Неразбираемо говорене

  • 9 160
  • 59
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 163
Спрете гледането на клипчета, филмчета и песни на друг език. Нека остане само българския.

# 16
  • София
  • Мнения: 7 997
Обикновено това е единият от критериите, по които се оценява говора - дали се разбира от външни хора.
Когато се започне по-качествено обследване, излизат и други неща. Рядко детето има само забавяне при проговарянето, върви и с още нещо, въпросът е да се открие навреме.
Сигурно детето е проговорило късно, може би с храненето има специфика, може наборът от знания, които трябва да има за възрастта, да не са в пълен обем, може да не разбира всичко...
И пак: колко често работи с него специалист? 1-2 пъти няма да са достатъчни при нивото на развитие, което описвате.
P. S. Не съм специалист, изхождам от личен опит със сина ми.
При вас какъв е бил проблема?
Комбинация от няколко, които станаха ясни, когато се подобри комуникацията. Допреди да започне да говори по-ясно, не се знаеше какво не знае и какво не разбира.
Моят съвет е да увеличите темпото на работа с детето и да се консултирате със специалисти с по-голям опит, които знаят какво да гледат и ще обърнат внимание на симптоми, извън тези, свързани със звукоизвличането.

# 17
  • Мнения: 7 062
Това прохождане е напълно в нормите !
Може би консултация с невролог незнам нямам представа предлагам само....🙄♥️
Дъвче ли твърда храна,гледа ли тв.вкъщи, как си играете,подръжава ли, кога е проговорил първите наистина смислени целенасочени думички не просто срички-ба-ба и т.н.
Моята дъщеря като иска нещо идва при мен и казва мама и ми посочва ..види моя дреха и пак казва мама,като изляза чука на вратата и пак вика мама за мен това е целенасочено.🙂
Какво ви попита логопеда относно развитието му досега ????Какви въпроси имаше ???

# 18
  • София
  • Мнения: 38 609
Дъщеря ми говореше на "китайски", но докато беше на 1,5-2,5. После влезе в ДГ и дръпна бързо с говора.
Ходете редовно на логопед и следете детето.

# 19
  • Мнения: 1 279
Дъщеря ми също проговори трудно.Имаше малко думички,които изговаря правилно и разбираемо..Беше на около 4/4г,6м когато проговори изведнъж като възрастен..Сега вече е на 7г и 5м и даже чете без проблем..Не се притеснявайте щом сте водили детето при доктори и казват,че е нормално.Важно е като ви каже някоя думичка на "китайски" или както по принцип си говори на негов си език да го поправите и да кажете правилно как се изговаря..Аз даже някой път се правех,че не я разбирам за да стимулирам да казва правилно думата..Успех и спокойно 👍

# 20
  • Мнения: X
Здравей,
Проблемът за съжаление не е толкова безобиден и хубаво , че сте обърнали внимание. Ще се оправят нещата, но трябва доста време. Моето дете (момче) беше така.
Започнахме работа с логопед - той даде и упражнения за вкъщи - да прави различни фигурки с език,  с ръце, определени игри. Беше ми странно , не разбирам от техните методики, но детето проговори разбираемо.
Всяка седмица по два пъти в продължение на две години - от четири годишен до шест и половина ходеше на логопед.
 В първи клас вече се разбираше какво казва, но там към края се видя друг проблем - не можеше да каже думите на срички и някои звуци “ не ги чуваше “ (няма проблем със слуха, но все едно не ги възприемаше тези звуци )  и съответно не можеше да изпише правилно думата . Българският му беше много труден.
По късно в четвърти клас го зсписах на английски - с този език няма никакви проблеми нито с говорене, нито с писане .
В пети клас проблемът с българският е почти решен - има все още правописни грешки, но нищо фрапиращо . Не умее добре да преразказва, но и там бележи напредък .
И при вас ще се оправят нещата, детето най-вероятно като моето ще се оправи , но трябва време и търпение.
Чети книжки и се опитвай да го караш да разказва неща които са му интересни. Българският е възможно да не му есилната страна в училище , но сигурно математиката ще му се отдава много като на  моето дете.

# 21
  • Варна
  • Мнения: 361
Моето дете беше така. Към момента втори клас- чете и пише.
Посвещаваше логопед 3-та и 4-та група.
Важното в подобни ситуации е много да се работи с детето, д му се говори. Там ми беше грешката - не й говорих много до около 3г и половина. Няма Как майчина реч да се научи, ако мама мълчи. Сега я уча на английски по същия начин.
Mimi999 какво значение има дъвченето на твърда храна? Моето дете не обича да дъвче пържоли Simple Smile

# 22
  • Мнения: 4 785
Преди да започнете работа с логопед, е добре да изключите всякакви други проблеми - УНГ, невролог, евентуално психолог и психиатър, специалист по психомоторика (ако има такива в БГ). Тоест  да се направи едно подробно обследване. Ако има проблем в тези области, логопедът  е загуба на време.

И аз говоря от опит, иначе не съм специалист. Синът ми посещаваше логопед от тригодишна и половина възраст до първи клас на 6 години. Две години и половина усилена работа с логопед и специалист по психомоторика. При него не беше само неясното говорене - дори аз не го разбирах. Изреченията му бяха от максимум три думи, третата вече се губеше някъде, бъркаше родовете на думи като ‘къща, кола’, множественото число пак на ежедневни думи.

В момента синът ми е на осем и половина - 3 клас. Разбира и използва в различна степен четири езика, два от които на ниво роден език, демек може да чете, пише и говори без проблеми. Резултатите и знанията по езиците са изключително високи, обаче... На моменти говоренето му не е съвсем чисто, правихме консултации с логопед миналата година. Според логопеда проблемът не е проблем, а по-скоро несъвършенство и може да се подобри д работа, но по ред причини реших да не посещаваме логопед.

Не знам доколко неговоренето на родителите се отразява на речта на детето. На сина ми се говори от бебе, четат се книги, телевизия започнахме да пускаме, когато стана на две, но само докато правим инхалации. Ми пак имаше проблеми с проговарянето.

Последна редакция: чт, 18 мар 2021, 00:59 от Nedinka

# 23
  • Мнения: 361
Моето дете беше така. Към момента втори клас- чете и пише.
Посвещаваше логопед 3-та и 4-та група.
Важното в подобни ситуации е много да се работи с детето, д му се говори. Там ми беше грешката - не й говорих много до около 3г и половина. Няма Как майчина реч да се научи, ако мама мълчи. Сега я уча на английски по същия начин.
Mimi999 какво значение има дъвченето на твърда храна? Моето дете не обича да дъвче пържоли Simple Smile

Това е много важен момент - да се говори с детето от ранна възраст и то на нормален език, а не на псевдобебешки. Особено бабите и дядовците оказват много често силно негативно влияние, понеже не им говорят нормално, ами лигаво. Има и родители (от личното ми обкръжение), които просто мятат на децата телефон/таблет и т.н + един голям пакет снакс и си се радват на спокойствието с часове. Естествено последствията за децата са много лоши.

# 24
  • Мнения: 12
Здравей,
Проблемът за съжаление не е толкова безобиден и хубаво , че сте обърнали внимание. Ще се оправят нещата, но трябва доста време. Моето дете (момче) беше така.
Започнахме работа с логопед - той даде и упражнения за вкъщи - да прави различни фигурки с език,  с ръце, определени игри. Беше ми странно , не разбирам от техните методики, но детето проговори разбираемо.
Всяка седмица по два пъти в продължение на две години - от четири годишен до шест и половина ходеше на логопед.
 В първи клас вече се разбираше какво казва, но там към края се видя друг проблем - не можеше да каже думите на срички и някои звуци “ не ги чуваше “ (няма проблем със слуха, но все едно не ги възприемаше тези звуци )  и съответно не можеше да изпише правилно думата . Българският му беше много труден.
По късно в четвърти клас го зсписах на английски - с този език няма никакви проблеми нито с говорене, нито с писане .
В пети клас проблемът с българският е почти решен - има все още правописни грешки, но нищо фрапиращо . Не умее добре да преразказва, но и там бележи напредък .
И при вас ще се оправят нещата, детето най-вероятно като моето ще се оправи , но трябва време и търпение.
Чети книжки и се опитвай да го караш да разказва неща които са му интересни. Българският е възможно да не му есилната страна в училище , но сигурно математиката ще му се отдава много като на  моето дете.
Много ви благодаря за съвета

# 25
  • Мнения: 923
Дъщеря ми има говорен проблем,но има и находка в ЯМР на3.9 г и ходи на логопед от
година редовно,преди това 1 месечно и е правена оценка.Има много малки забележки вече.Правилноо са ти казали,че в повечето случай не е само това.За мен също доста сте закъснели,но е по-добре от нищо.
Логопеда правили оценка за общо развитие,смята ли че има нужда от масаж,речта все пак върви по-бързо или по-бавно от мисълта,как е с рисуването/писането,съкращава ли думите,разменя ли местата на буквите в думата?В ДГ когато е бил на 3 не му ли е правена оценка за общо развитие и да го хванат,ЛЛ?
Един преглед с невролог и клиничен психолог няма да е излишен.
Освен логопеда се иска и много работа от вас в къщи-финна моторика(пряко свързана е  с говора),говорене,прекъсване ако има затруднение/поправяне,ако съкращава думите го карате по срички да изговаря правилно,ако трябва и тактувате докато изкаже цялата дума.

# 26
  • Мнения: 12
Дъщеря ми има говорен проблем,но има и находка в ЯМР на3.9 г и ходи на логопед от
година редовно,преди това 1 месечно и е правена оценка.Има много малки забележки вече.Правилноо са ти казали,че в повечето случай не е само това.За мен също доста сте закъснели,но е по-добре от нищо.
Логопеда правили оценка за общо развитие,смята ли че има нужда от масаж,речта все пак върви по-бързо или по-бавно от мисълта,как е с рисуването/писането,съкращава ли думите,разменя ли местата на буквите в думата?В ДГ когато е бил на 3 не му ли е правена оценка за общо развитие и да го хванат,ЛЛ?
Един преглед с невролог и клиничен психолог няма да е излишен.
Освен логопеда се иска и много работа от вас в къщи-финна моторика(пряко свързана е  с говора),говорене,прекъсване ако има затруднение/поправяне,ако съкращава думите го карате по срички да изговаря правилно,ако трябва и тактувате докато изкаже цялата дума.
Мисълта му тече по бързо от говоренето и започва да забива ъ ъ ъ ммм ммм и после си казва думичката.Пише буквите,ресува си къщички ,коли за мен лично рисува като за 4 годишен поне се разбира какво е картината.Логопедката каза че искал само едно леко подпомагане и нещата ще се оправят,но аз се притеснявам и за това тук търся хора със сходен проблем

# 27
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво очакваш да се случи за 3 месеца? Сам пишеш, че имате напредък, тогава какво те безпокои? Веднъж като сте започнали, значи продължавате. Слушате какво казва и какво домашно дава колежката и така. Няма как да наваксате по-бързо това, което е пропуснато. Бъдете търпеливи и постоянни в следването на инструкциите.

# 28
  • Мнения: 12
Искам просто да обменям опит с някой който е минал по този път,за мое лично успокоение.Наясно съм с това, че не става с магическа пръчка.

# 29
  • Мнения: 4 785
Тати91, а какво точно имате предвид под ‘говори неразбираемо’? И какво казват учителките в градината? Не може да прави изречения, не произнася думите до края?

На нас навремето учителките в яслата ми бяха обърнали внимание, че синът ми много пада и се блъска в предмети. Педиатърката на яслата специално ме привика да ми кажи на какво да правим, след което и педиатърката на детето го потвърди.

Общи условия

Активация на акаунт