрямо местоживеенето ми.
И кои са преподавателите предлагащи това качество?
Какви се средните резултати по НВО в седми клас в училището?
Тези качествени ученици къде продължават после?

Сериозно питам, защото живеем сравнително близо до 125, но то никога не е било в полезрението ни Simple Smile

# 15
  • София
  • Мнения: 2 849
Ами кои са преподавателите - Димитров, Чипева и не си спомням още кои. От ученици знам, че Димитров е бог. Моите деца не са били в такива паралелки, а в обикновени.

Математическите отбори на 125-то печелят международни състезания и често имат по-високи резултати от СМГ или поне сравними. Няма отделна класация за бала, който на НВО постигат математическите паралелки и, тъй като в останалите паралелки са всякакви деца от квартала, не може да се направи сравнение с бала на СМГ, например, в което учат само подбрани деца. Знам, че има деца с призови места на олимпиади по математика и природни науки и въобще училището е с много добър имидж в прогимназиален етап.

Интересното е, че някои от възпитаниците на математическите паралелки предпочитат да си останат в училището и след 7 клас и затова се получава много голяма ножица в бала. Напр. гледам, че миналата година детето, прието в 125-то в математическа паралелка с най-висок бал е било 482, а с най-нисък 181. Това обяснява и защо едни са доволни, едни - не. От познати знам, че темпото се задава от силните деца, така че другите може и да не се чувстват добре в училището.

Иначе училището, каквото и да е то, не осигурява бал. Детето само си го изкарва след 7 клас. Моите дъщери бяха в нормални паралелки. Голямата влезе в Първа АЕГ без проблем на първо класиране. Малката сега кандидаства и има бал за навсякъде.

И още нещо. Мога да кажа, че при оформянето на годишните оценки за 7-ми клас всички учители дадоха от себе си и не ощетиха децата. Това наистина им прави чест.

Последна редакция: ср, 30 юни 2021, 15:19 от Клер

# 16
  • Мнения: 8 306
И аз знам за Димитров, но той е един. Ако утре да не дава господ си счупи крак, какво правим?
За мен в паралелки с подбор трябва да има алтернатива.

Колкото до състезания или олимпиади при всяка следваща учебна година децата стават все по-малко на брои. И реално това са две -три- четири деца. Ако детето за което се колебаят родителите е такова е хубаво да проучат нещата. Ако е масовото дете, като моето е важно не само преподавателя по мат а и всички останали.

Наистина остават деца в гимназията, но те са едно две. И те са състезатели - готвещи се много по-старателно. Останалите са доста далеч по математика.

# 17
  • София
  • Мнения: 2 849
Hope for Two, не съм рекламно лице на училището и уважавам всякакво мнение. Разликата между моето и твоето, обаче е, че аз имам лични наблюдения от 2-те си деца и училището, а ти от това, което си чула за училището.

По принцип темата беше за математическите паралелки, затова съм писала основно за тях и за преподаването по математика. По другите предмети какво да кажа - има по-добри и не толкова добри учители. Но мога да кажа това и за Първа АЕГ, например. И понеже по обясними причини в момента чета темите за елитните училища в София, явно навсякъде е така.

Говорят се какви ли не неща. Чувала съм слухове, че нарочно в 125-то пишат ниски оценки, че децата да остават там след 7 клас и много подобни глупости. Всеки да вярва на каквото иска.

Но истината е една - няма универсално училище, в което всяко дете да се чувства по един и същ начин. За моите деца 125-то е било добро, за нечии други може да е ужасно.

# 18
  • Мнения: 3 214
Hope for two, много си категорична за 125 СУ. Децата ти учили ли са там? Аз освен опит, имам пред погледа си дете, което в момента учи в математическата паралелка и пътува от другия край на София. Ами без забележки е.  
125 СУ е добро за амбициозни и можещи деца, чиито родители не могат или не смятат за нужно да плащат грешни пари за 5-7 клас в ПЧМГ.  
Всъщност и аз мога да напиша какво ЕЖК за ПЧМГ. Дори на тази жена синът й завърши там, племенницата й учи там, та си скубят косите, т.е. няма да е недостоверно. Но не е нужно.
Важно в тази тема е дали може ЕЖК за обучението като цяло в математическата паралелка 5-7 клас в НПМГ.

# 19
  • София
  • Мнения: 3 293
Клер, ти може да си чувала само, а аз познават деца, които напуснаха два месеца преди матурите 125то заради учителка в математическата паралелка (Мадлен някоя, не помня вече)., написала им слаби оценки  После влязоха в ТОП 10 училища. Половин клас деца, не едно-две.

# 20
  • София
  • Мнения: 2 849
В интерес на истината и аз съм чувала противоречиви отзиви за същата учителка. Несъмнено е добра математичка, но според някои не е добър педагог. Но съм чувала и отлични отзиви. Абе, както казах, не може едно училище за всички да е еднакво добро или лошо.

Както вече писах, моите не са математички. Мога с ръка на сърцето да кажа, че в края на 7-ми клас учителите даваха на децата от себе си, за да имат добри оценки. Е, при голямата имаше една гадинка по биология, която й остави несправедливо 5, но това така или иначе не влизаше в балообразуването. Сега при малката нямам забележки към никого - за щастие се падна при друга биоложка.

# 21
  • Мнения: 8 306
Hope for two, много си категорична за 125 СУ. Децата ти учили ли са там? Аз освен опит, имам пред погледа си дете, което в момента учи в математическата паралелка и пътува от другия край на София. Ами без забележки е.  
125 СУ е добро за амбициозни и можещи деца, чиито родители не могат или не смятат за нужно да плащат грешни пари за 5-7 клас в ПЧМГ.  
Всъщност и аз мога да напиша какво ЕЖК за ПЧМГ. Дори на тази жена синът й завърши там, племенницата й учи там, та си скубят косите, т.е. няма да е недостоверно. Но не е нужно.
Важно в тази тема е дали може ЕЖК за обучението като цяло в математическата паралелка 5-7 клас в НПМГ.
За кое съм категорична?
Изказвам мнение и задавам въпроси, само и единствено минала по този път.
Явно за вас гроздето е кисело...но в този живот безплатно няма.

# 22
  • Мнения: 3 214
Smiley Smile Smile
Ти моето грозде не можеш да го зърнеш, камо ли да се опиташ да го стигнеш. И не съм плащала за него.
Grinning Grinning Grinning
Благодаря за искрения смях!

# 23
  • София
  • Мнения: 8 292
Стигането от метрото или от спирката на 43 бл. до 125 не е по-добро/приятно от тези около НПМГ....
Това от опит ли?
Защото моите деца са учили в 125-то и твърдя, че база за сравнение на местоположението няма.
В тази връзка, ако аз избирам къде да учи детето ми, НПМГ даже няма да го обмислям.
Колкото до опита на учителите, само ще попитам: От кога в НПМГ обучават ученици 5-7 клас?
Не питам кой (учител) къде бил и от къде дошъл.
Аз мнение за качеството на учителите не съм давала, за протокола - положително ми е мнението за обучението в гимназиален курс.
От опит с двете.

# 24
  • София
  • Мнения: 2 849
Честно, това с пътя от спирките до училището не го разбрах. Нещо неприятно се е случило ли?

# 25
  • Мнения: 11 792
Детето ще пътува от Дървеница, като локация 125то е по - близо. По - скоро кое би предложило по - качествено образование ми е дилемата. И в двата случая имам предвид математическите паралелки.
То зависи и в коя част на Дървеница сте. Ако сте близо спирка на автобус 88, значи лесно ще се пътува до НПМГ.

# 26
  • София
  • Мнения: 2 849
Току-що ми попадна статистика за резултатите от НВО в 7-ми клас за 125. Според мен са блестящи!

Български език и литература:
 брой явили се ученици: 202;
среден брой точки: 78,66 при максимални 100,
С над 90 точки – 41 ученика.   

Математика:
 брой явили се ученици: 202;
среден брой точки: 69,18 при максимални 100
 С над 90 точки – 44 ученика,
с максимален брой точки – 5 ученика.

Източник: http://www.danybon.com/obrazovanie/info-rezultati-izpiti-7-class-sofia/

Резултатите са далече над средните за София. Да не говорим за страната.

# 27
  • София
  • Мнения: 3 293
При положение, че има математически паралелки, не е толкова странно.
Все пак децата са приемани с изпит.

# 28
  • София
  • Мнения: 2 849
Ами то всяко постижение има причина. Със сигурност ако статистиката беше само за математическите паралелки, резултатите щяха да са много по-високи. Освен това темата по принцип е за математическите паралелки.

Но, както знаете, моето дете не е в математическа и пак е с блестящ резултат.

# 29
  • София
  • Мнения: 38 824
Няма какво да си кривим душата, 125то е най-доброто в Младост и Дружба за прогимназия, че и за гимназия.
/Моите деца учат в други училища в Младост/.

# 30
  • София
  • Мнения: 2 849
Според мен 125-то е едно от най-добрите основни училища в София въобще. И го препоръчвам искрено!

# 31
  • София
  • Мнения: 38 824
Аз не смея да се изказвам за цяла София.
Но съм учила деца от 125то от 5 до 7 клас, смесени с други деца. За езикова школа говоря. Ами тези от 125 бяха като ракети!
Така че - ако детето е амбициозно, със заложби в математиката - бих препоръчала.

# 32
  • София
  • Мнения: 4 063
С две деца, завършили въпросните математически паралелки, смело мога да твърдя, че 125-о е едно от най-добрите училища в София.
  Преди години в 4-и клас големият беше приет и в СМГ, и в ПЧМГ. Не е имало никакво колебание къде да учи, просто обичаше да се явява по състезания. ( Не ми е кисело гроздето никак! Grinning ) Малкият не е математик изобщо, но успя да се класира за паралелката и остана в нея. След 7-и клас големият имаше бал за всички гимназии, но избра АК. Още ме е яд, че не остана в гимназията на 125-о, честно! Малкият и той отива в АК, и той има много висок бал, но за него съм много доволна от избора, защото смятам, че ще ще му пасне перфектно. Подготовка за АК не са имали и двамата никаква, каквото са ги научили в училище.
  За деца, които са добри по математика, любознателни са и "им се учи", 125-то е отличен избор за прогимназия. За гимназия също, при изявено влечение към математика, физика, биология. С децата се работи много, не само по учебния материал.
  И да, определено закръглиха оценките нагоре, независимо от всичките слухове из нета. Wink

# 33
  • София
  • Мнения: 1 740
Моето дете завърши тази година математическа паралелка в 125. Доволна съм от всички учители с изключение на математиката. Едната паралелка се води от Чипева. Там децата са добре. Преподава се материала, развиват се добре. Другата паралелка се води от Мадлен. Всички деца са с бал над 90 точки по математика. Нооо, тези резултати са смея да кажа въпреки преподавателката. Децата бяха стресирани, случвало се е момчета 7ми клас да плачат и да треперят след час с нея. Ми не, не е добър психолог. Затрупваха се с огромни домашни, които често бях писане на стихове или превод на книга от английски, особено в 7ми клас ни идваха повече тези странични занимания. В редките случаи, когато домашното се отнасяше за учебния материал, не се върна нито един отговор, дали е решено вярно или не това домашно, има ли пропуски, какво трябва да се отработи. Нито веднъж не обърна внимание, че децата на състезание решаваха трудните задачи, състезателните, а не успяваха да решат просто уравнение с модул, защото няма кой да им го покаже. Димитров е добър преподавател, но им преподаваше само в час за допълнителна математетика и не можеше да компенсира ненаученото, Доколкото схванах, ще се пенсионира. Въпрос на късмет е в коя паралелка ще попадне детето и дали ще изтегли късата клечна.
На всички останали учители свалям шапка с благодарност, особено на Чергарска, Милошев и двете Люцканови и да не забравя някого, че са доста учителите на които може да се благодари от сърце.

# 34
  • София
  • Мнения: 2 849
Чипева е разкошна. Тя преподаваше и на моето дете, което беше в обикновена паралелка. Но подочух, че ще се пенсионира.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 740
Клер, точно затова няколко пъти ти се противопоставях в седмокласната тема, защото детето ти е в обикновенна паралелка и идея нямаш какво препоръчваш за математическата.

# 36
  • София
  • Мнения: 943
Моето дете завърши тази година една от математическите паралелки. Класен ръководител и преподавател по математика ни беше Чипева. Колко хубаво, че не изтеглихме "късата клечка" Мадлен Христова. Може да е голям математик (това някой компетенте може да каже), но не е педагог. Относно статистките - тази година има 5 резултата от по 100 точки по математика в 125-то. 4 от тях бяха в нашия клас, имаме и 2 резултата от 99.5 точки.

# 37
  • София
  • Мнения: 2 849
Моята дъщеря също е възпитаничка на Чипева и, макар и от нормална паралелка, има 96 т. по мат. За съжаление, обаче, тя ще се пенсионира, доколкото знам.

# 38
  • Мнения: 3
Здравейте , 

Избор при нас ще е 125 то математическа паралелка.
Ние кога ще може да разберем кой учител по математика ще поеме паралелката ?
Към родителите извели вече  5-7 клас от тази паралелка може ли да споделите впечатление, мнение , ако може и за М. Христова също.

# 39
  • Мнения: 2 710
Имате ли някаква информация за паралелката с математика в гимназиален курс?

# 40
  • София
  • Мнения: 2 849
Имате ли някаква информазия за паралелката с математика в гимназиален курс?

Познавам доволни родители.

# 41
  • Мнения: 5 234
Ако Димитров и Чипева се пенсионират, то кой ще остане от математиците преподаватели?
Доста от добрите преподаватели по мат. за съжаление напуснаха.
Има и някои неособено приятни преподаватели, напр. по география, немски, английски. Иначе безспорно откъм организация училището е много добро.
За НПМГ нямам представа - чета прекрасни отзиви, кофти локация, но може и да си заслужава.

# 42
  • София
  • Мнения: 2 849
Михайловна по география е ок. Моето дете много харесваше и Люцканова по английски.

# 43
  • София
  • Мнения: 8 292
И кое е кофти в локацията на НПМГ?!
Че и мол си имат децата за разходка Joy

# 44
  • Мнения: 5 234
Имах предвид кофти от моята камбанария - Младост. Иначе за който е близо - супер!

# 45
  • София
  • Мнения: 2 849
Все пак говорим за деца от 5 до 7 клас. Не бих била спокойна, ако моето дете трябваше да пътува на тази възраст дълго до училище.

Даже и сега, в гимназията, не бих причинила това на дете, освен ако е супер мотивирано да попадне в точно определено уникално училище. Но моите не са такива.

# 46
  • Мнения: 11 792
За мен никаква локация не би била пречка пред това детето ми да попадне в добро училище. Едното от моите още в 4 клас сменяше два транспорта. Въпрос на организация. В големия град няма как училището да ни е пред прага.

# 47
  • София
  • Мнения: 8 292
1/2 от класа на дъщеря ми прекосяваше града, за да стигне до училище - деца от Люлин, зоните, Младост, Овча купел , пътуващи със "селските" автобуси.
Младост има не лош транспорт до НПМГ - 88 + и/или метро.

# 48
  • София
  • Мнения: 2 849
Ами явно аз много ги жаля моите.Laughing

Но 125-то си е добро училище и ако си му в района, за мен е неоправдано пътуването до НПМГ. За прогимназията говоря.

Последна редакция: пт, 09 юли 2021, 16:32 от Клер

Общи условия

Активация на акаунт