Седмокласници 2020/2021 - Първа изпитна седмична тема - (14.06 - 20.06)

  • 90 296
  • 2 002
  •   1
Отговори
# 1 845
  • Мнения: X
И в десетокласната тема четох за подобни твърдения на учители и не преставам да се изненадвам, че са склонни да нарушат наредба, утвърдена със заповед на министъра. Дали могат да отговорят на какво основание ще преобразуват точките в оценки, при положение, че в Наредба 11 изрично е записано, че това не се прави. Каква скала ще използват и кой точно я е утвърдил, като вземем предвид предходното изречение. Каква оценка ще впишат при положение, че ученик по някаква причина не се е явил на НВО.

# 1 846
  • София
  • Мнения: 1 740
Еми като не знае какво иска ... ужас просто

# 1 847
  • София
  • Мнения: 18 199
+1 за написаното от Дидева, според разказаното ми вчера в ТОХ, не му знам сега актуалното название, ще трансформират  в оценки резултатите от десетокласното НВО, даже родителите са информирани.. Rage И затова се бавят с оформянето..Как някой не ги е погнал, не знам.

# 1 848
  • Мнения: 7 470
На последната РС учителките по БЕЛ и математика казаха, че ще ги оформят след като излязат резултатите от НВО, защото точките ще ги приравняват на оценки и ще ги пишат като текущи.

               Това "оформяне" се появи миналата година и явно много от учителите решиха да го ползват.Смятам,че е абсолютно неправилно.Децата на НВО са в напрежение,а за някои и стрес,всичко се случва и има издънки - можещи и знаещи деца допускат грешки и получават по-малко точки,съществува и обратното.Годишната оценка показва постигнатото ниво през учебната година и  резултата от НВО трябва само да се запише без да оказва влияние върху нея.Преди няколко години водих една математичка при директора по този повод.От 22 6-ци в класа,на НВО - 7.При това 3 от децата с 6-ци имаха при нея 4-ки,само 1 - 6-ца и останалите 5-ци.На въпроса ми защо от 22 6-ци само един я защитава,госпожата ми обясни,че била "по-взискателна"  и за това била поставила по-ниски оценки.Спорът ни завърши с....оплаквания и от други родители и ....пенсиониране.

# 1 849
  • София
  • Мнения: 2 478
450, споделям отзив на близко момче, което завърши 91 НЕГ миналата година, чиято цел беше немски университет и от година вече е студент в Германия.
Без забележки по отношение на езика. Всичко е било на ниво, езикът е усвоен.
За всичко останало обаче е ходил на уроци. И започвайки в Германия се оказало, че е назад от другите по физика и математика. Той учи инженерна специалност, тоест явно там гимназиалната подготовка е по-различна по някакъв начин. Или другите са знаели, че искат такава специалност и още в гимназиален етап са се ориентирали в специални училища, той не знае точно. Но е факт, че преподавателите често казвали, това сте го учили в училище, а той не бил и чувал. Момчето е много умно, амбициозно, а и с допълнителни частни уроци през гимназиалния етап, със сигурност незнанието му не е от неглижиране на уроци.
Това го пиша и във връзка с хорариумите и профилиращите предмети след 10-ти клас. Може би в подобни казуси ще се изразява по-натам изборът на такива предмети.

# 1 850
  • на пистата
  • Мнения: 5 876
Това намерих като таблица за преобразуване.Ако наистина им пишат оценките от НВО като гадишни ще е много глупаво.От долу са оценките на детето ми през годината,ако вземат точки от нво това означава,че по бел ще има 4 за годината,което е тъпо 😒детето ми ще е много разочяровано,цяла година се труди и на края...Той сам знае,че няма знания за 6 по бел,но не и за 4 не е.
Скрит текст:
Скрит текст:

# 1 851
  • у дома...
  • Мнения: 3 100
Ако се вярва на медиите, с 350 са повече седмокласниците в сравнение с миналата.
Към бройката добавете още около 600 - 650 деца, които ще кандидатстват в софийските училища от други области.

# 1 852
  • София
  • Мнения: 62 595
Не се оставяйте така да баламосват децата. Ако поне един родител се обади на учителя и пита "така и така, какво става с оценките от НВО", тогава учителят или ще трябва да излъже, или да каже истината.

# 1 853
  • Мнения: X
Таблици в нета, колкото искаш. Всички датират от времето, когато точките се преобразуваха в оценки и оценката от първи модул се вписваше като текуща. Вече не е така.

# 1 854
  • София
  • Мнения: 18 199
Илит,
Скрит текст:
това не е съвсем така.. Имам опит с 3 собствени, а не приятелски деца в НЕГ -  и трите следващи/следвали в Германия. Едното даже завърши. Зависи какъв профил е бил младежът. Единственото неучено по математика за университета и разминаващо се с немската  система по СТАРАТА програма е диференциално и интегрално смятане. По новата сигурно ще бъдат застъпени в 12 клас, понеже поне в 11 ги няма. Всичко друго е учено - комплексни числа, граници, производни и т.н.. Даже го има и обратното, немците учат много малко тригонометрия примерно.. А две от трите ми деца все пак следват/следваха специалности с адски много мат. Едната направо математика си следва.  Отделно немските университети на старта, именно с цел изравняване, провеждат така наречените репетиториуми,  около десетдневни интензивни опреснителни  курсове за минаване на  материал, нужен за 1 семестър. Виж, за физиката съм съгласна,  учителят като знания и умения е супер, но се занимава задълбочено с онези, които имат интерес към предмета, извежда ги даже до челни класирания на състезания и олимпиади.  Другите обаче имат неподплатени шестици. И като им потрябва физиката, както стана с девойката ми следваща медицина, оле-мале.. Но с яко сядане на д-то нещата се оправят.

Последна редакция: нд, 20 юни 2021, 10:22 от пенсионирана русалка

# 1 855
  • София
  • Мнения: 2 478
Русалка,
Скрит текст:
може заради неговата специалност да е, не знам. А и семейството като цяло има високи изисквания към живота. Simple Smile Та може и от това да е такова мнението им. Simple Smile Както казах, той учи нещо инженерно, автомобилно, та предполагам физиката е силно застъпена, особено в част механика.
Просто ми хрумна, че ей такива неща може да имат отношение към избора на профилиращи предмети, защото продължава на практика да ми е неясно почти всичко, свързано с тях.

# 1 856
  • София
  • Мнения: 18 199
Всякакви отзиви, моите или на родителите на това дете, или на трети, независимо с какви изисквания са към образованието и живота,  са всъщност абсолютно нерелевантни по отношение на подготовката по тези предмети. Касаят деца, завършили по старата система. Сега нещата са различни, дори и ако става дума за същия като предмет профил математика. Simple Smile

# 1 857
  • София
  • Мнения: 2 478
Да, май е така. С изключение на отзива за езика. Там май няма две мнения, че нивото е високо. Simple Smile

# 1 858
  • София
  • Мнения: 18 199
Да, май е така. С изключение на отзива за езика. Там май няма две мнения, че нивото е високо. Simple Smile
Има, има, въпрос на късмет...както по отношение на бг преподавателите, така и за немците. Едни работят съвестно, други си клатят краката.

# 1 859
  • Мнения: 13 959
Не се оставяйте така да баламосват децата. Ако поне един родител се обади на учителя и пита "така и така, какво става с оценките от НВО", тогава учителят или ще трябва да излъже, или да каже истината.
Да ама после горко на това дете...
На нашата учителка, абе и на двете направо, нво ще им е ориентир. Вие го гледате ситуацията  от лошата страна но аз казвам че има и хубава. Има деца к(лично познавам случаи) които редовно са ощетявани от учителите си по една или друга причина. НВО е един сравнително обективен критерий. Друг е въпросът че тук вече може да се играе обратно и да се каже че НВО-то не е причина оценката да бъде повишена.

Последна редакция: нд, 20 юни 2021, 10:41 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт