Дистанционно обучение за учениците - Teмa 12 /ноември 2020 г./

  • 39 457
  • 1 357
  •   1
Отговори
# 1 335
  • Мнения: 119
Недей така Sparkles. Няма как след 50 години да има хартиени учебници, сигурен съм, но тетрадките ще останат. Аз живот и здраве ако имам деца и внуци, ще съм много радостен когато ги виждам, че отиват на училище с раница тежаща по-малко от 3кг. До колкото видях не пише за тетрадките, а само за учебниците. Едно време конспираторите са палили на клада всякакви лекари и учени, за тях те били вещици и вещери, направо се вбесявам като прочета нещо конспиративно... 

# 1 336
  • София
  • Мнения: 38 839
Ние имаме 2 часа физическо. Разбирай групов чат. Което не е лошо де...

# 1 337
  • Мнения: 2 020
Недей така Sparkles. Няма как след 50 години да има хартиени учебници, сигурен съм, но тетрадките ще останат. Аз живот и здраве ако имам деца и внуци, ще съм много радостен когато ги виждам, че отиват на училище с раница тежаща по-малко от 3кг. До колкото видях не пише за тетрадките, а само за учебниците. Едно време конспираторите са палили на клада всякакви лекари и учени, за тях те били вещици и вещери, направо се вбесявам като прочета нещо конспиративно...  
Не знам как го правеха през соца, но моята раница никога не е тежала както сегашните. Може и тежката раница да е част от плана за дигитализация, знам ли. Знам че може да се направи по-добре от сега без да се карат малките деца да стоят втренчени в изкуствената светлина на екраните, но за съжаление се извъртя едно поколение и вече родителите масово не са соц. деца, а деца от прехода, и нямат спомен оттогава. Аз родих късно и сега даже ме е яд че детето ми ще бъде подлагано на експерименти. Аз лично и четец на електронни книги не бих купила на детето си на 10 години. Вадя си поуките малко по малко след залитане с образователни детски канали, проблеми с очите и т .н. За мен за малките е още рано за екрани. Като отчитам и своята работа от вкъщи над 20 години пред екран и че си купих личен компютър 98 година и в началото бях като омагьосана от интернет и колко нездравоословни навици влече това след това като възрастен мисля че и за големите ученици има време  да работят основно и само с екрани и доводите ми са свързани най-вече със зрението, обездвижването и формирането на стил на живот.

# 1 338
  • Мнения: 9 917
Е, не, обездвижването е резултат на лично решение. Аз в предния ДО бях най-подвижният човек на света. Вместо да търча с кола или такси някъде, ползвах времето си за крос тренажор. Даже свалих кг. И си изградих полезен навик. Тъй че, да не обвиняваме компютрите за нашия личен мързел 🌞

# 1 339
  • Мнения: 2 020
Е, не, обездвижването е резултат на лично решение. Аз в предния ДО бях най-подвижният човек на света. Вместо да търча с кола или такси някъде, ползвах времето си за крос тренажор. Даже свалих кг. И си изградих полезен навик. Тъй че, да не обвиняваме компютрите за нашия личен мързел 🌞
Така си е. Но по отношение на децата, които са обхванати от системата на образованието и то задължително, държавата трябва да е пазител и гарант на здравето. Екраните не са част от здравословния начин на живот. Изключваме пандемията. Имам предвид статията в Монитор за хартиените учебници. Нашето ДО включва хартиените учебници и тетрадка макар и опосредствано с meet и засега е  добре.

Последна редакция: пн, 30 ное 2020, 11:02 от Sparkles

# 1 340
  • Мнения: 3 916
Хартиените учебници у нас не са добри. Гланцирани, прекалено цветни и тежки. Гланцираната хартия освен, че тежи, прави едни много неприятни отблясъци на светлина и затруднява четенето. Това води до натоварване на очите. Стоенето пред екран може да бъде сведено до мининум, реално в момента в сесиите за учебен час въобще не се взират в монитор а просто стоят и слушат лекция, участват в дискусия и т.н. Да, може да се обработва текст или да се гледа споделен екран, но това няма общо с часове взиране в монитор (за текстообработка или друг вид работа).

# 1 341
  • Мнения: 1 010
Мислех , че ще е трудно , но добре се справиха децата ( шпионирах , виноват ) . Писаха , смятаха , обсъждаха , за нас няма да е пропуснато това време . Госпожата беше на линия 20 мин . преди старта на часовете .  Със сигурност , ще трябва да наблегнем на упражненията по математика , но иначе беше ок.  В програмата видях  , че ще се набляга на Български език , Математика , Четене и Английски език , за физическото , рисуване и т.н. ще имаме задачи .

# 1 342
  • Мнения: 21 625
На практика детето ми сега се взира по-малко време в екран през учебното си време, отколкото през почивните дни и ваканциите, в които през деня и до среднощ чати, или сърфира в нета. Сега от 8 до 15 часа има часове, в които компютърът дори не е включен във всичките, а в някои е само на говорител.

# 1 343
  • Мнения: 1 841
Ние започнахме в Тиймс. Малкият още не може да се оправя сам с него - госпожата пуска събранието на момента, ако се забави малко децата започват да пускат и накрая се получава цяла поредица съобщения за събрания. Отделно и едно цъкане докато намери в кой точно екип трябва да е, рефрешване... В края изчезна изненадващо и децата висяха напразно 20 минути да я чакат да се върне и да даде домашно, изобщо не бяха разбрали, че часът е приключил... Учителката от занималнята поне предварително ги слага в календара и от там много по-лесно се влиза. Като цяло хич не съм очарована от това приложение, може и да предлага някаква полезна функционалност на по-големите, но за малките трябваше да изберат нещо по-елементарно. Явно и основната учителка не успява да се справи с него, а уж някакви обучения им бяха правили.

# 1 344
  • София
  • Мнения: 673
При нас след третия час платформата явно заби. Иначе успешно тръгнахме с Тиймс сутринта. Тръгнах с чиста съвест на работа, до момента, в който не ми обади ревяща петокласничка. Голяма драма, че ще пишат отсъствие. Не знам дали е проблем в интернета или в платформата. Ще почакам да видя тази седмица как ще върви и, ако трябва, ще го подсилвам. Иначе господин по ИТ закъсня ( или май изобщо не се появи) за часа:sweat_smile:

# 1 345
  • Мнения: X
От сайта на РУО - София-град.

Възможности за допълнителни компенсиращи мерки за учениците от I – VI клас в условията на преустановен присъствен образователен процес в училищата заради COVID-19

След обсъждане със социалните партньори, в МОН се е оформило решението за изместване на края на учебните занятия за учениците в I-VI клас с две седмици. Това не значи повече допълнителни часове по учебен план за тези ученици, т.е. за тях няма да се увеличат учебните седмици, а ще се осигури възможност в рамките на две допълнителни седмици да се организират компенсиращи мерки в зависимост от възможностите на училището и от конкретните нужди и интересите на учениците. Тези две седмици може да се използват по преценка на училището и на преподаващите учители за ангажиране и мотивация на децата, за занимания по интереси, за допълнителна работа за преодоляване на пропуските, за упражнения, за творчески дейности, за екипни проекти и т.н., като дневната им ангажираност, ако дейностите са в електронна среда, не може да надвишава ангажираността през един учебен ден.

Тъй като дните за такива дейности няма да са учебни, на учениците няма да се пишат отсъствия, но те трябва да бъдат мотивирани за участие, защото това, освен че ще поддържа връзката им с учителите и със съучениците им, ще спомогне за по-лесното усвояване на учебния материал в останалите напред часове по учебния план. Извън тези две седмици, нормативната уредба предвижда и една допълнителна седмица за творчески и проектни дейности за учениците 1.-3. клас, с което за тях седмиците с неучебни дни, но за ангажиране на тяхното внимание, стават три.

Поради убедеността, че такива решения са най-ефективни, когато се вземат на училищно равнище, при отчитане на конкретната ситуация, възрастта, възможностите и потребностите на конкретните ученици, със заповед ще бъде дадено право на всяко училище да избере кога да организира посочените по-горе дейности. От това ще зависи и на коя дата ще приключи първият учебен срок и ще започне вторият за учениците в 1 .-6. клас във всяко конкретно училище. Така например, ако училище избере да организира трите седмици за 1.-3. клас във времето до началото на коледната ваканция, първият учебен срок за тези ученици ще приключи с 3 седмици по-късно, т.е. на 23 февруари, а вторият ще започне на 25 февруари. Ако същото се приложи за учениците в 4.-6. клас, тъй като те може да ползват само две седмици за допълнителни занимания, първият учебен срок за тях ще приключи с 2 седмици по-късно, т.е. на 16 февруари, а вторият ще започне на 18 февруари.

И обратно, ако училище реши да използва дните до началото на коледната ваканция за OPEC, може да разположи допълнителните седмици по своя преценка – напр. след приключване на коледната ваканция, след приключване на първия учебен срок и т.н., като във всеки конкретен случай ще трябва да прецени кога ще излязат в междусрочна ваканция учениците в съответното училище, отчитайки, че първият учебен срок включва 90 учебни дни (18 седмици).

В дните, предвидени за компенсиращи дейности, не е необходимо, от една страна, да се включват всички преподаващи учители, а от друга, по преценка на директора може да се ангажират и учителите от групите за целодневна организация на учебния ден или външни лектори, които водят занимания по интереси. За осъществени в рамките 5 часа дневно или 25 часа седмично (при 5 дневна работна седмица) дейности, надлежно отразени в съответната училищна документация, на всеки педагогически специалист се заплаща дължимото възнаграждение. Обръщаме внимание, че тези дейности не може да се припокриват по време с дейности, осъществявани по проекти.

В съответните дни учителите, които не са ангажирани с работа с учениците, може да се възползват от възможностите по Кодекса на труда.

# 1 346
  • Мнения: 21 625
А може ли някое училище да реши, че няма нужда от компенсиращи дейности и да си завърши учебната година без да разполага тия две седмици никъде.

# 1 347
  • Мнения: 1 738
Поредната каша според мен. Всяко училище ще има различен край на първи и втори срок и съответно междусрочна ваканция. На хаос ми прилича.

# 1 348
  • Мнения: X
Изглежда, че разлики може да има и в едно и също училище. Примерно за 1-6. клас срокът да приключи на дата, различна от тази за 7-12. клас. Но пък е хубаво, че няма да се пишат отсъствия.

# 1 349
  • София
  • Мнения: 38 839
Е как ще стане номера с 2 дни междусрочна?

Общи условия

Активация на акаунт