Q&A
Обобщени въпроси и отговори от темата *
Какво представляват дробните числа в платформата на Школо?
Как се определят профилите за избор след 10-ти клас? Какви са възможните проблеми при избора на профили след 10-ти клас?
Какви са разпределението на часовете за профилиращите предмети в 11-ти и 12-ти клас?
* Предложените въпроси и отговори се генерират машинно от автоматизиран езиков модел на база потребителските мнения в темата. Генерираното съдържание може да е непълно, неактуално, подвеждащо или неподходящо. Вашите оценки спомагат за подобряване на модела и неговото усъвършенстване.
-
Какво представляват дробните числа в платформата на Школо?
Дробните числа, които се виждат в платформата на Школо, се получават, когато учителите просто потвърдят т.нар. прогнозна оценка, която платформата генерира. Това е голяма недомислица на платформата и е в пълно противоречие с нормативната уредба, но те си я харесват и упорито отказват да я променят. В училище и МОН оценката няма да е дробно число, тъй като това опорочава цялата информация за среден, срочен и годишен успех в Школото и всичките им статистики.
-
Как се определят профилите за избор след 10-ти клас? Какви са възможните проблеми при избора на профили след 10-ти клас?
Профилите за избор след 10-ти клас се определят от училищата, като предлагат списък с възможни профили за избор. Учениците избират между предложените профили от училищата, които са ограничено множество от предложените профилиращи предмети от МОН. Изборът на профили след 10-ти клас може да създаде проблеми, тъй като училищата трябва да предложат ограничен брой профили, което води до натиск за избор на някои профили пред други. Освен това, липсата на яснота от страна на университетите относно бъдещите творчески планове може да създаде несигурност при учениците и родителите.
-
Какви са разпределението на часовете за профилиращите предмети в 11-ти и 12-ти клас?
Разпределението на часовете за профилиращите предмети в 11-ти и 12-ти клас варира в зависимост от училището. Въпроси се повдигат относно разпределението на часовете между различните профилиращи предмети, както и за възможните комбинации между тях. Също така, се обсъжда възможността за персонализирани учебни планове за училищата.
-
Какви са предложенията на автора за подобряване на образователната система?
-
Какъв е процентът на учениците, които са на единични чинове в клас?