Третокласници 2020/2021

  • 29 109
  • 749
  •   1
Отговори
# 195
  • София
  • Мнения: 5 285
При нас 1 клас са само 1 смяна. От 2 клас почват да се въртят смените, но всеки срок. Убийствено ми се струва това, цяла година втора смяна...
Носят се слухове, че тази година втори клас щели да бъдат само първа смяна, чак не ми се вярва, да ви кажа.

# 196
  • София
  • Мнения: 18 699
При нас беше така,2 клас само втора смяна.От тази година ше са си първа,лично питах в училище.
Нали има проект до 2г.всупки да са на едносменен рвжим.

# 197
  • София
  • Мнения: 13 206
Те хубаво имат проекти за всички, ама първо трябва да осигурят материална база за целта. Говоря специално за софийските училища. Не може да продължава притокът на хора към града и да не се отварят нови училища. Те да не са разтегателни? Детски градини почнаха да строят, ама училищата са си едни и същи. Така че ако искат едносменен режим да построят сгради. Сегашните осмокласници са огромен набор. Приемът за гимназиите беше кошмарен. За хубавите гимназии баловете космически. Направо страх ме хваща след 6 г. каква борба ще бъде.

# 198
  • София
  • Мнения: 4 035
Баловете за гимназиите са космически не заради броя кандидатсващи, а заради малоумно съставените НВОта, без абсолютно никаква част, която отдели отявлените математици и отявлените хуманитари.
А мен ако питаш материални бази бол, пустеещи сгради бол, училища с незапълнен капацитет бол. Не са им проблемите в сградите, проблемите им са в липсата на еднакво качествено образование във всички училища. В Младостите има 8 училища. За 4 се натискат, от 4 бягат като дявол от тамян. В едните са по 6-7 паралелки на випуск, в другите са по максимум 3, с клизма 4. Та не е материалната база проблема, ами тиквите в креслата в МОН, които най-вероятно не са стъпвали в класна стая и нямат грам капацитет, за да се справят с тази огромна ножица в образованието.

# 199
  • София
  • Мнения: 13 206
Бубче и ти си права, обаче едно време училищата бяха с паралелки до ж и з и на двусменен режим. За да са на една смяна трябва децата да са наполовина на тогавашните. Няма как да стане, колкото и да са били големи паралелките сега не са наполовина. А баловете тази година бяха космически точно заради големия набор. За едно място са се борили доста повече деца. Правя сравнение с набора на голямата ми дъщеря, която се е явявала на НВО по същя начин като тазгодишния набор. Разликата е драстична точно в броя на конкурентите. Разбира се нещата са комплексни и за мен най-големият проблем е в това което казваш -  липсата на еднакво качествено образование. Факт е, обаче и че училищата в София са си същите като от моето далечно ученичество. Аз е съм чувала да се е появило ново училище. Всички са си старите ЕСПУ-та дето сега празнуват по 35-40 години. Колкото и хора да са напуснали София, доста повече са дошли. Поне в кварталите около нас не съм чувала за училища, които не попълват паралелките си. Има по-желани по-нежелани училища, но всичко се попълва. А и това си е общинска политика. Общината трябва да си планира бройките.

# 200
  • София
  • Мнения: 4 035
Е, ако ще сравняваме така, нали се сещаш, че 1980 са родени около 130 000, пък 2005 та са 70 000. Та да, наполовина са децата от тогава.
Иначе набора тази година хич не е драстично по-голям от този, когато каката ти е кандидатствала - 3000 деца са повече, в национален мащаб. Действително проблема с високите балове дойде от нивото на НВО, просто я няма онази последната задача, която децата със средно ниво по математика да не могат да решат и затова всичките имаха високи точки, а в този контекст грешка по невнимание е супер фатална. Детето на моя близка е страхотен математик, от 5ти клас е в СМГ, на НВО беше сметнал 72+9, че е равно на 90, абсолютно невнимание, всичко останало перфектно, но заради тази грешка в първите задачи му взеха 2 точки. Деца, които си усвояват материала стандартно, но не са отявлени математици, имаха същите точки и дефакто той не успя да влезе по първо желание, защото дете с 98 по математика и 1т повече по бел го измества. Това нямаше как да се случи, ако както по наше време имаше една финална задача, която я решават само математиците и съответно мястото в математическите си е за тях.
За попълването - на общо основание отворих сайта на 37 СУ Райна Княгина, та ми направи впечатление първо, че са обявили само 2 паралелки по 22 деца (убедена съм, че базата позволява повече), а на второ класиране са обявили 22 свободни места, докато 137мо са обявили прием на 96 деца и след първо класиране не е имало вече свободни места, а 40то вече е със 120 деца и без свободни места.. Ей за тази драстична разлика говоря, че ако се изравни и всичко е равномерно разпределено хем всички ще си учат в близкото квартално училище, хем ще са на едносменен режим.

# 201
  • София
  • Мнения: 13 206
Ааа, Бубче, ти намери кое училище да отвориш Wink Мога да ти пусна и "моето" квартално, дето приема една паралелка циганчета Wink 37-мо е изключение в Люлин заради контингента си. Единствено 27-мо се води позападнало, но и там смениха директора  според мен се очаква съвсем скоро училището да стане добро.

# 202
  • София
  • Мнения: 4 035
Ааа, Бубче, ти намери кое училище да отвориш Wink Мога да ти пусна и "моето" квартално, дето приема една паралелка циганчета Wink 37-мо е изключение в Люлин заради контингента си. Единствено 27-мо се води позападнало, но и там смениха директора  според мен се очаква съвсем скоро училището да стане добро.
Така де, и в Младост има такова, и в Люлин и още не знам къде. С малко усилия, контингента се се разхвърля по други, за да няма такива струпвания и се почва работа по възраждане на училището. Както казваш за 27мо. Това ни трябва на нас - усилия в посока оеднаквяване на качеството на образованието, ама по възможност да се равняваме по елитните Grinning
Но...

# 203
  • Sofia
  • Мнения: 4 726
Бубчето, ти гледаш обаче общо родените деца в България. Но населението на София от 1980-та досега се е увеличило с 50%, т.е. и да се раждат по-малко деца, то ражданията са съсредоточени в София (и другите големи градове). Не е ясно и колко деца, неродени в София, идват да учат тук сега и през 1980-та. Grinning

Иначе и с двете ви съм съгласна - трябват повече училища и най-вече уеднаквяване на качеството на образование в посока високо качество.

# 204
  • София
  • Мнения: 4 035
Така е, в национален мащаб писах цифрите, защото не ми се рови по статистики, но сега поровичках малко и в абсолютни стойности да ви кажа, че миналата година София е на минус, а не е на плюс като миграция Simple Smile През 1980 раждаемостта е била 18.9 на 1000, докато през 2016 коефициента е паднал 10,2 промила. Колкото и да се е увеличило населението на София за тези години, според официалните преброявания с половин милион, няма как да това да компенсира хем 50% спад в раждаемостта, хем близо 50% спад в коефициента на раждаемост за София.
Както и да е, много задълбахме в статистика Simple Smile Исках да кажа, че базите са им достатъчно, ама ги мързи да работят "експертите", но аз тази година съм особено на нож с тях покрай простотиите, които творят с НВОтата за 7ми клас и ме засягат пряко  Grinning Grinning Grinning

# 205
  • София
  • Мнения: 3 070
Един от най-големите плюсове на училището на сина ми е, че е едносменно и само с ученици до 7 клас. Ръководството работи добре като цяло, в крак с новостите. Разсъждавали сме с мъжа ми дали да го местим след 4 клас, въпреки че е още раничко, и напоследък стигаме до извода, че е по-добре да си остане до 7 клас, още повече, че е в първата 1/3 по резултати от НВО след 4 и 7  клас. Другите два варианта за училища са с десетина позиции по-напред по НВО и не си заслужава пътуването и напасването.
Аз тази година гледах наборите, попадна ми статистика. Тазгодишните седмокласници са май най-многобройния набор  за последните години. Набор 2011 е доста по-малък.
Не знам на кое викате задачи за математици. Аз никога не съм решавала състезателни задачи, а стандартните от учебния план. На моя изпит след 7 клас нямаше състезателни задачи, преди сто години Simple Smile. Според мен на НВО трябва да има единствено задачи от учебния план, другото е нередно.

# 206
  • София
  • Мнения: 4 035
Аз кандидатсвах 1997, имаше 4 задачи, всяка с по 2 подусловия. Първите 3 се решаваха от всяко дете, което си е седнало на задника и е учило. 4тата задача се решаваше от децата с математическо мислене и виждане, при все, че беше само на училищен материалл, но трябваше да имат логиката на математик. До ден днешен помня, че за да решиш б подточка на 4тата задача на моя изпит след 7ми клас, трябваше да се сетиш да пуснеш допълнителни построения от ъглополовящата, към страните на ъгъла.
2009та е най-многобройния, там са 81000, тазгодишните са 74000.
А ако оставим седмокласниците, днес установих, че в СБНУ тази година ще има ново състезание. Новото състезание се казва Аз и знанието и описанието му е следнато:
Тестът включва въпроси с отворен и затворен тип отговори.
Тестовите въпроси са от учебно съдържание от предишния клас (за 1.клас от подготвителна група).и имат следните теми:

Дорисувай или прерисувай.
Технологии и предприемачество (за 1.клас Конструиране и технологии).
Безопасност на движението.
Опазване на природата.
Грижа за животните.
Етикет и добро поведение.
Открий разликите.
Има и логически, до отговора на които децата могат да стигнат самостоятелно.
В теста има забавни задачи, съобразени с възрастта на участниците. Богатите илюстрации често са част от ключа към верните отговори.

# 207
  • София
  • Мнения: 13 206
Maidenly, в учебния материал няма състезателни задачи. Те са по-специфични. Бубчето искаше да каже, че в седмокласното НВО трябва да има една задача, която да диференцира децата, т.е. да бъде трудно решима, за да може да се отсеят тези с най-големи възможности. СМГ е обичайно в първите три места в класасациите за училища, но там е и 91 НЕГ. За да влезеш в НЕГ трябва да имаш топ резултат, вкл. по математика, а тя е хуманитарна гимназия. Между другото Бубче, в набора на голямата ( от 107-мо ) имаше деца от нейния клас, които влязоха в СМГ след 7 клас и изместиха тамошни прогимназисти. Т.е. дори да учиш в СМГ изобщо не значи, че си на ти с математиката. Понякога балонът надут в 5 клас мощно се пука Wink
Вие сте кандидатствали в някакви години дето... аз ако кажа какъв е бил моят изпит за гимназия и това, че изобщо дори не беше задължителен ще ме пратите в старчески дом Simple Smile)))))))))))))

Тия състезания на СБНУ изобщо не ми харесват. Голямата не е ходила на тях, малкот тази година ходи и честно казано ще се замисля за догодина. Аз не съм привърженик на ходене по състезания заради спорта. Да не говорим как всички имаха по 50 точки. Вероятно ще я пусна само на обичайните математически, ама и там като гледам как се променя приема след 4 клас може изобщо не не са необходими, освен за СМГ, което не ми е цел.

# 208
  • София
  • Мнения: 4 035
Ооооо, аз категорично не твърдя, че децата, приети в СМГ след 4ти клас, трябва да са абонирани за там и след 7ми. Дадох го като пример за това до какви безумства води оеднаквото НВО, защото познавам детето и имам представа от възможностите му и знам, че ако накрая имаше 1-2 чисто математичекси, а не бакалски задачи, нямаше да е такава ситуацията.
А СБНУто ми е безразлично на мене. Организират го в нашето училище, масово децата ходят, затова и мойта се нарежда да ходи. По матемачтиески състезания няма да я пращам, защото не й е в интересите и наклонностите Simple Smile
Обаче пък, като каза ходене заради спорта си мисля дали не е хубаво да ходят, без да се акцентира на резултата, за да свикват с обастановката, идеята и формата, а не като се озоват за сефте на олимпиада или НВО, да се стресират от ситуацията (не че при моята голямата това подейства, все така се шашка на всичко).

# 209
  • София
  • Мнения: 13 206
Да, хубаво е да ходят на състезания, ама не на всички. Аз тази година се поддадох на това и ме е яд на мене си. С голямата не съм правила така. С напредването на мъдростта Wink човек трябва да отсява нещата. Аз не ходя и на всяка модна постановка ако смятам, че не е качествена. Същото е и със състезанията. Голямата ходеше само на стойностни по моите критерии. Малкото е наред където има състезание и сама се дразня на себе си. Много е възможно да преосмисля тази година това.

Общи условия

Активация на акаунт