Водомери и топломери с дистанционно отчитане

  • 15 770
  • 187
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 5 234
24 лв. на водомер:
https://www.aquabuilding.com/services.php?page=2

20 лв. на водомер:
http://tesa.hydroplast.net/metrologichna%20proverka.php


Въпросът е това топлият да е с дистанционно не е ли от 2026 г.?

# 106
  • Мнения: 1
След като е задължително , защо се монтират и към днешна дата водомери които нямат радиомодул, (но са с възможност за допълнително монтиране на такъв) от фирмите оторизирани да  ги пломбират и узаконяват, вкл. и Софийска вода . За да има смисъл от това не трябва ли всички от входа да са със със едни и същи модули за дистанционно отчитане и да има същия и на общия водомер.Тази промяна влиза в сила от 2027г., Защо да плащам предварително за такъв водомер и да плащам такси за пренос на данни, ако при влизането в сила на промените трябва да сменим всички във входа. Не е ли по добре при наложителна подмяна към момента да се поставят водомери които са с възможност за допълнителен монтаж на модул за дистанционно отчитане, съобразен с топл.счетоводител ( Техем примерно)

# 107
  • Мнения: 2 128
Silver gull, от тогава е, но до тогава при подмяна на всеки изтекъл метрологична проверка топъл водомер, задължително се подменя с такъв с дистанционно отчитане.

тритри, никой не събира такси за дистанционно отчитане, без да има скрючен договор с дружеството.
Но искат да се изчистят постепенно уредите от такива без модули. Краен срок има, защото после се очаква, който не е сменил, дори да му е в срок уреда да го подмени.

# 108
  • Мнения: 5 234
Ами щом не е задължително сега, според мен е напълно излишно. Моите водомери са на 10 г. и са работещи, все пак не са 50-60 годишни. А до 2027 г. може и нови технологии да излязат.

Благодаря за информацията в темата!

# 109
  • Мнения: 9 900
Изискването за водомер за топла вода с дистанционно отчитане вече е в сила, от март 2021 г.
Закон за енергетиката, чл. 140(7) (Нова - ДВ, бр. 21 от 2021 г., в сила от 12.03.2021 г.) При монтиране на нови средства по ал. 1 (топломери, разпределители и водомери) същите са с дистанционно отчитане.

# 110
  • Мнения: 13 800
Не си представям как могат да накарат хората да платят по 200-300 лв. за едни водомери! Ами тези с по 2 бани! На тях по една минимална заплата ще им трябва, за да отговорят на новите изисквания! Абсурд! Докато са такива цените на ВИК, нищо няма да стане. Това е като с картотекирането/паспортизацията на имотите. Плашеха ни, плашеха ни, накрая го отмениха!
А иначе какво пречи да се монтират дистанционни за топлата вода от топл.дружества и те да си ги отчитат дист., а ВиК да ги отчита по старому с посещение на инкасатор.
Не, че от 2години ни е посетила нашата! Че и преди толкова идваше 🙂

# 111
  • Мнения: 2 762
Да, ние сме с два водомера за топла вода и два за студена, от сега ме боли сърцето колко пари ще дам за нови водомери. Нашите също са на 11 год.

# 112
  • Мнения: 5 234
Благодаря, man_darin_ka. Аз го тълкувам, че е само, ако се монтират нови.
Ако си тествам старите, не би трябвало да съм в нарушение.

# 113
  • Мнения: 9 900
Пробвай се, но няма гаранция, за топлия водомер става дума. Добре е да се обадиш и да питаш по телефона топлинния ти счетоводител - например, как се засичат/отчитат показанията преди свалянето и след монтажа, защото така или иначе трябва да ти го пломбират след монтажа. Да не ти начислят максимално потребление като за липса на водомер/манипулиран водомер/манипулирана пломба - по спомен, по 4 кубика на човек на месец за топлата вода. Та със Софийска вода не е такъв проблем, с Топлофикация е по-голям. Груб пример - 1 кубик топла вода (сметката за парно и топла вода) е по 12-15 лв., 4 кубика - 48-60 лв. на човек, по 12 месеца - ти смятай.

# 114
  • Мнения: 2 762
От опит със сваляне на апартаментен топломер за проверка- лабораторията която извършва проверката записва в протокола, който ви дава с началното и крайното показание. Вие давате оригинала/ копие на Топлофикация/ ВиК и те вече имат показанията.

# 115
  • Мнения: 5 234
Да, добра идея е и топлинния счет. да го питам дали го бърка процедурата по теста.

# 116
  • Мнения: 9 900
От опит със сваляне на апартаментен топломер за проверка- лабораторията която извършва проверката записва в протокола, който ви дава с началното и крайното показание. Вие давате оригинала/ копие на Топлофикация/ ВиК и те вече имат показанията.

Това може да се случи, ако съответната Топлофикация е и топлинният ви счетоводител. Ако имате топлинен счетоводител, който не съответната Топлофикация, за мен е по-сигурно да се звънне на топлинния счетоводител. Защото всеки счетоводител си има правила - нищо че нормативната уредба е една и съща. Трудно е да се пребориш с топлинен счетоводител.

# 117
  • Мнения: 2 128
Ако е коректен и спази закона, ТС би трябвало да откаже да постави/приеме/отчита водомер, който е без дистанционен модул за отчитане или да премине към начисляване на служебни кубици топла вода. При повреден/неизряден водомер за повече от 90 дни се начисляват по 140 л. на денонощие на потребител или малко над 4 кубика, както е посочила и Мандаринка.

# 118
  • Мнения: 9 900
Не че водомерът с дистанционно отчитане ще отчита нещо различно от обикновения.

# 119
  • Варна
  • Мнения: 817
Здравейте. Имам нужда от съвет. Става въпрос за  общ водомер собственост на ВИК във Варна. На родителите ми смениха водомера на къщата преди година - води се общ, те не са плащали за него. Сложиха водомер с дистанционно отчитане. Всеки месец си плащаха водата, по 7 - 10  кубика някъде. И в един момент инкасаторката им поиска снимка на водомера. И се оказа, че имат още 110куб.м. вода. През цялото време водомера не е отчитан, а те си мислят , че са плащали това което са консумирали. Дистанционното отчитане на водомера не работи. И никой не е забелязал. Те може и да са изразходвали тази вода през лятото ( имат и сондаж, но миналото лято имаха проблеми с него ), но факт е че не е отчитано коректно. И сега им казава, че  те трябва да платят  за   проверка на водомера ( най вероятно ще го изкарат работещ ) или да си платят консумацията и да им  сложат нов водомер. Два пъти ходиха служители на ВИК  - водомера не отчита дистанционно. Съседите им са с такъв водомер и там се отчита коректно. Инкасаторката има голяма вина за ситуацията. Някакъв полезен ход имаме ли?

Общи условия

Активация на акаунт