Извънкласни занимания в първи клас – за или против?

  • 4 127
  • 56
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: X
О, и той с радост ходи на градина. Една групичка са 3 момченца и 2 момиченца, все заедно играят. Купуваме еднакви блузи с някои, уговарят се утре да са с тениските с Фиксики, ти ще носиш това, аз онова (дребни играчки) и искат да ги вземаме последни, че да се наиграят. Но да го изведа на площадката, в Морската - покара малко колело, поиграе, и след час вече натиска да си ходим. А често просто не иска да излиза, в къщи му се играе.
Много ми хареса това, което Не се сърди човече каза: "У нас си имаме правило - събота и неделя са дни без ангажименти". През седмицата децата ходят на училище, след това си учат уроците. Но като си отпочинал, като имаш време за хоби удома, а не да си постоянно в движение, по-добре се концентрираш и учиш по-лесно.

# 16
  • Мнения: 8 285
Виждам че вие вече сте програмирали детето Simple Smile Как ще почива, какъв тип е, на какво най-много ще играе.
За съжаление нещата не се случват точно така Simple Smile За всички би било по-лесно.
В първи клас всички деца се справят по-лесно с математиката и по-трудно с буквите. Едно пате, две патета...можеш да си ги представиш. Две кубчета можеш да ги пипнеш. Но не е същото с два звука. Ами със съгласните?
Та такова е положението при всички деца. Всички деца учат много по-лесно език на 6, отколкото на 16. Както се казва на 6 го учиш със сърцето на 16 с главата.
Не е необходимо една къща да е шумна или разхвърляна за да се налага децата да търсят по-различна компания. Те имат нужда от себеподобни и това е целта и на самото училище. Казва се социализация. Това е нещото което е по-важно и от буквите на този етап. И когато децата търсят приятели и водят такива у дома, най-малко му дреме  на човек колко е тиха къщата. А четири 6 годишни могат да създават шум като за 10 възрстни Simple Smile
Желая успех в намирането на правилната посока за вашето дете.

# 17
  • Мнения: 4 418
Аз се научих да не правя планове. Децата се променят толкова бързо след като тръгнат на училище, че всички планове на родителите отиват на кино. За себе си едно научих - важното е да давам нужната свобода, да отпускам повече права, в замяна да получавам по-добре свършени задължения. За училище не натискам, ако видя, че е над възможностите й. Все пак не всички са гении. Няма лошо, нека планира авторката. После ще променя плана според ситуацията.

# 18
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 298
Според мен до 3-4 клас изобщо няма нужда от уроци по математика.
Всеки родител може да помогне,ако детето закъса.
Това е елементарна математика,особено 1-2 клас-събиране,изваждане,таблицата....

# 19
  • Мнения: 6 773
Всеки човек носи своя индивидуалност. Има деца, които предпочитат да стоят у дома, ходене по уроци и занимания е неприятно за тях. Имаме такъв случай в семейството. На родителите им беше много трудно, защото детето, вече по-големичко, имаше нужда от допълнителни занимания, но посрещаше идеята с рев и ужас. Сещате се, че опитаха няколко пъти и всичко пропаганда. В крайна сметка го посещава учител в дома му, но пак не е приятно за детето.
Аз също съм домошар, не мисля, че вкъщи сме някакви мърльовци, напротив винаги се старая да е приятно, да има топла домашна храна. При все това, моето дете (поне засега) обожава да е навън. При нас аз съм тази, която иска да се прибираме, а на нея никога не й е било достатъчно, дори цял ден да е била навън. Винаги се шегувам, че аз съм виновна, защото като се местихме, загубих пъпа й накъде по пътищата с багажите 😀
Съгласна съм, че децата се променят, ще видим какви интереси ще има като започне. Лично аз не съм от ултра амбициозните родители, които ще я запишат на всичко, на което може да се ходи. Имам финансовата възможност, но бих се съобразила с нея, с наблюденията ми какво я влече и дали има желание. 🙂

# 20
  • Най-красивата страна
  • Мнения: 12 298
И аз мисля,че извънкласните занимания би трябвало да са по желание на детето ,ако има интерес.Не насила.

# 21
  • Мнения: 12 288
В първи клас записах дъщеря ми на народни танци по нейно желание. Бяха вечер, събраха ги с напредналите и тя се отказа, понеже не работеха много с новите деца. Но пък сама се записа в училище на спортни танци. Заниманията бяха два пъти седмично между часовете и занималнята. И за двете ни беше добре това. Също се отказа към края на годината, защото предпочиташе да излезе на двора с останалите деца. Не съжалявам обаче, че ходи през по-голямата част от времето. През първи клас започна и работа със специалист по дислексия, на който ходи четвърта година. Във втори клас тръгна на салса и на уроци по рисуване. И двете неща са в събота и неделя и това ни устройва. Вече е четвърти клас и тези две дейности продължават наред със специалиста по дислексия.
Синът ми ще бъде първи клас на есен. От скоро ходи на китара и солфеж. Ще продължим заниманията, дори и да не го приемат в НУИ. По район сме в училище със засилено изучаване на език, така че ще има 3 часа седмично език и това е предостатъчно според мен. А да,той иска на есен и на футбол. В училището район ще има тази възможност, макар че тренировките им не са особено сериозни, повече е разтоварване и допълнителна емоция.
Съвет - ако записвате детето на допълнителни дейности нека е в училище - спортен или танци, занятията са преди занималнята, поне при нас е така или съботно-неделни дейности извън училище. Вечер вече са изморени, а може да имат и нещо за дописване/ доучване.

# 22
  • Мнения: 11 941
Много индивидуално е всичко, но едно е сигурно-нещата трябва да се планират така, че на детето да му остава достатъчно време за сън и достатъчно време за игра и то свободна, според вкусовете му игра. Днес свободните занимания се пренебрегват, времето на децата е преизпълнено от "полезни", "развиващи" и всякакви подобни активности, но изключително се подценява ролята на играта за личностното развитие.
Друго, което обогатява е четенето и то съвместното четене с възрастен. Да, зная, че днес децата четат от 5 годишни. Но те нямат житейския опит да навлязат дълбоко в стойностни четива, а спирането на моменти, коментирането обогатява детския речник, усет и прозорливост. Не случайно в моето детство имаше час по извънкласно четене, в който учителката четеше, а ние слушахме и после коментирахме. Не зная днес някъде има ли го, при сина ми(преди 9г първи клас) вече го нямаше.

Иначе дали математика, танци, музика, зависи от желанията и възможностите на детето.
За математика в първи клас-ако детето има засилен интерес, няма да е излишно учител. Казвате проста работа, но аз винаги по темата "проста математика" в първи клас давам един емблематичен пример-задачата с гъбките от Московската олимпиада за нашия набор(2005).В България само две деца решиха тази задача, едното е на съфорумка. Мой колега с образование МГ я реши за около... 30 мин. Но, разбира се, става въпрос за състезателна математика.

# 23
  • Мнения: 29 616
Много зависи детето какви интереси има. Първо това трябва да се разбере. Моят син ходи на рисуване от предучилищна, на математика от 1 клас, на плуване от 3-годишен (първо в градината, после с треньор в голям басейн), като плуването е само за спорта, без трениране за състезания и от 2 клас е на допълнителен английски в училище. Мисля, че това му е оптимално за сега.

Специално за математиката - аз лично не мога да предам знанието, както учителя. Плюс това не бях чувала за рачешки задачи, кръгове на Ойлер или "вълшебните отсечки"....

# 24
  • София
  • Мнения: 5 982
Хубава тема и аз в нея, дайте информация за занимания за събота и неделя. За София. Спорт или танци, рисуване подобни? През седмицата абсурд, поне за нас няма как. Едва с училище и занималня се справям. Учат анлийски с частен учител он- лайн вече 1 год, доволна съм. Много удобно.

# 25
  • Мнения: 9 757
В първи клас може да си позволите да запишете детето на каквото иска. Моето тръгна една година по-рано, иначе щеше да е първи клас наесен. Записа се на английски, тенис, баскетбол, плуване. Искаше още футбол и балет, но нямаше вече кога. С голямо удоволствие си ходеше на всичко преди да затворят.
А, ако изтеглите късата клечка с учителя/училището, ще се научите да преподавате и още как.

# 26
  • Мнения: 6 756
Подкрепям Мама Ру, че е добре извънкласните занимания да са в училището по възможност, много по-удобно е.
Сега е времето децата да пробват колкото се може повече неща, но по тяхно желание.
Физическите занимания за мен също са много важни в тази възраст, за да растат децата здрави и добре развити.
За уроците по математика в първи клас съм с особено мнение.

# 27
  • Мнения: 9 757
За уроците по математика сте закъсняли. В класа на детето "силните" са започнали на 4-5 години. Simple Smile))))

# 28
  • Мнения: 29 616
Определено не е нужно допълнителни курсове по математика, ако детето не го влече. Ако искате обаче развитие в тази област, т.е. прием след 4 клас в математическа паралелка, втори клас трябва да се започне подготовка. (мое мнение).

# 29
  • София
  • Мнения: 5 493
Зависи от допълнителните занимания,аз смятам че детето трябва да е ангажирано с нещо,да си има интерес,хоби .... и това далеч не е болна родителска амбиция през моите очи.
Моят син е на 4 и ходи на плуване допълнително,пускала съм го също така на тенис и на джуджитсу (вид бойно изкуство) и тениса му харесва повече,но Ковид ситуацията вече на няколко пъти ни обърква плановете.Той е активно дете и има нужда някъде да изкарва енергията си,затова искам от малък да свиква да я влага в нещо позитивно като спорт и движение.Според мен именно това се възпитава и помага изключително на децата и в учене,и в регулиране на емоциите,организираност,подреденост и.т н.

Общи условия

Активация на акаунт