Био/ органична и натурална козметика - тема 8

  • 47 596
  • 650
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 5 281
Здравейте! Купих шампоан на Phyto. Още не съм го пробвала. От известно време започнах да използвам хининова вода. Предполагам, че е съвместимо с шампоана и няма да има проблем, но все пак ще се радвам на мнение тук.

# 601
  • Мнения: 1 223
Мишленцето, сканирах ги и в първия продукт излиза само - Sodium Chloride.
 Във вторият-Titanium Dioxide,Butylene Glycol и Sodium Chloride.
Представяте ли си какви са тези "приложения", щом маркират готварската сол...

# 602
  • Мнения: 767
Написах, че проверявам с Safely Inki, почти всичко при него излиза в червено Simple Smile
Има ли някое по "реално" приложение което може да препоръчате, защото и на мен горното ми се струва прекалено.

# 603
  • Мнения: 1 223
Написах, че проверявам с Safely Inki, почти всичко при него излиза в червено Simple Smile
Има ли някое по "реално" приложение което може да препоръчате, защото и на мен горното ми се струва прекалено.
Не, няма никакви такива. И няма как да има, защото един козметичен продукт не е буркан, в който са вкарани зарчета и винаги да показват само от 1 до 6. Нито пък бутилен гликола е нещо, което трябва да притеснява някой. Опциите " 'секи сам си преценя" надали са удачни, иначе за чий са нужни технолози и прочие с по 5-6 години по вузовете, с по десетина семестъра различните химии + 5-10 години опит... AI има да се учи от такива като нас поне десетина години усърдно, за да може да сбагри нещо като хората.

# 604
  • Мнения: 61
Мишленцето, сканирах ги и в първия продукт излиза само - Sodium Chloride.
 Във вторият-Titanium Dioxide,Butylene Glycol и Sodium Chloride.
Представяте ли си какви са тези "приложения", щом маркират готварската сол...

А според теб тези вредни ли са?

# 605
  • Мнения: 1 223
Мишленцето, сканирах ги и в първия продукт излиза само - Sodium Chloride.
 Във вторият-Titanium Dioxide,Butylene Glycol и Sodium Chloride.
Представяте ли си какви са тези "приложения", щом маркират готварската сол...

А според теб тези вредни ли са?
Как може да си представите, че може да се влагат "вредни съставки", наистина никога не съм го разбирал?!
Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт минава оценка пред сертифициран токсиколог!!! Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт има свое досие, много подобно на лекарствата, без DMF. Този експерт изисква всички ИЛБ, + пълната рецептура и технология, за да може да изготви оценката си!
Битуват какви ли не "оценки", които лично аз смятам за крайно несериозни! В тази светлина и титановия диоксид бе набеден, защото аз лично не мога да си представя как, аджеба, ще стигне до тези високи концентрации, които се описват като токсични! Кожата не е нищо друго освен бариера на организма ни към околния свят, и не е марля, през която преминава всичко и всеки.
Содиум хлорид е готварската сол, как може да е вредна за кожата, вие на море сте ходили, нали? А на Средиземно море солеността е 3.6-4 %, а някои хора ходят да си лекуват кожата на Мъртво море!
Диводороден моноксид например е химичната формула на водата. Само за справка!
Понеже темата е биокозметика, да споделя за пореден път, че етеричните масла могат да бъдат изключително неприятни за кожата, ако се прекали минимално техното минимално влагане.

# 606
  • Мнения: 2 652
Бихте ли ми дали сайта на този Safety Inci

# 607
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 798
За проверка на състава на козметика може да се ползва приложението INCI Beauty или Skin Bliss.
В Испания ползвам много и приложението Yuka , особено като пазарувам във веригите, или за популярни козметични марки, които се предлагат в повечето страни на ЕС. С Yuka може да се проверяват и хранителни продукти. Сканира се кода на продукта. Във вериги като Лидл, която я има в Испания, също може да се ползва и в България.
Много е удобно да разбереш какви Е-та има, излизат в списък с червено, жълто и зелено и информация, на какво могат да повлияят тези Е-та. Всеки продукт се оценя като добър, приемлив или лош. Понякога оценката не е въпрос на добавки, а просто на високо съдържание на наситени мазнини или прекалена калоричност, когато става дума за храни, трябва да се види, защото тези неща не са проблем за всеки.
Приложенията могат да се качат в телефона от Гугъл Плей.

# 608
  • Мнения: 1 223
За проверка на състава на козметика може да се ползва приложението INCI Beauty или Skin Bliss.
В Испания ползвам много и приложението Yuka , особено като пазарувам във веригите, или за популярни козметични марки, които се предлагат в повечето страни на ЕС. С Yuka може да се проверяват и хранителни продукти. Сканира се кода на продукта. Във вериги като Лидл, която я има в Испания, също може да се ползва и в България.
Много е удобно да разбереш какви Е-та има, излизат в списък с червено, жълто и зелено и информация, на какво могат да повлияят тези Е-та. Всеки продукт се оценя като добър, приемлив или лош. Понякога оценката не е въпрос на добавки, а просто на високо съдържание на наситени мазнини или прекалена калоричност, когато става дума за храни, трябва да се види, защото тези неща не са проблем за всеки.
Приложенията могат да се качат в телефона от Гугъл Плей.
А как точно тези приложения разбират дозата на влагане на дадената съставка, и особено ако са многобройни екстракти - дали са всеки поединично екстрахиран или всички заедно накуп? И как разбира каква точно технология е използвана при екстракцията - 30, 40, 50 или 90 или 100 градуса, и за колко време е правена екстракцията? Как разбира кой е производителя на такива съставки? Воден ли е, пропиленгликолов, глицеринов, маслен (кое масло по-точно), СО2 ли е екстракта, какви качествени параметри са измерени и т.н.? Давам конкретен пример - невен, marigold oficinalis. Как точно разбира какъв Поликватерниум или каква Хидроксиетил целулоза, какъв вискозитет диметикон е използван? Какво като качество масло карите, бадем и прочие е използвано? Елементарно - по никакъв начин!!! Това са блъфове и брутално отдалечени приближения, абсурдно е дори да се доверяваш на нещо подобно!
Ако имате т.нар. био-шампоани, които са осапунени масла - знаете ли какъв % са свободните мастни киселини, какво е рН на продукта, какви точно сапуни са се получили в зависимост от използваната технология? Не, нали?
Известно е, че всичко под 1 % може да се опише безразборно надолу и съвсем не по намаляващ % на влагане - като как точно ще го разбере едно приложение? Буквално няма шанс! А още Парацелз казва, че разликата между отровата и лекарството е дозата и приема... Ама къде ти Парацелз, къде ти инки-минки бюти-смути, нали ми дава цветовете, които знам от светофара... Good Luck!

# 609
  • Мнения: 323
ColorIndex, аз имам въпрос за парфюмите и нарочването им за ендокринни вредители. Кое в парфюмите е наистина вредното? Да речем...
ALCOHOL DENAT. (SD ALCOHOL 39-C)- PARFUM (FRAGRANCE)- AQUA (WATER)- HYDROXYISOHEXYL 3-CYCLOHEXENE CARBOXALDEHYDE- LIMONENE- BHT- ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE- BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE- ETHYLHEXYL SALICYLATE- CITRAL- LINALOOL- GERANIOL- CI 60730 (EXT.

Или...
ALCOHOL, PARFUM/FRAGRANCE, AQUA/WATER, BUTHYLPHENYL METHYLPROPIONAL, BENZYL BENZOATE, BENZYL SALICYLATE, LIMONENE, CITRONELLOL, HYDROXYCITRONELLAL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, LINALOOL, BENZYL BENZOATE, BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, GERANIOL, CITRAL, COUMARIN, ISOEUGENOL

# 610
  • Мнения: 1 223
ColorIndex, аз имам въпрос за парфюмите и нарочването им за ендокринни вредители. Кое в парфюмите е наистина вредното? Да речем...
ALCOHOL DENAT. (SD ALCOHOL 39-C)- PARFUM (FRAGRANCE)- AQUA (WATER)- HYDROXYISOHEXYL 3-CYCLOHEXENE CARBOXALDEHYDE- LIMONENE- BHT- ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE- BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE- ETHYLHEXYL SALICYLATE- CITRAL- LINALOOL- GERANIOL- CI 60730 (EXT.

Или...
ALCOHOL, PARFUM/FRAGRANCE, AQUA/WATER, BUTHYLPHENYL METHYLPROPIONAL, BENZYL BENZOATE, BENZYL SALICYLATE, LIMONENE, CITRONELLOL, HYDROXYCITRONELLAL, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, LINALOOL, BENZYL BENZOATE, BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, GERANIOL, CITRAL, COUMARIN, ISOEUGENOL

Не съм наясно, като не съм компетентен - не съм. Нямам медицинско образование. Етанолът всеки случай не е, защото се изпарява, и то сравнително бързо. За това на мястото, където сме се пръснали с нещо, съдържащо етанол, усещаме студенина - етанола (и водата се изпарява с него) отнемат енергия като топлина при изпарението си от кожата.
Това, което различавам, са алергените, които са изброени. Те ги увеличиха от 28 на над 80, но кои точно и защо, в какви % - нямам идея. Както вече писах - трябва да са известни и % им съдържания. Иначе кумарин-а отдавна се знае, че не е добре да се съдържа. Но пък алфа изометил йонона е аромата на теменужки. Например. Линалол/линалил ацетат - на лавандула, гераниол - на роза.
Има хора, които са наясно, че към някои от тези имат алергия, и като ги видят в състава, да избягват такива продукти. Но съвсем не е масово.

# 611
  • In the land of Never Never
  • Мнения: 1 798
А как точно тези приложения разбират дозата на влагане на дадената съставка, и особено ако са многобройни екстракти - дали са всеки поединично екстрахиран или всички заедно накуп? И как разбира каква точно технология е използвана при екстракцията - 30, 40, 50 или 90 или 100 градуса, и за колко време е правена екстракцията? Как разбира кой е производителя на такива съставки? Воден ли е, пропиленгликолов, глицеринов, маслен (кое масло по-точно), СО2 ли е екстракта, какви качествени параметри са измерени и т.н.? Давам конкретен пример - невен, marigold oficinalis. Как точно разбира какъв Поликватерниум или каква Хидроксиетил целулоза, какъв вискозитет диметикон е използван? Какво като качество масло карите, бадем и прочие е използвано? Елементарно - по никакъв начин!!! Това са блъфове и брутално отдалечени приближения, абсурдно е дори да се доверяваш на нещо подобно!
Ако имате т.нар. био-шампоани, които са осапунени масла - знаете ли какъв % са свободните мастни киселини, какво е рН на продукта, какви точно сапуни са се получили в зависимост от използваната технология? Не, нали?
Известно е, че всичко под 1 % може да се опише безразборно надолу и съвсем не по намаляващ % на влагане - като как точно ще го разбере едно приложение? Буквално няма шанс! А още Парацелз казва, че разликата между отровата и лекарството е дозата и приема... Ама къде ти Парацелз, къде ти инки-минки бюти-смути, нали ми дава цветовете, които знам от светофара... Good Luck!
  Съставките в най-голямо количество са първи и намаляват според мястото си. Ако знаете,  как може да се определи количеството, споделете, моля. Ще се отровим ли, ако си сложим нещо 3%, което е извлечено със 100 градуса?
Вашето мнение по-долу, според мен казва, че контролът е достатъчен, за да не се притесняваме за такива неща:

Как може да си представите, че може да се влагат "вредни съставки", наистина никога не съм го разбирал?!
Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт минава оценка пред сертифициран токсиколог!!! Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт има свое досие, много подобно на лекарствата, без DMF. Този експерт изисква всички ИЛБ, + пълната рецептура и технология, за да може да изготви оценката си!
Битуват какви ли не "оценки", които лично аз смятам за крайно несериозни! В тази светлина и титановия диоксид бе набеден, защото аз лично не мога да си представя как, аджеба, ще стигне до тези високи концентрации, които се описват като токсични! Кожата не е нищо друго освен бариера на организма ни към околния свят, и не е марля, през която преминава всичко и всеки.
Содиум хлорид е готварската сол, как може да е вредна за кожата, вие на море сте ходили, нали? А на Средиземно море солеността е 3.6-4 %, а някои хора ходят да си лекуват кожата на Мъртво море!
Диводороден моноксид например е химичната формула на водата. Само за справка!
Понеже темата е биокозметика, да споделя за пореден път, че етеричните масла могат да бъдат изключително неприятни за кожата, ако се прекали минимално техното минимално влагане.
Това мнение не е ли в този смисъл?
Нищо не налагам, който иска, да ползва приложенията, удобно е.
Нищо не е съвършенно на този свят, но не мога да завърша химия и да обзаведа химична лаборатория вкъщи, за да си купя крем за ръце. Доверявам се на приложенията. Обикновено поглеждам и съдържанието все пак, и мисля, че когато казват, че нещо е отлично, то наистина е, поне по отношение на указаните съставки.

# 612
  • Мнения: 1 223
А как точно тези приложения разбират дозата на влагане на дадената съставка, и особено ако са многобройни екстракти - дали са всеки поединично екстрахиран или всички заедно накуп? И как разбира каква точно технология е използвана при екстракцията - 30, 40, 50 или 90 или 100 градуса, и за колко време е правена екстракцията? Как разбира кой е производителя на такива съставки? Воден ли е, пропиленгликолов, глицеринов, маслен (кое масло по-точно), СО2 ли е екстракта, какви качествени параметри са измерени и т.н.? Давам конкретен пример - невен, marigold oficinalis. Как точно разбира какъв Поликватерниум или каква Хидроксиетил целулоза, какъв вискозитет диметикон е използван? Какво като качество масло карите, бадем и прочие е използвано? Елементарно - по никакъв начин!!! Това са блъфове и брутално отдалечени приближения, абсурдно е дори да се доверяваш на нещо подобно!
Ако имате т.нар. био-шампоани, които са осапунени масла - знаете ли какъв % са свободните мастни киселини, какво е рН на продукта, какви точно сапуни са се получили в зависимост от използваната технология? Не, нали?
Известно е, че всичко под 1 % може да се опише безразборно надолу и съвсем не по намаляващ % на влагане - като как точно ще го разбере едно приложение? Буквално няма шанс! А още Парацелз казва, че разликата между отровата и лекарството е дозата и приема... Ама къде ти Парацелз, къде ти инки-минки бюти-смути, нали ми дава цветовете, които знам от светофара... Good Luck!
  Съставките в най-голямо количество са първи и намаляват според мястото си. Ако знаете,  как може да се определи количеството, споделете, моля. Ще се отровим ли, ако си сложим нещо 3%, което е извлечено със 100 градуса?
Вашето мнение по-долу, според мен казва, че контролът е достатъчен, за да не се притесняваме за такива неща:

Скрит текст:
Как може да си представите, че може да се влагат "вредни съставки", наистина никога не съм го разбирал?!
Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт минава оценка пред сертифициран токсиколог!!! Всеки, абсолютно всеки козметичен продукт има свое досие, много подобно на лекарствата, без DMF. Този експерт изисква всички ИЛБ, + пълната рецептура и технология, за да може да изготви оценката си!
Битуват какви ли не "оценки", които лично аз смятам за крайно несериозни! В тази светлина и титановия диоксид бе набеден, защото аз лично не мога да си представя как, аджеба, ще стигне до тези високи концентрации, които се описват като токсични! Кожата не е нищо друго освен бариера на организма ни към околния свят, и не е марля, през която преминава всичко и всеки.
Содиум хлорид е готварската сол, как може да е вредна за кожата, вие на море сте ходили, нали? А на Средиземно море солеността е 3.6-4 %, а някои хора ходят да си лекуват кожата на Мъртво море!
Диводороден моноксид например е химичната формула на водата. Само за справка!
Понеже темата е биокозметика, да споделя за пореден път, че етеричните масла могат да бъдат изключително неприятни за кожата, ако се прекали минимално техното минимално влагане.
Това мнение не е ли в този смисъл?
Нищо не налагам, който иска, да ползва приложенията, удобно е.
Нищо не е съвършенно на този свят, но не мога да завърша химия и да обзаведа химична лаборатория вкъщи, за да си купя крем за ръце. Доверявам се на приложенията. Обикновено поглеждам и съдържанието все пак, и мисля, че когато казват, че нещо е отлично, то наистина е, поне по отношение на указаните съставки.
[/spoiler]
Има огромна разлика дали мацерацията се прави при 100 или при 30 градуса, и за колко време. При 100 ще "убиеш" почти всички активки в екстракта, така както е безсмислено да слагате пчелен мед във врял чай. Нняма да се "отровите", но и няма да е полезно, нищо, че ще "свети" в зелено. Никой не ви кара да завършвате химия, а простичко да не вярвате на подобни приложения. Безсмислено е. Иначе може да се доверявате за своя сметка на каквото си прецените, това е ваш неприкосновен избор. Показателно бе показването като "опасна" простата готварска сол, какво да ви кажа. И най-вероятно ще почервенеят и натрива и калиева основа, нищо, че реално в козметичния продукт такива няма, а те се използват като неутрализанти, т.е. техните соли, например сапуна калиев палмитат, натриев полиакрилат.
Изписването на  ИНКИ-списъка е наистина по реда на намаляваща дозировка, но само до 1 %. Под 1 % може да си ги пишете както намерите за добре, а там обикновено са активните съставки, алергените, и консервантите. Както вече писах, зад дадено име на полимер (целулозни диривати, ксантани, силикони, поликватерниуми, хиалуронова киселина и т.н.) може да има десетки хиляди различни и понякога почти нямащи общо по между си съставки. Как се определя кое колко е вложено зависи от много неща и никога не може да се каже само по четене на състав, освен ако е много специфично и има ограничения (напр. феноксиетанол е макс 1 %, в зависимост от бленда, в който е използван може да се предположи колко е като се знае конкретния бленд колко има, също и къде е произведен продукта и за къде - за Франция е макс 0.6 %).  Въобще не са елементарни неща, и в никакъв случай възможност за елементаристични приложения. Аз бях дал сайт, където имаше доста по-прилична информация, ама...

# 613
  • При децата ми
  • Мнения: 6 092
Colorindex, какво би каза за продуктите на
https://inaessentials.com/cdn/shop/products/rose_700x.png?v=1669906801?

# 614
  • Мнения: 1 223
Това е тяхно производство, в смисъл, те си имат насаждения, дестилерия и т.н. Розова вода, не е менте.

X Реклама

Общи условия

Активация на акаунт