100-те Национални туристически обекта – 6-а тема

• София
Здравейте! В сряда бях до Панагюрище по работа. Успях в последствие да ида до историческия музей и да видя златното съкровище! Уникално преживяване Simple Smile Хубавото в случая е възможността с един билет да се обиколят всички музеи в града! Препоръчвам! Bowtie

Здравейте! Да повдигна темата, защото ми е любима, а и вече навлизаме в сезоните, когато ще обикаляме повечко надявам се Simple Smile
Днес посетихме националната художествена галерия. Съчетахме с това, че до 10.03. там е изложена ,,Квантова Симфония" - арт инсталация, която ни представя света на квантовата физика през холографски технологии и музика. Беше впечатляващо и интересно. Следващите печати съм замислила да са отново софийски - места, които съм посещавала преди, но не съм имала книжка - военно историческият музей и природонаучният музей, а през пролетта се надявам да пообиколим повече и извън София. Simple Smile

• София
Добро утро! Военно историческия музей всяка последна сряда от месеца е с вход свободен...Музеят Земята и хората е всеки последен понеделник от месеца. Споделям таз информация,щото 22лв. за вход за музей ми се вижда много...

Другата събота и неделя сме на Узана и пътьом през музея на Хумора и сатирата в Габрово.
Много ме е яд, че през зимата много обекти не работят изобщо или работят само в делничните дни. Аз, пък, точно в зимните месеци имам повече свободно време за разхождане.

Посетете и интерактивния музей на индустрията в Габрово. Ако сте с деца и за тях ще бъде интересен.

Karen Clark билетите са скъпи, но все пак музеите трябва да могат да се издържат. И ние ходим в софийските.

Ще го видя, дано работи в събота и неделя. Останалите обекти в Габрово, които гледах (изключение за Дома на хумора и сатирата) не работят.

Днес сме във Видин и на крепостта Баба Вида входът е свободен заради празника.

• Габрово (троянка омъжена за габровец)
Музеят на хумора и сатирата, работи почините дни, също и интерактивният музей. Музеят на образованието, дори да работи сега е в ремонт, наближава кръгла годишнина. И Регионалният исторически музей е в ремонт, вече 2-3години, част от експозицията е в Дечковата къща. Но може да се отбиете в Боженци, Етъра (макар да е коренна посока от Узана) Също село Иглика, но спирате колата в началото на селото и после пеш.
А по път към Узана или навръщане задължително се отбийте в ресторат Пъстървата в кв.Радецки, задължително с резервация.

• shumen
Ние днес се върнахме от Хасково и Хасковските минерални бани.Разгледахме Узунджовската църква и на Дева Мария и много ни хареса.В Хасковските минерални бани разгледахме крепоста и там също много ни хареса.

Да дам отчет и аз.
Събота - Узана. За пръв път бях там. Нощувахме в х. Партизанска песен. Отидохме пеша по асфалта от хижата до географския център на България. Малко занемарена ми се стори местността. Хижата беше хубава и стана страшен купон вечерта.
Неделя - Минахме през х. Балканци за печата. Снимахме се на панорамната площадка. Имаше дъга. След това отидохме на Боженци. Там много ни хареса. Екскурзоводката беше невероятно добра и не усетихме кога мина единия час обиколка. Разходихме се и самостоятелно и хапнахме боб в гърне. Страхотен вкус.
На връщане се отбихме в Преображенския манастир. Заболя ме сърцето. Сградата на входа е частично паднала, църквата беше затворена, жив човек не се показа. Един прозорец в по-ниската сграда светеше, а ние и още 2-3 коли посетители се почуствахме като натрапници. Не можахме дори една свещичка да запалим. Мъчно ми стана. Синодът няма ли възможност да помогне...

Преображенският манастир се руши прогресивно, а е силно енергийно място с красиви стенописи !

Предната седмица посетихме следните обекти :
1. Планетариум Смолян - предишното ни посещение беше преди 10 години, сградата и пространството пред нея са обновени, като са запазени декоративни емблематични елементи; филма за планетите много добре разказва за всяка от тях - с удоволствие пак бих го изгледала; във фоайето има забавна куцанка с планетите за малчуганите, възможност за закупуване на дървени пъзели и макети на ракети.
2. Пешера "Ухловица" - пътят от паркинга до пещерата е с голяма денивелация/ ние го взехме за 30мин., но беше много натоварващо - оставете си поне 45 мин. , особено в дъжд и сняг/, стръмна пътека и много стълби. Самата пещера е с обратна денивелация/ т.е. слизате пак на нивото на паркинга/, но всяка форма си заслужава - езера, водопад и най-вече все още спящите или полусъбудените прилепчета. Беседата е интересна и забавна.
3. Кристална зала гр.Мадан - красива и богата, в интерес на истината в открития рудник-музей "Сполука" случихме на любезна дама - уредник, където научихме много за историята на минното дело в града. Музеите нямат такси, на дарения са.
Препоръчвам горещо !

• София
Не знам дали темата е само за 100-те национални обекта или за всички забележителности, но да се включа и аз. Grinning
В началото на март пътувахме до Луковит и бях много впечатлена от езерцето и парка в града - голяма красота.
Видяхме също "Слончето" и скалната арка, известна още като "Дупката", в близост до с. Ъглен. Добре, че бяха местни да ни упътят даже дойдоха с нас. Grinning
На връщане минахме за кой ли път през "Проходна".
Като цяло много пътуваме из България и сме видели голяма част от забележителностите, но винаги има какво още. Та ще ми е много интересно да ви чета. Печати не събираме, само спомени и сувенирчета. Grinning
Следващото ни пътуване в България е планирано за Боровец, но там ще сме по-скоро на почивка за един уикенд да отпразнуваме рождения ден на сина ми.