Шести клас 2018/2019 - тема 5

  • 22 319
  • 758
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 9 111
Да. Имах предвид освен НПМГ и ТУЕС (последното нещо не ме грабва толкова).

# 631
  • софия
  • Мнения: 25 478
Еднаквите задачи съизмерват знанията на всички, които са се явили на конкретния изпит, защото условията и трудността са били еднакви за всички. Не съизмерват знанията на децата от различните години/явилите се на различни изпити.
Вече писах, че не отразяват тенденция. Дават информация единствено и само за конкретен брой участвали.

# 632
  • Мнения: 47 993
Но е интересно защо се сменя нивото на трудност и формулировката. Чиста случайност? Едва ли

# 633
  • Мнения: 6 926
Но е интересно защо се сменя нивото на трудност и формулировката. Чиста случайност? Едва ли
Вариантите са два: некомпетентност на съставителите или отчитане на положителни резултати от образователната реформа.

# 634
  • Мнения: 24 467
Като дадат поръчка да се установи "повишение" на нивото на децата по предмета, задачите ще са тип "Оцветете фигурата.".

# 635
  • София
  • Мнения: 7 191
Вариантите са два: некомпетентност на съставителите или отчитане на положителни резултати от образователната реформа.

Имам чувството, че е някаква директива.
Едва ли съставителите са се сменили особено за последните няколко години.
Интересно ми е сега какво - ще отнемат точки за налично/ липсващо заглавие на преразказа? Или за поправки с поставяне на думата в скоби, а не чрез зачертаване?

# 636
  • Мнения: 3 049
Извадка от критериите за преразказ (не знам дали са последните, ама това, което искам да покажа си стои).
Не е ли супер хлъзгаво - 5, 4 или 3 точки. И там са няколко критерия такива.

Се съобразява с дидактическата задача; прилага уместно техниките на сбитото и на подробното преразказване, но пропуска необосновано елементи на описание, повествование
и/или разсъждение в художествения текст.  - 5

Като цяло се съобразява с дидактическата задача, но предава сбито съществени за изпълнението на дидактическата задача епизоди. - 4

Като цяло се съобразява с дидактическата задача и не променя смисъла на художествения текст, но предава сбито и пропуска необосновано епизод (епизоди). - 3


Та нека да са сложни изпитите. Първите 200 да се разслоят от 100 до 70, а не да са 200 с 95-100 и истинските  първите 10 по математика, да речем, да ги изпреварят с недомислици от теста по БЕЛ или субективно оценявания преразказ.

Последна редакция: вт, 18 юни 2019, 10:03 от solnichka

# 637
  • София
  • Мнения: 3 565
Аз съм последният човек, който би тръгнала да хвали 125-то, но ниският минимален бал на прием в математическата паралелка след 7 клас си има и някаква форма на "предимство" - има няколко приети деца с много висок бал последните две години и реално учителите работят с тях...
Така или иначе в това училище на мен и милион да ми дават не бих си пратила кое да е от децата там. Толкова негативизъм събрах за година и половина, но и лошият опит е опит. Жалко, че понякога е на гърба на децата.
Иначе мъжът ми тази година беше дипломен ръководител на две деца от ТУЕС. Единият изключително добър теоретик, много добре пишеш и обясняващ, но не може една платка да запои. Другото дете, момиче, почти само направи цялата им установка за дипломната защита, обаче като се стигна до писане на дипломната - пълна скръб. На мъжа ми му се наложи да настоява за корекции на почти всяко изречение. Хубавото е, че накрая много ги бяха похвалили на защитата за презентацията и проекта, но голямо мрънкане беше да го изпипат както трябва, за да се похвалят със 6, а 6ца в ТУЕС на защитата не се изкарва лесно.

# 638
  • София
  • Мнения: 1 110
И аз съм за по-труден изпит. За да се разслоят резултатите, а не като сегашния - голям редполагаем брой на отлични оценки. За по-подготвените деца това е по-добрия вариант.
За СМГ добре е, че се взима 3 х МАт и 1 х БЕЛ, така все пак тези с добра МАТ имат предимство.
Между другото, от децата в 6-ти клас СМГ не всички избират да продължат в гимназията, някои го ползват като трамплин 5-7 клас за други силно желани учлища - НЕГ, Амер. колеж, ТУЕС и т.н.

# 639
  • Мнения: 6 926
Между другото, от децата в 6-ти клас СМГ не всички избират да продължат в гимназията, някои го ползват като трамплин 5-7 клас за други силно желани учлища - НЕГ, Амер. колеж, ТУЕС и т.н.
Да, така е. Моето е от тях, мисля, че сме малко. Но ако смг направят паралелка с РИЧЕ ФЕ, задължително ще се пробваме. Много ме блазни идеята за РИЧЕ, но специално за ФЕ няма предлагане, вероятно защото няма търсене.

# 640
  • Мнения: 47 993
Няма и учители по ФЕ, еле па за предметите на ФЕ.
Ти за ФЕ може да видиш и частното с френски, то би трябвало да е супер дупер.

# 641
  • В центъра на моретата
  • Мнения: 1 605
Здравейте,
Не знам дали съм за тази тема, но ако е необходимо модераторите може да ме изместят. Дъщеря ми ще бъде шести клас и искам да започне с уроци по математика и БЕЛ.  Моля за препоръка на школи за подготовка по математика и БЕЛ във Върна или за имена на учители по двата предмета (може и на лични). За школите - четох, че Ребус, Вектор и Клас са добри, като Ребус е насочена към математиката основно. Не е без значение и кой води групите в тези школи. Мисля през тази година да я запиша в школа, а като стане седми клас - да започне индивидуални уроци. Нямам идея, обаче, при кои учители. Озадачи ме факта, че записвали още от 6 клас за уроци след една година, когато детето ще стане 7 клас. Нямам представя дали е вярно. Ще съм благодарна за съдействие.

# 642
  • Мнения: 6 926
Няма и учители по ФЕ, еле па за предметите на ФЕ.
Ти за ФЕ може да видиш и частното с френски, то би трябвало да е супер дупер.
Притеснявам се коя година колко ще изкарам и ще мога ли да си позволя 5 години да плащам. Ето защо и АК ми е опция само с варианта пълна стипендия. Ако нещо спестя, предпочитам да го дам за висше образование.

Учителите по език наистина са малко и това е голям проблем. Дори свестните по ае са такава рядкост.
Да вземат да вдигнат драстично заплащането на учителите щом искат образователна реформа! Нито курсове ще има, децата ще учат сериозно в училище и ще имат свободни съботи за игри; учителската професия ще е желана и ще я работят кадърни хора... Ох, размечтах се, ама се опитвам да се разсейвам.

# 643
  • София
  • Мнения: 3 459
По повод бройката деца, която  завършва СМГ за този випуск се сетих , но не откривам  статистиката на броя деца за набора.Общата бройка  родени  за 2006 г, общата бройка за приети първокласници  в нашия набор.Нали не сте забравили  че  2006  беше една от годините с бум на раждаемост? И същият наплив, който  беше  при приема за ясли и детски градини очаквано се пренася  заедно с децата ни  в следващите етапи на образование и в училище....

# 644
  • Мнения: 6 926
Наборите растат до 2009, който е най-голям.
С бърза търсачка откривам 11800 първолака през 2013г. в София
https://m.dete.bg/az-rasta/11-800-parvoklasnitsi-v-sofiya/
На мен тези цифри не ми влияят. Дали са 11 000 или 13 000 ми е все тая Simple Smile.

Общи условия

Активация на акаунт